Diskutering rundt avviklingen av TDM - for og imot - diskuter!

Synes du det er dumt at TDM blir avviklet?  

47 stemmer

  1. 1. Synes du det er dumt at TDM blir avviklet?

    • Ja, dette har blitt en tradison som man heller kan bygge videre på
      32
    • Nei, det bryr meg fint lite
      4
    • Synes det er bra med litt fornying, jeg
      10
    • Har aldri vært på TDM, og kommer heller ikke til å dra på det nye treffet
      1


Anbefalte innlegg

La Tour De Mjøsa Leve :tilber:

 

Jada, den lever i forhold til at vi skal avvikle 3 treff - den bytter bare litt navn i år for å vise at det ikke blir de vanlige utstillingstreffene som før :) Innholdet kan dere jo være med å påvirke nå.

 

TDM tradisjonen er jo treff i hver av byene (bommer med ca 15km på Lillehammer da men : rolleyes) og det skal vi få til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å droppe TDM Lillehammer (til fordel for Hunderfossen) og forstsette med Hamar og Gjøvik som Christian foreslo i den andre tråden? :)

 

Jeg stiller hvertfall opp på alle treff uansett :)

 

Dette kan da ikke være så dumt, da går det jo ann og fortsatt bruke TDM navnet.

men legge mere vekt på hunderfossen treffet. Så er de ande treffene litt mindre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan da ikke være så dumt, da går det jo ann og fortsatt bruke TDM navnet.

men legge mere vekt på hunderfossen treffet. Så er de ande treffene litt mindre :)

 

treffet på hunderfossen er greit. Fornying er bra. Men behold navnet.

 

Sent from My stuebord

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er egentlig bare navnet som er problemet?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er egentlig bare navnet som er problemet?:P

 

Kansje ikke rekasjonen hadde blitt like stor da nei... Men Jeg mener som i 07 at TDM er et veldig bra alternativ til å vise oss fram i distriktet å verve nye medlemer osv til klubben å lokallaget. Pluss å holde aktiviteten høy. Vi fant vel ut den gangen at premiering var en fin måte å trekke folk til treffene blant annet men det sosiale ble prioritert. hadde jo vært bra om dere bygde videre på TDM å vidreutvikla/fornya det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må vi gjøre for å gjøre dere fornøyd? Bare ha 3 treff i sesongen som heter tdm, og er i hamar, lillehammer(hunderfossen) og gjøvik? Jeg skjønner det er tradisjon men fornyinng innen for tdm dere mener som gjelder? : ) Vi prøver ikke å være vanskelig, men vi vil bare finne ut det beste og alle være venner;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygg heller videre på "varemerket", og ikke prøv å finn opp hjulet på nytt:) 50 biler pr. treff er faktisk veldig bra på lokaltreff, så jeg ser ikke helt hvorfor det ikke er nok. Annonser det heller som TDM med en ny vri, så får dere heller finne ut - gjerne sammen med resten av lokallaget - om hva vrien på de to andre treffene skal være.

 

Jeg bare tenker høyt, og det er ingen som blir uvenner med noen her. Alle setter pris på at styret gjør sitt beste for å få det bedre, men noen ganger er det ikke nødvendig med noen store forandringer heller:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må vi gjøre for å gjøre dere fornøyd? Bare ha 3 treff i sesongen som heter tdm, og er i hamar, lillehammer(hunderfossen) og gjøvik? Jeg skjønner det er tradisjon men fornyinng innen for tdm dere mener som gjelder? : ) Vi prøver ikke å være vanskelig, men vi vil bare finne ut det beste og alle være venner;)

 

For det første vil man sjeldent klare å gjøre alle fornøyde. Men sånn er det jo bare desverre.. Å treffet på hunderfossen er jo en bra start til å fornye TDM . Å har man de 3 årlige treffene så dekker man stort sett de flestes behov i området.. Men regner med at de fleste har skjønt poenget mitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del trenger bare å få oppklart noe her nå. Mye mulig jeg ikke henger helt med.

La oss si vi arrangerer to ekstra treff til ved siden av hunderfossen. Gjøvik og Hamar. Om vi kaller disse to treffene "Lokallagstreff Gjøvik/Hamar" og det i bunn og grunn er helt likt som de tidligere TDM treffene så er ikke det bra nok siden man ikke kaller det TDM - Gjøvik/Hamar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del trenger bare å få oppklart noe her nå. Mye mulig jeg ikke henger helt med.

La oss si vi arrangerer to ekstra treff til ved siden av hunderfossen. Gjøvik og Hamar. Om vi kaller disse to treffene "Lokallagstreff Gjøvik/Hamar" og det i bunn og grunn er helt likt som de tidligere TDM treffene så er ikke det bra nok siden man ikke kaller det TDM - Gjøvik/Hamar?

