Anbefalte innlegg

I og med at det er en egen sommerhjul-tråd nå på våren, mener jeg vi bør ha en tråd om bilpleieprodukter, nå som det snart er på tide med voks og vask..

Hva slags såpe, voks og andre produkter bruker dere på smykkeskrina deres?

Og hvor mye tid i uka bruker dere på bilshining?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare Mequiers (tror jeg det skrives..) fra nå av:)

 

I vinter har jeg vasket bilen (spylt av), tja, 3-4 ganger kanskje. Ikke svamp en eneste gang. Har fått bilen polert 2 ganger på 2 mnd nå. (1.gang dårlig, 2. gang veldig bra). Kommer til å bli litt flinkere fremover nå ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare Mequiers (tror jeg det skrives..) fra nå av:)

 

I vinter har jeg vasket bilen (spylt av), tja, 3-4 ganger kanskje. Ikke svamp en eneste gang. Har fått bilen polert 2 ganger på 2 mnd nå. (1.gang dårlig, 2. gang veldig bra). Kommer til å bli litt flinkere fremover nå ja.

 

Jeg kjøpte Meguiar´s gold class voks, deep cleaner og såpe som lukter mandelkjernepudding, før vinteren. Syntes voksen var helt rå på glans. Men jeg synes den satt i litt dårlig. Kanskje bedre å bruke som "sommervoks" Hvilken voks er det du bruker?

 

Jeg selv har tenkt å se om jeg finner tak i nå Lahega, i og med at det er det de mener er best i Sverige. Noen som vet om de selger det i Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg selv har tenkt å se om jeg finner tak i nå Lahega, i og med at det er det de mener er best i Sverige. Noen som vet om de selger det i Norge?

 

Autoboss.no mener jeg har Lahega produktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Meguiar´s gold class voks, deep cleaner og såpe som lukter mandelkjernepudding, før vinteren. Syntes voksen var helt rå på glans. Men jeg synes den satt i litt dårlig. Kanskje bedre å bruke som "sommervoks" Hvilken voks er det du bruker?

 

Jeg selv har tenkt å se om jeg finner tak i nå Lahega, i og med at det er det de mener er best i Sverige. Noen som vet om de selger det i Norge?

 

Gjør det ikke selv. Er noen som heter Lakkpleier`n som tar seg av bilen min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vasket bilen for hånd minst èn gang i uka med kun svamp ,såpe og høytrykkspyler. Skulle gjerne fått spylt den godt under, er det noen som vet om det går an å få kjøpt bare underspylings program på noen bensinstasjoner?

 

Men jeg har ikke polert den i vinter (skammer meg..) ,men det skal jeg få gjort så for jeg kan kaste krykkene. Bruker da Meguiars polish (og det gjør jeg selv, det er halve morroa ;) ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vasket bilen for hånd minst èn gang i uka med kun svamp ,såpe og høytrykkspyler. Skulle gjerne fått spylt den godt under, er det noen som vet om det går an å få kjøpt bare underspylings program på noen bensinstasjoner?

 

Men jeg har ikke polert den i vinter (skammer meg..) ,men det skal jeg få gjort så for jeg kan kaste krykkene. Bruker da Meguiars polish (og det gjør jeg selv, det er halve morroa ;) ).

 

Bruker å være vanskelig å få bruke "deler" av vaskehallprogrammene...

Litt kjipt, kunne godt tenke meg litt sånn blåsing noen ganger-.

 

Jeg er helt enig med voks og vask.. Gjør det selv, det er best for deg og for bilen!

 

Er det noen som bruker silikonskrape? Har kjøpt en slik, men tør foreløpig ikke bruke den på annet en glass..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoboss.no mener jeg har Lahega produktene.

 

Takk! skal ringe dem over helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke litt skummelt å gå i gang med "rubbing" og polering når man ikke helt vet hva man gjør? Jeg har aldri polert eller rubba før :o Også er det en New Beetle jeg eier, den er jo 90% plastikk :P er ikke dette også ganske skummelt? Det har jeg hørt hvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg fikk bilen i desember så har jeg. Vasket bilen minst en gang i uka, polert 2-3 ganger og voksa bilen en gang. Antall ganger jeg har tatt den inni har jeg ikke tellinga på..

