Kollonne Hadeland treffet 28/4-12?

Anbefalte innlegg

Det er Autopass på Rv 4 ved Raufoss. For de av oss som har brikke da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da vet vi at det er Autopass for de som brikke, men for de som ikke har det, husker dere hva det koster å kjøre igjennom der slik at vi ALLE (andre) kan ha eksakt med penger klare så vi er så effektive som mulig gjennom bommen. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15kr pr vei ja..

 

Men kanskje lurt å være litt forsiktig akkurat ved bommen der, så ingen forter seg for å prøve å komme forand folk som står i "manuelle" delen der. Kan jo fort bli missforståelse og kjedelige bulker der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så får vi alle krysse fingrene for at bommen har en god dag (har ikke vært noe særlig mye styr med den) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skriver når du kjører jeg Steffen! Lite forståelig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt går det å kjøre via Lena og Bøverbru. Da slipper vi både bommen og den delen hvor de har veiarbeid med lysregulering. Og den veien er faktisk ganske morsom å kjøre, men tar endel lengre tid. Nå har ikke jeg kjørt der siden en gang i vinter, så jeg kjenner ikke status. Noen lokale som vil komme med innspill på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli kurant (telehivene har gått ned mye) å kjøre fra Gjøvk og mot Lena nå, og det samme med veien fra Lena til Bøverbru. Fra Bøverbru og over til Eina er jeg litt usikker, men var ikke helt jævlig sist jeg kjørte der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så allerværst der nå ;) kjørt der hver dag nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært veldig greit å unngå lysregulering og bom - så om "omveien" er ok så høres det ut som en god ide :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er denne "lysreguleringen" plassert da??

 

Er vel sånn sett ikke noe særlig trafikk så tidlig på morran så burde vel kanskje ikke være noe problem.

Men nå er heller ikke jeg sånn super kjent på veiene på andre siden, men for meg er det helt greit om en av dere som bor på den siden tar en beslutning på hvilken vei vi skal ta.

(samt tar i betraktning av senkede klubb biler etc.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysreguleringa ligger mellom Reinsvoll og bruflat, mot Eina, virker som denne går på timer.. Stått å ventet der i 10min uten å møte noen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slenger meg på denne kolonna fra Hamar i år ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får desverre ikke jeg hatt bilen min utstillingsklar til dette treffet. Men blir med kollonna og skal ta masse bilder selvom jeg stiller med skyhøy bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan meddele at det var ganske jævlig akkurat i partiet ved den nevnte lysreguleringa i dag. Mye grus samt et helvetes søkk som holdt på å kaste meg i taket i bruksbilen som har original høyde. Så holdt jeg riktignok ikke 50 heller..

 

Å kjøre 33 fra Gjøvik til Lena for så å kjøre 246 til Bøverbru og ut på Rv4 ved Reinsvoll vil ikke hjelpe i forhold til lysreguleringa da lysreguleringa er like nord for Bruflat, som Daniel sier.

En mulighet er jo å kjøre Børsvollvegen (111) fra Bøverbru for å unngå reguleringa, men den veien har jeg ikke kjørt de siste to mnd så jeg vet ikke tilstanden.

 

Jeg kjører Rv4 flere ganger i uka, så jeg kan jo melde tilbake om hvordan det ligger an på veiarbeidsområdet neste uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke noen på den siden av mjøsa sjekke forholdene og hvilken vei vi burde ta med tanke på lave biler og den slags. Greit å slippe grus veier også.

 

Da vi fra "sol siden" av mjøsa er ikke så kjent på vei valget der, så om en av dere der hadde giddet og vært andemor videre fra Gjøvik hadde det vært bra.

 

: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt veien om børsvoll hver dag de siste ukene. Vil ikke akkurat anbefale den vis dere vil holde fartsgrensa ;) mye telehiv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo også kjøre over Kolbu fra Lena, men veien fra Lund (langt uti Kolbu) og til Einaflåa er ikke akkurat så veldig senkevennlig. Det er mange alternativer, men virker som man uansett må kjøre en dårlig vei et lite stykke. Etter hva jeg husker, så er veien fra Bøverbru og over Børsvoll bedre enn veien fra Lund og utover. Man kan jo også kjøre til Kolbu og over Koreavegen til man kommer ut på 4ern igjen (samme plass som man kommer til om man kjører over Børsvoll).

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo også kjøre over Kolbu fra Lena, men veien fra Lund (langt uti Kolbu) og til Einaflåa er ikke akkurat så veldig senkevennlig. Det er mange alternativer, men virker som man uansett må kjøre en dårlig vei et lite stykke. Etter hva jeg husker, så er veien fra Bøverbru og over Børsvoll bedre enn veien fra Lund og utover. Man kan jo også kjøre til Kolbu og over Koreavegen til man kommer ut på 4ern igjen (samme plass som man kommer til om man kjører over Børsvoll).

 

:)

 

For all del ikke Koreaveien. Kjørte der før dagen og det smalt godt i min mildt senka bil.

Er enig med deg børsvoll er bedre enn dem andre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børsvoll veien er da ikke så veldig ille?

Greit nok at noen har veldig lave biler men alikevel..

 

Må da være et bedre alternativ å bare kjøre 111 fra gjøvik over høgda gjennom ihle der, så komme ned i bøverbru, Så ta børsvoll veien (rv4) ned til lygna og over der? Er for det første mye kortere, samt veiene i distriktet her blir ikke så veldig mye bedre en det akkurat.. Tror jeg nesten kan garantere at Koreaveien og gjennom kolbu blir mye værre, selv om jeg ikke har kjørt der i det siste.

 

Er jo ikke værre en å ta det litt rolig over børsvoll der om det er enkelte plasser det har slått seg litt.. sparer jo inn det uansett kontra å ta lange omveier? Slipper jo da både bom og regulering også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.