220V kjølevæske varmer.

Recommended Posts

Hvor kan man finne denne eller tilsvarende m/pumpe i Norge?

 

Beskrivelsen er oversatt med google:

 

220 Volt forvarmer for væskekjølte motorer, enheten opererer automatisk og kontinuerlig, er kjølevann sirkulerer og oppvarmet på samme tid!

 

fordeler:

• Drivstoffbesparing grunnet kortere warm-up fasen av motoren

• Raskere og raskere oppvarming effekten av defroster åpningene av interiøret

• Reduserer motorslitasje og katalysator

• Minimerer slitasje på kjøretøyets batteri

• Beskytter miljøet

• Vedlikeholdsfri

• Enkel installering

• Ingen interferens med bilens elektriske system nødvendig

• Hvis ovnen er innebygd i et egnet sted i en lavtliggende Kuhlwasserschlauch

• Kompakt design med integrert pumpe og varmeapparat

• Lav motstand sirkulasjon

• Selvregulerende gjennom integrert termostatstyring

 

 

 

Tekniske data:

• Spenning: 220 - 240 V 50 Hz

• Effekt: 1240 W

• Oppvarmingstid: 30 til 45 min. avhengig av motor og utetemperatur

• Pumpekraft: maks. 5-7 L / min.

• Suge høyde: 50cm

• Egnet for kaldt vann slanger 16-20 mm diameter

• Driftstemperatur: 50 ° C

• Vekt: 380 gram

• Mål: 110 x 60 x 60 mm

• Lengde på kabel: 100 cm

• En kort avstand mellom pumpe utgang og en 3,5 cm

 

 

 

levering:

• Heater

• Tilkoblingskabel

• Slangeklemmer 2x

• Installasjonsveiledning

varmer.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Defa har slike til settene dems. De kaller det for slangevarmer.

 

Nei, for denne han mener sirkulerer vannet også. Det gjør ikke slangevarmer'n. Det er bare en vinkelstuss med en vanlig blokkvarmer inni..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nei, for denne han mener sirkulerer vannet også. Det gjør ikke slangevarmer'n. Det er bare en vinkelstuss med en vanlig blokkvarmer inni..

 

Jepp, denne har innebygd pumpe. Sikkert mer effektiv enn kun et element som er plassert inni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sirkulering av varmen vil jo senke ytelsen da det er større volum som blir varmet opp og dermed større varmetap..

Bor du en plass det ikke blir så veldig kald så funker den nok bra,men er det 15 + kalde så vil nok bare varmen forsvinne ut i det blå..

Share this post


Link to post
Share on other sites

fra eloc.no

Tekniske data:

Spenning: 230 volt

Effekt: 1300 watt

Strømforbruk: 5,6 A

Oppvarming: 30 min for 2 liters motor (ved 15 minus)

Kapasitet: pumper 5-7 litr/min

Væske: frostvaske (glykol,vanlig (G11 el. G12))

Vekt: 380 gram

Mål: (L,B,H) (6 cm, 6cm, 12cm)

Tilkobling: vann (16mm - 20mm)

Nippel: 18,5mm (for å passe 16 -20)

Varmerens virkemåte:

Oppvarming med sirkulasjon gjør dette til en universalvarmer som passer på de

fleste kjøretøyer (Biler,lastebiler,traktor etc). Varmeren er laget for drift i glykol (ikke

bare vann). Glycol har smøre og korrosjonshemmende tilsetninger. Varmeren har

innebygd termostat som kutter ved 55 grader og starter ved 40 grader. Dette

gjør at den alltid kan stå på uten fare for overoppheting.

Varmeren står alltid åpen så lenge den ikke går (er tilkoblet 230V)

Ved 30 grader minus vil en vanlig bilmotor være gjennomvarmet på ca 50 min.

