Hvordan få bilen lavere bak når coiloverne ikke går lavere?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har akkurat montert Supersport Black Edition coilovere på min B8 og har skrudd dette helt i bunn bak, men skulle gjerne hatt den ned en 2-3cm til, noen som har løst dette tidligere?

 

Finnes det noen dirty tricks?

 

Antar at jeg kan fjerne justeringsskruen helt bak, men da har ikke fjøra noe å hvile mot, så da må jeg bruke org gummiklossen som ser ut til å bygge like mye som justeringsskruen.. hmm..

 

DSC_0178.jpg

 

Kanskje verdt å nevne at dette er en FWD med demper og fjør separat bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe bedre coilovere som senker mer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe bedre coilovere som senker mer...

 

No shit captain obvious. :P

 

Hvilke coilovere gir mer å gå på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R Ultra Low: ja : Mest sannsynlig lavere på det høyeste enn din er på det laveste bak nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R Ultra Low: ja : Mest sannsynlig lavere på det høyeste enn din er på det laveste bak nå.

 

Og det er fortsatt mulig å godkjenne? Eller er det en av ulempenene med å ville ha det så lavt?

 

Mulig jeg godkjenner med det jeg har nå og heller ser på løsninger etterpå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt mulig å godkjenne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt mulig å godkjenne:)

 

Okey, da blir det nok det etterhvert.

 

Første non quattro audien jeg har eid, slo meg ikke at det var separat fjør og demper på disse, er vant til å kunne skru det dit jeg ville ha det.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Settet(Supersport) senker vel 50mm maks og du har vel sportsunderstell orginalt så da vil jeg si at settet senker litt mindre igjen..

Men H&R har jo monotube som senker fra 40 til 70mm, det vil nok hjelpe litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Settet(Supersport) senker vel 50mm maks og du har vel sportsunderstell orginalt så da vil jeg si at settet senker litt mindre igjen..

Men H&R har jo monotube som senker fra 40 til 70mm, det vil nok hjelpe litt :)

 

Var klar over hva som var maks, innenfor Tüv godkjenning, men coilovere jeg har vært borti tidligere lot seg skru mye lavere en det.

 

Men skjønner at det er litt vanskelig når demper og fjør sitter ved siden av hverandre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skjønner at det er litt vanskelig når demper og fjør sitter ved siden av hverandre. :)

Det har da ingenting å si? Er bare settet ditt som ikke går lavt nok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har da ingenting å si? Er bare settet ditt som ikke går lavt nok :)

 

Det har ganske mye å si faktisk, på en coilover hvor fjør og demper sitter sammen så beholder man fjøras lengde og da evne til å fjøre bilen bilen uansett hvor lavt man skrur den (til man kommer til det punktet hvor demper ikke har nok plass å arbeide på).

 

På en bil hvor fjøra sitter ved siden av demperen så må man lage en kortere fjør med kortere arbeidsområde for å få bilen lavere, det er litt vanskelig å unngå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ganske mye å si faktisk, på en coilover hvor fjør og demper sitter sammen så beholder man fjøras lengde og da evne til å fjøre bilen bilen uansett hvor lavt man skrur den (til man kommer til det punktet hvor demper ikke har nok plass å arbeide på).

 

På en bil hvor fjøra sitter ved siden av demperen så må man lage en kortere fjør med kortere arbeidsområde for å få bilen lavere, det er litt vanskelig å unngå.

Hm, aldri hørt om! Har alltid kommet mer enn lavt nok på alle bilene jeg har hatt med separat fjør og demper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, aldri hørt om! Har alltid kommet mer enn lavt nok på alle bilene jeg har hatt med separat fjør og demper :)

 

Jada, problemet mitt er at fjøra bak er for lang, ergo lar den seg ikke senke mer, for å senke den mer må jeg kjøpe et coilover kit med kortere fjører bak, ergo lar det seg senke mer.

