Felgdimensjon A6 4F - Hva går? (10,5x21)

Anbefalte innlegg

Masse gode innspill her!

 

Oppsummering igjen, hva funker?

 

Bil: Audi A6 4F, 3,0TDIQ Sedan

Senk: H&R Monotube Senkesett

 

Foran: Max 9,5 med ET i området 50. Gjelder både 20" og 21"

Bak: Max 11 med ET i området 50. Gjelder både 20" og 21"

 

Dekkdimensjoner:

245/30 og 295/25 (kun Michelin som har begge)

255/30 21 og 295/25

 

Felgene i 9x21 som er postet synes jeg var litt "kjedelige", men tar gjerne imot flere eksempler :)

 

Ja og nei, "reglene" her er vel for 21 tom, med 20 tom kan man ha bredere felg/lavere offset/bredere dekk eller en komb. av flere.

 

Til info hadde jeg 9,5x20 ET43 med 245/30 og det var "langt" unna hjulbuen og subba aldri, men eksakt samme dim på felg og dekk i 21 tom ville gitt problemer da 13mm til i offset (55) lå svært nær skjermene foran. Så kanskje man kan si litt forenklet at hjulet bør ca 1 cm lengre inn med 21 vs 20.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er felger kjøpt, men fortsett gjerne diskusjonen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert 9x20 et29 med 265.30.20, dvs ingen strekk i dekka. Subber litt i innerhjulbuen bak, men ingen problem å få dette subefritt!

Eksempel på hva som er desidert max bredde/offset uten å valse skjermer, men modifisering av innerskjerm må påregnes.

 

Kun 20" felg

 

9" max offset på 28 ish..

9,5" max offset på 34 ish

10" max offset 41 ish

10,5" max offset 47 ish

11" max offset 53 ish

 

Som Runar har poengtert tidligere, så legg på 10mm minst hvis det er 21" det er snakk om!

 

Problemet for oss med 3.0 tdi, er loadindex. Vi må ha min.93, og det betyr at de fleste 255.30.20 dekk og smalere, er uaktuelle da de har index 92.

 

Tallene over er for quattro, om det er større/mindre plass bak på non quattro vet jeg ikke, flott om noen har innspill på det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror folk om 19x9,5 ET45 med 245-35/19 i alle fire hjørner på en 4F 2.4Q avant, planlagt senket med KW type3 coilovers?

Lar det seg gjøre uten å måtte skru demperene knallharde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror folk om 19x9,5 ET45 med 245-35/19 i alle fire hjørner på en 4F 2.4Q avant, planlagt senket med KW type3 coilovers?

Lar det seg gjøre uten å måtte skru demperene knallharde?

 

Skulle gå helt fint det og dette vil neppe subbe uansett hvordan du justerer dempede. Uansett er ikke dempede SÅ harde selv på det hardeste, så prøv deg fram :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser så mye rart om hva som går på 4F, alt fra folk som presser på innpress helt nede i 32 med 9" bredt, og andre som mener du må nærmere 50 for å få på noe som helst. Håper og tror ET45 bør gå greit på 9,5x19. Burde få passelig fin strekk på de med 245 dekk også tipper jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser så mye rart om hva som går på 4F, alt fra folk som presser på innpress helt nede i 32 med 9" bredt, og andre som mener du må nærmere 50 for å få på noe som helst. Håper og tror ET35 bør gå greit på 9,5x19. Burde få passelig fin strekk på de med 245 dekk også tipper jeg :)

 

Det kommer helt an på hvor lav bilen er, felgbredde for hvor store hjul man setter på. Vet ikke om 9,5x19 ET35 med 245/35 kan subbe, men ET45 går i hvertfall klar fordi jeg har prøvd tilsvarende i 20 tom (9,5x20 ET43 med 245/30).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET43? Tilsvarende? Det er innpresset jeg er mest bekymret for her da mann! GÅR et45 klar av dempere på innsida? Det er det største spørsmålet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bilen under er det 20x9,5 med ET25. Kan vel trygt si at det er så langt ut som man kan ha det før det stikker utfor.

Felgene er egentlig ET45 men er 20mm adaptere på.

