trenger virkelig hjelp til å få startet bilen etter flom

Anbefalte innlegg

jeg har kjørt inn i en 70cm stor dam under en bro i fredrikstad i dag og var så dum og prøve å starte bilen når den sto i dammen i full panikk.den startet litt men etter det kommer deet bare et lavt klunk når jeg prøver å starte bilen..

 

håper det finnes noen godee samaritaner i fylket som kan hjelpe meg å få start på den da det er den eneste bilen vi har og sliter med og få barn på skole og i barnehage.

 

bilen ble dratt opp av falck og satt igjen på en bensinstasjon i sentrum og liker ikke helt tanken på at den står der heller....

 

håper virkelig noen der ute kan hjelpe meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg kunne hjulpet hadde jeg gjort det Kim, men det er nok over mitt kunskapsnivå :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg kunne hjulpet hadde jeg gjort det Kim, men det er nok over mitt kunskapsnivå :(

 

du har ikke verktøy a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aner ikke..noen sier jeg skal skru ut pluggene og dra den på starteren og løsne slangene på intercooleerne for å se om det er vann der...hadde litt fuktig filter men virker ikke som om den har sugd inn mye vann...virker bare som om motoren har låst seg liksom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får dekket dette på forsikringen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får dekket dette på forsikringen eller?

 

nope.dekker ikke slikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde dette gikk under utforkjøring ved full kasko...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få ut pluggene!ta av slangene på ic,kjør den på starteren så sant det ikke er vått på gulvet!..jo lengre den evt står med vann i sylindere hvis det er gått så langt,jo værre blir det!..men ikke la den stå uten plugger over tid heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde dette gikk under utforkjøring ved full kasko...

 

naturskade..har ikke kasko på såpass gammal bil heller..ble så jævli dyrt at det ikke hadde lønt seg uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

få ut pluggene!ta av slangene på ic,kjør den på starteren så sant det ikke er vått på gulvet!..jo lengre den evt står med vann i sylindere hvis det er gått så langt,jo værre blir det!..men ikke la den stå uten plugger over tid heller...

 

vått på gulvet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve å hjelpe deg kim, men blir ikke før om et par timer isåfall.. Bil og verktøy står hos noen venner og jeg er ikke kjørbar enda. Si ifra om du får hjelp, viss ikke kan jeg komme etterpå;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være dumt og ikke ha kasko på en såpass ny bil spør du meg....: klø :

 

Kjip situasjon detta der, men ut i fra bildene så vedder jeg ganske mye på at motoren din er låst og bøyd noen råder.....skal litt til å klare komprimere mye vann i sylinderne...!

Dette blir nok det man kaller dyrt......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve å hjelpe deg kim, men blir ikke før om et par timer isåfall.. Bil og verktøy står hos noen venner og jeg er ikke kjørbar enda. Si ifra om du får hjelp, viss ikke kan jeg komme etterpå;)

 

ahhh..det hadde vært gull...95181381

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være dumt og ikke ha kasko på en såpass ny bil spør du meg....: klø :

 

Kjip situasjon detta der, men ut i fra bildene så vedder jeg ganske mye på at motoren din er låst og bøyd noen råder.....skal litt til å klare komprimere mye vann i sylinderne...!

Dette blir nok det man kaller dyrt......

 

kasko dekker ikke motorskade!!!og vbilen er jo gammal da..99 mod...betaler ikke 10 lapper ekstra i året når jeg har ekstra karroserideler og kan rette og lakke bil selv hvis det skjer noe...

 

kasko hadde uansett blitt dyrt og bilen hadde nok blitt kondomnert og jeg haddee nok ikke fått stort igjen for den så spar meg for sånt a...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk til kristian larsen og co for hjelp..bilen er oppe og går igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk til kristian larsen og co for hjelp..bilen er oppe og går igjen:)

 

Hva var det som var galt?: )

 

Hyggelig å høre: )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det som var galt?: )

 

Hyggelig å høre: )

 

hele innsugsideen var full av vann..løsna intercoolerne og det fosset ut vann.prøvde å starte den etter å ha koblet fra bensinpumpa og skrudd ut coiler og plugger og der kom tidenes squirting hehe..var to som skvatt veldig hvertfall haha..tørket alt.satt ting på plass og startet på første forsøk...

 

setter utrolig stor pris på hjelpen og de som kjenner meg vet at jeg alltid husker slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet motorolje? Kan fort være en del vann i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gledelig å høre Kim, men er som Opsahl`en sier, bytt motorolje, for å være på den sikre siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at det årna seg! :) Har selv fått bruk for VACN "mobilitetsgaranti" tidligere, så vet hvor ålreit det er :) Fikk dessverre ikke vært til hjelp i dag, men nøl ikke med å spørre om det skulle være noe igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig å hjelpe kim;) hvordan var bilen å kjøre? Nødmodus?

Takk for en hyggelig prat:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet motorolje? Kan fort være en del vann i den.

 

har sjekket oljen kontinuerlig og den ser overraskende bra ut..men blir oljeskift uansett så klart:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig å hjelpe kim;) hvordan var bilen å kjøre? Nødmodus?

Takk for en hyggelig prat:)

 

kjørte bare forsiktig med den..skal prøve å få tatt en diagnose på den snart og se om det er noe bugs med den..kjørte ikke over 2000 omdreining på turtall for jeg tenkte den trengte litt varsomhet.skal gå over hele bilen til uka og skifte skjermer og sånn.

 

men den gikk nok i nødmodus pga lmm var litt fuktig og sikkert noen sensorer som trenger å følges litt med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.