Hva er penest? (høyde på A6)

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal komme med en påstand om bilen til Jan Andre Tærud og det er at jeg tror grunnen at den ikke "scorer fullt" på meningene her nå er ene og alene at den er oppbrukt, dvs vært svært mye eksonert de siste 4-5 årene.

 

Men jeg mener nå fortsatt at det er Norges klart råeste A6. No offence Petter, men hadde du parkert ved siden av "my toy" så hadde bilen din sett tilnærmet original ut. Men det er jo mange som liker det istedenfor "mest mulig" styling på en slik bil.... ;)

 

No offence taken;) Jeg også tror at bilen min vil se ganske anonym ut ved siden av My Toy, men å style en fin Audi på den måten synes jeg blir å dra den litt langt.

Jeg synes My Toy var fin for noen år siden og Jan Andre er tidlig ute med det nyeste, men alt er ikke fint selv om det er nytt.

 

Vi har sikkert forskjellige "målgrupper" også. Bilen hans tiltrekker seg kanskje et litt yngre publikum enn det bilen min vil. Så det tydelig i Valdres. Var flere godt voksne som var og kikket på bilen min enn det var tenåringer.

 

Nå skal det sies at jeg ikke stiller ut for å vinne premier og slikt. Jeg vil ha en bil jeg er fornøyd med og som ser bra ut. Jeg fikk pokal i Valdres, og spurte om jeg kunne slippe, men det gikk visst ikke... Gjemte til og med lappen med utstillernummer for å minske sjansene for å vinne noe.... Kunne kjørt avgårde, men det blir litt barnslig:)

 

Grunnen til at jeg kjøpte LeMans felgene er at de har en viss kvalitet som jeg tviler på så mange andre felger har. Hadde jeg ikke funnet de hadde jeg nok hatt 19" i år også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg skal komme med en påstand om bilen til Jan Andre Tærud og det er at jeg tror grunnen at den ikke "scorer fullt" på meningene her nå er ene og alene at den er oppbrukt, dvs vært svært mye eksonert de siste 4-5 årene.

 

Men jeg mener nå fortsatt at det er Norges klart råeste A6. No offence Petter, men hadde du parkert ved siden av "my toy" så hadde bilen din sett tilnærmet original ut. Men det er jo mange som liker det istedenfor "mest mulig" styling på en slik bil.... ;)

 

Nå var det egentlig ikke meningen å diskutere JAT sin bil (men kan ikke la være når vi først har begynt)... for i mine øyne tar du HELT feil i det du skriver. Som jeg skrev og som du også siterte så synes jeg bilen var utrolig lekker før, men slik den er i dag synes jeg rett og slett ikke den er noe særlig pen. 98% av dette kommer nok av felgvalget, og har ingenting å gjør med at den er overeksponert. Ser en på bilder fra ett par år siden er jeg enig, Norges råeste A6!! Selv om du mener den bilen fortsatt er Norges råeste må vi andre ha lov å mene noe annet :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Men jeg har innfunnet meg med at ikke alle som kjører Audi har følelser for bilen sin.

 

 

du kan vel ikke mene at en audi eier som senker bilen sin mere en du liker ikke har følelser for bilen sin?? : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det egentlig ikke meningen å diskutere JAT sin bil (men kan ikke la være når vi først har begynt)... for i mine øyne tar du HELT feil i det du skriver. Som jeg skrev og som du også siterte så synes jeg bilen var utrolig lekker før, men slik den er i dag synes jeg rett og slett ikke den er noe særlig pen. 98% av dette kommer nok av felgvalget, og har ingenting å gjør med at den er overeksponert. Ser en på bilder fra ett par år siden er jeg enig, Norges råeste A6!! Selv om du mener den bilen fortsatt er Norges råeste må vi andre ha lov å mene noe annet :nana:

 

Men du dømmer jo bilen utfra noen felger som aldri satt på bilen særlig lenge, hvis du var på Motorfestivalen på Hellerud så ville du fått et riktig bedømmingsgrunnlag.

 

Vi kan godt diskutere senking og hva som er pent opp og i mente, men jeg mener nå at JAT sin A6 er passe lav og derfor stort sett tøffere og mer aggressiv enn andre A6'er i Norge (selv om kanskje de har like mye fint tilbehør, hjul, lister etc).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan bilen til JAT er å kjøre? Ser den kun har gått 45 000km på 5 år, min har gått 33 000 på litt over 2 år...

