Anbefalte innlegg

Megs NXT går for å være en sterk såpe. Men er er det nok bare lite holdbar voks eller dårlig/feil utført forarbeid. Jeg bruker som de fleste over her PB før skum på alle mine vask. Surfex brukes også hyppig, dog vesentlig sterkere enn 1:30 som nevnes over. Det blir bare vann og har ingen funksjon. Bilene her i huset får shield eller insignis V1 og de beader og sheeter leeeenge! Vi snakker flere mnd, ikke uker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan love deg at 1:30 funker veldig godt, det bruker jeg og den sammen med prickbort er en magisk forvask. Det er ikke nødvendig med noe spesielt sterkere om sommeren ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1:20-1:50 funker sikkert greit på støvete bil, men for oss som bruker bilen i det daglige og ikke har tid til å vaske hver dag, har det samme effekt som vann.

Det som er litt merkelig er forøvrig at de samme som står i spissen (ikke deg Chris) for å bruke en så tynn blanding, er de samme som mener at skumlegging ikke har noen effekt, når rent produkt i skumkanon også gir en 1:20-1:30 blanding.

Men påført med trykk-kanne er det manna fra himmelen.. :P

 

Når det gjelder holdbarhet er jo det et tema som blir diskutert fra tid til annen, og det er klart; den er forskjellig fra bil til bil, ofte fra panel til panel også. Enkelte påstår at voksen er borte etter etpar uker uansett hva de bruker på bilen.

Det som hovedsaklig gjør at vannet ligger flatt på panelet er at det a) er skittent eller b) voksen faktisk er borte.

Jeg har midtpåtreet erfaringer med Dodo Juice og holdbarhet, men mer enn noen uker skal den normalt holde.

Så kan det jo diskuteres i det vide og brede om forarbeidet er godt nok, på enkelte vokser har jeg opplevd at forarbeide ikke betyr noe for holdbarhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres litt merkelig ut at voksen blir borte av litt prickbort egentlig..

mulig at du har blandet såpa veldig sterk?

 

Selv så bruker jeg først og ta en skikkelig avspyling, så enten prickbort eller surfex 1:25/1:35 omtent langs nederste delene av bilen.

Så går jeg over med CG glossworks shampoo blandet sånn ca nesten en kork på 20liter vann. Nå bruker jeg veldig sjeldent avfettning i det hele tatt spesielt den første tiden etter voksing, men uansett så holder voksen min veldig bra!

 

Jeg bruker forøvrig CG 5050voks, og sist gang jeg la på et nytt lag hadde det forrige sittet på der ca 2 mnd, og da var det egentlig ikke nødvendig i det hele tatt og legge nytt lag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.