Anbefalte innlegg

Det er topp å bli ferdig en gang..! Fikk gjort endel i dag også..Hadde besøk av elektrikeren så 3 fasen er montert og bukken er boltet fast.. Og jaggu ble det ikke ett par lysarmaturer til i taket. Bukken er 3,2 t.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk jeg testet løftebukken og den fungerte gull! Når den er på høyeste punkt er det ca 1 meter igjen fra taket på bilen og opp til taket. ImageUploadedByTapatalk1358809254.277183.jpg

 

fikk også montert varmepumpa så nå står den og blåser godt og varmt. Blir spennende å se hvor varmt det er der i morra tidlig! :)

 

zuquzapu.jpg

ImageUploadedByTapatalk1358809167.929725.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe, kult med bil på loftet!

Missunner deg forresten med varmepumpen!! Hvilken kjøpte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en Hyundai på netthandelen for ca 3 år siden. Den ser ut til å fungere greit. Men får ikke noe skikkelig tempratur her før resten av taket er isolert og den siste porten er inne. I går fikk målt gradene som de nye portskinnene skal bestilles på. Så fikk send Mail til scanport nå i stad.. Så da er det bare å vente i spenning. :)

 

Kjøpte kanal sett til rørene på jula. Har også et varmepumpe hus som skal males og monteres over utedelen. Men gidder ikke montere den før den er malt og det blir nok ikke før våren og varmegradene er her..

 

ImageUploadedByTapatalk1358931000.655774.jpg

 

Middlertidig montert innedel:

 

ImageUploadedByTapatalk1358931275.334587.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir finfin denne! Blir det gips på vegger og tak etterhvert, eller hva går du for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en Hyundai på netthandelen for ca 3 år siden. Den ser ut til å fungere greit. Men får ikke noe skikkelig tempratur her før resten av taket er isolert og den siste porten er inne. I går fikk målt gradene som de nye portskinnene skal bestilles på. Så fikk send Mail til scanport nå i stad.. Så da er det bare å vente i spenning. :)

 

Er det en invertermodell eller en on/off-modell?

 

Jeg har en invertermodell og synes den sliter med å gi særlig varme når utetemperaturen kryper ned mot -10.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir gips tak og spon vegger. Håper på å få lagt gipsen i taket om ikke så lenge. Vil ha opp dette før porten. Gleder meg til å få ferdig veggene innvendig, ting kan monteres på vegger o.s.v.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svein: mener det er en on/off modell. Ser ut til at min fungerer greit. Den varmer, men har vanskelig med å holde varmen med manglende isolering og port.

 

Fikk også montert dør i går. Den gamle fikk vann i seg og trutnet fast.. :(

 

ImageUploadedByTapatalk1358939307.061466.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1358939324.952213.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert :) hva er planen for gulvet da Fliser eller epoxy eller ingen ting ? :) Eg skal til å legge første strøk i kveld med epoxy i mi garasje, håper på det blir bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke helt funnet ut hva jeg skal ha på gulvet. Det er stålslipt så det støver ikke. Blir å bruke det som det er litt fremover for det er andre ting som er høyere prioritert. Hvor har du kjøpt epoxy hen? Er det med sand? Pris? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte hos epoxygrossiten for 64m2 og da vart prisen på ca 12000kr med grunning som tåler fukt i betongen, men det kommer sikkert til å bli glatt, det er eg klarover. Har bestillt 2 store (6.7m x 2.4m) Ribbed Pattern Roll-out Garage Flooring Mats fra Usa som eg skal bruke som beskyttelse for piggdekk om vinteren og når eg skrur/polerer biler etc. har 1 strøk igjen på epoxyen i morgen, var litt styr lett å få luft bobler ser eg når eg rullet på epoxyen, men men. Men klart er gulvet Stålslipt så slipper jo du støvet så da burde du klare deg fint med det :)

Ser du har varmepumpe suupert tenker eg :) men det er vel litt viktig med litt lufteventiler også i ei garasjen så du får litt utskifting av luften ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, får se etter hvert hva jeg gjør med gulvet. Snakket med en som mente det beste var å bruke treolje for å få et "tett" lag. Ikke vet jeg om det er tingen, billig er det i alle fall. Men er jo greit med ett fint og lyst gulv som "lyser" opp rommet. I dag fikk jeg hentet litt gips så da kan prosjekt tak begynne.. :)

 

ImageUploadedByTapatalk1359669565.245652.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy søren, dette var digg:-) God inspirasjon, jeg har gått rundt til naboer siste uke og samlet underskrifter på nabovarsel. Så neste uke sendes nok søknaden inn til kommunen.. Gelder meg veeeeldig!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 30liter 2-komp epoxy stående da jeg skal gjøre om på planene litt..

