Telemark: Klubbmøte på Notodden

Anbefalte innlegg

Vi har fått inn forslag på å ha ett lokallagsmøte på Notodden.

 

Noen som har noen komentarer anngående dette?

 

Si gjerne fra om du kunne tenkt deg det, eller om dette er noe som du ikke kunne tenkt deg i det hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det er veldig positivt å prøve å samle fylket litt, men jeg syntes det er litt feil at majoriteten skal kjøre 1t+ for at 2-3 andre skal slippe å kjøre noe særlig. Har aldri(?) vært noen fra Notodden på møtene våre i Skien?

 

Syntes det er helt greit å gjøre en gang i blandt, men nå hadde vi jo møte på Årnes sist, og med fordelingen 20 fra Grenland og 4 "utenfra", så syntes jeg ikke behovet for å ha møter andre steder i Telemark er så stort (enda iallefall).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vil vel dette kansje hjelpe på for å få samlet flere fra andre steder i fylket da..

Ikke rart ingen gidder hvis det bare skal være i grenland..

Syns Årnes var greit jeg, men er positivt hvis det går å få samlet folk i notodden.

Bruker jo tross alt en time og førti min rjukan - årnes, og enda lenger hvis man er ifra vest-telemark.

 

Er jo noe å tenke på det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vil vel dette kansje hjelpe på for å få samlet flere fra andre steder i fylket da..

Ikke rart ingen gidder hvis det bare skal være i grenland..

Syns Årnes var greit jeg, men er positivt hvis det går å få samlet folk i notodden.

Bruker jo tross alt en time og førti min rjukan - årnes, og enda lenger hvis man er ifra vest-telemark.

 

Er jo noe å tenke på det..

Joda, er helt enig med deg! MEN det tar også godt over 1 time å kjøre fra Grenland til Notodden, og da mener jeg det kanskje blir litt feil at så og si alle skal kjøre fra grenland og opp dit for å kun treffe ett par stykker, hvis du skjønner hva jeg mener!? Er jo ikke til å legge sjul på at de aller fleste som er aktive kommer fra grenland, og når vi i tillegg skulle prøve å gjøre noe positivt for de som kommer fra andre steder i telemark, så dukker det opp "bare" fire biler. (Men ALL honnør til dere, helt klart!!!). Derfor mener jeg det blir feil at hovedmassen må gjøre såpass mye, når de andre ikke er særlig interessert i å bidra heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært ok med et møte på notodden, men ikke nå rett etter vi har vært på årnes..

Men hva om dere fra øvre telemarken kunne prøvd å samle flere derfra og ha noen møter/treff der oppe innimellom, og eventuelt komme ned til skien noen ganger og at vi fra nedre telemarken kommer oppover noen ganger osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del synest det er positivt å ta en tur til Notodden. Tror det var flere enn meg som syntes det var gøy med VW/Audi kollonne. Det vekker jo litt oppsikt da. Må bare prøve å få alle VW og alle Audi etterhverandre.

 

Greit med litt avveksling fra Pizzahuset da!

 

Men jeg er enig i at det er litt for tidlig nå. Kanskje rett etter sommeren eller noe?

 

-Heine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting er vel at det aller helst bør SKJE noe for at vi skal gidde å flåkjøre 2 timer på noe av landets dårligste veier, og det bare for å stå å glo. Sånt gidder iallefall ikke jeg. Og etter hva jeg har skjønt på noen av de som var med sist, er det på sikt ikke veldig inspirerende å kjøre så langt for så å returnere før alle andre fordi dette rett og slett blir for kjedelig. Hallo - hvor gamle er vi?? Kolonnekjøring....wow!!

 

Men det med å finne på noe har jo alltid vært litt problemer. De fleste kommer bare når det er noe å få, eller hvis de tror det er noe å hente. Notodden burde vel ha noe å bidra med i så måte....mange heftige bygg der oppe. Kunne vel fått til noe med ei sjappe eller to der oppe (hvis de finnes), eller bare rett og slett samla alle som er flaska opp i hovedgata, er jo nesten verdt turen bare å se de innfødte. Ganske snevert spør du meg....