Ved 15 grader minus tar det 25 -30 minutter. Moderne biler med elektronisk

bensin -eller dieselmotorinnsprøyt kan med fordel stå 1 time slik at oppvarmingen er

jevnt fordelt over det hele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har vært borti slik, og det fungerer meget bra. Det varmer like fint som Webasto, tar bare litt lengre tid. Noe helt annet enn vanlige motorvarmere som ikke sirkulerer væsken med pumpe. Denne saken kobles normalt inn mellom motor og varmeapparat slik at det varme vannet pumpes inn mot motor, men er det kran på varmeapparatet må man påse at denne står i åpen stilling.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har vært borti slik, og det fungerer meget bra. Det varmer like fint som Webasto, tar bare litt lengre tid. Noe helt annet enn vanlige motorvarmere som ikke sirkulerer væsken med pumpe. Denne saken kobles normalt inn mellom motor og varmeapparat slik at det varme vannet pumpes inn mot motor, men er det kran på varmeapparatet må man påse at denne står i åpen stilling.

 

takk for fornuftig svar.

 

han som sansynligvis er kuldemaskinist, som har svart litt lengre oppe, strøyk sannsynligvis til eksamen i faget termodynamikk.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen som har prøvd en sånn her på B5 1.8T motoren? Min er "litt" vanskelig å starte når det er kaldt pga niraen ikke er helt justert :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Even Ruud. Han bor på tynset. Han syns den er helt topp, og om han har varmespjeldet på fullt om morran med den på, trengs det ikke å skrape rute en gang!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vanlig defa varmer er på 600w mener jeg å huske. Så denne på 1300w burde dra unna litt bedre;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Disse enhetene lages i Kina, og selges på eBay under navnet Hot Frog. Fungerer sikkert kjempebra :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, Even Ruud. Han bor på tynset. Han syns den er helt topp, og om han har varmespjeldet på fullt om morran med den på, trengs det ikke å skrape rute en gang!

 

Nå har ikkje jeg manuelt spjeld. Har digital klima. Noen som vet om denne er normalt åpen eller normalt lukket?

 

Hot Frog? Fant ingenting på bukta jeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fant derimot denne siden

 

Hyggelige priser. Ca tusenlappen pluss moms og frakt. Var jo 1750 eks mva og frakt fra eloc.

 

Noen som er med på et gruppekjøp? Jeg skal ha en slik om det fungerer med klimaen i min B5 1.8T

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noen som har prøvd en sånn her på B5 1.8T motoren? Min er "litt" vanskelig å starte når det er kaldt pga niraen ikke er helt justert :P

En kompis på Bardufoss har denne eloc varmeren i sin 1,8T (TT), virker som han er godt fornøyd, kan ordne kontaktinfo om du er intr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En kompis på Bardufoss har denne eloc varmeren i sin 1,8T (TT), virker som han er godt fornøyd, kan ordne kontaktinfo om du er intr.

 

Jatakk :) Du skal ikke ha sånn i en av de 3(?) bilene dine? : vinke :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, det er nok desverre Defa blokk element i alle tre nå, hadde det ikke vært for det hadde jeg gått for en slik sak da jeg har meget stor tro på dette fordi man får varmet mye mer av olje bla sammenliknet med blokk-/kjøleveskevarmer. I tillegg oppnår man en mye jevnere temperatur på vannet og blokka samt at jeg vil tro vermeelementet ikke løper like stor rissiko for å overopphete kontra om man kjører et vanlig blokkelement f.eks hele dagen når bilen står på jobb :P Og ikke minst mye større kapasitet med dobbel effekt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ser jo genial ut denne her.. jeg hater og starte kjøretøyene mine i kulda! Selv snøscootern liker jeg ikke og starte på kald motor når det er under -5 grader :P

 

Vurderte nesten og bestille en slik til den..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Også er det Ole Bengt som selger. Han har peiling og er særdeles real

 

Fra annonsen: Vi har 20ÅRS erfaring med bilvarme. På Tynset! : rock :

Folk snakker hele tiden om Finamark og kulde. Men Nord Østerdalen er jaggu like kaldt !

Bodd begge steder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanskje eg skulle hatt ein slik istedenfor å montere blokkvarmeren til Defa. Er vel ikkje noko hokus pokus å montere dette i ein 2.2T?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skulle hatt en slik på 3c'en.. blir jo aaaaldri varm om det er snaue 20blå ute..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.