Anbefalte innlegg

Sjekker hvor mange jeg har liggende og slenge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekker hvor mange jeg har liggende og slenge :)

 

lett å komme ut av tellingen , spesielt mtp hvor billig gull har blitt i det siste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart, fått sjekket gullbarrerommet nå.

Jeg har dessverre kastet de du kunne få, sorry.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å ta form nå. Må si jeg liker idéen :)

Spent på resultatet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å ta form nå. Må si jeg liker idéen :)

Spent på resultatet :)

Ja begynner å se hvordan jeg vil ha det iallefall, hvordan jeg skal feste det er framdeles en liten gåte. Må finne på et eller annet gjengeopplegg, eller noe som ekspanderer i navåpnignen. så det er mulig å komme til boltene uten at det blir et prosjekt. Planen er å kunne bruke en Rsmutter-nøkkel for festing/løsning.... Ideer tas i mot med glede ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss du tar eit reserve senterdeksel og setter i 2 popnagler med gjenger. så lager du til ein liten brakett i rustfrittstål som blir limt evt skrudd i dei nye senterdekslet. slik tenke eg at braketten ser ut --__-- som eit håndtak;) kan sikkert gå med patentbånd til å prøva med.

så for å skifte hjul så er det bare av med rs mutteren og to små bolter.

 

skjønnte du den?? ;);) eg kan prøve å lage eit opplegg av det eg prøver å forklare;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve og få til så det ikke vises noe mellomrom mellom deksel og felg?

 

At dekslet er litt større en nedfellinga i felgen, sånn at det overlapper før det går inn mot mutteren ? :)

 

( sorry knotete forklaring, men ikke bare bare og forklare det hehe :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror eg skjønner hva du mener, men jeg må ha noe heftigere enn det et senterdeksel kan tilby tror jeg. Blir endel vekt i dette. Har en tanke i hodet om å lage en aksling med mindre utvendige gjenger der akslingen går akkurat i navåpningen, men stopper i den innsnurpingen der senterdekselet er festet i dag, og så sveise på en aksling på mutteren med innvendige gjenger på.... ja jo kjempelett å forklare

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve og få til så det ikke vises noe mellomrom mellom deksel og felg?

 

At dekslet er litt større en nedfellinga i felgen, sånn at det overlapper før det går inn mot mutteren ? :)

 

( sorry knotete forklaring, men ikke bare bare og forklare det hehe :) )

 

Skjønner godt hva du mener og det er en veldig god ide!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss det blir ein del vekt som du sier, så kan du dreie ein alu plate som er 10mm tykk som du presser inn i navet. i senter av plata så borrer du eit hull som du gjenger opp til m10 bolt.

på rs mutteren så har du ein bolt som du limer fast eller lager ein alu plate og med gjengestag, eller motsatt. stor mutter på baksida av rs mutter og lang bolt i senter av navet. da har du muligheten å fjerne opplegget utan å øydelegge felgen.

 

 

Edit: ser eg har skreve samme ide som du har ;);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss det blir ein del vekt som du sier, så kan du dreie ein alu plate som er 10mm tykk som du presser inn i navet. i senter av plata så borrer du eit hull som du gjenger opp til m10 bolt.

på rs mutteren så har du ein bolt som du limer fast eller lager ein alu plate og med gjengestag, eller motsatt. stor mutter på baksida av rs mutter og lang bolt i senter av navet. da har du muligheten å fjerne opplegget utan å øydelegge felgen.

 

 

Edit: ser eg har skreve samme ide som du har ;);)

 

No snakker vi samme språk ja hahah :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et gjengeparti dreid i alu som passer akkurat i senterhullet på felgen (som RS-mutteren kan skrues fast i), og dette gjengepartiet fester du med to settskruer på motsatt side av hverandre i senterhullet på felgen:) Har ikke lest de andre forklaringene så godt, så mulig jeg sier noe alá det samme som alt er nevnt:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mål på senter felg og gjengene på mutteren, i tillegg avstand på dette kan jeg lage en snasen løsning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir bra Roger gleder meg til å se resultatet når det er ferdig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mål på senter felg og gjengene på mutteren, i tillegg avstand på dette kan jeg lage en snasen løsning :)

 

Det hadde jo vært fantastisk. Jeg har jo ikke gjenger i mutteren(RM/ikke RS) så dette må lages men jeg har tegnet opp mutter og nav så du kan iallefall få sett om det er en fix på dette

 

nav1.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kjapp skisse for å vise hva jeg mente med forklaringen min:

LM.jpg

 

Du trenger ikke å gjenge, og kan forsåvidt bruke RM-mutteren på samme måte som den brukes på RM, men personlig ville jeg nok ha kjøpt RS-muttere fremfor å gjenge opp RM-mutterne. Dette pga. at jeg ikke veit om de fra RM får samme gjengestørrelse som de fra RS har, og da er det ikke like lett å skifte mutter om du vil prøve noen andre eller må kjøpe en ny en pga. skade. Litt kjedelig å måtte være avhengig av å gjenge opp hele tiden:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mener da å sette Z skruene i navåpningen sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt korrekt. Dreie sånn at "hylsa" passer akkurat nedi senterhullet, og holde den fast med settskruer. Da er det lett reversibelt også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt en økt i dag på senterdekslene og er kommet i mål med disse , utenom teksten på de da,den regner jeg med jeg forandrer til noe mer generelt eller kansje ikke.(forslag mottas med takk :)

Første bilde viser alle 3 dummyene som måtte til før jeg traff og lagde den som skal brukes i aluminium.Denne ble laget i 4 mm med skråskjært bakside for best passform!

a8869c5a-c8cd-4a5d-b079-8702f5d9bd7d_zps

Her kan skråskjæringen sees (den blurrete saken som kommer inn fra høyre

005_zps1c3ccfb6.jpg

Ferig emne i alu:

004_zps9a91c8ea.jpg

 

Ligger meget plant med resten av hjulet:

006_zpsc4614b30.jpg

På felg

008_zps4a7ae2e0.jpg

 

009_zps269d9172.jpg

På ferdig polert felg :);) ;)

011-1_zpsee6011a8.jpg

og et til av polert felg:

012_zpsd457d38a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble meget pent!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frekt Rågær.

Men har du polert den felgkanten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.