Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst til å lage en prosjekt tråd om mitt garasje prosjekt. Det ble søkt garasje på 70 kvm med total høyde på 5 meter. Dette fordi jeg ville ha løftebukk og god tak høyde. Søknaden ble sendt inn og etter mye om og men fikk jeg tilslag på søknaden og en regning på 10k. Det hele startet for drøye 4 år siden. Da med sprening av fjell i hagen for å få utnyttet tomten bedre. Her har jeg bilder fra fjell jobben.

 

17092009162.jpg

 

31012009584.jpg

 

18092009163.jpg

21092009180.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble resultatet dette:

Her er forresten mitt gamle Audi prosjekt. Noen som aner hvor denne befinner seg?? Solgte den til en i Oslo. Har søkt opp reg nr og den er visst avskiltet..:/

 

21092009181.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter dette startet arbeidet med sålen og vannrenner i gulvet som jeg lagde selv. Har grei tilgang på stål så da ble det en rimlig løsning..

"kummene" ble sveiset og støpt fast før betongbilen kom.. Når jeg ser på bildene jeg har tatt så innser jeg har det har vært en lang og krevende jobb! i alle fall for en mekaniker som meg som ikke har snekret mye før. men etter mye hjelp fra en kompis snekker så begynner garasjen å bli bedre nå.. (kommer bilder senere i tråden)

 

Bilder:

 

IMG_2224.jpg

 

IMG_2223.jpg

 

IMG_2263.jpg

I bakrunnen har ser dere min 80 modell VW Dasher som nå står under tak og venter på at eieren har mer tid til overs. Utrolig bra stand på denne med 30000miles på telleren. Denne fortjener en egen tråd senere når tiden strekker til..

IMG_2264.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kom eldelig dagen hvor betongbilen kom og sålen ble pusset etterpå.

 

IMG_2306.jpg

 

IMG_2308.jpg

 

IMG_2311.jpg

 

IMG_2315.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble forskalingen fjernet og leca mur satt opp..

 

IMG_2318.jpg

 

IMG_2329.jpg

 

IMG_2332.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det endelig tid for treverk!

 

IMG_2354.jpg

 

IMG_2357.jpg

 

IMG_2364.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det montert stålstøtter og stålbjelker.

 

IMG_2381.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter noen sene kvelder kom taksperrene montert og et genialt undertak montert.. (brettex)

 

IMG_2388.jpg

 

IMG_2395.jpg

 

IMG_2417.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere bilder! :) Vindtett og sløfer!

 

IMG_2422.jpg

 

IMG_2423.jpg

 

IMG_2424.jpg

 

IMG_2428.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takstein ble lagt med 10 minutters margin før snøen kom..:) Greit med hjelp fra vennegjengen!

 

IMG_2511.jpg

 

IMG_2512.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kledning på G!

 

IMG_2632.jpg

 

IMG_2718.jpg

 

IMG_2821.jpg

 

IMG_2560.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ble det grunnet og malt før vinteren igjen.. Kjennte at det var veldig greit å se litt av det ferdige resultatet utvendig, selv om ikke portveggen var påbegynnt..

 

IMG_2875.jpg

 

IMG_2893.jpg

 

IMG_2878.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke så lett å se men her kom det opp stålbjelker som holder 2. egt oppe. dette måtte på før den største porten monteres for den er jo festet i taket. og veggen ble påbegynnt.

 

IMG_3039.jpg

 

IMG_3040.jpg

 

IMG_3110.jpg

 

IMG_3119.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vindtett/ isolasjon / sponplater / og endelig ble porten på begynnt! nok en ny

lettelse! :)

 

IMG_3171.jpg

 

IMG_3303.jpg

 

IMG_3308.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som dette står garasjen i dag. Veggen ferdig med kledning og gesimskassa ferdig med trekkerør og hull til spottehull. Litt dettaljer og maling så er denne også ferdig.:) Ellers så er den andre porten satt litt på vent p.g.a. skinner som blir litt anderledes enn på den store porten da jeg vil at porten skal gå opp i tak slik at den ikke blir til hinder til løftebukken. Har porten men må bestille spesialtilpassede skinner.

 

IMG_3425.jpg

 

IMG_3427.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også fått montert litt av det eletriske med sikringsskap og kontakter samt trefase kontakt til løftebukken. Litt lys er det kommet også.: rolleyes Løftebukken fikk jeg begynnt p montere i går. Håper jeg har funnet den perfekte plassen : klø :

 

IMG_3430.jpg

trappa er montert!

IMG_3408.jpg

 

IMG_3409.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meste parten av garasjen er nå også isolert. og dette med brukt isolasjon.. Kjempe gøy å jobbe med!: bh : Men trøsten er at det var gratis :o

 

IMG_3407.jpg

 

Her monteres bukken. bredden på " løpet" det bukken skal monteres ble litt i smaleste laget med tanke på bukken så for å få avstanden mellom søylene riktig måtte jeg sette den ene søylen på innsiden av stålbjelken. Satser på at dette går greit. :skummelt:

 

IMG_3429.jpg

 

her er et bilde fra hemsen. Blir grei lagringsplass til diverse.. Har tenkt på sikt å sette opp en vegg inn til verksted delen.

IMG_3404.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ønsker gjerne innspill og ideer for videre arbeid!! Merker det at det er flere ting som kunne vert løst på en bedre måte men nå er det bare å gjøre det beste ut av det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her ser bra ut :) skulle vært og kikka på den.

e har igrunn bestemt meg for og bruke osb på veggene så gips da får du spiker slag og brann i ett! stiver bygget bra!

hva slags port skal du ha i skru delen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme port som den store bare at jeg må spesialbestille skinnene med en annen vinkel slik at porten ikke går 90 grader inn i rommet men oppover i taket. Da kommer den ikke i veien for bukken.. Jeg tenkte å bruke spon nedenfra leca og en høyde og resten gips. Deilig når en kan lukke porten og fyre opp litt mens man snekrer. Når resten er isolert skal jeg montere varmepumpa. Kjøpte en på netthandelen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et misunnelsesverdig bygge. Jeg kjørte forbi der sent en kveld i høst og ble imponert over størrelsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Størrelsen er grei men den blir vel aldri stor nok. Man må aldri tenke at man har god plass for da blir set fort fullt av ting som er "kjekke" å ha.. :) Skal bli morro å få tatt det i bruk! Men det er sikkert og visst at det blir ikke noe nytt garasje prosjekt på LENGE.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

varmepumpe er digg :) blir sikkert stilig med port som går oppover invendig

ferdig til sommeren eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det.. Holder på med bukken nå så må få tatt det litt i bruk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den dagen e e like langt som du er nå skal e juble :) 3 tonns bukk du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.