Anbefalte innlegg

Opplevde det samme idag, boksene hadde ligget i bilen, og den første felgen så ikke ut ved første spraying, men ved temperatur og mye risting på boksene ble resultatet greit..

 

Kun gloss på disse??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde det samme idag, boksene hadde ligget i bilen, og den første felgen så ikke ut ved første spraying, men ved temperatur og mye risting på boksene ble resultatet greit..

 

Kun gloss på disse??

 

Kun Gun Metal,ja... Er ikke helt gjennomherdet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Kun Gun Metal,ja... Er ikke helt gjennomherdet...

 

Ikke gloss? Ser så blanke ut (nylakka kanskje) bilde på bil ønskes. Har like felger på vinter (touran)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel matte når de er helt tørr... Blir en stund før de kommer på bilen, skal på med gateslicks på dette settet med felger... Skal huske å ta bilde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ImageUploadedByTapatalk1364587707.612033.jpg

 

Hvor mange bokser trenger jeg for å plastidippe senteret på disse? felgene er flett nye, men ønsker en fresh farge til sommern :) og vil det holde? har dårlig trua på at lakken holder i skruehullene, og vil flasse av :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jim. hvordan ser lakken ut etter dekka er vrengt på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jim. hvordan ser lakken ut etter dekka er vrengt på?

 

Det vil vise seg til uka når jeg får dekkene på... Regner nok med at man må flikke litt, kommer vel ann på hvor flink an som skal legge de på er og hvor stram dekksidene er....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt litt plastidip på felger og er ganske fornøyd med det :) eneste jeg sleit med var å holde de rene. Blir jo mye bremsestøv osv og siden man ikke kan bruke så sterkt avfettingsmiddel eller svamp så ble de fort seendes skitne ut.

 

DSC_4097.jpg

 

bugrun.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har eksprementert litt med plastidip og en felg her om dagen. (Fargen på bildene lyver, ser mye mer sjokkrosa ut i virkeligheten)

 

 

 

Felgene mine er nye, så har ikke gjort noe grunnarbeid med de.

Siden jeg kun ville lakere senter så gjorde jeg litt maskering, var vanskelig å komme til så fant på noe "lurt". Klipte noen kutt i nedre del av a4 ark slik at det fulgte kanten jeg ville lakere.

 

Maskert:

IMG_2243_zpsefb08081.jpg

IMG_2246_zpsab15bbbf.jpg

 

Så kommer bilder under lakering (ikke sikkert rekkefølgen er riktig)

IMG_2253_zps9f7dc1f0.jpg

IMG_2256_zps209a0631.jpg

IMG_2257_zps2e14dc97.jpg

 

 

 

Lot maskeringa stå i over natta, da jeg skulle ta av arkene ista var jeg litt ivrig og dro de nesten rett opp. ble sikkert litt skadet lakken akkurat i kanten da, planen var egentlig å skjøre langs kanten med en kniv først før jeg tok det av.

IMG_2262_zpse3d580df.jpg

 

Ferdig resultat: (som sagt, fargene på bildene lyver)

IMG_2261_zps3b9ffc8d.jpg

IMG_2263_zpse1835dbf.jpg

 

 

 

Brukte en hel boks kun til denne felgen (da med 5 strøk). det så ikke ut til at det kom til å bli bra i det hele tatt da jeg lakerte siste strøket, var mange "dråper" men lakken ble jevnet ut da den tørket, ser veldig fint ut nå :)

 

Tror dere det kommer til å bli en kul farge til bilen min? :)

IMG_2012_zps7560e1bb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg viste dette produktet til min kollega, han syns det virka veldig bra, så vi kjøpte et hav av det : rock :

 

Men... Vi prøvde ut litt egenskapene på en alu plate. Først bare vasket overflaten og lakka (dette holder enda bra). Mens andre gangen tok vi og røffa ned overflaten litt med smergel (så vaske) før vi lakka. Den satt bra over noen dager, men etter 4-5dager så var det utrolig løst. Det holdes ikke fast på plata, og kunne lett bare ta det av (kom i et stort stykke)

 

Noen ide om hva som kan være grunnen til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg viste dette produktet til min kollega, han syns det virka veldig bra, så vi kjøpte et hav av det : rock :

 

Men... Vi prøvde ut litt egenskapene på en alu plate. Først bare vasket overflaten og lakka (dette holder enda bra). Mens andre gangen tok vi og røffa ned overflaten litt med smergel (så vaske) før vi lakka. Den satt bra over noen dager, men etter 4-5dager så var det utrolig løst. Det holdes ikke fast på plata, og kunne lett bare ta det av (kom i et stort stykke)

 

Noen ide om hva som kan være grunnen til dette?

 

Drar sammenligning mellom vanlig sommerdekk og slicks på asfalt, mindre friksjonsflate som gir mindre grep.. "Røffer" du opp flaten vil vanlig lakk ha noe å hefte, imens her vil jeg TRO att det blir motsatt. Plastidip vil jeg tro er ganske likt folie på dette området??!

 

Jeg lakkerte litt på ei plate som det var blank lakk på, sitter som f... der i allefall! sleit med å rive av igjen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

image.jpgimage.jpgKjøpte en boks med plastidip "sotings spray" og skulle prøve på noen nye frontlykter i dag,hadde boksen i varmt vann først for og få opp temperaturen og sprayet på.

Men jeg synes de ble så matt å tåkete,er det sånn det blir eller har jeg gjort noe feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg film på lyktene i stede :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja blir vell det som blir løsningen,har lagt folie før og det funker gull men skulle nå bare prøve denne varianten.

Har googlet litt og det er nok sånn matt det blir,blir selvfølgelig mørkere med flere lag men fortsatt matt. Dette passer kansje bedre på baklykter enn frontlys;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det sånn det blir eller har jeg gjort noe feil?

 

sett en som gjorde dette på youtube og det ble matt ja, det er litt av greia med plastidip, man får det ikke serlig blankt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo glossifyer som skal gjøre det blankt igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kollega prøvde det samme måtte legge tykt lag med sotting for at det i det hele tatt skulle synes. Og ble ikke akkurat noe blankt med det som skulle være klarlakk for og gjøre det blankere..

 

[ATTACH=CONFIG]201652[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]201651[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før og etter bilde av felgene min fra svart til Blaze orange

 

Fungerer som bare det !

052.jpg

 

 

 

 

 

Og et bilde av felgene til fruen fra alu felg til svart med 5 strøk dip.

006.jpg

013.jpg

005.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir snart bestilt noe plastidip til bilen som etterhvert blir hellakkert med plastidip :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tråden om bilen min har jeg lakkert både sølv bil og sølv felger i ny dip med annen farge, og ser mange her som burde les hva de gjør før de klager over ett dårlig produkt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.