Banekjøringstreff- Rudskogen 23 September 2012!

Anbefalte innlegg

hovedbane4.jpg

 

 

Som det fremgår av treffkalenderen på hovedsidene: Søndag 23 September avholdes sesongens siste banekjøring i regi av VACN.

 

Grunnet at vi bare har søndagen har vi valgt å utelate VACCS denne gang for å få maks utnyttelse av banetiden.

 

 

Rudskogen Motorsenter finner du her: http://kart.gulesider.no/m/9ap1p

 

 

 

 

Program

 

 

Søndag:

 

 

11:00 - Registrering og teknisk starter

12:00-1245 - Baneførerkurs avholdes

12:45 - Førermøte

13:00 - Banekjøring starter

19:00 - Banekjøring avsluttes

 

 

300 kr banekjøring

200 kr i obligatorisk forsikring pr sjåfør som skal kjøre på bane (Dette innebefatter kurs for de som ikke har det og person og tredjepartsforsikring på banen)

 

Parkering er gratis

 

 

Banekjøring

 

* Bilen skal være i forskriftsmessig stand

* Bilen skal bestå vår egen teknisk kontroll

* Det er påbudt med hjelm for alle i bilen - fører + èn passasjer er maks.

* Kjørelys er påbudt så lenge man er på banen

* Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK)

* Førermøte- og/eller opplæring er påkrevd

*Ingen påmelding

* Det er gentleman's prinsippet som gjelder: slipp forbi raskere biler på oversiktlige plasser og vis hensyn overfor de som er mindre erfarne enn deg !

 

 

Unntak fra kø-prinsippet:

 

- Biler som har instruktør ombord

- Noen i Crewet som arrangerer treffet slipper å ha bilen i ordinær kø, da det er bedre at de bruker tiden på å avvikle treffet enn å ta lengre pauser for å stå i kø.

 

- Det er i utgangspunktet kun VW, Audi, Seat og Skoda som tillates på banen.

Unntak er instruktører og andre i arrangementskomiteen. Er det veldig lite trafikk så tillater vi andre merker. Dette tar vi stilling til fortløpende og avgjøres av baneansvarlig på stedet.

 

 

Overnatting

 

Overnatting i egen regi på "campingplassen kartnes" i tilknytning til banen.

 

 

Nytt ang banekjøring:

 

Innledning

 

NBF holder på å utarbeide nytt Reglement for Banekjøringsdager på vegne av Myndighetene, men det er ikke formalisert ennå. Allikevel vil en del tiltak for Motordager bli iverksatt for sesongen 2011 for VW Audiklubb som sammen med Gatebil vil være pionerer for ”Motordager” i samarbeid med NBF. Tiltak som hastighetsbegrensning, kjøring med Instruktører, kjøring bak instruktørbiler er nevnt. Vi (Vidar Gustavsen og Hans Frisak) jobber med å gjennomføre tiltak som øker sikkerheten uten at det går ut over kjøregleden!

Vi håper at alle forstår dette og er positive til de tiltakene vi har valgt som er basert på riskovurdering etter mange års erfaring med banekjøring.

 

Føreropplæring

 

Alle skal gjennomgå Føreropplæring for å få NBF’s Banekjøringslisens. Det blir et lite skippertak på dette i år for å få alle gjennom føreropplæringen. De som har deltatt på kurset blir registrert og får et bevis på gjennomført kurs. Senere vil kurset kun bli kjørt for nybegynnere. Kurset er på ca 45 minutter som avholdes samme dag som banekjøringen. De som kan holde slikt kurs for oss er personer som kjenner til NBF og typisk banekjøring. NBF skal godkjenne disse personene. Anbefalte personer: Laila Tyskeberget, Stian Sørli, Kjell Aaen, Hilding Haustreis og Hans Frisak. Kursmateriell for føreropplæringen blir utarbeidet spesielt rettet til denne type banekjøring. Kursmateriellet godkjennes av NBF.

 

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører.

 

De som har kjørt mye på bane tidligere trenger ikke å kjøre med Instruktør. Kriteriet er at dersom man har kjørt færre enn to dager på Våler, Rudskogen eller Mo i Rana med mange biler på banen samtidig, regnes man som uerfaren.

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Løpsleder velger hvem som er skikket til å være Instruktør. Kravet her bør være at de som et minimum har H-lisens, minst 5 års erfaring med banekjøring samt deltatt i hastighetsrace. (Roger Sandberg, Lars Svelander).

 

Merking av biler med ”nye” sjåfører.

 

Alle som ikke har baneerfaring må kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap.

 

Tydelig merking av biler som går på E85

 

E 85 brenner med usynlig flamme og utgjør en økt risiko. Det er viktig at alle er klar over dette og hvilke biler det gjelder.

Klistremerke med E85 godt synlig på bilen. Bileier må sørge for dette. Dette sjekkes på teknisk.

 

Støygrensen er denne gangen 100DB.

 

Teknisk Kontroll av alle biler.

 

Alle biler skal gjennom en teknisk kontroll før de får kjøre. Dette tas på banekjøringsdagen utført av klubben’s tekniske kontrollanter. Ved siden av de vanlige kontrollpunktene, så vil det bli kontroll av at bremsevæsken tåler minst 200 grader.

