Anbefalte innlegg

Kunne ikke finne noen tråd om dette..

 

Ved full foliering av bil, kan man da selv velge farge på folieringen?

 

Hvem er best på dette i Oslo omegn?

(Skal ikke foliere bilen jeg har nå.. ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan i aller høyeste grad velge farge på folieringen selv ja :) Finnes hundrevis av farger fra de ulike leverandørenen av car wrap folie.

 

For å ta et eksempel så er dette Oracal sine carwrap farger:

970RAp.jpg

 

+ nye farger for 2012:

970-newcolors.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha... Bra! Takk skal du ha..

 

Den rosa kan jo bli knall : rock ::P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er ca. pris på en hel foliering på f.eks passat variant eller mindre bil som polo? Varierer sikkert ut fra både folie og hvem som gjør jobben, men sånn i forhold til hel lakkering hvor stor er pris forskjellen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er ca. pris på en hel foliering på f.eks passat variant eller mindre bil som polo? Varierer sikkert ut fra både folie og hvem som gjør jobben, men sånn i forhold til hel lakkering hvor stor er pris forskjellen?

 

Kommer sikkert litt an på hvilket firma, men min A4 B8 ble priset til 16 000,-. Da var jobben gjort på én dag... Så man sparer jo både tid og penger kontra lakkering som også er en ganske omfattende prosess :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en del billigere ja, men finishen på folien holder den seg fin år etter år med litt vedlikehold?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en del billigere ja, men finishen på folien holder den seg fin år etter år med litt vedlikehold?

 

Nå ble det ikke foliering på min bil men med riktig vask og vedlikehold holder det ekstremt bra ifølge firmaet jeg kontaktet. Dog jeg fikk foliet grillramme og vinduslister og de viste absolutt ingen tegn til slitasje selv etter ett år med mye vasking og kjemikalier, ekstreme kuldegrader eller varme...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips på ulike bedrifter i Oslo omegn som utfører foliering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

filmteam

noneby

brand factory

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en formening om det er noen folie som er i nærheten av sepang blå?

Og hvordan er foliert metallic kontra lakket metallic?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett sepang blå i virkeligheten, og på bilder varierer det veldig hvor mørk/lys den er, men her er iallfall en ganske nice blå metallic folie:

 

 

Det er den som heter Azure Metallic fra Oracal fargekartet. Fås også som matt i fra September :) Snakket med Oracal importøren i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo også PlastDip som virker lettere å legge på for en amatør. Hvordan det ligger i pris o.l, vet jeg ikke.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo også PlastDip som virker lettere å legge på for en amatør. Hvordan det ligger i pris o.l, vet jeg ikke.

 

 

Ligger på ca 300USD for det kittet han selger i hverfall.. Men ulempen er få farger og ikke er de særlig matte heller :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan bruke hvilken som helst spray pistol, 300 dollar er under to tusen kroner noe jeg ikke vil påstå er noe særlig dyrt heller. Jeg har kjøpt inn noen sprayflasker, så skal teste hvordan det er i virkeligheten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastidip er greit å jobbe med, men det er verdt å bite seg merke i at det er forskjell på klimaet i solfylte california vs vinternorge med saltslaps, piggdekk og asfaltstøv og alt annet som fester seg på bilen her til lands. Plastidip reagerer på avfetting blant annet. Folie holder gjerne i 5-10 år før den blir slitt og stygg, vet ikke hvordan levetiden er på plastidip? Føler at det er mer midlertidig, men dette vet sikkert andre bedre enn meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg tror nok ikke at PlastiDip er noe man burde bruke på hele bilen, da spesielt pga begrensning i vaskemuligheter (though det skal være noen avfettinger som virker..) Tåler HT og vanlig såpe ellers.

 

Jeg tenker å prøve det på speil og kanskje tak for å teste. Har også kjøpt en smoked greie som man kan bruke på lykter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som plastidip er lettere å lakkere enn vanlig lakk? er dette noe hvermansen kan legge på : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, PlastiDip er SUPER enkelt (i forhold til reklamene på tuben iallefall) Krever ikke at man pusser og grunner på forhånd, bare passe på å ha en glatt og ren overflate og spraye på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte sort PlastiDip for å farge all krommen på min tidligere Audi A6.

Det var meget enkelt å legge på og resultatet ble bra.

Vil anbefale å teste å finne ut hvordan man sprayer det på før man begynner med noe stort.

Han på filmen er proff, så det var ikke helt like enkelt som han gjorde det, men var ti ganger enklere enn å lakkere.

 

Anbefales.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er da veldig vanskelig å foliere selv? Er jo et par gutter som har foliert biler selv her i klubben?

 

Jeg vurderer det selv, da fargevalget på de nye golfene er så kjedelig! Vil ikke bruke Plastidip, siden det tåler kjemikalier så dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke super vanskelig å foliere selv, så lenge man bruker ordentlig folie. 3M 1080 f.eks. Men beregn god tid og titt mye på youtube først for å lære litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som jeg vil si at viktig når man foilerer bil selv er å lære seg å varme folien riktig samt å kutte riktig. gjør man ikke dette så vil man kutte i lakken og lage stykke merker. samt at det er fordel å være flere enn 1 på store flater.

 

folie kan legges på 2 forskjellige måter. enten via vannteknikk eller tørrteknikk. Mest vanlig er tørr.

 

tørr : folien legges rett på en rein flate og fester fort.

 

våt : folien legges med vann på bilen og folien, dette er mye lettere da den ikke fester så fort å det er mye lettere å justere og jobbe med da det tar lengre tid før det fester.

 

3m 1080 serien folie er en folie som er lagd for formålet å foliere bil, og er utrolig tilgivende når det kommer til både krymping og legging. denne har et såkladt rapid air systeme på undersiden av folien som gjør at luften får baner å gå i og den blir lettere å løfte igjen dersom man gjør feil.

 

det er som alt annet at trening gjør mester her også, og jo mer man prøver å feiler jo bedre blir man.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang Plastidip: Jeg har brukt dette på en grill, bare for å teste hvor resistent dette produktet er. Har kjørt med det i vinter, brukt skummet som jeg mener er det mest effektive i forhold til avfetting. Må bare si at jeg er kjempe imponert, har med vilje spylt grillen med høytrykken 2cm ifra, og det har ikke vært antydning til at plastidippen skal sleppe...

 

Jeg tenker at jeg skal forsøke hele bilen neste gang.

 

Men det er vanskelig å få tak i plastidip fra USA, for de sender ikke til andre land.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går vel an å få det via sjøfrakt? Det er pga tynnenren at det ikke sendes med fly.

Jeg skal bestille snart og tenker å ta hele bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært flott om noen kunne gi meg opplysninger om hvordan frakte plastidip fra USA, ref kommentaren over.... DET hadde vært no... en god del billigere i statene enn feks i UK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.