#1 Skrevet November 25, 2011 Hvor finner jeg en vaskehall i Oslo som kun kan ta underspyling på bilen? Liker fortsatt ikke tanken på vaskebørstene i vaskehallen, men det er mulig jeg er litt nervøs uten grunn. De nye vaskehallene skal visst være ganske snille mot lakken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2011 Hvis du tar børsteløs vask i stort sett alle vaskeautomater i Oslo så er underspyling aktivert om vinteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2011 NAF på Haslevangen (Økern) har underspyling i vaskehallen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2011 Takker! Så alle har altså underspyling på vinterstid.. Flott! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2011 Hei! Holder på å bytte begge maskinene på jobben min nå. Får to flunkende nye vaskemaskiner som er oppe og går iløpet av neste uke engang. De maskinene er de desidert beste børsteløse maskinen du får på markedet nå. Vi har selvfølgelig underspyling på Sølvask(169,-) Gullvask(199,-) Anbefaler deg gullvasken da den spyler endel ekstra iforhold til Sølvasken, får også med VG og wipes til interiør på gullvasken. Begge får du som børsteløs alternativ. Dette gjelder Statoil Smestad i oslo. Kom gjerne innom og spør etter Tore Kanskje vi kan få til en test på de nye maskinene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2011 Skal ikke se bort ifra at jeg dukker opp førstkommende søndag da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 6, 2011 Hei! Holder på å bytte begge maskinene på jobben min nå. Får to flunkende nye vaskemaskiner som er oppe og går iløpet av neste uke engang. De maskinene er de desidert beste børsteløse maskinen du får på markedet nå. Vi har selvfølgelig underspyling på Sølvask(169,-) Gullvask(199,-) Anbefaler deg gullvasken da den spyler endel ekstra iforhold til Sølvasken, får også med VG og wipes til interiør på gullvasken. Begge får du som børsteløs alternativ. Dette gjelder Statoil Smestad i oslo. Kom gjerne innom og spør etter Tore Kanskje vi kan få til en test på de nye maskinene. Hvis det er samma maskin som de har på Statoil Årnes, får den MEGAtommel ned fra meg: nei : Den skulle dobbeltspyle meg her og underspyle meg der sa han i kassa, skikkelig bra vask fikk jeg tredd over meg at dette var. Også la han til at jeg ikke trengte bekymre meg ifall jeg ville ha børstevask, for det var ny teknologi nå vettu og han brukte børstevask på nye mercedesen sin hele tiden:p For første gang på maaange år vaska jeg bilen i "maskin" idag, Statoils såkalte Gullvask(børsteløs). Tar ikke i når jeg sier at 20% av bilen ikke ble vasket, da hovedsaklig alt fra knehøyde og ned var skittent. Ikke verdt og bruke 200,- for noe som skal være komfortabelt kontra selvvask, når man for maks 100,- får ett garantert rent resultat ved bruk av selvvask:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 6, 2011 Skal finne ut leverandøren der jeg. Men jeg vet at de maskinene vi får satt inn her er de beste på børsteløs vask i markedet. Forskjellen på de maskinene her og endel andre er at de her er utstyrt med Oscillerende dyser så forbausende hvor bra de.kommer til. Men kom gjerne innom så skal jeg overbevise deg uten at det koster deg en krone:). Skal si ifra når begge maskinene er installert jeg. Vi kommer til å gi ut en del vask i forbindelse med åpning av hallene. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 6, 2011 Hvis det er samma maskin som de har på Statoil Årnes, får den MEGAtommel ned fra meg: nei :Den skulle dobbeltspyle meg her og underspyle meg der sa han i kassa, skikkelig bra vask fikk jeg tredd over meg at dette var. Også la han til at jeg ikke trengte bekymre meg ifall jeg ville ha børstevask, for det var ny teknologi nå vettu og han brukte børstevask på nye mercedesen sin hele tiden:p For første gang på maaange år vaska jeg bilen i "maskin" idag, Statoils såkalte Gullvask(børsteløs). Tar ikke i når jeg sier at 20% av bilen ikke ble vasket, da hovedsaklig alt fra knehøyde og ned var skittent. Ikke verdt og bruke 200,- for noe som skal være komfortabelt kontra selvvask, når man for maks 100,- får ett garantert rent resultat ved bruk av selvvask:) Forresten så tyder det vaskeresultatet på at underlist avfettningen var tom. Det kan jeg garantere deg. Maskinene legger på 2 forskjellige avfetninger, under- og over- list. Det går veldig mye mer av varianten som skal nederst på bilen. Helt sikkert noen som har glemt å fylle på. Edit: Husk at vi(statoil) opererer med vaskegaranti, er du ikke fornøyd vasker vi igjen:) Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2011 Skal ikke se bort ifra at jeg dukker opp førstkommende søndag da Grunnet bytte av oljeutskiller er det ikke klart før i slutten av neste uke. Men jeg skal si ifra. Deler ut endel.vask ifbm åpning:) Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 6, 2011 @ Stian: Ringte og hørte med Årnes. Det kan være en pumpe eller tette dyser på avfettningen. Angående maskin så er det samme leverandør som vi har, bare en eldre maskin. (3-4 år) Ba han sjekke kjemi/dyser for det resultatet skal det ikke være:) Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 6, 2011 Du får sikkert en skikkelig understellsvask hos sagaantirust.