Er lys grå av farge hvis du er int..

 

dvs 3-4lag i en 50kvm garasje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein: Hva slags prosjekt har du på gang da? Type/størrelse ? Er greit med litt inspirasjon når en skal bygge garasje.. Har surret mye runt på nettet etter ideer. :) Anders: hvor mye trenger jeg til 70 kvm ? Hvor mange lag er minimum?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk styrt litt med isolering igjen i går. Så nå ser jeg endelig en ende på drittjobben med brukt isolasjon, og er helt greit merker jeg:)

 

ImageUploadedByTapatalk1359819343.804392.jpg

 

Flere lysamaturer har jeg også skaffet. Disse har vert røykskadet så må vaskes. Kommer fra samme plass som de andre jeg har montert. Noen som har peiling på lysrør med led? Snakket med en som selger dette og prisen var 400kr stykk.. Litt stiv pris syntes jeg men dette tjenes jo inn på forbruk over tid. Vet noen om hvor dette kjøpes?

 

ImageUploadedByTapatalk1359819582.467328.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går ble det gjort endel mere. :) samlet til dugnad og fikk gipset det taket som var klart for dette. Monterte også 6 spottekasser over 2 etasjen. Morro når det skjer litt!

 

Fikk lektet ned taket under ståldrageren også.. :)

ImageUploadedByTapatalk1361698435.336039.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1361698508.218685.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dugnadskjøleskapet ble fyllt opp og startet:)

 

ImageUploadedByTapatalk1361698621.468425.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang gulv så leste eg litt på nettet at betongolje er å anbefalle. er halve prisen av epoxy. fordelen med olje er at den puster, dvs den slipper fuktighet gjennom fra gulvet viss betongen ikkje er heilt tørr og viss du bruker trestjerners sin betongolje så kan du ha på sigural epoxy seinare utan masse arbeid.

 

eg er ikkje kjennt med led lysrør, men har hørt at armaturen må bygges om og produsent må godkjenne dette. skal vist ikkje være plug & play

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste litt jeg også nå og det står at stålglattet betong må maskinslipes eller syrevaskes før oljen påføres.. Er jo litt jobb det også da.. :/ tenkte det var lettvint.. Men det står jo at den kan overmales med epoxy da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se her ja :) dett blir jo steik bra, om du har tenkt å male over med en lys farge så gjør det med en gang, ellers så blir det ikke gjordt, det er av egen erfaring hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Sant nok:) har en kompis som skal sprøyte hele garasjen innvendig når alle plater er på plass:) helt greit å slippe malekosten! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som eg ender å teste Ashford Formula på mitt garasjegulv... Skal en bruke garasjen aktivt og legge epoxy må gulvet slipes ned uansett hvor nytt eller gammelt det er, samt at en bruker skikkelig industrigulv epoxy som ikke er i nærheten av det en får kjøpt over disk hos den lokale malingpusheren.

 

Ashford formula finner en igjen i så godt som alle næringsbygg der det er betonggulv som ikke er lagt epoxy over. Se feks de fleste IKEA rundtom...

 

Når det er nylagt så ser det ut som det er lagt klarlakk over hele gulvet, blir etterhvert mattere. Ellers er dette en impregnering som trekker inn i betongen og herder øverste laget mange ganger. Olje og vann er lett å få bort og lager ikke flekker om det ikke ligger veldig lenge. Blir heller ikke glatt. Prisen er betraktelig lavere enn epoxy og trenger ikke mange literne for å dekke store flater.

 

Sender du meg mailadr kan eg sende deg brosjyrene eg har fått tilsendt på dette om det er int.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke dumt ut! Hvor kjøpes dette da? Send meg gjerne brosjyrene:) dag.otto.wroldsen@moller.no Har sett litt på youtube når det gjelder epoxy og det virker jo ganske omfattende, i allefall om en skal ha "sand" i slik at det ikke blir glatt. Det finnes bare en type av denne? Tenkte på lysere farge for det lyser jo opp rommet endel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.