Banekjøringstreff- Rudskogen 23 September 2012!

Anbefalte innlegg

Sjekket opp noe ang. kjøring på lørdagen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Newbie spørsmål....:o hvordan er det med skilt/prøveskilt på banekjøringen? "Forskriftsmessig stand" vil det si at det ikke slippes ut på ombygde biler uten godkjenning i vognkort, eller blir det litt på skjønn i teknisk kontroll. Aktuell bil er 90Q B3 med original AAN motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje jeg får dra med meg Skodaen og tukte den noen runder på banen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer om S2`en overlever Gatebil:) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få litt tempo med å få sciroccon i orden da. Lyst til å prøve banekjøring :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at det nye depot skal brukes. Blir det da et krav om presenning når bilen står parkert mellom tuktinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at det nye depot skal brukes. Blir det da et krav om presenning når bilen står parkert mellom tuktinga?

I utgangspunktet ja, men det virker ikke som de har blitt så strenge på å håndheve det enda.

Biler som skal skrus på SKAL ha presenning under seg.

Hele depoet er ikke asfaltert enda, så skulle det vise seg at det skulle oppstå problemer for de som mangler presenning, så kan man sikkert stå på grusen.

"vanlige gatebiler", (etter defenisjonen biler som fortsatt ser normale ut) går det nok greit med, men de som har litt mere ekstreme banebiler bør ha med seg presenning.

Håper dette noe forvirrende svaret ga en form for mening :)

En ting er i alle fall sikkert, detta løser vi så alle får kjørt til krampa setter inn! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Newbie spørsmål....:o hvordan er det med skilt/prøveskilt på banekjøringen? "Forskriftsmessig stand" vil det si at det ikke slippes ut på ombygde biler uten godkjenning i vognkort, eller blir det litt på skjønn i teknisk kontroll. Aktuell bil er 90Q B3 med original AAN motor.

Bilen skal gjennomgå vår egen tekniske kontroll, 90Q med AAN høres ut som en meget fornuftig ombygning, det godkjenner vi!

Bremser, bremsevæske, lekkasjer, støynivå, lys og generell tilstand vil bli sjekket i teknisk kontroll.

Prøveskilt er tillatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket opp noe ang. kjøring på lørdagen?

Det vil dessverre ikke bli anledning for oss å slippe til på lørdagen, Huysmann skal ha ett privat arrangement da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg orker å kjøre ned for kun 6t med banekjøring. En hel lørdag ville vært OK, men en halv søndag holder ikke :)

Synd det er så lite kjøring, meg med flere har konkludert med at det blir for langt å dra mot for lite kjøretid.

Kom igjen nå, ta det som en tur! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom igjen nå, ta det som en tur! : smil :

Kanskje vi skal ta en hel helg på ACR i stedet og så kan alle sør for dovre få tatt seg en liten biltur til treff også : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi skal ta en hel helg på ACR i stedet og så kan alle sør for dovre få tatt seg en liten biltur til treff også : smil :

Ja, hvorfor ikke? Om lokallagene nord for dovre klarer å hoste opp nok interesserte, så er det ingen umulighet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har hatt baneførerkurs i regi av Gatebil 45min i fjor men fikk aldri noe bevis tilsendt. Har totalt 25-30 trackdays bak meg på gamle/nye Rudskogen, Våler, Mantorp og Nurburgring. Behøver jeg å sitte gjennom baneførerkurs + førermøte eller rekker det med førermøte?

Mvh,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er akkurat samme kurset som vi kjører og du havner på samme liste.

Så ja, det holder med førermøte for din del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil dessverre ikke bli anledning for oss å slippe til på lørdagen, Huysmann skal ha ett privat arrangement da.

Vet du om campen er åpen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, campingen er åpen hele lørdagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det være mulig og slippe utpå andre bil merker også ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det veldig lite trafikk så tillater vi andre merker. Dette tar vi stilling til fortløpende og avgjøres av baneansvarlig på stedet.

Vil det være mulig og slippe utpå andre bil merker også ?

Og erfaringsmessig er det god plass på Rudskogen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg spør på feil sted, men prøver.. Den som har laget disse "treff-plakatene" LINK (Sindre Fiskerstrand?) Finnes det en for dette treffet, om ikke, kan det lages en?

Neste spørsmål:

* Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK)

Er reglen der fordi det ikke skal være så lett å få armer og bein utenfor om bilen skulle rulle? I så fall, vil en bil med sikkerhetsnett bli godkjent? Det gjelder ikke meg og min bil

Vindusnett__Nascar-type__sort__OMP_small

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkerhetsnett er godkjent for biler med bur,bøttestoler og 4punktseler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Ole, siden du er så flink til å svare så fyrer jeg likegodt av et spørsmål til:

Ingen inngangspenger? Tror de fleste hadde hatt råd til f.eks en 50-lapp, sannsynligvis går det til klubbens drift og det nytter alle av (..mener jeg da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Ole, siden du er så flink til å svare så fyrer jeg likegodt av et spørsmål til:

Ingen inngangspenger? Tror de fleste hadde hatt råd til f.eks en 50-lapp, sannsynligvis går det til klubbens drift og det nytter alle av (..mener jeg da)

Det skyldes at vi ikke får lov til å stå i porten og ta inngangspenger selv. Det er det bare motorsenteret som får gjøre, det tar de betalt for, derfor tar vi ikke inngangspenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med prøveskilter nå?

Siden BT har gått ut og sagt at dette ikke lenger er tillatt til, PÅ og fra baner i Norge?

I punkt 4.1.2 som er veiledningen til Bruksforskriftens §2.7 om bruk av prøvekjennemerker heter det at: «Prøvekjennemerker skal ikke utstedes eller brukes i følgende tilfeller: – Kjøring til, fra og på bane. – Alle former for billøp, derunder gatebilløp»

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med prøveskilter nå?

Siden BT har gått ut og sagt at dette ikke lenger er tillatt til, PÅ og fra baner i Norge?

I punkt 4.1.2 som er veiledningen til Bruksforskriftens §2.7 om bruk av prøvekjennemerker heter det at: «Prøvekjennemerker skal ikke utstedes eller brukes i følgende tilfeller: – Kjøring til, fra og på bane. – Alle former for billøp, derunder gatebilløp»

Vi arrangerer ferdighetskjøring og ikke billøp, så ja, prøveskilt er greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.