Gruppekjøp US park moduler

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg tenkte jeg skulle ordne med et gruppekjøp for US park moduler for medlemmer her inne. US park moduler er små moduler man kobler opp mot blinklysene på bilen som gjør at disse lyser litt svakere oransje når blinklysene er skrudd av, men med full styrke når man blinker slik som er standard på alle biler i USA.

 

Eksempel:

 

183_US_blinker_module_3.jpg

 

 

Først og fremst vil jeg si at disse er mulige å kjøpe litt billigere direkte selv, men jeg velger å organisere ett gruppekjøp da mange ikke er like komfortable med å handle på sider som eBay, så dette gruppekjøpet er hovedsakelig rettet mot disse. Men dessverre etter Norsk moms og frakt videre innad i Norge blir prisen litt høyere enn å handle direkte fra utlandet.

 

Info om produktet:

 

2 Komplette US-Moduler til bruk på 21W pærer med 12v.

 

• Brukes på standard pærer

• Små av størrelse, ca 1x8cm

• Beskyttet mot fuktighet

• Enkel installasjon (10-20minutter)

• Trengs ikke skrus fast, tåler vibrasjoner

• Laget med ROHS-kompatible komponenter

• 2års garanti

 

9r3y-ai-cf00.jpg

 

Som nevnt over er disse veldig enkle å montere som vist på tegningen under. Her vil blinklyset lyse med redusert styrke så lenge parklyset er på (Eller hva du vil bruke, eksempel grøftelys) Man kan også montere en bryter imellom på den blå ledningen slik at man skru de av og på med egen bryter (Anbefalt) Selve modulen trengs ikke å skrus fast, men burde ligge slik til at den ikke kan komme borti vifter/reimer eller andre bevegelige deler i motorrommet. Det anbefales også at den ligger litt luftig til.

 

usblinkz.jpg

 

Jeg kan ikke garantere at disse ikke gir feilmelding på canbus da jeg ikke eier bil med dette. Men det kan kanskje noen andre her bekrefte/av bekrefte ?

 

Hva kjøper du?

 

Du kjøper 2 komplette moduler for bruk på 21w 12v pærer (Standard pærer på de aller fleste biler) Manual/Tegning følger ikke med. Dette er beskrevet ovenfor.

 

Merk: Disse er ikke lovlige for bruk på vei og er beregnet for show bruk, eventuelle bøter, visning av bil står du selv ansvarlig for.

 

Gruppekjøp:

 

Jeg har i utgangspunktet tenkt å handle inn 15sett med moduler, så før eventuell bestilling må jeg ha bekreftelse på minimum 10personer som ønsker å kjøpe disse. Når dette er oppnådd vil jeg bestille 15 sett. Om flere ønsker å handle slike vil jeg bestille opp flere.

Leveringstid er varierende men vanligvis 2-3uker, avvik kan forekomme.

 

Jeg ønsker at dere bruker følgende oppsett på tråden videre:

 

1. Navn – antall sett – status (Med status mener jeg om dere helt bestemt ønsker å kjøpe, eller om dere intill videre bare interesserte.

 

Når det er 10 personer som har sagt at de vil kjøpe disse vil jeg legge ut betalings informasjon og bestille opp 15 moduler.

Jeg ser helst at dere binder dere til kjøp med kjøper statusen, om dere ikke er sikker så sett Interessert.

 

Eksempel:

 

1. Daniel Sommer – 1sett – Interessert/kjøper/betalt

2. Ola Normann – 2 sett – betalt

3. Kari olsen – 1 sett – kjøper

 

Dere bare kopierer alle på listen når dere lager nytt innlegg slik at listen vil være helt oppdatert på siste post til enhver tid.

 

Betaling:

 

For betaling så godtar jeg kun forhåndsbetaling over nettbank. Varen blir sendt samme dag fra meg. (Da etter jeg har mottatt 10bestillinger som er betalt og får disse fra Tyskland, etter dette vil jeg mest trolig ha noen liggende som kan sendes ut samme dag.

Prisen på disse blir 200kr for settet (2moduler) inkludert frakt!

 

Ellers er det bare å stille spørsmål, enten i tråden eller til meg på PM.

Ved eventuelle problemer vil jeg være behjelpelig både for oppkobling og eventelle problemer med modulene, ved feil eller mangler på disse er det leverandør som står ansvarlig, men jeg vil gjøre mitt ypperste slik at vi får løst eventuelle problemer da jeg og leverandøren har god kontakt.

 

-Daniel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er med på den:)

 

Christian Høgberget - 1 sett - kjøper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse funker hvertfall på b6 med canbus ;) b7 og b8 vet jeg ikke, men de kan evt bare kodes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frank skare - 1sett - kjøper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde slike moduler på bilen, å de fungerte veldig bra, stabile og fine. Det eneste man skal tenke på er at modulene blir veldig varme under bruk, så det er greit at dem ligger slikt til at det er luft rundt. Jeg brant av litt isolasjon på min grunnet overoppheting. Dette er vell også de samme som selges (ble solgt?) på p&r for en noe høyere summ.

Men alt i alt veldig fornøyd med dem, så jeg tar muligens et sett til nye bilen.

 

Christian Høgberget - 1 sett - kjøper

Frank skare - 1sett - kjøper.

Lars mortrensen - 1 sett - intresert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Gjerde - 1 sett - kjøper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Retter opp litt i lista :)

Ellers så blir det at jeg bestiller opp om blir minimum 5xkjøper, skal nok klare samme prisen da muligens allikevel, men ser helst at flere blir med så jeg lar denne stå et par uker så får vi se.

 

Christian Høgberget - 1 sett - kjøper

Frank skare - 1sett - kjøper.

Lars mortrensen - 1 sett - intresert.

