Banekjøringstreff- Rudskogen 23 September 2012!

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ikke vurdert og ha utstilling samtidig som banekjøring ?

Utstilling drar jo litt mer publikum og medlemmer som er interissert i og se på denne delen og ikke nødvendigvis på banekjøring. Når vi først samles og leier et slikt kostbart anlegg så hadde det vært greit om det var noe for alle medlemmene.

Bare en tanke :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke vurdert og ha utstilling samtidig som banekjøring ?

Utstilling drar jo litt mer publikum og medlemmer som er interissert i og se på denne delen og ikke nødvendigvis på banekjøring. Når vi først samles og leier et slikt kostbart anlegg så hadde det vært greit om det var noe for alle medlemmene.

Bare en tanke :-)

Hvor står det at det ikke har blitt vurdert? :)

Vi hadde samme situasjon i fjor, men da hadde vi kun lørdagen. Oslo lokallag arrangerte da utstillingstreff på søndagen.

I år blir det samme løsning, bare omvendt. Oslo lokallag arrangerer utstillingstreff på lørdag 22 september.

Det hadde naturligvis vært ønskelig å få til begge deler på Rudskogen, men vi må nok bare innse at det blir for krevende å få til begge deler fullverdig med de ressurser vi har. Med en tradisjonell løsning med banekjøring på lørdag og søndag, så er det aller meste administrative i forbindelse med banekjøring allerede utført på lørdagen, (påmelding/registrering,teknisk kontroll, baneførerkurs og førermøte).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble nettopp medlem, men får ikke medlemskort helt enda. Kan jeg kjøre selv om jeg ikke har det?

Ser det er krav om teknisk kontroll og at det er krav på kjørelys. Mine lys er ikke heeelt riktig stilt inn. Betyr det at jeg må få fiksa det for at bilen skal kunne godkjennes?

Har ikke kjørt på bane før så da trenger jeg en "L". Er dette noe som tilbys på banen, eller må jeg få tak i det selv?

Noen tips angående klær? Hva slags vanlige klær man kan bruke og eventuelt hvor man får kjøpt kjøredresser hvis jeg tyr til det?

Er det noen krav til hjelmer? (CE-godkjenning osv)

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble nettopp medlem, men får ikke medlemskort helt enda. Kan jeg kjøre selv om jeg ikke har det?

Ser det er krav om teknisk kontroll og at det er krav på kjørelys. Mine lys er ikke heeelt riktig stilt inn. Betyr det at jeg må få fiksa det for at bilen skal kunne godkjennes?

Har ikke kjørt på bane før så da trenger jeg en "L". Er dette noe som tilbys på banen, eller må jeg få tak i det selv?

Noen tips angående klær? Hva slags vanlige klær man kan bruke og eventuelt hvor man får kjøpt kjøredresser hvis jeg tyr til det?

Er det noen krav til hjelmer? (CE-godkjenning osv)

Takker for svar :)

Hei og velkommen! :)

Vi har en oversikt over hvem som er medlemmer, så du om du ikke har mottatt medlemskortet enda går dette fint.

Kjørelys trenger å kun å lyse, justering er ikke viktig.

Heldekkende klær i bomull kan brukes, f.eks typ langermet genser og dongeribukser.

Kjøredresser fås kjøpt hos f.eks kollevold eller gundersen motorsport.

Hjelm trenger ikke CE godkjenning, men det skal være en hjelm beregnet for bruk på bane, motorsykkel, moped etc.

Det er tross alt ditt eget hode som skal beskyttes!!! ;)

Biltema har godkjente hjelmer fra 399.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"L" får du kjøpt hos NAF eller Biltema for en 20-25kr ca.

Husk hansker! (kjørehanske fra Kollevold, Gundersen el.l. ellers så er det mye hansker på Clas Ohlson, Biltema osv. som kan brukes for en første tur på banen. Du blir garantert bitt av basillen sånn at du kjøper skikkelig utstyr etterhvert ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har "L" i klubbvogna for utlån også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen! :)

Vi har en oversikt over hvem som er medlemmer, så du om du ikke har mottatt medlemskortet enda går dette fint.

Kjørelys trenger å kun å lyse, justering er ikke viktig.

Heldekkende klær i bomull kan brukes, f.eks typ langermet genser og dongeribukser.

Kjøredresser fås kjøpt hos f.eks kollevold eller gundersen motorsport.

Hjelm trenger ikke CE godkjenning, men det skal være en hjelm beregnet for bruk på bane, motorsykkel, moped etc.

Det er tross alt ditt eget hode som skal beskyttes!!! ;)

Biltema har godkjente hjelmer fra 399.-

Tusen takk. Dette hjelper masse :)

Er det krav om kjørehansker eller er det bare anbefalt?

