10" bredt på pre-facelift B5 Audi S4?

Anbefalte innlegg

Forran går det fint, bak er du avhenigig av en smal dekk type om det skal være mulig, men tror det går med litt valsing;)

Li har jeg selv ingen formening om:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det bilkjøp og handel av felger? :)

 

Jeg kjører 9.5x18 ET30 bak. Urørte skjermer og felgen går innafor.

Foran kjører jeg også 9.5x18, men med ET25 grunnet de usaklig store caliperne. Der er også skjermene valsa ut ca. 10 mm. Har opplevd et par små subb i innerskjerm ved veldig dårlig vei, men ellers funker det gull.

S4 er ikke riktig bil hvis man vil ha hjul som begrenser hvor hardt du kan kjøre. Nå er ikke bilen min så veldig lav heller da, men tror det hadde gått fint med 5-10 mm mer senk også, noe som skal prøves til sommeren.

Dekkdim er forresten 225/40 rundt hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det bilkjøp og handel av felger? :)

 

Jeg kjører 9.5x18 ET30 bak. Urørte skjermer og felgen går innafor.

Foran kjører jeg også 9.5x18, men med ET25 grunnet de usaklig store caliperne. Der er også skjermene valsa ut ca. 10 mm. Har opplevd et par små subb i innerskjerm ved veldig dårlig vei, men ellers funker det gull.

S4 er ikke riktig bil hvis man vil ha hjul som begrenser hvor hardt du kan kjøre. Nå er ikke bilen min så veldig lav heller da, men tror det hadde gått fint med 5-10 mm mer senk også, noe som skal prøves til sommeren.

Dekkdim er forresten 225/40 rundt hele.

 

Det ble bilkjøp ja! Felgene er ikke handlet ennå, venter nok med det til våren/sommeren :) Litt småfiks som bør prioriteres før felg :o

 

Blir ikke helt enig med meg selv om hvilke felger heller. Planen var opprinnelig Keskin KT1, pga det var litt vanskelig å få tak i OZ Futura til grei pris i nogenlunde rett dim. Fikk ett tips om ett par, og har sett meg litt rundt, så det kan la seg gjøre :) Kom også på OZ Mito, men har ikke sett så mye etter slike :o

 

Har sett litt på bilen din tidligere, trodde ikke konkavt skulle bli så tøft ;)

Ikke problemer med klaring innover bak med 9.5" ET30?

Gikk fint å valse 10mm uten sprekk i lakk e.l.?

Planen var å havne på ca likt stuk som er på din ser jeg. Skal ikke ha den så "skammelig lav". Blir jo bruksbilen også ;)

Er du fornøyd med senkesettet ditt foresten? Supersport Black Evolution du hadde? Kun høydejustering på det eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry for sent svar..

 

Nei, jeg ble også overrasket selv over hvor bra det ble :) Godt fornøyd med hvordan det ble seende ut, selv om det helt sikkert er mange her inne som mener det er ren og skjær tullskap å kjøre så breie felger/lavt innpress/"smale dekk" på en S4.

- Ingen problemer innover med ET30, nei.

- Jada, det gikk fint. Bare å ta litt og litt om ganga i sakte tempo samtidig som du sørger for å holde lakken litt varm ved hjelp av f.eks. varmluftpistol.

- Yes, min er også bruksbil, og skal man overleve i Oslo så er ikke lav bil med lang akselavstand og mye overheng å foretrekke, hehe..

- Veldig fornøyd! Jeg fikk ikke min lavere i fronten enn hva den er på bildene du ser av den, men det skyldtes at bilen låg og hvilte på bumpstopen. Skal kutte den litt til våren slik at jeg får den siste centimeteren jeg ønsker. Kun høydejustering på det settet ja, men sammenlignet med KW V2 som jeg kjøpte til forrige bilen så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke merker nevneverdig forskjell. Mulig forskjellene på Supersport og KW viser seg litt mer tydelig under f.eks. banekjøring. Ikke vet jeg :) I det daglige så fungerer iallefall Supersport helt ypperlig! Det er utrolig mange som velger dette senkesettet nettopp pga. forholdet mellom pris og kvalitet. Det er rett og slett et godt senkesett for en rimelig penge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke dumt ut. Blir nok Supersport coilovers etterhvert :)

Folk virker godt fornøyd, og prisen er jo veldig hyggelig.