479031_345275552206885_100001733307725_9

(ikke min bil, men en kompis sin)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin informasjon bortsett fra at ingen klarer svare meg på om det er nok klaring INNOVER med 9,5" ET45...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET43? Tilsvarende? Det er innpresset jeg er mest bekymret for her da mann! GÅR et45 klar av dempere på innsida? Det er det største spørsmålet!

 

Masse plass innover med orig.fjærben eller KW var.3 i hverfall, jeg hadde 9,5 ET55 og det lå rimelig nærme foran. Enda bedre plass innover bak.

 

9,5x20 ET43 er tilsvarende 9,5x19 ET45 unntatt 2mm ja...Hvis du lurte på plassen innover, så får du spørre om det i 1. post da, nisse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott da gitt! Da blir det nok bestilt noe greier i den dimmensjonen etterhvert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er problemstillingen at det er jo ingen som har felger på lager :(

Enten er det helt feile bredder og innpress, eller så er det kun gunmetal og svart som tydeligvis er mote nå (men det vil jeg ikke ha!). Hadde lyst på enten Vertini Concave eller VMR V701 i 9,5x19, men ingen har på lager :(

Noen andre tips på felger som vil se bra ut på en 4F i samme dimmensjon? (9,5x19 ET45)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er problemstillingen at det er jo ingen som har felger på lager :(

Enten er det helt feile bredder og innpress, eller så er det kun gunmetal og svart som tydeligvis er mote nå (men det vil jeg ikke ha!). Hadde lyst på enten Vertini Concave eller VMR V701 i 9,5x19, men ingen har på lager :(

Noen andre tips på felger som vil se bra ut på en 4F i samme dimmensjon? (9,5x19 ET45)

 

Gå opp til 20 tom, selv om 9,5 tom er gromt i seg selv vil det nøytraliseres av litt for mye dekkside til at det skiller seg ut fra vanlige 8,5x19 felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke ha 20, blir for lite dekk da, vil ha litt comfort! :) Dessuten kommer du vel i grenseland på LI på dekk på 20?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter opp en gammel tråd !

Vurderer å bytte vinterfelger og lurte på hva dere tenker om 255/35 på felg med ET 37 og 9". Noen som har prøvd eller vet ? Det er ikke snakk om å valse hjulbuer eller modifisere innsiden.

Jeg har ET33 og 8,5" nå på 255/35, og det kan subbe litt dersom jeg har for høy fart og luftfjæringen står i comfort. Så jeg kjører rolig på fylkesveiene [emoji23] Lurte på om den lille ekstra størrelsen fra 8,5" til 9" rett og slett vil føre til mindre sjanse for subbing når det vil bittelitt mer dekkstrekk og innpresset hjelper jo på sånn sett. Men blir det da å ta i noe på innsiden ?

ae90fffd07119763a1fb4d8e4e2c7bb5.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se innlegget ovenfor, jeg trenger litt råd fra dere !!

Denne tråden oppsummerer fint hva som er mulig på en static A6 4f med senkesett. Så hva med alle de med luftfjæring? Hva er yttergrensene der, uten valsing eller annen modifisering?

Jeg vet at 20" felger er i yttergrensen på hva som er brukende, men det er jo absolutt helt funksjonibelt det oppsettet jeg har i dag. Men det er litt drøyt for meg å kjøpe fire felger med dekk, legge om til mine dekk, og så i ettertid finne ut at det ikke går [emoji15]

Jeg vurderer altså å gå fra 255/35 8,5x20 ET 33 til 255/35 på 9x20 ET 37, og bilen er med luftfjæring og tdi quattro om det skulle ha noe å si.

Her er dagens oppsett, bilde av en skitten daily fra forrige vinter:

 

e4df04ba0aca1e36a8738277621ea7f1.jpg

 

Edit: fikk råd av en Subaru-mann [emoji15]. Det går fint med 255/35 på 9x20 ET 37, kan subbe i en toppskrue på innsiden av hjulbue i comfort og telehiv, men det er bare å ta det litt mer med ro, eller sette luftfjæring i dynamic (eller lift om så).

b5fbfd249fc3f2abbd8341ab97b77cf5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.