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting er vel at det aller helst bør SKJE noe for at vi skal gidde å flåkjøre 2 timer på noe av landets dårligste veier, og det bare for å stå å glo. Sånt gidder iallefall ikke jeg. Og etter hva jeg har skjønt på noen av de som var med sist, er det på sikt ikke veldig inspirerende å kjøre så langt for så å returnere før alle andre fordi dette rett og slett blir for kjedelig. Hallo - hvor gamle er vi?? Kolonnekjøring....wow!!

 

Men det med å finne på noe har jo alltid vært litt problemer. De fleste kommer bare når det er noe å få, eller hvis de tror det er noe å hente. Notodden burde vel ha noe å bidra med i så måte....mange heftige bygg der oppe. Kunne vel fått til noe med ei sjappe eller to der oppe (hvis de finnes), eller bare rett og slett samla alle som er flaska opp i hovedgata, er jo nesten verdt turen bare å se de innfødte. Ganske snevert spør du meg....

 

Kristian.

 

Har noen spraya felgene dine blå, bulka 3 av dørene, pissa i bensinen og bytta bilen din ut med Camry eller? Har ikke hørt deg så positiv siden du kjørte Avensis sist gang jeg.

 

Noen synest det er morro med "kolonnekjøring", noen synest det er drit kjedelig og "barnslig" kanskje. Noen synest det er greit med Pizzahuset. Var det ikke for å prøve å finne på noe at vi gjorde dette med Årnes da? Enig med deg at det bør skje noe, men det er jo ikke en enste i klubben som har kommet med noe forslag til hva vi kan finne på. Og når en faktisk foreslår kolonnekjøring til Årnes for å gjøre noe, så får en tilbakemelding på at det er barnslig!?

 

Vi har vurdert å grille neste medlemsmøte, men jeg foreslår at du og de som synest "kolonnekjøring" er barnslig, å finne på noe annet som er litt mer "modent" jeg. Forslaget sendes meg på mail eller legges ut her. Husk at det må være noe som 30 stykk liker, og ingen har noe negativt imot!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i at det burde skje noe mer på treffene.

Har bare vært på det på Årnes, så har ikke så mye å gå ut ifra.

I Notodden er det bowling, kunne kansje vært noe?!?

 

Vet at de fra Grenland må kjøre over en time for å komme til notodden, men det må eventuelle interesserte fra øvre telemark også, så det er vel likt for begge parter.

 

Tenkte bare på at enkelte av møtene kanskje kunne tas litt nærmere, og dermed få flere interesserte med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har oversikt over hvor mange medlemmer det faktisk er i Notodden og oppover da? Har aldri sett noen på forumet og da er det vel ikke så enkelt å få med seg når det er lokallagstreff?

 

Men med ett lokallagstreff midt i Notodden med like mange eller fler biler som vi var sist så tror jeg hokeysvesiene hadde fått opp øya og blitt interresert ,for bilinteressen mangler i alle fall ikke i notodden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen spraya felgene dine blå, bulka 3 av dørene, pissa i bensinen og bytta bilen din ut med Camry eller? Har ikke hørt deg så positiv siden du kjørte Avensis sist gang jeg.

 

Noen synest det er morro med "kolonnekjøring", noen synest det er drit kjedelig og "barnslig" kanskje. Noen synest det er greit med Pizzahuset. Var det ikke for å prøve å finne på noe at vi gjorde dette med Årnes da? Enig med deg at det bør skje noe, men det er jo ikke en enste i klubben som har kommet med noe forslag til hva vi kan finne på. Og når en faktisk foreslår kolonnekjøring til Årnes for å gjøre noe, så får en tilbakemelding på at det er barnslig!?

 

Vi har vurdert å grille neste medlemsmøte, men jeg foreslår at du og de som synest "kolonnekjøring" er barnslig, å finne på noe annet som er litt mer "modent" jeg. Forslaget sendes meg på mail eller legges ut her. Husk at det må være noe som 30 stykk liker, og ingen har noe negativt imot!!

