Anbefalte innlegg

kjøpte en boks med plastidip hos Stian Sørli idag for å teste ut.

Lakkerte nederste del av frontfangern (ubehandla plastikk) for å sjekke om det festa seg og om det er like lett å dra av som på lakkert flate.

bildene jeg legger ut er ikke av et bra resultat,kun for testing av materiale, ble malt ute i -grader også :P boksen jeg kjøpte hos SS var ikke serlig bra og malinga dekket dårlig,endte opp med å bruke hele boksen på den lille fangern.

 

IMG_0496.jpg

 

IMG_0497.jpg

 

 

legger inn noen bedre bilder imorgen og et av sprayboksen så man kan styre unna den evntl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo bare en type sprayboks fra Plastidip, du kan selvfølgelig endre munnstykket på boksen, men ingen forskjeller fra boks til boks.

 

Normalt sett må du ha en 4-6 lag for å få god dekning, avhenger litt av fargen på underlaget og fargen du sprayer. Men jeg har bare positive erfaringer med sprayboksene de selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

boksene på videoene til dipyourcar ser anderledes ut bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kun positivt med plastidip,har lakkert speiliene mine grillen votex leppen med dette å dette sitter som f... som sakt må man ha en 4-6 lag alt etter fargen som blir brukt å hva den skal dekke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig jeg hadde dårlig dyse assa,var dårlig spredning.

 

IMG_0498.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri sett den der før :P

 

Det ser ikke ut som de ekte Plastidip boksene;

http://www.plastidip.com

 

det jeg lurte på ser du, den var ikke lik dem jeg har sett,ikke samme spredning og null dekk før etter 6 lag,da begynte det å skje noe..men dårlig resultat :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp the real deal :)

Så blir du sikkert mer fornøyd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp the real deal :)

Så blir du sikkert mer fornøyd

 

Noe utsalgsted i Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe utsalgsted i Norge?

 

Plastidip.no, vi har vel 10 eller 15% rabatt der også.

 

Ellers er det noen butikker rundt om som selger over disk, finner dem på den siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ekte plastidip hos stian sørlie... han hadde jo flere stativer og et stort utvalg når jeg var der for en stund tilbake...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parts&Retards i ås har en del forskjellig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

leser igjennom idag så føler jeg at det ser ut som jeg prøver å henge ut SS, det gjør jeg ikke altså..bra service og gode priser, ville bare dele erfaringa med denne typen plasti dip.

 

etter inspeksjon idag i bedre lys og når den hadde fått herdet over natta (i enda mer -grader) så var faktisk overflaten ganske jevn uten skjolder.

ble en del sig pga temp som var når jeg påførte og dårlig grunnbehandling pga at dette bare var et simpelt prosjekt på en relativt liten flate, MEN sigene var så å si borte.

 

men igjen, vanvittig dårlig dyse på denne boksen og dårlig dekk, selv etter 5 strøk (fra svart til blå)

mulig ting stiller seg annerledes med bedre spredning på dysa.

 

close up,kan se at det fortsatt er litt dårlig dekk.

fra kamera 1243.jpg

 

fra kamera 1244.jpg

gikk greit å pelle av til tross for ruglete ubehandla overflate (noe dem ikke kunne svare meg på hos SS)

fra kamera 1245.jpg

og der varn svart igjen

fra kamera 1247.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er greia med plastidip egentlig? hvorfor er det så kult og hva skal det brukes til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er greia med plastidip egentlig? hvorfor er det så kult og hva skal det brukes til?

 

anbelfaler deg å se et par youtubeklipp med dipyoucar, rett og slett enkel hellakkering eller detailing.

man "slipper" å maskere noe da man bare kan dra av uønsket lakk, dvs vinduer,lykter,emblemer o.l kan bare sprøytes over og fjernes når jobben er gjort.

genialt om man vil ha en annen farge på felger,tak,panser etc..

 

rett og slett fun product

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lekt meg litt med dette nå og det er et morsomt produkt. Er dog litt mindre overbevist over hvor lett det er å dra av fra området du ikke vil ha lakk på, for når du begynner å dra av så er det lett fjerne plastidip fra området som skal være lakkert.

Kan hende jeg gjør noe feil?

Etter litt prøving og feiling på grillen til A6en så ble det best resultat da jeg separerte den i to deler slik at jeg slapp å dra av noe plastidip.

 

DSC_0002_zps629251cd.jpg

 

Learning by doing!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

imponerende! sitter dette godt på felgen da? ser for meg at det løsner av steinsprut og vasking jeg da! kanskje jeg skal prøve å lakere senteret på felgene mine :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

polon skal males matt hvit snart,må bare få tid :P

skal legge ved bilder av hele opperasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er greia med plastidip egentlig? hvorfor er det så kult og hva skal det brukes til?

 

Kort fortalt er det en matt "lakk" som du kan angre og dra av igjen. Lenge før det ble kult å lakke hele biler med den så har Plastidip vært mye brukt blant RC-folk, da til å vanntette servoer og mottakere til RC-biler og båter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående problemet ditt at plastidipen ikke dekket ordentlig. Jeg hadde en del problemer i starten med det samme, det var fordi boksen hadde stått i bilen og var kald. Når den ble varmere og fikk sprutet litt med den ble sprøytebildet MYE bedre. Da jeg startet å spraye så sprøytebildet ut som på slike spraybokser med gugge ungdom går rundt med på 17 mai :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tatt sommerhjula mine nå, og prøvde glossifyer for å få den blank. Ikke veldig fornøyd med resultatet, burde hatt flere lag med glossifyer, ble litt ruglete nå:/

men genialt produkt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tatt sommerhjula mine nå, og prøvde glossifyer for å få den blank. Ikke veldig fornøyd med resultatet, burde hatt flere lag med glossifyer, ble litt ruglete nå:/

men genialt produkt ;)

 

hvor mange bokser brukte du på et sett felger da :) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte 3 med farge med å bare ta utsiden, så brukte jeg 2 med gloss, men burde hatt 3 eller 4 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 4bokser på inn+ utside av vinterfelger. Har stresstestet det litt i vinter med bla Prickbort avfetting på, og det sliter naturlig på, men litt forsiktig felgvask holder det fint. Tok i litt for å sjekke her forleden og rundt ene kanten så slapp den. Nå har jeg brukt det like mye som beskyttelse av vinterhjul, da jeg peller det av igjen når sommerhjul kommer på. All in all, genialt produkt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående problemet ditt at plastidipen ikke dekket ordentlig. Jeg hadde en del problemer i starten med det samme, det var fordi boksen hadde stått i bilen og var kald. Når den ble varmere og fikk sprutet litt med den ble sprøytebildet MYE bedre. Da jeg startet å spraye så sprøytebildet ut som på slike spraybokser med gugge ungdom går rundt med på 17 mai :P

Opplevde det samme idag, boksene hadde ligget i bilen, og den første felgen så ikke ut ved første spraying, men ved temperatur og mye risting på boksene ble resultatet greit..

IMG_0869_zps26440a86.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.