Dieselpumpe Audi A6 Allroad 2,5TDI

Anbefalte innlegg

Hei, gammel tråd dette, men har no skifta pumpe til ny (brukt frå ein delebil), har lufta og nesten fått start, men den dauer etter 1-2sek.

har fått feilkode på startsperre. I følge linken til rosstech tidligere i tråden treng eg ein 4-sifret kode. Forstår ikkje kor eg skal finne denne? 🤔

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei, gammel tråd dette, men har no skifta pumpe til ny (brukt frå ein delebil), har lufta og nesten fått start, men den dauer etter 1-2sek.

har fått feilkode på startsperre. I følge linken til rosstech tidligere i tråden treng eg ein 4-sifret kode. Forstår ikkje kor eg skal finne denne? 🤔

Modell er det da? om den er ny nok den du satt i er det startsperre på pumpa og da må du ta adaptere den

Kan plukke ut koden fra den gamle pumpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

02mod begge biler. AKE motor.

 

finner berre beskrivelse av å legge inn pin kode ved til Ny pumpe: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_Injection_Pump_Swapping

 

finner ingen ting om korleis lese ut av gammel pumpe for så å legge over på ny pumpe 🤔

Det er for du må ha et annet verktøy for å lese ut koden(får ikke gjort det med vag-com)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har kjøpt ein slik super k + vag sak for å lese ut pin kode. 
 

Men må eg då gå i donorbilen lese ut pin koden frå den og legge over i den bilen pumpa er montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du koble til den originale pumpen din tilbake i bilen og lese ut koden fra den

(Tryggere lese ut pinkoden fra pumpa en fra instrumentet)

Så kan du koble den nye på og gjøre det som står på ross-tech

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok så eg får lest ut pin kode frå sjølve pumpa og? Trudde det var enten frå ecu eller instrumentpanel man kunne lese ut kode frå. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg gjorde når jeg bytta sist, du må ihvertfall få lest ut pin koden på et eller annet vis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener du ikke trenger PIN-koden til gamle bilen. 

Bare følg denne guiden . Det funka på min 2003 modell

 

E4719612-FB19-459C-AEB6-CBD90249ED48.png

 
 
lagt til 4 minutter senere
 

jeg Bytta pumpe til en brukt pumpe som ble plukket av en bil på et huggeri . Brukte den super vag boksen til å lese ut PIN-koden fra ecu. 

Så gikk jeg inn i vag com og fulgte den oppskrifta jeg la ut til pungt og prikke og bilen min starta ihverfall.

men jeg leste så sinnsykt mye rart at jeg blei helt svimmel før jeg skulle gjlre jobben , men det var super enkelt 🤷🏼‍♂️

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg fått start. Gjorde akkurat som Tom Rune. Trengte ikkje noke frå donorbilen. Einaste å vere obs på er at rodd-tech beskrivelsen er ikkje heilt fullstendig. Vart usikker på eit tidspunkt for eg måtte bytte ut ein verdi med PIN-koden, men det funka vertfall!!! 😄😄

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra💪💪 morro når det går den vegen 🤘🤘

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.