 

 

....og husk at det er en god del medlemmer som har vært med i VACN helt fra starten av som aldri er med på medlemsmøter lengre. Det vet du minst like godt som meg. Kanskje fordi de har sett seg lei av å hele tiden skulle finne på noe for alle andre som sitter på rævva og venter. Dette har vi prøvd mange ganger før. Men for all del, du er vel så vidt jeg vet ganske fersk i gamet, så all honnør til deg og dine for kreative forslag og at dere prøver. Bare ikke glem at det er veldig mange som har forsøkt seg på sånne ting før også. Men det blir jo kult å se på hvordan treffet vårt i juni kommer til å bli. Vi får håpe på minst like bra oppslutning som sist - her er det noe å få vettu!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har oversikt over hvor mange medlemmer det faktisk er i Notodden og oppover da? Har aldri sett noen på forumet og da er det vel ikke så enkelt å få med seg når det er lokallagstreff?

 

Men med ett lokallagstreff midt i Notodden med like mange eller fler biler som vi var sist så tror jeg hokeysvesiene hadde fått opp øya og blitt interresert ,for bilinteressen mangler i alle fall ikke i notodden.

 

Dette kunne nok blitt veldig bra!! Noe av problemet med lokallaget vårt er jo nemlig å få etablert en arena hvor flest mulig kan delta. Vi profilerer jo oss som Telemark lokallag, ikke Grenland vel.... Som det også er blitt nevnt så mange ganger før så er det heller ikke alle som tør ta mot til seg å troppe opp på møtene. Enklere om vi er fler. Ikke alle utenforstående som vil/tør joine en gjeng som for de på utsiden virker veldig sammenspleisa. Der har iallefall styret i lokallaget en utfordring. Ikke lett, men vel heller ikke umulig.

 

Sikker på at hockey-gutta som burner på brosteinen hadde blitt happy for å se litt annet enn de samme sledene ri opp og ned hovedgata i Notodden med 5-600" km. på telleren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en bowlingkveld hadde vært kult, og få til slike ting, er jo egentlig masse å finne på, bare det å gjøre det...

Håper vi alle i lokallaget kan være med og danne et godt miljø. (Hadde vært bra om vi hadde greid å skaffet ett såpass bra miljø at de andre lokallagene hadde sett litt "opp" til oss, slik hadde vi blitt lagt merke til!) Forslag fra mej.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en bowlingkveld hadde vært kult, og få til slike ting, er jo egentlig masse å finne på, bare det å gjøre det...

Håper vi alle i lokallaget kan være med og danne et godt miljø. (Hadde vært bra om vi hadde greid å skaffet ett såpass bra miljø at de andre lokallagene hadde sett litt "opp" til oss, slik hadde vi blitt lagt merke til!) Forslag fra mej.

 

Nemlig !! Vi må gjøre det vi kan for å gå foran som et godt eksempel. Fremstå som "profesjonelle" og gjøre det vi kan for å profilere VACN utad på en meget representativ måte. Noe som blant annet innebærer å "te" oss i trafikken samt etablere gode og langsiktige samarbeidsavtaler med lokale merkeforhandlere, som selvsagt bør være gjensidig. Når vi i tillegg har fått et nytt styre, som selvfølgelig prioriterer å holde orden på økonomien i lokallaget, er mye av det grunnleggende gjort. Videre er det sikkert mange av oss som har en masse ideer til ting som kan gjøres, forbedres, og "spikret" som faste "gjøremål" i lokallaget ( eks. poleringskvelder, grillkvelder, rebusløp osv.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at hockey-gutta som burner på brosteinen hadde blitt happy for å se litt annet enn de samme sledene ri opp og ned hovedgata i Notodden med 5-600" km. på telleren...

 

Hehe.. tror nok de hadde fått litt å se på, samtidig som det sikkert er mange potensielle medlemmer der.

 

Mye VW og Audi i Notodden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle utenforstående som vil/tør joine en gjeng som for de på utsiden virker veldig sammenspleisa. Der har iallefall styret i lokallaget en utfordring.

 

Er det virkelig styrets oppgave???????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nemlig !! Vi må gjøre det vi kan for å gå foran som et godt eksempel. Fremstå som "profesjonelle" og gjøre det vi kan for å profilere VACN utad på en meget representativ måte.

 

Som f. eks å få med seg resten av fylket? Det er vel å gå foran som et godt eksempel, spør du meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fått inn forslag på å ha ett lokallagsmøte på Notodden.

 

Noen som har noen komentarer anngående dette?

 

Si gjerne fra om du kunne tenkt deg det, eller om dette er noe som du ikke kunne tenkt deg i det hele.

