Anbefalte innlegg

ikje kanten på kanten nei ;)

men resten er polert !!!

 

edit: Takk for det , Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble rått og garantert "One of a kind" : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frekt er riktig ord blir grisefett dette da roger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye skal du ha for å lage fire senteremblemer i messing? Skal stå HTN og de skal være ca halvparten av størrelsen til dine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Frank, sliter litt med å få tid til å dreie om dagen , men skal snart få til noe, blir laget i pom !

 

Send en pm Mads så tar vi det der :)

 

Noen som har noen forslag til å få vekk de siste små restene med klarlagt dom ikke kommer av uansett hvor mye malingsfjerner jeg bruker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Frank, sliter litt med å få tid til å dreie om dagen , men skal snart få til noe, blir laget i pom !

 

Send en pm Mads så tar vi det der :)

 

Noen som har noen forslag til å få vekk de siste små restene med klarlagt dom ikke kommer av uansett hvor mye malingsfjerner jeg bruker?

 

Fått dårlig produkt? Har fjernet endel klarlakk etterhvert, og jeg har kun brukt duxola og høytrykkspyling. Der jeg har smurt på litt lite har jeg tatt en skarp kniv og lurt av lakken.. Værre når man begynner på grunninga til BBS, da bli duxola'n ikke god nok, så det blir flere runder før jeg går over til slipepapir. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sin malingsfjerner funka fett for meg. 2 runder med ca. 1 times tørking (eller 2 hvis du glemmer deg :P ) så skal det gå bra det der. Har du planer om å slipe ned hele greia så er det vel bare å ta frem pussepapiret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pussypaper ;)

10 poeng :)

Fått dårlig produkt? Har fjernet endel klarlakk etterhvert, og jeg har kun brukt duxola og høytrykkspyling. Der jeg har smurt på litt lite har jeg tatt en skarp kniv og lurt av lakken.. Værre når man begynner på grunninga til BBS, da bli duxola'n ikke god nok, så det blir flere runder før jeg går over til slipepapir. :)

Har prøvd både Duxola , en annen malingsfjærner og en "hyper" tynner men ingenting bet.

 

Biltema sin malingsfjerner funka fett for meg. 2 runder med ca. 1 times tørking (eller 2 hvis du glemmer deg :P ) så skal det gå bra det der. Har du planer om å slipe ned hele greia så er det vel bare å ta frem pussepapiret.

 

Takk for innspill alle 3 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innsatser til navet er dreiet klar til gjenger og senterdekslene er levert til lakk, jeg var usikker på hvordan slå gjenger så det får vente...

001_zps0eeda457.jpg

 

003_zpsbcbbaed0.jpg

 

Jeg lurer litt på om jeg skal sitte en skrue i midten av senterdekselet og sitte en kinahatt på denne igjen. Skal se om jeg får tatt et bilde i morgen og om det er en løsning som hadde blitt kul. Tenker på dette mtp. sikkerhet da jeg ikke vet om jeg kan stole på gjengene alene... ... det blir jo endel omdreinginger i sek. i 80kmt :)

 

 

Alle felgene er montert sammen og har fått dekk på seg og jeg er fornøyd(og vel så det med blankheten)

I grove trekk det som er gjort er:

1. Demontert senter

2. Malingsfjerner/høytrykkspyler

3. 1200 papir(vått) for å ta siste resten av klarlakkrester og eiringer rundt noen av skruehullene

4. 2000 papir (vått) på hele kanten av alle hjul

5. Grov (sisel?) skive fra Gasolin

6. labeloff for å få vekk all drit fra kant etter grovskive

7. fin poleringskive

8. labeloff igjen( med myyk duk)

9. Polish, Meguiars sin synes jeg er best av de 3 jeg brukte.

 

014-1_zps4e59e742.jpg

 

020-1_zps8a06419c.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir rått dette, er enig i at Meguiars er den beste av stål polish eg har prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.