Anbefalte innlegg

Ser parts&retards selger gallon spann med plastidip for 1049kr. Hvor mye er egentlig å spare på å handle fra usa da? Har ikke sjekket prisene der borte... Ser at en kunde brukte 2 gallon på en stor bmw (5 serie).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at frakt er en lite utfordring (kanskje også mer papirarbeid å få inn i landet av samme årsak) Så vil jeg tro at det er like greit å kjøpe fra norske forhandlere. Det var en bruker på dette forumet som skulle starte salg av plastidip, men slik jeg forstod det var det mange motbakker for å få importet produktet (for ikke å snakke om lang transport tid) .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge dipyourcar.com går det i hvert fall 2 gallons på en hel bil, da man bør ha grei tykkelse for å få fjernet det relativt lett i fremtiden. Altså fort en 5-6 strøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste litt fort gjennom plastidip linken. var vist 2-3 gallon på vanlig bil.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M 1080 er veien å gå :)? tenkte litt på å foliere i stedet for å lakkere:)

lurer litt på å legge den selv hvis det ikke er helt håpløst for en nybegynner:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye koster sånn folie da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte på RS4, da havnet det på rundt 20000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3-5000,- for folien. Setter du bort jobben koster det bortimot 20k ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil gjerne høre erfaringer når noen har plastidippa hele bilen sin :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at det er plastidip de snakker om her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke super vanskelig å foliere selv, så lenge man bruker ordentlig folie. 3M 1080 f.eks. Men beregn god tid og titt mye på youtube først for å lære litt :)

Dette er jo et litt morsomt utsagn. Har vært en del borti dette og kjenner flere som driver med foliering. Jeg har aldri hørt om noen som har antydet at dette er lett arbeid etter et par kvelder på Youtube. Spar heller pengene på å måtte kjøp ny folie, og sett bort jobben til fagfolk med en gang. :)

 

Husk også på at det er stor forskjell på å foliere en VW Transporter med dårlig resultat, enn f.eks. en pickup med strøkent resultat.

 

 

Anbefaler folk som skal foliere å ta kontakt med NONBYE i Oslo. Utrolig dyktige folk. (http://www.nonbye.no)

De har en utrolig dyktig frilanser som heter Petter som har erfaring med dette siden 1986.

Vi bruker han på jobben når ting er hektisk, og jeg bøyer meg i støvet for den mannen! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo et litt morsomt utsagn. Har vært en del borti dette og kjenner flere som driver med foliering. Jeg har aldri hørt om noen som har antydet at dette er lett arbeid etter et par kvelder på Youtube. Spar heller pengene på å måtte kjøp ny folie, og sett bort jobben til fagfolk med en gang. :)

 

Husk også på at det er stor forskjell på å foliere en VW Transporter med dårlig resultat, enn f.eks. en pickup med strøkent resultat.

 

 

Anbefaler folk som skal foliere å ta kontakt med NONBYE i Oslo. Utrolig dyktige folk. (http://www.nonbye.no)

De har en utrolig dyktig frilanser som heter Petter som har erfaring med dette siden 1986.

Vi bruker han på jobben når ting er hektisk, og jeg bøyer meg i støvet for den mannen! :tilber:

 

Jeg sier da på ingen måte at dette er et lett arbeid, men er heller ikke super vanskelig. Har kun foliert en bil og hjulpet til på en annen pluss boran jeg holder på med nå og jeg er ingen ekspert, men jeg får det da til. og det er også penger spart for en fattig mann

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken folie bruker du Jon Christian:)? bestilte meg en rull med 3M 1080 her om dagen og tenkte å prøve og legge folien selv :)

selger mente 2 stk fint klarte å legge en folie som 1080 uten særlig erfaring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken folie bruker du Jon Christian:)? bestilte meg en rull med 3M 1080 her om dagen og tenkte å prøve og legge folien selv :)

selger mente 2 stk fint klarte å legge en folie som 1080 uten særlig erfaring :)

 

Første filmen jeg brukte (matt blå golfen) så var det av ukjent merke og dårlig kvalitet, men på boraen nå så bruker jeg Oracal som er veldig bra. Hjalp Haavard med å foliere CCen hans og den var med 3M 1080 som er veldig bra å jobbe med. litt mere tilgivelig om man gjør noe feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.