 

Garanterer ikke at jeg blir med på en tur til Notodden, men synes det hadde vært positivt for klubben å hatt møter i øvre deler av fylket en gang i blandt;)

 

-2226-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Fersk og fersk fru blom. Det var faktisk jeg og Jon som startet lokallaget i 1996, og jeg har hele tiden sittet i styret.

 

Tror du at vi blir en klubb som blir positivt lagt merke til hvis vi ikke skal gå på med krum hals, og prøve på ting, selv om vi har prøvd dette før. Det må tross alt være noe greit, da vi nå er 3 ganger så mange på hvert møte som vi var for bare 2 år siden. Vi var faktisk 24 biler og sikkert dobbelt så mange personer på Årnes, og noen av de gjorde nok dette for at de vil støtte klubben, være med på noe anderledes, eller kanskje fordi at de så frem til det. Og så vidt jeg vet, så var det INGEN som fikk noe i det hele.

 

Litt utenom tema: Takk til alle som tok turen til Årnes, og var med på å støtte opp om klubben! Særlig en takk til de som var med, selv om de synest det er barnslig med "kollonne kjøring". (Håper det ikke var flertallet).

 

Jeg er ikke hårsår, så det er veldig positivt for meg å få tilbakemeldinger, også de negative, men jeg blir litt irritert når folk som ikke har gidda å være med rakker ned på ett av de få forslaga til ting å gjøre de siste månedene. Men uten tilbakemeldinger er det helt umulig å bli bedre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Fersk og fersk fru blom. Det var faktisk jeg og Jon som startet lokallaget i 1996, og jeg har hele tiden sittet i styret.

 

Tror du at vi blir en klubb som blir positivt lagt merke til hvis vi ikke skal gå på med krum hals, og prøve på ting, selv om vi har prøvd dette før. Det må tross alt være noe greit, da vi nå er 3 ganger så mange på hvert møte som vi var for bare 2 år siden. Vi var faktisk 24 biler og sikkert dobbelt så mange personer på Årnes, og noen av de gjorde nok dette for at de vil støtte klubben, være med på noe anderledes, eller kanskje fordi at de så frem til det. Og så vidt jeg vet, så var det INGEN som fikk noe i det hele.

 

Litt utenom tema: Takk til alle som tok turen til Årnes, og var med på å støtte opp om klubben! Særlig en takk til de som var med, selv om de synest det er barnslig med "kollonne kjøring". (Håper det ikke var flertallet).

 

Jeg er ikke hårsår, så det er veldig positivt for meg å få tilbakemeldinger, også de negative, men jeg blir litt irritert når folk som ikke har gidda å være med rakker ned på ett av de få forslaga til ting å gjøre de siste månedene. Men uten tilbakemeldinger er det helt umulig å bli bedre!

 

Ikke hårsår nei.....det var i så fall ikke formålet mitt heller, men husk at det kan være mange årsaker til at medlemmer ikke har mulighet til å delta på ting som blir arrangert i klubbens regi, være seg jobb, familie, andre avtaler, eller som du sier at noen rett og slett ikke gidder. Men det gjelder neppe alle som ikke kunne delta. Jeg tilhører iallefall ikke denne kategorien, selv om jeg syns kolonnekjøring er litt vel utbrukt når det ikke skjer mer enn det gjorde. All honnør til dere som syns dette var moro, selv om de som har gitt meg tilbakemelding på at dette ikke var noe de gadd prioritere denne gangen/en gang til, er mer interessert i VAG enn mange av oss andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote name=Kristian Reinholt

 

.......rakker ned på ett av de få forslaga til ting å gjøre de siste månedene. [/quote]

 

Medlemmene i lokallaget har faktisk foreslått ganske mange ting som de ønsker å få til i løpet av den siste tida, sånn foruten kolonnekjøring....

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=20708

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Medlemmene i lokallaget har faktisk foreslått ganske mange ting som de ønsker å få til i løpet av den siste tida, sånn foruten kolonnekjøring....

Men da er det heller ikke noe i veien for at de bare gjør det!? ;) Er generelt litt for mange som bare venter på at ting skal "falle i fanget på dem". Og det MÅ ikke være styret som setter i gang og fikser alt mulig!