 

Hvordan oppfører den seg i god fart i svinger? Må vel subbe godt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra personlig mening syns jeg du har den peneste A6'n jeg har sett Petter! Kjempebil dette! Liker at du ikke plastifiserer bilen, og holder ren linje. Syns "The fast and furious" har gått til hode på ganske mange for tiden, og det er om å gjøre å ha minst mulig praktisk bil med tanke på høyde og mest mulig styling :o Dog syns jeg at moderat styling kan gjøre susen, men ofte er det bare litt senk og felg som er nødvendig :)

 

Syns forøvrig Kopperud sin bil er tøff den, men skjønner ikke at det der blir kjørbart på norske veier. Legger dere opp kjørerute til butikken for å handle for å unngå fartshumper : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra personlig mening syns jeg du har den peneste A6'n jeg har sett Petter! Kjempebil dette! Liker at du ikke plastifiserer bilen, og holder ren linje. Syns "The fast and furious" har gått til hode på ganske mange for tiden, og det er om å gjøre å ha minst mulig praktisk bil med tanke på høyde og mest mulig styling :o Dog syns jeg at moderat styling kan gjøre susen, men ofte er det bare litt senk og felg som er nødvendig :)

 

Syns forøvrig Kopperud sin bil er tøff den, men skjønner ikke at det der blir kjørbart på norske veier. Legger dere opp kjørerute til butikken for å handle for å unngå fartshumper : klø :

 

Neida, er faktisk ikkeno problem å kjøre med gewinder, 70mm senk og 30 profil sålenge man tar det litt pent. Kjører ofte på dårlige veier (f.eks opp Bogstadveien) også, men det krever bare litt omtanke. Også har man selvsagt meget bra kjøreegenskaper på bra vei (er vel en grunn til at DTM-bilene har hjulene LANGT oppi skjermene eller? :))

 

Fartshumper er ikkeno problem fordi bilen ikke er så lav under at den subber oppi. Men hvis noen lokale tullinger av noen huseiere har laget sin egen fartsdump som er 0,5m lang utenfor huset, så har jeg et problem.

 

Også tror jeg ikke at JAT sin A6 subber noe særlig, felgene bygger jo ikke SÅ langt ut slik at man skal svinge mye for at det skal bli noe problem.

 

Go Petter, slepp bilen din helt ned nå, det er det som er poenget med gew... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåse litt liv i denne igjen...

 

20mm spacer + mere senk:D

 

Subb, subb....

 

Skal senke 1 cm til foran, men hvis jeg senker mer bak blir den baktung. Må også dreie av 0.5cm på spaceren. Og kutte av boltene...

Subb.jpg

subb 2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåse litt liv i denne igjen...

 

20mm spacer + mere senk:D

 

Subb, subb....

 

Skal senke 1 cm til foran, men hvis jeg senker mer bak blir den baktung. Må også dreie av 0.5cm på spaceren. Og kutte av boltene...

den var grise rå : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den var grise rå : rock :

 

:D Får vel også skrive at den ble ikke-kjørbar:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D Får vel også skrive at den ble ikke-kjørbar:D

 

Ja kunne vel tippet at 8,5x20 ET20 er for breit bak, men du glemte å spørre... ;)

 

Bytt heller til 10 eller 15mm med tilhørende bolter da vel, så slipper du mer styr. Eller så kan du bestille to av samme felger i 9,5x20 : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 18;) Har ET 38 på disse felgene. Vil ha ET 23.

Har faktisk vurdert breiere kant bak, men spacere får holde i år...

Spacerene er til "ombygging" nå. Skal fjerne 5 mm, da vil den forhåpentlig ikke subbe så mye:D Må også tilpasse boltene mine litt. De er 50mm lange, men trenger kun (32mm standard bolt + 15mm spacer) 47mm. Tror 50mm bolter er akkurat litt for lange:(

50mm bolter er 7 runder feste på 20mm spacer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal mye til at boltene blir for lange bak..Har 15mm spacere på et 35 felg(9,5x19),glemte meg da jeg skulle sette på vinterhjula uten spacere-brukte de lange boltene...Men det gjorde ingenting : flau :

Kan slenge inn et bilde av høyden på min A6!

audi a6 009.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal mye til at boltene blir for lange bak..Har 15mm spacere på et 35 felg(9,5x19),glemte meg da jeg skulle sette på vinterhjula uten spacere-brukte de lange boltene...Men det gjorde ingenting : flau :

Kan slenge inn et bilde av høyden på min A6!

 

Wow, det var tøft, sånn skal bakhjulet se ut! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilde til.....

Disse er valsa MAKSIMALT,og det blir jo nesten som ET 25 på 9,5" felg..Subber ikke..skal kanskje senke litt til til helga : smil :

audi a6 004.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilde til.....

Disse er valsa MAKSIMALT,og det blir jo nesten som ET 25 på 9,5" felg..Subber ikke..skal kanskje senke litt til til helga : smil :

 

Jepp slepp den helt ned, men husk at det har lettere for å begynne å subbe da, selv om du har valsa bak. Er du heldig, så er det dekket og ikke felgen som tar borti i skjermkanten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbake spaceren mine nå. Leverte de til HTS verktøy på Åssiden i Drammen på onsdag. Sa jeg måtte ha de før lørdag og at det var kjempeviktig! Dro bortom for å hente de i stad og der lå de, urørt.... Idioter!!!! Der satt alle gutta på ræva og slappa av. "De rakk vist ikke alikevell..."

 

Dro så opp på Åssiden VGS og snakket med en kar der. Var litt sent, men han kunne ta de. 30 min senere fikk jeg 2 spacere, 5mm mindre og skikkelig gjort. Han gjorde til og med jobben gratis!!! Det var service det:D

 

Så nå må jeg bare få tilbake bilen fra shining så jeg kan få de på:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.