Diskutering rundt avviklingen av TDM - for og imot - diskuter!

Synes du det er dumt at TDM blir avviklet?  

47 stemmer

  1. 1. Synes du det er dumt at TDM blir avviklet?

    • Ja, dette har blitt en tradison som man heller kan bygge videre på
      32
    • Nei, det bryr meg fint lite
      4
    • Synes det er bra med litt fornying, jeg
      10
    • Har aldri vært på TDM, og kommer heller ikke til å dra på det nye treffet
      1


Anbefalte innlegg

da er det flyyte hit di innlegende som har med aviklingen ta tdm og ha et stort treff og et par mindre uten pokaler.

så derfor har det kommet noen innleg før det første innlege i dene tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller meg også undrende til det jeg tolker som en avvikling av "tour de mjøsa".

Spør meg også det samme som Raymond, om dette vil si at det arrangeres kun ett treff av lokallaget vårt denne sesongen?

Synes dette isåfall vil være veldig synd, da dette treffet avholdes midt i fellesferien og mange garantert vil være bortreist. Skjønner igrunn ikke hvorfor dere har lagt det til midt i feriesuppa, da dette er ett velkjent problem fra tidligere treff.

 

Vil ellers få si at selve treffer virker som ett knallbra tiltak. Tror dette også vil tilfredsstille våre medlemmer lengst nord til å ta turen, samtidig som det slett ikke blir langt å dra for de medlemmene som er bosatt lengst sør i vårt distrikt. Håper på godt oppmøte og heidundrande liv "oppe i skogen" denne kvelden. Jeg personlig kan ikke melde meg på enda, da fefieplanlegging ikke er tilbrukt en kalori enda, før jeg har stablet meg selv på bena igjen :-)

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det stemmer det blir bare et stort treff i år. For og prøve og dra mest mulig på et treff og få det noe større. Samt at vi skal prøve og få til noen tema kvelder i stede. Å nei det er itte lagt mitt i felles ferien. Da dette er lagt til siste helga i fellesferien. På grun av at noen fra litt lenger una også har litt Støre mulighet og komme også.

Mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å få kommet på treffet så klart. Men mener det er dumt å gå bort fra tdm. Er jo blitt et varemerke for lokalaget ;-)

 

Sent from My stuebord

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om jeg ikke sitter i styret lenger så er jeg enig med Anders, vi i gamle styret har drevet på ganske så iherdig for å få til noe som er mest mulig egnet for de fleste rundt Mjøsa lokallag. Samt at det nå i tillegg er blitt laget egne reportasjer i nye Treffpunkt i klubben som også er med på å få andre i klubben til å se hva vi gjør på disse TDM treffene og som også er med på å lokke flere og flere for hvert år.

 

Men det er bare mine ord :o Veldig synd om dere velger å gå bort ifra TDM som sagt. : gråter :

 

 

Uansett skal jeg prøve å få kommet på dette dersom det ikke kræsjer med noe annet jeg skal gjøre i sommer.. (f.eks er på ferie) : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner jo at det er bra å prøve no nytt å ser ikke bort fra at det kan bli bra osv. Men det som er bra med tdm er jo at man får vist fram klubben og lokallaget rundt i distriktet for å vise at det er en klubb for alle osv. Var vel blant annet jeg å tor olav salvesen å roar stegejerdet + noen andre som satte i gang dette i 07 mener jeg å huske. Å vil jo påstå at tdm treffene har vært en høydere vær sesong. Å jeg synnes de som har jobba vidre med tdm i årene har gjort en bra jobb med å vidreutvikle den iden vi starta opp. Så Jeg hadde jo for å være helt ærlig håpet at det nye styret hadde jobba vidre med dette for å få det enda bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må også stille meg litt undrende til at det ikke blir noe TDM lenger. Dette har jo vært treffesongens høydare for min del. Møte de lokale heltene og snakke tull, spise god grillmat, god stemning og variasjonen som er på de forskjellige treffene - det er jo det som har vært TDM:o Jeg har ingenting i mot dette nye treffet, men det er jo synd at Mjøsa lokallags "stolthet" skal forsvinne på denne måten.

