Anbefalte innlegg

skal lakke bilen nå, men greier ikke heilt å bestemme meg for vilken svartfarge eg skal ha..vilken er den fineste liksom?! tenkte litt på samme svart farge som rs4 blei levert med?! noen som har forslag?!gjerne bilder av forsjellige lakktyper liksom?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er litt stilig med blank svart da. Uten noe metallic eller perlemor. Men da er det mye jobb med å holde bilen pen : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er litt stilig med blank svart da. Uten noe metallic eller perlemor. Men da er det mye jobb med å holde bilen pen : rolleyes

 

Ja da blir bilen som et sukkertøy...0 :P

Men da må man være forberedt på å svampe mye.

Men det er jo kos?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fargen er på min... men den er ett h....... og holde rein:-)

P1010028.JPG

P1010027.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fargen har jeg hatt på to biler og synes den er kjempefin.

Blir kanskje litt vanskelig å se på bilde men den er gråsort/Antrasittgrå

90en-002o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting du kunne prøvd er jo å lage en egen svart farge da. Kunna kanskje vært litt tøft om du hadde blandet litt lilla eller blått i klarlakken? Så du får litt spesiell 'shine' i sollyset. Tror det skal gå i allefall, selv om jeg aldri har prøvd det selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en 90/S2 coupe en gang og den var lakket en type sort metallic iblandet 20% av en eller annen BMW perleblå. Så det spesiellt godt i sollys. Men har dårlig med bilder av den: nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) Her er fargen for deg

komprimert audi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) Her er fargen for deg

 

Han spør etter en fin svart farge, ikke blå.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken svartfarge er det han som jobber hos NBS har på a4`n sin, den synes jeg er herlig.

Liker godt fargen som er på min og, men absolutt ALT synes og den er egentlig kun fin når den er helt ren og blank. den heter briliantscwartz (eller noe sånt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det blir en audi farge so hetter brilliantsvart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duottro'n er lakket i Brilliantschwartz oppe og Alusilber nede..

 

LY7M er lakkoden til Brilliantschwartz...

 

polar2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips......ta en titt på fargekartet til Alfa Romeo og Fiat. De har faktisk mange utrolig flotte farger. Svart med litt perlemor oppi er jo helt supert da. Ta deg god tid med fargevalg så du ikke angrer deg......det er mitt tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men ka er farge koden til rs4? noen som veit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han spør etter en fin svart farge, ikke blå.....

Svart er ingen farge : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart er ingen farge : bråk :

 

De fleste betegner svart som en farge, så det er ikke akkurat vits å henge seg opp i det?

 

Og dersom du du fremdeles vil fortsette å kverrulere på det, så kan du vel si at ingen svarte biler har en fargekode, for "svart er jo ingen farge". : ja : Får kalle det en svart nyansekode da eller no istedenfor da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. sant det..

Diamant svart mener jeg denne heter...

 

P8260017.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten min har en FARGE (hehe) som heter Black Magic Perleeffekt, original sort farge fra Volkswagen! Denne gjør seg godt i solen også, men som alle andre sorte lakktyper er den jæ%¤# å holde pen, men litt må man ofre! Ellers finnes det endel S4 (Audi 100) og S6 lakk typer med sort bas som går i grønt og i blått, lilla etc... Bare nevner det!!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en svartfarge som heter PanteroSort-Metalic (LY9Z). Den er jo som alle andre svartfarger, et helvete å holde rent og ripefritt : bh : Men fy f*** så lekkert når sola skinner og bilen er nypolert og ren :tilber:

IMG_0338 edit.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten min har en FARGE (hehe) som heter Black Magic Perleeffekt, original sort farge fra Volkswagen! Denne gjør seg godt i solen også, men som alle andre sorte lakktyper er den jæ%¤# å holde pen, men litt må man ofre! Ellers finnes det endel S4 (Audi 100) og S6 lakk typer med sort bas som går i grønt og i blått, lilla etc... Bare nevner det!!! :D

 

Sikkert noenlunde samme farge som på Golf'n min da, kode LC9Z. Fin farge!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av de finere svartfargene finner man på Volvo 740 i "Polar" utgave. Var vel kun stv. som ble levert i denne fargen. Samme fargekode som BMW 745iAL mener jeg å huske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vill ha en mørk svart farge, en som ikkje tar heilt av når sola lyser på den.. kunne tenkt mg svart med sølvmetaller i..har en farge som hetter rabenschwarz kode LZ9V , skal være en av dei mørkaste...men har ikkje sett en bil me det..vanskli detta jo..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er denne fargen du sansynligvis har, og bør ha, den er dyp og fin, samme som Vegard nevner, diamantsvart metalic...

 

Her på min gamle S4, i en "bedre fargevisende setting"

S4ènskiltet.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er denne fargen du sansynligvis har, og bør ha, den er dyp og fin, samme som Vegard nevner, diamantsvart metalic...

 

Her på min gamle S4, i en "bedre fargevisende setting"

 

ja, tror kansje de er samme farge som eg har nå, utroli fin farge, blir kansje den...men vil se litt alternativer og...har du flere bilder av bilen din, så ganske strøken ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det, men det er en Ålesundsmann som eier den nå, med her i klubben(Pål Fivelstad)

 

Kan ikke legge ut fler bilder her da vet du, blir for mye;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.