Anbefalte innlegg

Jeg fikk en tanke om å modifisere senteret på LM felger til RS, for å få et litt mer retrolook og fordi jeg tror det kunne blitt meget bra sammen med nypolerte ringer:)

 

Altså å lage en brakett som jeg setter RS skruen på og dekker bolthullene på LMène.

 

Noen som har sett dette før?

Bilder?

Tanker?

slik ser de ut nå:

A062B681-4A83-4FE9-8A46-A6FE793F9BD2-493

til denne mutteren:

BBSRS_zpsb82b1181.jpg

...er bare en tanke foreløpig :) ...

 

edit.: noen i Bergensområde som har en RS mutter så jeg kunne prøbd å sett dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært jævlig rått! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trua.

Blir enda mer racinglook med senterbolt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har eit par RS muttere liggende;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har eit par RS muttere liggende;)

 

Hadde vært supert om jeg kunne lånt en :) Så kan jeg frese ut en dummy i plast og teste om dette kan bli noe av.

Er du innom byen innimellom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall idé!! Det hadde blitt vanvittig stilig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg tlfnr på pm så kan eg gi ein lyd. Er innom med jevne mellomrom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant et bilde som ikke overbeviser i det hele tatt, må få det til å se bedre ut enn dette...

562150_10151010266543487_524304371_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul idè, men jeg er enig med at det eksempelet over ikke var helt det store.

Har du tenkt på om du skal ha slett overflate på dekselet rundt mutteren som på bildet, eller noe slags mønster som på RS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS LE RS.jpg

Kul idè, men jeg er enig med at det eksempelet over ikke var helt det store.

Har du tenkt på om du skal ha slett overflate på dekselet rundt mutteren som på bildet, eller noe slags mønster som på RS?

 

Har en plan men det blir forsåvidt bare en nedgravert felt for å få det litt penere, noe slikt kansje(se vedlagt) men jeg vet ikke hvor mye plass jeg har rundt før jeg får tak i mutteren så den tegn. er mildt sagt et lite skudd i blinde....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kim Andre var så grei at han kom innom jobben i dag for å låne meg mutteren til sine RS hjul, jeg satt den i på senterkoppen og fant ut at dette skal gjennomføres.

Jeg har forstått det sånn at det finnes mange forskjellige versjoner av disse muttrene så jeg går til innkjøp av 4 muttre og begynner tilpassingen med de når jeg har fått tak i.

Disse finnes i foskjellige høyder og har jeg forstått? hva er forskjellen og hvilke bør jeg kjøpe?

Jeg vil ha muttre i alu, noen som vet utsalgssteder og priser? I og med at jeg har litt tid er det jo best å kjøpe der kvalitet og pris er best,erfaringer??

Ellers er hjulene splittet og klar for klarlakkfjerning og polering av kanter, disse skal bli veldig bra til sommersesongen ;)

078_zps5cb7a354.jpg

 

077_zps08485858.jpg

 

076_zps17df53e8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med og lage en trapp på en måte. at selve den saken du skal gjøre noe bygger lengre ut enn senteret. ikke likt sånn som på bildet du fant. fordi det så rart ut. enten nedfelt eller opphøyd!

 

Blir spennende :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulig å "bygge" om til concave felger?? dreie inn ein svak kon mot midten og trekke mutteren så langt inn som mulig og dreie ein ny plate i midten med kon.

eller lage til flate deksler som bildet og få frest på rs look på fleger og deksler.

kommer med ideer med masse arbeid eg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir litt mye Kim :) :) Men det går no sakte fremover her, fått av klarlakken, nye gullskruer skulle vært her allerede men er underveis et eller annet sted. Jeg tror og jeg har funnet en fornuftig måte å lage prosjektet med mutteren til å fungere, så da er det bare å få tak i noen og prøve!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var disse betalt :) bare gullventiler igjen nå :) Er det 8,3mm hull på disse?

kan ikke måle for øyeblikket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du så det sikkert i tråden også, men disse er ikke for å skrues fast sånn som RS-mutteren er:)

 

Vil etter all sannsynlighet tro at du har 8,3mm ventiler. Har enda ikke vært borte i noen tyske felger av dette slaget som har hatt 11,5mm ventiler. Men jeg garanterer absolutt ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du så det sikkert i tråden også, men disse er ikke for å skrues fast sånn som RS-mutteren er:)

 

Vil etter all sannsynlighet tro at du har 8,3mm ventiler. Har enda ikke vært borte i noen tyske felger av dette slaget sm har hatt 11,5mm ventiler. Men jeg garanterer absolutt ingenting.

Ja, så ikke SÅ nøye på det da jeg må lage alt køstom for å få det til :) Regner med det er 8,3mm men venter til jeg har tatt et kontrollmål før jeg bestiller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er jo faktisk lettere å bruke disse RM-mutterne, ihvertfall sånn jeg ser det. Bare å skru de fast i dekslet med de to skruene, fremfor å drive med gjenging og den slags:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gullskruer på plass og klarlakk av, så da er polering neste steg :) :)

008_zps40950fc8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muttrene er kommet i hus, så jeg har fått laget dummy. V1 i pvc og det kommer til å bli prøvd i forskjellige versjoner til jeg er fornøyd, så det kan fort bli litt....

018-1_zpsbf6a24e2.jpg

Lakket pvc dummyen og la den i senter bare for å få et visst inntrykk:

019-1_zpsb3e5611d.jpg

 

020-1_zps64ae5528.jpg

Jeg må finne på noe lurt for å få overgangen mellom felg og deksel mer proff, med enten lage en høydeforskjell eller kansje avrunde kanten på deksel så jeg får en buet spalte så det ser ut som at det skal være sånn.

 

Polerte opp en av muttrene, blir bling bling detta :) :)

022-1_zps4f02e511.jpg

 

023_zpsa2e4d641.jpg

 

Senterdeksel er laget i 6mm messing med risset logo :

024_zps90047664.jpg

 

025_zpsa0baaa86.jpg

 

026_zpsc6043a40.jpg

 

Alt samlet i et bilde :

028_zps9bfd5ffd.jpg

 

027_zpsb03d7038.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spent på å se hva du ender opp med her Basse :)

Likte senteremblemene godt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, slike senterdeksel kunne jeg tenkt meg jeg og! :) Pent arbeid! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor ikke lager senteremblem i 24k gull?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor ikke lager senteremblem i 24k gull?

 

har ikke nok gullbarer liggende til 4 senteremblem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.