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 6, 2011 Underspyling på selvvask hos Shell(?) på gressbanen/readybanen langs Holmenkollveien i Oslo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 6, 2011 Må nesten legge ut bilder av "Gullvasken"...var verre enn jeg trodde, da det ikke var sollys når jeg så resultatet igår. Men underspylingen var sikkert kanon... Her er bilen, kun kjørt hjem de cirka 3-4km fra Statoil`n:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 6, 2011 Uten underlist avfettningen funker ikke skummet som legges på etterpå. Derfor du har fått dette resultatet tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 6, 2011 Dette gjelder Statoil Smestad i oslo. Da skal jeg komme innom og prøve. Jeg har også dårlig erfaring med børsteløs vask fra før av. Hadde vært gøy hvis denne faktisk hadde fungert ettersom jeg bor såpass nærme Funker det så har du iallefall en lojal bruker resten av vinteren, hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 6, 2011 Dere får si ifra hvordan det går så skal jeg også vurdere å vaske der av og til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 6, 2011 er sikker et j.... dumt spørsmål. men hva menes med underspyling? vasking under bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 6, 2011 Bor rett borti gata jeg også. La være og vaske bilen frem til maskinen er klar da Så får vi se hva den takler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 6, 2011 Har nesten akkurat flyttet vel fra smestad området men kommer gjerne innom og tester nye maskinen. Vasket for litt siden med børsteløs gullvask på Skøyen og bilen ble ikke akkurat ren. Som Øystein sier, shell/7-eleven på gressbanen har selvvask med underspyling.. Her har jeg vasket bil sikkert 80% av gangene jeg har vasket bil. Putter på 20kr og vasker ca 10min. 40kr så er bilen fin og ren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 7, 2011 Som Øystein sier, shell/7-eleven på gressbanen har selvvask med underspyling.. Her har jeg vasket bil sikkert 80% av gangene jeg har vasket bil. Putter på 20kr og vasker ca 10min. 40kr så er bilen fin og ren! Det var jeg ikke klar over. Den må prøves. Det er den som ligger ved lyskrysset, ikke sant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 7, 2011 finnes det noe sted i osloområdet der det finnes varmtvannssteamer for utleie? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 7, 2011 Vel så interessant som underspylingen syntes jeg tørkingen er. Jeg har ikke garasje, og parkerer derfor ute hele året. Det er derfor gunstig at bilen blir så tørr som mulig etter en vask, slik at man kan sette den fra seg i løpet av kort tid uten å risikere at den blir en stor "isklump" nå man skal bruke den igjen. Syntes ofte tørkeprogrammene på slike vaskeautomater er noe middelmådige greier. Er heller ikke sjeldent at det renner ned vann fra garasjeport eller liknende når man kjører ut, så halve bilen blir våt igjen... Noen som vet om en børsteløs automat som også tørker greit i Osloområdet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 7, 2011 Det var jeg ikke klar over. Den må prøves. Det er den som ligger ved lyskrysset, ikke sant? Korrekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 7, 2011 Vel så interessant som underspylingen syntes jeg tørkingen er. Jeg har ikke garasje, og parkerer derfor ute hele året. Det er derfor gunstig at bilen blir så tørr som mulig etter en vask, slik at man kan sette den fra seg i løpet av kort tid uten å risikere at den blir en stor "isklump" nå man skal bruke den igjen. Syntes ofte tørkeprogrammene på slike vaskeautomater er noe middelmådige greier. Er heller ikke sjeldent at det renner ned vann fra garasjeport eller liknende når man kjører ut, så halve bilen blir våt igjen... Noen som vet om en børsteløs automat som også tørker greit i Osloområdet? Angående tørkeprogram på bilvaskemaskiner avhenger resultatet veldig mye kjemien som legges på etter bilen er vasket. Det legges på en slags "sealer" som gjør at vannet renner av lettere. De fleste dårlige tørkeopplevelser går på at de ikke bruker nok "sealer" eller kannen med det er rett og slett tom. Angående vann som renner av porten er det ikke mulig å gjøre så mye med det. Står porten oppe så sprenger dysene til høytrykken fordi de fryser. De koster 900,- det er 3 på hver side. Så koster ganske mye å unngå det. I sommerhalvåret lar ihvertfall jeg portene stå oppe så ofte så mulig, da slipper man at kantene blir våte og problemet forsvinner. Tørken vi har nå blåser først vannet av børsten før den går løs på bilen. Så helt ille er det ikke, er snakk om noen dråper hos meg ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...