Vet man må være medlem for å kjøre, men trenger en eventuell passasjer være medlem også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk. Dette hjelper masse :)

Er det krav om kjørehansker eller er det bare anbefalt?

Vet man må være medlem for å kjøre, men trenger en eventuell passasjer være medlem også?

Står ganske greit forklart i 1 post at det er krav om hjelm, hansker+ heldekkende tøy i ikke brendbart materiale. Bomull og ull er eksempler på ikke brenbare materialer. mao må ikke være spesielle kjørehansker..

Uansett anbefaler ivertfall jeg å kjøpe kjørehansker, fåes for 300-400kr og oppover, i diverse motorsport nettbutikker og enkelte bilrekvesita butikker. jeg har gode erfaringer med både kollevold og gundersen motorsport , veldig raske til å sende varer. så om du bestiller pr tlf nå er jeg sikker på du rekker å ha de i posten i god tid før treffet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kun sjåfør som det står i første post :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian Sørlie Motorsport har også gode kjørehansker, samt annet kjøreutstyr som kan kjøpes i butikken ved Spydeberg eller på nettsiden :)

Har trua på en bra dag på Rudskogen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som selger kjørehansker over disk? sånn type "vanlige" butikker. :P?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som selger kjørehansker over disk? sånn type "vanlige" butikker. :P?

Jeg har brukt vanlige mekanikerhansker som man får kjøpt i alle bilrekvisitabutikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jeg kjøre med asconan? Eller er jeg nødt til å stadar bil og tralle nedover for så å risikere å ikke få kjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jeg kjøre med asconan? Eller er jeg nødt til å stadar bil og tralle nedover for så å risikere å ikke få kjøre?

Man kan aldri garantere noe som helst, men det er mer enn 99% sannsynlighet for at vi kan slippe til medlemmer med andre bilmerker, men V.A.G produkter har førsteprioritet.

Er rundt 40 forhåndspåmeldte til nå, og banen har en kapasitet på rundt 150-200 biler uten at noen skal stå i noen nevneverdig kø.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan aldri garantere noe som helst, men det er mer enn 99% sannsynlighet for at vi kan slippe til medlemmer med andre bilmerker, men V.A.G produkter har førsteprioritet.

Er rundt 40 forhåndspåmeldte til nå, og banen har en kapasitet på rundt 150-200 biler uten at noen skal stå i noen nevneverdig kø.

Forstår det ! Satser på det beste ! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt vanlige mekanikerhansker som man får kjøpt i alle bilrekvisitabutikker.

Så det blir godtatt med sånne hansker?:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det blir godtatt med sånne hansker?:-)

Ja (fem tegn)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi sliter med kortterminal pga dette:

Det har dessverre oppstått store endringer vedr. utleie av korttids betalingsterminaler. Pga. skandalen rundt

firmaet TouchPay og deres storstilte underslag av opp mot 5 mill. kroner har Finanstilsynet grepet inn og midlertidig stanset

all videre utleie av terminaler. Dette skjedde på fredag forrige uke..Utleie av terminaler er nå konsesjonsbelagt og det vil ta noe tid før vi har

denne konsesjonene godkjent.

Den eneste muligheten jeg har til å hjelpe deg er at du går inn på vedlagt link i DNB`s nettportal og fyller inn de hidden det blir spurt etter.

H.Ødegaard AS administrerer DNB`s utleieportefølje av terminaler og vi kan raskt sende disse ut. Det eneste kravet for utleie her

er at man har en konto i DNB.

Anbefaler derfor alle med å ta ut cash da vi ikke vet om vi får eller rekker å få terminal før treffet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord minimum 500kr for de som skal kjøre ? (200kr forsikring og 300kr baneleie)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord minimum 500kr for de som skal kjøre ? (200kr forsikring og 300kr baneleie)

Helt korrekt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer kjørende og stiller ut bilen på søndag. Er det bare meg som stiller, får jeg første premie, og den skal jeg velge selv :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjører via Gjøvik og kan ta med ei hattehylle for meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en coupe quattro som er ombygd til s2.

"Bilen skal være I forskriftsmessig godkjent stand"

Bilen min er eu-godkjent ja.

Men det er ombygd, uten at dette er godkjent i noe vognkort.

Er den da fortsatt i "forskriftsmessig godkjent stand"?? Sånn at jeg da kan få kjøre?

Mvh Daniel sønsthagen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en coupe quattro som er ombygd til s2.

"Bilen skal være I forskriftsmessig godkjent stand"

Bilen min er eu-godkjent ja.

Men det er ombygd, uten at dette er godkjent i noe vognkort.

Er den da fortsatt i "forskriftsmessig godkjent stand"?? Sånn at jeg da kan få kjøre?

Mvh Daniel sønsthagen

Ja, så lenge den består vår tekniske kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.