Jeg bruker kun AutoGlym produkter. Super Resin Polish, Extra Gloss Protection, Vinyl and rubber care, bumper care. Det er vel de produktene jeg bruker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke litt skummelt å gå i gang med "rubbing" og polering når man ikke helt vet hva man gjør? Jeg har aldri polert eller rubba før :o Også er det en New Beetle jeg eier, den er jo 90% plastikk :P er ikke dette også ganske skummelt? Det har jeg hørt hvertfall..

 

Jeg ville ikke gått i gang med nå rubbing nei... Den lakkrensen jeg har er meget mild, og så vidt jeg forstår inneholder den ikke "slipepartikler".

Veldig bra resultat på den røde "Tyttebæra" -tok halve panseret med kun voks, halve med rens og voks... syk forskjell. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som vet om det går an å få kjøpt bare underspylings program på noen bensinstasjoner?

 

Tror ikke du får kjøpt bare underspyling, men du kan jo få en børsteløs vask med underspyling, noen stasjoner har jo faktisk ikke annet enn børsteløse vasker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker for tiden en polish som heter Diamant. ( noe jeg fikk av nabostanden på Autofilmessa ) Meget fornøyd. :o) Veldig bra glans og helt utrolig lett og tørke av. Etterlater ikke hvite flekker på plast og gummi heller, Bare legge på og tørke av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. lakkrens og voks 2 ganger i året. ellers vask utvendig og innvendig minst en gang per 2 uker. :) ka dikker syns om den nye grillen? vet bilen skulle blitt vasket men men.

styling grill 018.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vasket bilen for hånd minst èn gang i uka med kun svamp ,såpe og høytrykkspyler. Skulle gjerne fått spylt den godt under, er det noen som vet om det går an å få kjøpt bare underspylings program på noen bensinstasjoner?

 

Men jeg har ikke polert den i vinter (skammer meg..) ,men det skal jeg få gjort så for jeg kan kaste krykkene. Bruker da Meguiars polish (og det gjør jeg selv, det er halve morroa ;) ).

Har du egen høytrykksspyler hjemme, så kan du se om du får tak i pistol med "knekk" på. Nettopp for å kunne spyler under bilen...

 

Jeg bruker Autoglym enda. Har gnikka og gnudd på felga mine i dag. Se her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. lakkrens og voks 2 ganger i året. ellers vask utvendig og innvendig minst en gang per 2 uker. :) ka dikker syns om den nye grillen? vet bilen skulle blitt vasket men men.

 

Kul grill, kul bil-.

Vurderte oettinger-grillen når jeg handlet, men det ble S4 grill heller.

Men din bil kledde den der fint----

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du egen høytrykksspyler hjemme, så kan du se om du får tak i pistol med "knekk" på. Nettopp for å kunne spyler under bilen...

 

Jeg bruker Autoglym enda. Har gnikka og gnudd på felga mine i dag. Se her.

 

Hehe... jeg har gnikka og gnudd, lakkrenset og vokset sommerfelgene mine i går.....

Tøff jobb, men koselig. Gjorde de siste to i stua :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som bruker silikonskrape? Har kjøpt en slik, men tør foreløpig ikke bruke den på annet en glass..

 

Jeg bruker sånn Hydra Flexi Blade (silikonskrape) som "grov tørker" over hele bilen og går over med pusse skinn etter på. Det er selfølgelig av man er grundig med vasken og skylder godt av etterpå og legger merke til at man ikke drar noe med seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker sånn Hydra Flexi Blade (silikonskrape) som "grov tørker" over hele bilen og går over med pusse skinn etter på. Det er selfølgelig av man er grundig med vasken og skylder godt av etterpå og legger merke til at man ikke drar noe med seg.

 

Joda, det skal vel være relativt trygt, i og med at Autoglym f.eks selger dem.

I den forstand er det sikkert værre å bruke et skittent skinn, enn å bruke silikonskrapa. Men jeg ville i vært fall ikke brukt den etter en "kattevask"-

Ser du har rs-edition, kul bil. Har du sånne syke seter? Står en til salgs her oppe, men den e lakka i "opera mints"-farge..rosa-lilla... :P:o

Ellers en stilig bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... jeg har gnikka og gnudd, lakkrenset og vokset sommerfelgene mine i går.....

