Hva er penest? (høyde på A6)

Anbefalte innlegg

Får forhåpentligvis montert KW settet mitt i morgen, men hvor lavt skal jeg skru det?

 

Legger med noen bilder.

Bilde(465).jpg

Bilde(466).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde slikt KW sett i fjor også, men da var det anderledes. Hadde ikke slik hjelpefjær som dette settet har. Og så har det metall skiver istedet for plastik.

Bilde(464).jpg

Bilde(479).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg stemmer for nr 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lavt som overhodet mulig : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kanskje legge til at bilen har orginalt sportsunderstell på bildene. Har bare parkert litt rart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lavt som overhodet mulig : ja :

:tilber: Iallefall med så store hjul! Syntes bilen fort ser altfor høy ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes man skal se hele dekket, blir det borte synes jeg det blir sånn citroen lock.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den ble pen foran, kanskje 0.5-1cm lavere. Skal jo gjerne svinge også:) 245/30-20 dekk tar litt plass....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes man skal se hele dekket, blir det borte synes jeg det blir sånn citroen lock.

I support that! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får forhåpentligvis montert KW settet mitt i morgen, men hvor lavt skal jeg skru det?

 

Legger med noen bilder.

 

Første, må ikke blir for lavt, da blir det litt citroen/opel look.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart det første! Som folk sier, det må ikke bli for lavt. Du skal tross alt kunne kjøre med det til hverdags også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje 0.5-1cm lavere.

 

You've got my vote! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt så lavt som mulig, sålenge du akkurat kommer frem der du MÅ kjøre, er den høy nok :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unødvendig spørsmål :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bruker ikke først en formue på råe felger og justerbar senk for så å senke den mindre enn ett normalt senkesett gjør :nana: Den må selvsagt ned mye mer enn 1 cm forran med tanke på bilde 1, bilde 3 ser forsåvidt ikke så værst ut men LITT vanskelig å si utifra bilde.

 

Kan jo ta utgangspunkt i Tærud A6en, den har fin høyde (selv om jeg håper din bil passer 20" MYE bedre enn denne, felgene på den er jo skivebom deluxe : rolleyes )

 

647420-bilde4-audia61.8t005.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"get low"?

må jo få lit estetikk inn i dette. -det blir fort for lavt. : bh :

synes ikke det er noen god unnskyldning at man har 20".

Biler ser jævlig fort sierra ut når man tar for hardt i på senking.

 

Sørg for at bilen funker til de daglige gjøremål, så senk litt til. :cool:

Men ikke for mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bruker ikke først en formue på råe felger og justerbar senk for så å senke den mindre enn ett normalt senkesett gjør :nana: Den må selvsagt ned mye mer enn 1 cm forran med tanke på bilde 1, bilde 3 ser forsåvidt ikke så værst ut men LITT vanskelig å si utifra bilde.

 

Kan jo ta utgangspunkt i Tærud A6en, den har fin høyde (selv om jeg håper din bil passer 20" MYE bedre enn denne, felgene på den er jo skivebom deluxe : rolleyes )

 

647420-bilde4-audia61.8t005.jpg

 

Dette er jo bare et av 3 sett 20 toms felger som har sittet på denne bilen, ble vel bare lånt for en periode mens han ventet på Work 20 tommerne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"get low"?

må jo få lit estetikk inn i dette. -det blir fort for lavt. : bh :

synes ikke det er noen god unnskyldning at man har 20".

Biler ser jævlig fort sierra ut når man tar for hardt i på senking.

 

Sørg for at bilen funker til de daglige gjøremål, så senk litt til. :cool:

Men ikke for mye.

 

Enig med Jørgen her, kjøper man ikke Audi fordi man er interesert i design da? Hvorfor da senke vekk hele designet? Synest at felgen akuratt skal gå inn i hjulbuen, ikke noe særlig mer enn det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Jørgen her, kjøper man ikke Audi fordi man er interesert i design da? Hvorfor da senke vekk hele designet? Synest at felgen akuratt skal gå inn i hjulbuen, ikke noe særlig mer enn det.

 

Neida, sånn skal det se ut ;)

Lav A6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det der var langt ifra pent, regner med at du var ironisk der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det der var langt ifra pent, regner med at du var ironisk der.

 

Ikke helt heldig med kombinasjon av bilfarge og hjul han der synes jeg, men jeg mener på generelt grunnlag at hvis man ser en kul bil, så er den enda kulere 1 cm lavere. Men det er viktig at bilen ikke blir for lav bak i forhold til foran og at ikke bakhjulet nærmer seg forsiden av bakskjermen, da burde man heller valgt større hjul ;)

Lav ny A6 2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med kjøreegenskapene da gutta? Noe av vitsen med justerbart er vel å fin-tune vektfordelingen (corner/crossover weights)?? Ta en tur til noen som kan måle dette, f.eks Auto-Safe i Drammen. Da får du en lav bil som både ser bra ut og ligger bra på veien. Du kjører jo allerede racing "stuket" med gromfelgene fra BBS, hvorfor ikke følge det opp med bra kjøreegenskaper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen skal også kunne brukes hver dag. Inn og ut av parkeringshus, over fartsdumper osv.

 

Har forøvrig justert de litt hardere en KW anbefaler. 0.25 runde ekstra, dvs 1.75 foran og 1 bak (tror jeg det var).

 

Dette er fra Valdres:

 

HPIM2142.jpg

HPIM2143.jpg

 

Lånt av Lars Christoffer Krokeide

 

 

eul_p_42754dd3ccc0a.big.0.jpg

 

Lånt av Håkon Sandberg

 

Litt vanskelig å se høyden her.

 

Planene er 1 cm spacer bak og 1 cm lavere foran. Kjører mye og må ha en bil som kan brukes. Kjørte rett over 100 mil forrige uke og det var bare rundt omkring i nærområdet (Oslo, tønsberg, Lillestrøm, Valdres osv)...

 

Merkelig nok så har ikke bilen subbet en eneste gang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, synes forøvrig bilen begynner å se litt kjedelig ut:( Kanskje jeg skal lakke senter på felgene i samme farge som bilen? Få noen felger som ikke er som alle andre LeMans...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.