 

Alt som holder aktiviteten i lokallaget i gang er jo bra tiltakk vil jeg si. Så å si et det ikke hadde vært bra nok blir feil synes jeg egentlig. Men når man har planer om å kjøre på med 3 treff så ville det jo vært veldig bra å beholdt navnet å vidreført TDM vil jeg påstå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes hvertfall TDM navnet burde bli, da vi som sagt har prøvd å leve opp til dette merket i mjøs regionen. Og rett som det er når jeg snakker med andre klubbmedlemmer i norges land så hører jeg ofte at "folket" gleder seg og skal komme på TDM treffene.

 

Og uansett, spikre datoer så tidlig som mulig (og som helst ikke kræsjer med noen andre biltreff :P ) og send en mail til treffpunkt slik at dere også får det med i treffkalenderen i TP.

Da er det jo flere som får det med seg og kan sette av datoene i sine kalendere : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en av de som har brukt vannvittig med timer på lokallagstyret og alt rundt TDM de siste årene så syns jeg såklart at det er dumt at dere velger å gå bort fra TDM navnet. MEEEN. når jeg ser på oppmøte og "interessen" som faktisk er så blir det som flere sier at det er samme bilene og samme folka generelt over. Det er noe variasjon på byene men stort sett det samme. så forstår jeg det.

 

Jeg syns det er fint at Hunderfossen er blitt et alternativ og det fungerer veldig fint som et 2 dagerstreff da som dere sier er det også mulighet for å få med familien siden man har gode alternativer til underholdning utenom.

 

Jeg ser absolutt problemstillingene og tankene som har vært rundt det å flytte fokuset over på et stort treff. Spesiellt med tanke på responsen som har vært rundt Hamar treffet som vi prøvde ut 2 år på rad med overnatting og underholdning på skurven. Det vekker ikke akkurat interesse for å videreføre noe sånt når oppmøte har vært som det var.

 

Nå ønsker dere et stort treff med 100-150 oppmøtte biler på 1 treff. Dog da 3 treff med 50 biler er samme antall men mye mere jobb. Og den ser jeg veldig godt.

 

Mitt forslag er som flere her. Bruk fortsatt TDM men fokus på Lillehammer som hovedtreff. Legg gjerne vår / høst mønstring som de to andre og velg heller mindre pokaler og feks andre aktiveter til grunn.

Jeg syns dere har gjort mange spennende valg og tanker om både auksjoner og annet som kommer på Hunderfossen og dette gleder jeg meg til.

Noe som Raymond også nevner her er å få ut dato'er og info på forumet, treffpunkt og ellers. Jeg ønsket alltid at vi fikk ordnet med plakater som skulle henges opp på lokale møller, meko, biltema osv for å minne alle på treffet og huke inn folk man kanskje ikke har i klubben fra før til å komme. så til nye styret så oppfordrer jeg fortsatt til at dere prøver å få til det.

 

Til slutt vil jeg si at jeg har stor tiltro til det nye styret og løsningen der ender på. Vi kommer på treff uansett og gleder oss til et år med hyggelige sammenkomster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et bra innlegg Rolf. Det viser at du har skjønt hva vi tenker og hva vi prøver å få til.

 

Det med TDM navnet ble et problem i forhold til at vi har vært redd for å gå ut med TDM og så blir folk skuffet når dette ikke tilsvarer 3 likeverdige utstillingstreff i år.

Så problemstillingen der knytter seg vel mest til hvordan vi kan vise at det er et nytt opplegg men viderføre samme navn.

Skal vi få til et stort treff kan vi ikke la folk velge i 3 forskjellige datoer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger de Treffene være likeverdige for å bli kalt TDM? Mye av greia med det var jo at de tre mjøsbyene skulle ha tilbudet om å ha et treff vær i løpet av sesongen.. Vet at det er endel jobb bak dette. Men er jo ikke bare styret som trenger å hjelpe til med å avikle treffene. Å jeg ser ikke problemet med at det er flere datoer. Det er et stort hoved treff å 2 mindre treff folk velger uansett selv hva de ønsker å være med på å har muligheter for å komme på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et bra innlegg Rolf. Det viser at du har skjønt hva vi tenker og hva vi prøver å få til.

 

Det med TDM navnet ble et problem i forhold til at vi har vært redd for å gå ut med TDM og så blir folk skuffet når dette ikke tilsvarer 3 likeverdige utstillingstreff i år.

Så problemstillingen der knytter seg vel mest til hvordan vi kan vise at det er et nytt opplegg men viderføre samme navn.

Skal vi få til et stort treff kan vi ikke la folk velge i 3 forskjellige datoer.

 

Trykk på takk knappen da :P hehe. '

 

Måten å vise det på må uansett være å fremme det som det er. Selv om det alltid vil være en del av et TDM prosjekt så trenger ikke nødvendigvis TDM navnet å dyttes fremst når det gjelder promotering ;)

Litt kreativ markedsføring er nok det som skal til uansett.

