Anbefalte innlegg

Da har dommen fra H&R kommet og den var krystallklar! Det settet jeg har fått er ikke testet eller utviklet for GTI, Biltilsynet vil trolig ikke godkjenne dette settet til min bil. H&R var rimelig sjokkert over selgeren jeg har vært i kontakt med som hevdet at det ikke var sånn at ett sett var tilpasset et enkelt bil, dermed kunne settet jeg hadde fått garantert brukes...

 

Jeg kontaktet selger igjen og la til salgssjef og daglig leder på maillisten. De la seg helt flate og skyldet på mangelfull kunnskap hos selger. De tilbød det korrekte settet uten tillegg i pris(ca 400 dyrere) og fraktfritt nytt sett samt returfrakt. Greitt nok, men kostnaden i dette prosjektet er jo monteringskostnaden på 5500,- den vil jeg jo få en gang til uansett om jeg setter tilbake til originalt eller bytter til de riktige.... Noen jurister her? Hva kan jeg kreve?

 

Og det er selvfølgelig det settet som heter 28988-1 jeg skal ha. De har det til og med i sitt eget sortiment... Jeg avventer litt løsningen de tilbyr før jeg deler mine erfaringer med dette selskapet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send spørsmålet til Forbrukerrådet.

 

Du har kjøpt et produkt i god tro om at det er i henhold, og da fått montert dette. I etterkant viser det seg at de ikke skulle solgt deg settet. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg krevd at de dekker kostnad for demontering + montering av nye fjærer. En selgers uvitenhet og feilaktige påstålighet skal ikke gå ut over deg. Men sjekk med Forbrukerrådet før du tar kontakt med dette firmaet.

 

Men det var jævlig til pris for montering, da??? Håper det var inkludert forstillingskontroll også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send spørsmålet til Forbrukerrådet.

 

Du har kjøpt et produkt i god tro om at det er i henhold, og da fått montert dette. I etterkant viser det seg at de ikke skulle solgt deg settet. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg krevd at de dekker kostnad for demontering + montering av nye fjærer. En selgers uvitenhet og feilaktige påstålighet skal ikke gå ut over deg. Men sjekk med Forbrukerrådet før du tar kontakt med dette firmaet.

 

Men det var jævlig til pris for montering, da??? Håper det var inkludert forstillingskontroll også.

 

Firhjulskontroll og lysjustering, faktisk det rimeligste tilbudet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Status per i dag:

Saken om erstatning av verkstedutgifter er sendt til Forbrukerrådet.

Da selger fikk problem med å omlevere varen før innen 2-3 uker bestemte jeg meg for å heve kjøpet(erstatningssaken står likevel). Nå håper jeg å ha nye fjærer på plass, fra ny leverandør, innen utgangen av neste uke.

Holder dere oppdatert på erstatningssaken. 5500,- er jo litt penger, men jeg er minst like interessert i prinsippet her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten følge med videre her! Venter spent på neste oppdatering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste nytt: Forbrukerrådet har sendt brev til meg og leverandøren hvor de foreslår heving av kjøp + erstattning for verkstedkostnader, altså full støtte til meg. MEN, det gjenstår å se om leverandøren bryr seg om dette, om ikke må jeg gå til sak(kan jeg anta at Forbrukerrådet sin innstillingen er førende for hordan det vil gå? Må vel kunne det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det klart at leverandøren, som er BS Bildeler AS i Sandefjord, ikke godkjenner Forbrukerrådets innstilling til minnelig ordning(se forrige post). Jeg sender derfor saken videre til Forbrukertvistutvalget.

 

Jeg synes det er beklagelig at jeg skal måtte bruke tid på dette, men det er snakk om 5500,- og et viktig prinsipp, så da blir det slik...

 

Jeg kommer uansett aldri til å handle med BS Bildeler igjen, en elendig selger, og en dårlig policy er min erfaring!: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det klart at leverandøren, som er BS Bildeler AS i Sandefjord, ikke godkjenner Forbrukerrådets innstilling til minnelig ordning(se forrige post). Jeg sender derfor saken videre til Forbrukertvistutvalget.

 

Jeg synes det er beklagelig at jeg skal måtte bruke tid på dette, men det er snakk om 5500,- og et viktig prinsipp, så da blir det slik...