 

Med det sagt, så kommer jeg selvsagt på dette nye treffet også, men overnatting blir det nok ikke noe av denne gangen heller (det er kun sære meg - kanskje blitt for "gammel"?):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde i hovedsak to muligheter når det gjaldt tidspunkt på arrangementet. Det var enten slutten av Juni eller slutten av Juli.

I juni har vi mange andre populære treff som hovedtreffet og bugrun. Vi tenkte at dette kunne føre til at noen blir lei av å reise på treff så ofte under en kort periode.

 

Og som Egil sa så ligger jo ikke dette akkurat midt i fellesferien men nærmere slutten. Og hvis folk ikke kan komme på dette treffet grunnet annen planlagt ferie så har de nok valgt å prioritere annen ferie fremfor dette treffet. For nå har vi tross alt meldt ifra nesten 7mnd i forveien.

 

Og vi var selvfølgelig forberedt på at det var noen som kom til å klage på at vi nå i år har valgt å gå bort fra TDM treffene. For all del, jeg er helt enig i at dette var en fin tradisjon vi hadde kommet inn i. Men da er spørsmålet om folk ønsket å møte på treff for det sosiale sin del eller prøve å vinne pokal? Antageligvis vil de fleste svare med den sosiale og parten etter svare med begge deler, og dette er nok også sant. Men hva hadde skjedd om vi lagde et treff som kun var for å vise fram bilene uten noen premiering? Hadde det blitt samme oppmøte?

 

Jeg tror heller ikke at det er bare meg som var lei av at det var de samme bilene å se på vært eneste treff og se de samme bilene bli premiert hver gang. Og dette prøver vi å gjøre noe med i år med å lokke langveisfarende.

 

Men som sagt, TDM var en fin tradisjon, men personlig syntes jeg det ble veldig ensformig. Så istedenfor skal vi da prøve å ha noen temakvelder for det sosiale sin skyld. Om det skulle vise seg at dette i år kommer til å bli en skivebom, så skal vi ikke se bort ifra at det blir TDM fra neste år igjen.

 

MERK: Ang. dette med TDM så skriver jeg ikke på vegne av resten av styret, men kun fra mine egne personlige meninger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme faen hvilke biler som får premie.. mye fine biler å de som får fortjener det uansett. Er en grunn til at de samme bilene får premie vær gang. Men det sosiale som er høyderen uansett. Kjør heller det nye treffet som en del av tdm er min ide. Sier det nok en gang dumt å ødelegge en fin tradisjon.

 

Tema kvelder kunne man lagdt til vinteren i mange tilfeller for å holde litt aktivitet hele året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med Anders her.

 

Synes dere sikter på en skivebom hva angår å profilere klubben osv med å ha ett stk treff på bortgjemte hunderfossen.

Dette treffet burde absolutt heller vært en del av TDM.

Jeg ser hvertfall at TDM består og vet jeg har MANGE i ryggen på dette. Synes det er på grensa til overkjøribg av medlemmene dere er i styret for å beslutte en så viktig ting uten å rådføre dere med medlemsmassen med f.eks en poll etc.

 

Men klart, dette er bare min mening.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hunderfossen er vel tross alt ikke en bortgjemt plass da alle vet hvor det er, og utstillingen er synlig fra E6.

 

Om vi da i tillegg skal arrangere to mindre treff på Gjøvik og Hamar får vi ta i neste styremøte og heller komme tilbake til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bortgjemt er det ikke. Har jo vært endel biltreff der før så stedet er bra.

 

Sent from My stuebord

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå synnes jeg da at det egntlig er nok skriving om dette i tråden om dette treffe og heller kan lage en ny tråd på mjøsa om at dere er misfornyd met at tdm blir borte. når dem begynte med dise treffen var det et på hamar som noen år var opp mot 100 biler. og nå er det nesten ikke flere en 50 på vert treff. noen velger og dra på dete enne og noen på det andre. mens du har noen som kommer på alle. derfor har vi ment det var mere spenden og gå tilbake til det gammle med et treff og kansje få til det med 100 og kansje sener 150 oppmøte. i stede for 3 mindre treff som ikke så mange andre en dem som bor rundt mjøsa kommer på. personlig har jeg aldrig vert på mer en et av tdm treffen på samme året.