 

 

 

Trenger de Treffene være likeverdige for å bli kalt TDM? Mye av greia med det var jo at de tre mjøsbyene skulle ha tilbudet om å ha et treff vær i løpet av sesongen.. Vet at det er endel jobb bak dette. Men er jo ikke bare styret som trenger å hjelpe til med å avikle treffene. Å jeg ser ikke problemet med at det er flere datoer. Det er et stort hoved treff å 2 mindre treff folk velger uansett selv hva de ønsker å være med på å har muligheter for å komme på.

 

Det er ikke bare styret som trenger å hjelpe til. Men det er de som sitter igjen med det uansett. Det nye styret er større en det forrige var og har fordelen der. Jeg vet av erfaring at mange vil hjelpe til før treff men når det kommer til stykket er det mere gøy å sparke dekk og spise pølser. Sånn er det desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet av erfaring at mange vil hjelpe til før treff men når det kommer til stykket er det mere gøy å sparke dekk og spise pølser. Sånn er det desverre.

 

Er fulstendig klar over det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykk på takk knappen da :P hehe.

 

Done :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt kjøre rundt og henge opp plakater før treffene - null problem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke gått ann å "reklamere" med at treffet på Hunderfossen er hovedtreffet i TDM.

Da vil jo folk som skal komme langt skjønne at de to andre treffene i touren ikke er like store og at det er treffet på Hunderfossen som er det beste å delta på.

Så mange det er i mjøs regionen så vil det jo sikkert ikke bli lite oppmøte i to mindre treffene alikevell.

Men da kan man fortsatt beholde navnet med folk skjønner at det Hunderfossen treffet som er verdt å dra langt for :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor droppe Lillehammer treffet? Det er jo der det skjer! Hvertfall for dem som ikke har en bil som er noe å stille ut........men enig angående det med pokaler, det kunne vært droppa er jo alltid de samme folka som får dem. : rolleyes

 

Joa, de som får dem hver gang har sikkert gjort en god jobb og blablabla.......... men det er mange andre pene biler på treff også, sikkert noen som tenker det samme som meg? Eller er jeg helt på jordet nå? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel og bra å reklamere at Hunderfossen er hovedtreffet, men samtidig så tror jeg at det kan ha negativ innvirkning på de to andre "småtreffene". Fort gjort å tenke at disse to små som er igjen ikke er noe å dra på. Liker tanken på Hunderfossen, samtidig som det er synd at TDM Lillehammer må vike, men man må også tenke nytt for å få folk til å dra på "småtreffene" - hva skal dra folk med på disse treffene? Cruising er nevnt og er til vurdering, men det alene tror jeg ikke er det største trekkplasteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel og bra å reklamere at Hunderfossen er hovedtreffet, men samtidig så tror jeg at det kan ha negativ innvirkning på de to andre "småtreffene". Fort gjort å tenke at disse to små som er igjen ikke er noe å dra på. Liker tanken på Hunderfossen, samtidig som det er synd at TDM Lillehammer må vike, men man må også tenke nytt for å få folk til å dra på "småtreffene" - hva skal dra folk med på disse treffene? Cruising er nevnt og er til vurdering, men det alene tror jeg ikke er det største trekkplasteret.

 

er enig i det, cruising er jo en bra ting, og med kanskje noen små premier. Men regner vel med at det er ganske mange som er faste besøkere som kommer får å være sosiale og prate bil. Og som du nevnte før så er det ganske mange bare det til å være et lokallag.

 

men prøver bare å komme med noen forslag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble vel såvidt nevn i off topic i fjor vinter men hva med en felles crusing ned til Bislett kebab i Oslo? :)

 

Hamar/brumunddal og omeng drar over til gjøvik/toten også cruser vi nedover i solen mot oslo, stopper å tar litt bilder og snakker litt tull underveis :) Masse fartsbilder å greier..

Så topper vi det hele med en deilig kebab før vi raser oppover mot mjøsa igjen med solnedgangen i bakgrunn :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble vel såvidt nevn i off topic i fjor vinter men hva med en felles crusing ned til Bislett kebab i Oslo? :)

 

Hamar/brumunddal og omeng drar over til gjøvik/toten også cruser vi nedover i solen mot oslo, stopper å tar litt bilder og snakker litt tull underveis :) Masse fartsbilder å greier..

Så topper vi det hele med en deilig kebab før vi raser oppover mot mjøsa igjen med solnedgangen i bakgrunn :P

 

Høres ut som et fint opplegg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det har kommet mye konstruktive ideer og meninger her - fortsett med det! :)

 

Det er jo engasjementet som gjør at dette lokallaget har blitt så stort og aktivt - og jeg er iallefall helt sikker på at 2012 kommer til å bli en veldig bra sesong! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.