Tøff jobb, men koselig. Gjorde de siste to i stua :D

 

 

Korsn voks bruker du på felgene? Kan man bruke lakkvoks? Takker for skryt på grillen. dama likte den ikke. jeg liker den bedre for hver gang jeg ser på den :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korsn voks bruker du på felgene? Kan man bruke lakkvoks? Takker for skryt på grillen. dama likte den ikke. jeg liker den bedre for hver gang jeg ser på den :D

 

Jeg brukte det mest holdbare jeg har i "Beautybagen".. Standard grønn Turtle Wax.

Meguiar´s lakkrens først da. Ble ikke værst-. Men vet jo at det sikkert ramler av neste gang jeg avfetter bilen, med mindre jeg dekker til hjulene :)

Også selvfølgelig litt armor all på dekksidene...

Så nå står de linet opp uti stua.. Dama mi liker ikke det--- :o

Grillen ble nice, og bilen ser veldig pen ut.

 

"ikke hør hva dama di sier, dama di er ei ku!" :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar´s gold class for alle penge her : ja :

Er meget fornøyd med disse produktene. Både til vaks, lakkrens, polering, chrome og annet(dekkshine mm) Hva er egentli best å bruke innvendig på bilen da? Bruker et produkt fra autoglym på mattene(husker ikke hva det heter), og så bruker jeg våtservietter for vinyl fra biltema på resten :rolleye: Men synes de virker meget bra til den prisen da.

 

Hvordan er det best å rengjøre tøymatter? Jeg har brukt en "støvsuger" fra kärcher. En sånn som har børste istede for suging. Synes denne er meget effektiv til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar´s gold class for alle penge her : ja :

Er meget fornøyd med disse produktene. Både til vaks, lakkrens, polering, chrome og annet(dekkshine mm) Hva er egentli best å bruke innvendig på bilen da? Bruker et produkt fra autoglym på mattene(husker ikke hva det heter), og så bruker jeg våtservietter for vinyl fra biltema på resten :rolleye: Men synes de virker meget bra til den prisen da.

 

Hvordan er det best å rengjøre tøymatter? Jeg har brukt en "støvsuger" fra kärcher. En sånn som har børste istede for suging. Synes denne er meget effektiv til dette.

 

Jeg bruker nå og da en slik dampvasker.. (lånt hos mor). Denne driver dritten ut av matta, og det blir som nytt..

Ellers er det jo helt ok å bruke en god støvsuger med sånn børstemunnstykke på.

Enig med deg i at Meguiar´s er gode greier. Eneste var at jeg synes holdbarheten på gold class wax er litt dårlig. Lakkrensen rocker!

Så nå ler jeg hele veien til parkeringsplassen :o

Var på shell her en dag, og der hadde de en handlevogn med utgåtte produkter, til 10 kr stk. : ja :

Kjøpte 4 stk Turtle wax leather care (over 200 org.pris)

5 stk Shell vinylrens

5 stk Shell dekkvask

...Genialt!

 

Jeg mener Armor All er best på interiøret. Særlig i og med at den er så drøy. Jeg blander 50/50 med vann, funker som bare det!..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører "Meg" jeg og! Brukte autoglym før, men jeg fikk en hel kasse med Meg-produkter på jobben for test - angående om vi skulle ta det inn eller ei. Jeg er kjempefornøyd, så det ble varmt anbefalt!

Når det gjelder skrape for å fjerne vannet fra bilen, så sier jeg bare aldri mer!! Dere bør skaffe dere AutoGlym pusseskinn - det er så fantastisk at jeg får ikke sagt det!! :tilber: Det er nå en leik å tørke bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere bør skaffe dere AutoGlym pusseskinn - det er så fantastisk at jeg får ikke sagt det!! :tilber: Det er nå en leik å tørke bilen :)

 

På hvilken måte er det bedre enn Turtle pusseskinna? Har alltid trodd at ett pusseskinn er ett pusseskinn lissom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.