 

men for al del diskuter dette videre men da i en tråd på mjøsa. jeg tenkte kansje og høre med en moderator om man kunde flytte dise innlegen som ikke har med dette treff til en tråd i mjøsa vis det er greit?

 

mvh egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så kommer det til å bli mer enn et treff i regi av Mjøsa Lokallag i år, men det blir kun dette treffet vi kommer til å kjøre utstilling med premiering på.

 

En vårmønstring er under planlegging, likeså en "høstavslutning". Jeg lager en tråd under Mjøsa der dere kan legge inn ønsker for disse treffene :)

 

Styret har allerede en god del ideer selv, og vi er helt sikre på at dette kommer til å bli en bra sesong!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager en tråd om dette under "Mjøsa", så skal jeg få høre om en moderator kan flytte de andre innleggene fra den andre tråden til denne.

 

Jeg har alt sagt min mening:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Mads var på vei til å lage min egen men det slapp jeg :)

 

Har å alt sagdt meninga mi.. Men vil gjerne at de i styret kommer med meget gode begrunelser for hvorfor ikke tdm!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fortsetter diskusjonen i ny tråd.. Men Håper dere tar til fornuft :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at TDM treffene avikkles. Jeg synes disse treffene har vært med på at vi i mjøsa lokallag har blitt mye bedre kjent med hverandre og skapt et godt fellesskap!

Disse treffene har vært veldig sosiale.. Stor takk til alle som har vært med på å få til dette!

Om begrunnelse for avvikling er fordi det blir for mye jobb, så må tipper jeg mange her inne vil hjelpe til om ekstra hjelp trengs?!

 

Også kommer det stadig opp dette med pokaler.. Hva er greia med det egentlig? Jeg for min del stiller ihvertfall opp, med eller uten premieutdeling.

Men premieutdeling på et mindre treff som TDM er jo gøy for oss som ikke har kjøpt en flonka ny bil og deretter kosta på den 400.000,-!

 

Men gleder meg masse til treffet på Hunderfossen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å droppe TDM Lillehammer (til fordel for Hunderfossen) og forstsette med Hamar og Gjøvik som Christian foreslo i den andre tråden? :)

 

Jeg stiller hvertfall opp på alle treff uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg svart på dette i den andre tråden også, men kan jo legge inn et svar her og :)

 

Vi kommer til å avvikle 3 treff i denne sesongen også - men de kommer ikke til å hete TDM fordi vi på den måten viser at det blir en endring i opplegget i år.

Det går på at vi ønsker et stort treff der vi forhåpentligvis kan dra flere langveisfra i tillegg til de lokale folka. Det er lettere med en dato å forholde seg til - derfor fronter vi Mjøstreffet allerede nå.

 

Nå kan dere i den andre tråden legge inn ønsker for de to andre treffene som blir mer lokalt rettet - og vil dere ha premiering på disse også så skriv det der. Disse treffene er ikke spikret enda.

Alle konstruktive forslag mottas med takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes uansett dere skulle ha beholdt tdm navnet. Som nevnt før er det som et varemerke for lokallaget. Så synges det er veldig dårlig å gå bort fra det.

 

Sent from My stuebord

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med en og ha en utvidet prenieutdeling på hunderfossen med mere grupper :D da blir mere et stort treff hvertfall ;D

det trekker litt mere folk kanskje :D

 

evt bare ha en mindre premiering på de to andre, hvis det skal være det da.. :D

 

synd med TDM men fornyelse gjør vell ikkke noe. Annet hvertår eks med disse tingene :D bytte på litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La Tour De Mjøsa Leve :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med resten, synd å fjerne tdm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.