 

Jeg kommer uansett aldri til å handle med BS Bildeler igjen, en elendig selger, og en dårlig policy er min erfaring!: mad :

 

Håper det ordner seg nå da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er direkte patetisk av BS.. trist at de ikke tar litt ansvar når de åpenbart har gjort feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper alt går din vei, uansett dårlig reklame av dem vist de ikke retter opp i dette..

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke BS Bildeler tidligere leder i klubben her? :o

 

Nei, han ER ikke BS Bildeler selv om han er ansatt der.

Jeg synes dere snart må komme dere videre å slutte å benytte enhver anledning til å rakke ned på han, selv om dere ikke var enig med han da han ledet klubben. Sånne kommentarer blir smålige spør du meg, siden han ikke har noe med denne saken å gjøre.

 

Men jeg er HELT enig i at BS Bildeler må ordne opp her siden de har gjort feilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, han ER ikke BS Bildeler selv om han er ansatt der.

Jeg synes dere snart må komme dere videre å slutte å benytte enhver anledning til å rakke ned på han, selv om dere ikke var enig med han da han ledet klubben. Sånne kommentarer blir smålige spør du meg, siden han ikke har noe med denne saken å gjøre.

 

Men jeg er HELT enig i at BS Bildeler må ordne opp her siden de har gjort feilen.

 

Redigert kommentaren, trodde han var Daglig leder der jeg, men kanskje misforstått :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, han ER ikke BS Bildeler selv om han er ansatt der.

Jeg synes dere snart må komme dere videre å slutte å benytte enhver anledning til å rakke ned på han, selv om dere ikke var enig med han da han ledet klubben. Sånne kommentarer blir smålige spør du meg, siden han ikke har noe med denne saken å gjøre.

 

Men jeg er HELT enig i at BS Bildeler må ordne opp her siden de har gjort feilen.

 

Ber om at dere, som jeg, forholder dere til firmaet og ikke enkeltpersoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har også Forbrukertvistutvalget behandlet saken og de gir meg sin fulle støtte. De sier at BS Bildeler gjør begrensninger i Forbrukerkjøpsloven ved å si at deres ansvar er begrenset til bare delene og ikke følgefeil ved at feil deler eller feil på deler blir solgt fra de. Derfor får jeg en lovpålagt vedtak om at BS skal betale med de 5500,- jeg har hatt i utgifter hos tredjepart for montering av feilsolgte deler. Dette er nok en prinsippielt viktig sak for BS(og andre) og om jeg noen gang vil få de pengene vet jeg ikke, men saken er også prinsippielt viktig for meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ikke sett noe av pengene, så da sender jeg Namsmannen for å hente de. Makan til smålig forhandler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste: namsmannen har tatt pant i to kjøretøyer! for meg da det ikke finnes penger på konto hos BS Bildeler. Jeg satser på konkurs og tvangssalg slik at jeg får pengene mine :-) HOLD DERE UNNA DETTE FIRMAET!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste: namsmannen har tatt pant i to kjøretøyer! for meg da det ikke finnes penger på konto hos BS Bildeler. Jeg satser på konkurs og tvangssalg slik at jeg får pengene mine :-) HOLD DERE UNNA DETTE FIRMAET!

 

Må jo være flere som sliter med de da, om han har tatt pant i 2 biler. Men har de virkelig ikke 5500kr å betale tilbake altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kredittverdighet:

Risikoklasse - 2/8

Forklaring - Ikke kredittverdig: Høy risiko

Anbefalt kredittgrense - -1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du får igjen penger da! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det noe løsning her eller? Har vært nære å handle av BS flere ganger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det foreligger ingen løsning annet enn at jeg har pant i noen kjøretøyer. Jeg ville ikke ha handlet på kreditt hos de, men om du går til butikken å får med varene, eller om du betaler når du får de går det sikkert greit. MEN, prinsippielt vil jeg be alle om å holde seg unna da dette IKKE er et seriøst firma!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem solved: BS Bildeler har betalt kravet til meg i slutten av mars(uten at jeg merket det, litt flautt). Så rett skal være rett, jeg har nå fått oppgjør, det tok ett år og kostet BS Bildeler 1500 i rettsgebyr, men de har nå gjort opp og bra er det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det virkelig så dårlig hos disse om dagen at de bruker 1 år på å utbetale 5000kr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ett lugubert firma. Leste tråden nå, og elendig kundeservice har fått enda ett ansikt. Jeg må si at jeg virkelig liker pågangsmotet og prinsippholdningen din Jon-Arild! Slike firmaer må folk advares mot, godt jobbet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.