Andreas Gjerde - 1 sett - kjøper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler ikke disse modulene. Disse blir veldig varme. Godt over 100 grader..

Kjøpte et par slike billig på ebay, men turte aldri å montere de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler ikke disse modulene. Disse blir veldig varme. Godt over 100 grader..

Kjøpte et par slike billig på ebay, men turte aldri å montere de.

 

-Feil informasjon fjernet-

 

Jeg har slike i 3 biler totalt å har ingen problemer med noen av dem, selv i direkte kontakt med andre ledninger og plastdeler.

Men det anbefales at de ligger litt luftig til, helst unna plast/andre ledninger

 

Forøvrig helt naturlig forklaring på at disse blir varme da det alt i alt er en stor motstand på lik linje som med annen elektronikk.

Om du åpner en vanlig radio, tv egentlig alt mulig av elektronikk som har tradisjonelle resistorer på seg blir disse også ekstremt varme. Ikke så rart når jobben til en slik er å stoppe strømmen for å komme igjennom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke termometer tilgjengelig, så tok ei dråpe vann på de. Det kokte bort..

Jeg monterte de aldri i bilen, bare kobla det opp med et batteri. Så blir ikke bedre lufting enn det.

 

 

Men om disse ikke blir varme, så er det jo ikke noe som er bedre enn det :)

Da spørs det om jeg var uheldig bare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme blir de.. er jo en motstand :)

Men skal skjekke opp med fluka når jeg får tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må jeg bare legge meg flat å beklage til Pål. :tilber:

 

Jeg fikk koblet opp modulene på Jetta'n i dag, så målte jeg i samme slengen på modulene.

Etter ca 15minutter stående stille så målte jeg 110c på modulen, dette steg ikke noe videre, etter en liten kjøretur så var temperaturen nede på 85c.

Da var ute temp på 3c, modulene lå ikke direkte i kaldluft

 

Dette var forøvrig målt med et eldre biltema meter så resultatene er vel så som så.

Jeg vil tippe real temp ligger på 80-100c da meteret viste litt for mye når stakk den i bakken å målte 8c..

Når jeg tenker over det var det nok heller forventa at de skulle ligge såpass høyt da dette er rundt normal temp for store motstander.

 

Når det er sagt så har da slike på 3 biler å har ikke opplevd noe i forbindelse med det, alle fungerer knirkefritt å ingenting har tatt noe skade av temperatur (ligger jo ledninger bortpå andre veldig varme motordeler også) I Audien ligger disse rett å slett oppå ledningene som går inn på lykta å ser helt fint ut der, kablene er også myke å fine enda. (Men anbefales at de legges unna plast å ledninger) Men jeg kan naturligvis ikke garantere noe mer en hva produsenten kommer med av informasjon på disse.

 

Resultatet ble forøvrig slik:

 

img1576pg.jpg

 

Tenker vi kjører gruppekjøpet her fram til 15.03.2013 så får vi se hvor mange som melder interesse innen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christian Høgberget - 1 sett - kjøper

Frank skare - 1sett - kjøper.

Lars mortrensen - 1 sett - intresert.

Andreas Gjerde - 1 sett - kjøper

Nichlas Tveit Schmidt - 2 sett - kjøper

 

Ikke sikker på hva jeg trenger 2 sett til, men greit med backup :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jørgen Tveiterås - 1 sett - Interressert

 

Bekrefter kjøp før 15.3, om jeg ikke bekrefter, så mas...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å øderlegger for noen her men det er disse jeg hadde på min først. De går istykker veldig fort. Så jeg ville prøvd å skaffe en annen model enn disse. Dere kommer til å bli skuffa bare for å si ifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å øderlegger for noen her men det er disse jeg hadde på min først. De går istykker veldig fort. Så jeg ville prøvd å skaffe en annen model enn disse. Dere kommer til å bli skuffa bare for å si ifra.

 

Rart.. Jeg har brukt mine i snart 3 år uten problemer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine knakk i loddingen inni modulen. Begge 2. Og når jeg klaget sa han at det var ett kjent problem og jeg fikk nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor stor motstand det er i dette kitet? Temperatur og sådant skulle jo la seg beregne.. Og loddinger er veld et minste å reparere dersomd et blir et problem, også muligens å montere på høyere tverrsnitt kabel isåfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål H. Huseby - 2 sett - kjøper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christian Høgberget - 1 sett - kjøper - Bekreftet

Frank skare - 1sett - kjøper - Bekreftet

Andreas Gjerde - 1 sett - kjøper -Bekreftet

Nichlas Tveit Schmidt - 2 sett - kjøper - Bekreftet

Jørgen Tveiterås - 1 sett - kjøper - Bekreftet

Pål H. Huseby - 2 sett - kjøper - Bekreftet

Joakim Borgund - 1 sett - kjøper - Bekreftet

Even Almenning - 1 sett - Kjøper - Bekreftet

 

Om jeg klarer å telle riktig her så er det 10 sett som det skal bestilles.

Jeg vil bestille opp den 20.03 så de som står som interessert får bestemt seg.

Om noen har ombestemt seg vennligst fjern dere fra lista.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste frist for og bestille seg et sett eller fler blir i Morgen klokka 15.00

Jeg vil da sende bestilling fra Tyskland i Morgen rundt 4 tia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med slike moduler i godt over ett år nå, har ikke hatt noen problemer med de! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Even Almenning - 1 sett - Kjøper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare spørre jeg? kan ikke de aller fleste her kode dette med vagcom? :S

 

skjønner at dette ikke går på en gammel golf 2 men hvis det er til f.eks en Audi A4 B7? :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eks, A4 B6 kan ikke kodes, A4 B7 kan kodes. Så er vel i årsskille der et sted at det kan kodes :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.