 

Også prestert å handle felger nå : ja :

Ble 9x18 framme og 10x18 bak, så får vi se hvordan det går ;) Husker ikke ET'n i farta.

Står 225/40 rundt om på de, blir nok å kjøre med det ett år for å se hvordan det er.

 

Må kanskje få valset litt framme jeg også, må få prøvemontert felgene og sett hvordan det blir.

Så finne noen som kan her på vestlandet, eller ta det når jeg er i Trøndelag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk prøvemontert felgene for en liten stund siden :)

 

ET skal være 30 fram og 40 bak.

Måtte space ut 10mm for å gå klar (de hersens) bremsene framme.

Bak står de her med 5mm, tror jeg går litt opp mtp klaring inn mot fjæren.

 

Beklager de dårlige bildene framme, ble mørkt litt kjapt den dagen..

 

[spoiler=Framme]Frontviewfram_zpsece334e0.jpg

Birdseyefram_zpsc2901bb5.jpg

 

[spoiler=Bak]Closerbirdseyebak_zps34240b36.jpg

Klaringopphengbak_zps2566846b.jpg

Klarigfjaeligrbak_zpsedcea781.jpg

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg coilovers så slipper du problemet med at det er nerme fjærene ;) ble litt voldsomt forran, men de kryper veldig inn når du senker ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er planen, må bare få fikset jalla-eksosen slik att det ikke blir krøll med den når coiloversene skal godkjennes :P

Er de så mye mindre i diameter altså? Isåfall er jo det : ja :

Den står på noen senkefjører nå, så høyden framme er ikke så langt unna det jeg tenker å havne på :) Får valse så smått ;)

Men med det senkesettet "stuper" bilen, så bak derimot, er det mye å gå på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ganske mye mindre ja, hvertfall supersport sine ;)

butter i hjullagerhuset før fjærene hos meg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lovende! Holder nok med 5mm bak da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har effektiv et 35 bak nå da? ;) jeg kjører jo med et 29 bak og da butter det akkurat i skjermen, så tenkte å dreie av adapterne litt iår ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg har fått opplyst skal det være det ja :P Sliter med å finne noe ET stemplet inn på felgen, og har ikke målt det selv :o

29 hos deg ja, da kan det jo se ut som jeg kommer en god del lenger inn når jeg får sluppet den ned :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det da med 9,5x19 et 35 rundtom på S4?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint bak, men foran krever det litt smøring med valsen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med 9,5 hvor mye plass er det innover med et 35?..nylakka bil,og lite lyst til å pirke borti med no valse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Umulig å si. Spørs hvordan felgen ser ut på baksiden det :)

 

På min 9.5 felg måtte jeg space ut til ET28 for å gå klar av bremsene foran, men nå er jo de jeg har veldig konkave da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss du tenker på plass inover mot hjullagerhuset, så er det god plassforran ;) 10" et 29 går akkurat klar inover, men poker ganske mye uttafor ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp igjen denne litt. Vil 10x18 ET33 gå klar på innsiden?

 

Salgsannonsen på finn.no har gått ut på dato nå, så istedet for å kaste bort 500 på ny annonse så skal jeg heller bruke 35-40 ganger så mye penger på nye felger istedet :P It all makes sense.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, Tore du Tore! :D

 

Hvis det som er stemplet i felgen min stemmer, så kjører jeg med effektiv ET på 35 bak (ET40 + 5mm spacer), å det ser slik ut:

 

Klaringopphengbak_zps2566846b.jpg~origin

 

Klarigfjaeligrbak_zpsedcea781.jpg~origin

 

Dette er med Eicbach senkefjærene som sto på bilen tidligere, tror SuperSport coiloversene er smalere.

Du burde da havne 2mm lenger ut i hjulbuen, så skulle jo gå greit?

Kan ta noen faktiske mål av ET på bakfelgen, for å være sikker... kjipt å gå på felgsmell... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et29 går hveretfall med en god fingertupp plass på innsiden :P

Litt avhengig av høyde, da fjæra bygger lenger ut en hjullagerhuset, men når det blir lavt nok er fjæra "inni" felgen på en måte ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.