#26 Skrevet Juni 15, 2020 Hei, gammel tråd dette, men har no skifta pumpe til ny (brukt frå ein delebil), har lufta og nesten fått start, men den dauer etter 1-2sek. har fått feilkode på startsperre. I følge linken til rosstech tidligere i tråden treng eg ein 4-sifret kode. Forstår ikkje kor eg skal finne denne? 🤔 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 21, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement On 6/15/2020 at 9:10 PM, Morten Solheim1 said: Hei, gammel tråd dette, men har no skifta pumpe til ny (brukt frå ein delebil), har lufta og nesten fått start, men den dauer etter 1-2sek. har fått feilkode på startsperre. I følge linken til rosstech tidligere i tråden treng eg ein 4-sifret kode. Forstår ikkje kor eg skal finne denne? 🤔 Modell er det da? om den er ny nok den du satt i er det startsperre på pumpa og da må du ta adaptere den Kan plukke ut koden fra den gamle pumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 21, 2020 02mod begge biler. AKE motor. finner berre beskrivelse av å legge inn pin kode ved til Ny pumpe: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_Injection_Pump_Swapping finner ingen ting om korleis lese ut av gammel pumpe for så å legge over på ny pumpe 🤔 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 21, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 21 minutes ago, Morten Solheim1 said: 02mod begge biler. AKE motor. finner berre beskrivelse av å legge inn pin kode ved til Ny pumpe: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_Injection_Pump_Swapping finner ingen ting om korleis lese ut av gammel pumpe for så å legge over på ny pumpe 🤔 Det er for du må ha et annet verktøy for å lese ut koden(får ikke gjort det med vag-com) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 21, 2020 Ja har kjøpt ein slik super k + vag sak for å lese ut pin kode. Men må eg då gå i donorbilen lese ut pin koden frå den og legge over i den bilen pumpa er montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 21, 2020 Da må du koble til den originale pumpen din tilbake i bilen og lese ut koden fra den (Tryggere lese ut pinkoden fra pumpa en fra instrumentet) Så kan du koble den nye på og gjøre det som står på ross-tech 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 21, 2020 Ok så eg får lest ut pin kode frå sjølve pumpa og? Trudde det var enten frå ecu eller instrumentpanel man kunne lese ut kode frå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 21, 2020 Var det jeg gjorde når jeg bytta sist, du må ihvertfall få lest ut pin koden på et eller annet vis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 21, 2020 Jeg mener du ikke trenger PIN-koden til gamle bilen. Bare følg denne guiden . Det funka på min 2003 modell lagt til 4 minutter senere jeg Bytta pumpe til en brukt pumpe som ble plukket av en bil på et huggeri . Brukte den super vag boksen til å lese ut PIN-koden fra ecu. Så gikk jeg inn i vag com og fulgte den oppskrifta jeg la ut til pungt og prikke og bilen min starta ihverfall. men jeg leste så sinnsykt mye rart at jeg blei helt svimmel før jeg skulle gjlre jobben , men det var super enkelt 🤷🏼♂️ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 23, 2020 Då har eg fått start. Gjorde akkurat som Tom Rune. Trengte ikkje noke frå donorbilen. Einaste å vere obs på er at rodd-tech beskrivelsen er ikkje heilt fullstendig. Vart usikker på eit tidspunkt for eg måtte bytte ut ein verdi med PIN-koden, men det funka vertfall!!! 😄😄 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 24, 2020 Så bra💪💪 morro når det går den vegen 🤘🤘 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...