 

For å svare Geir ang medlemmer i Notodden osv., så foretok styret en gjennomgang av medlemslistene og sendte ut endel mail for å sjekke responsen til medlemmer vi aldri har sett/hørt fra ellers i Telemark. Og da når fire biler dukker opp, så vitner ikke dette om ett enormt engasjement. Da føler jeg det er ting man HELLER bør satse på, en å gjøre alt man kan for at det skal komme 1-2 biler til der oppe. Missforstå meg rett, jeg syntes det er UTROLIG positivt å ha aktive medlemmer over hele fylket, men jeg mener at vi må ikke nødvendigvis gjøre ALT for å få dette.

 

Husk også at dette er en klubb som drives på frivillig basis, av og for medlemmer, og at det faktisk KREVES litt av hver enkelt for å komme "inn i miljøet". Man MÅ faktisk møte opp når det skjer noe osv, man kan ikke regne med at neste klubbkveld blir i stua hos en som ALDRI har vært med på noe! Dette har forøvrig vært diskutert flere ganger mer generelt på forumet...

 

Og Kristian, det er lenge siden jeg har hørt så mye konstruktivt fra deg også! ;) Stort sett når du er innom så kommer det ett par "halv-sure" kommentarer om "messinga" til Heine... Men klart alle kan gå i seg selv å se om det er noe man kan gjøre, for å få miljøet i lokallaget vårt enda bedre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten som å lese referat fra styremøte for 8 år siden dette her. Ting er som det har vært.....

 

Helt enig med deg, Kjetil....ja sånn nesten iallefall...hehe !! Det er veldig mange av oss som har ganske lang fartstid i klubben, husk på det, så det er vel lov å bli litt "oppgitt" når våre "gamle" ideer, og ting vi gjorde for 7-8 år siden, bare er helt konge i manges øyne idag. (Føler meg nesten som R.Kopperud sin kommentar til de som driver å styler Passat 3B nå om dagen - fortsett sånn så blir det nok en rå Passat til her i klubben). Folk er forskjellige, og det må vi bare respektere, sånn er livet. Litt trasig at så mange har meninger om helt enkle ting i lokallaget bak ledelsens rygg, men ikke tør å backe opp om synspunkter. Så derfor blir den som tør å sette fokus på ting "hengt ut".

 

Jeg ble vel kanskje litt vel oppgitt når jeg etter å ha hørt tilbakemeldingene fra forrige samling, hører at også neste samling er planlagt langt oppi dalom, og da kanskje også med et litt dårlig respons fra medlemmene der oppe. Det er iallefall min konklusjon, og hovedgrunnen til at jeg har klart å varme opp han som ber oss "kjøsse kjetta" eller hva han kaller det på språket sitt....

 

Problemet, som jeg har hørt også andre lokallag sliter med, er vel nettopp som du og jeg har nevnt mange ganger her nå, nemlig at flesteparten sitter passive på sidelinja og venter på at det skal skje ting. De fleste forventer handling fremfor en masse prat, men gjør heller lite for det selv. Jeg for min del har ikke særlig mye tid til å drive lokallag, derfor har jeg også meldt meg ut og deltatt mindre og mindre den siste tida. Rett og slett fordi mye annet må prioriteres i en hektisk hverdag.

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neste møte er IKKE planlagt langt oppi dalom, og det har det heller ikke vert, eller vert meningen!!!

 

Meningen var at vi skulle til Bliva å grille neste møte, men det utgår i påvente av ett kjempe forslag fra Kristian Reinholdt! Husk at det eneste vi krever er at det ikke skal være barnslig kollonnekjøring, og at vi med familiebilen vår skal kjøre forbi hverandre i uoversiktelige svinger og på bakketopper!

 

Forslaget må være lagt ut på forumet innen 15. mai.

 

Dette sier igrunnen mer om deg enn om meg, Heine. Hold deg til tema, og skill person og sak. Om du er interessert i mer hissig verbal krig, kan du gå over til pm eller maile meg privat. Utsagna dine er etter min mening for dumme til å skulle kommenteres. Iallefall på et offentlig forum som her. Da får vi ta det utenom i litt mer ordnede former. Dette blir iallefall for dumt for min del, og er etter min mening ikke i tråd med hva vi skal bruke forumet til.

 

Forslaga fra noen av medlemmene var lagt ut i begynnelsen av mars !!!!, så du må nok lese bedre....

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.