 

Alkotest

 

Alkotest på morgenen hver dag av 4-5 stk.

Ikke krav, men bør gjøres av Arrangør når det er stevne over flere dager.

 

Kjøreutstyr

 

Alle skal kjøre med hjelm som er godkjent av Veidirektoratet. Alle bør ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr (hansker, sko), men som et minimum skal alle ha langermet trøye, langbukse, hansker og sokker i ikke brennbart materiale, bomull eller ull. Dette gjelder både fører og passasjerer. Målet er og få alle til å ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr i løpet av en 2 års periode. Det oppfordres derfor til å anskaffe seg en FIA godkjent kjøredress dersom man skal kjøre på bane.

 

Flaggvakter

 

Flaggvakter skal være spesielt oppmerksomme på uerfarne sjåfører, uvettig kjøring, biler med E85 merke. Skulle de se noe som ikke er bra melder de fra til Løpsleder. Han melder så videre til Påslipp så de kan si fra til sjåføren hvorfor han ble svartflagget. Er det en ulykke melder dette også direkte til Løpsleder som igjen melder til ambulanse/tauing/Påslipp.

 

Konsekvenser for fører

 

Tilsnakk og karantene for uvettig kjøring/brudd på bestemmelsene. Straffene kommer an på overtredelsen. Straffen kan være karantene en eller flere timer, eller ut sesongen. Løpsleder bestemmer straff.

 

 

Vel møtt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært artig å prøvd og fått til å bli med på dette.

Har ikke noen baneerfaring, men forstår jeg det rett så vil jeg få opplæring på starten av dagen? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært artig å prøvd og fått til å bli med på dette.

Har ikke noen baneerfaring, men forstår jeg det rett så vil jeg få opplæring på starten av dagen? :)

 

Jepp, baneførerkurs og noen runder med instruktør, så er du i gang! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. Høres fristendes ut! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje jeg blir med å kjører her og, hvis jeg blir ferdig med bilen i tide, som jeg ikke har begynnt på en gang enda, men har ferien da pluss litt tid i september, Må ha Kurs jeg også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe kjøring på fredag-lørdagen som man kan være med på? (Tenker da utenom VACN) Litt lang tur for en dags kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe kjøring på fredag-lørdagen som man kan være med på? (Tenker da utenom VACN) Litt lang tur for en dags kjøring.

 

Det står HNP Event i terminlista. Vi er ikke sikker på hva det er, men vi tenkte å ringe dit og spørre om det var muligheter for denne dagen også, men det er mest sannsynligvis ikke det. Fredagskvelden er det faktisk ledig, men da vil det bli en dag med opphold da. Så det blir mest sannsynligvis bare søndag. Og det er ikke noe vi har bestemt, men en dag vi har fått tildelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på nok et supert treff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra å håper på testkjøring!

Googla litt ditta HNP å kom fram til at det er Rudskogen sjøl muligens som har event med sine egne biler så går jo ann å høre om vi slipper løs :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører lett 60 mil hver vei for og få med meg dette :) hadde min første gang på bane på vålertreffet og det ga mersmak kan man si :)) gleder meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne helga er allerede merket av i kalenderen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel fare for at det blir satt X i boka den dato`n ja:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor begynner ikke kjøringa før 13.00, blitt kirketid på Rudskogen og nå ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid vært kirketid i Norge (og på Rudskogen)

 

Når kommer forhåndspåmeldingstråden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lage forhåndspåmeldingstråd snart, er jo fortsatt en stund til treffet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid vært kirketid i Norge (og på Rudskogen)

 

Når kommer forhåndspåmeldingstråden?

 

 

Kun i den kristne delen av Norge, dvs sør for Dovre, at dette er et problem.

På ACR f.eks er det kjøring fra tidlig morgen og til sent på kveld uansett dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun i den kristne delen av Norge, dvs sør for Dovre, at dette er et problem.

På ACR f.eks er det kjøring fra tidlig morgen og til sent på kveld uansett dag :)

 

 

Anyways, må vel ned en tur fordiom hedningan ska vær skinnhellig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anyways, må vel ned en tur fordiom hedningan ska vær skinnhellig :P

 

Tror ikke jeg orker å kjøre ned for kun 6t med banekjøring. En hel lørdag ville vært OK, men en halv søndag holder ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg orker å kjøre ned for kun 6t med banekjøring. En hel lørdag ville vært OK, men en halv søndag holder ikke :)

 

Ser den egentlig , men har mye kjøring å ta igjen jeg, så tur må det bli, så lenge redskapen overlever ACR og Kall :P

 

-

 

Men om noen får klarhet i om vi får kjøre sammen med HNP events hadde det vært fint...

 

http://www.rudskogen.no/index.php/eventer/racerforer-for-en-dag

 

ser ut som litt highclass fanzy greier, men er det dårlig oppmøte får vi sikkert slippe til :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert morro å se på det på lørdagen og, bare vi får bruke campen natt til søndag, noen som kan sjekke om det er mulig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd det er så lite kjøring, meg med flere har konkludert med at det blir for langt å dra mot for lite kjøretid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir med på dette treffet med min E85 Cupra R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper på testing den dagen, bare bilen blir klar..... Har begynt demontering, så får tiden vise om det blir klart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.