 

Men det betyr også at jeg får en fjør med kortere arbeidsområde, noe som kan gå utover comforten. Men når det er sagt så kommer det mye ann på stålet fjøra er laget av osv, så er mange ting som spiller inn her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper også demperen på f.eks Ultra Low er kortere for å få mere å gå på. H&R er det beste jeg har kjørt med av forskjellige merker på gewinde, dog har jeg ikke prøvd Ultra Low. Du kommer neppe til å angre om du slår til på et sånt sett:)

 

Og ja, en vanlig problemstilling på biler med separat demper og fjør er at man ofte ikke får det lavt nok, litt avhengig av fabrikat og/eller biltype.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper også demperen på f.eks Ultra Low er koretere. H&R er det beste jeg har kjørt med av forskjellige merker på gewinde, dog har jeg ikke prøvd Ultra Low. Du kommer neppe til å angre om du slår til på et sånt sett:)

 

Og ja, en vanlig problemstilling på biler med seperat demper og fjør er at man ofte ikke får det lavt nok, litt avhengig av fabrikat og/eller biltype.

 

Akkurat kjøpt disse som sitter her nå, og de funker veldig bra, minus de manglende 3 cm senk bak. Får se på det litt etterhvert.

 

Takk for tips. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen ikke galt at jeg lærte noe i dag også :)

 

Jeg har nettopp montert H&R Monotube på min bil og det er fantastisk deilig å kjøre på! Tilnærmet lik komfort som originalt bare litt stivere :) Så gå for det om du skal ha nytt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør rett ut...

 

Er det fjør og demper vær for seg bak? Om det er det. Er det slike justeringsskåler som ligger under fjøra? Hvis ja, ta dem bort og du har ca 2cm lavere bil.

 

Synes bilen din er meget pen og forstår at du vil ha litt mere senk bak ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide med gode, gamle Bosch :)

bosch-vinkelsliper-stor.gif

 

Jammen ikke galt at jeg lærte noe i dag også :)

 

Jeg har nettopp montert H&R Monotube på min bil og det er fantastisk deilig å kjøre på! Tilnærmet lik komfort som originalt bare litt stivere :) Så gå for det om du skal ha nytt :)

 

H&R er helt insane kvalitet og god kjørekomfort. Og det varer, så man slipper å kjøpe nytt hele tiden :)

 

Er det fjør og demper vær for seg bak? Om det er det. Er det slike justeringsskåler som ligger under fjøra? Hvis ja, ta dem bort og du har ca 2cm lavere bil.

 

Trådstarter skriver så, men han skriver også at den originale gummiklossen (?) bygger like mye som justeringa og at han vil ha noe imellom. Med gummiklossen antar jeg at det menes en foring av gummi som sitter mellom hjuloppheng og fjær? Isåfall må det vel gå an å få tak i en smalere sak fra en annen bil med samme diameter og hive på. Det eneste jeg er litt skeptisk til er om fjæra har forspenn i dumper osv med justeringa fjernet. Det er jo fordelen med fjær over demper, er det ikke forspenn vil uansett ikke fjæra hoppe ut. Jeg har samme utfordringen selv på bruksbilen og jeg er for gammel til å finne ut om fjæra faktisk vil hoppe ut i praksis.. :)

 

Andtho, fra Bilforumet/Team sideways for maaaange år siden? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen ikke galt at jeg lærte noe i dag også :)

 

Jeg har nettopp montert H&R Monotube på min bil og det er fantastisk deilig å kjøre på! Tilnærmet lik komfort som originalt bare litt stivere :) Så gå for det om du skal ha nytt :)

 

Takk for tips. :)

 

Spør rett ut...

 

Er det fjør og demper vær for seg bak? Om det er det. Er det slike justeringsskåler som ligger under fjøra? Hvis ja, ta dem bort og du har ca 2cm lavere bil.

 

Synes bilen din er meget pen og forstår at du vil ha litt mere senk bak ;)

 

Det er justeringskrue oppe mot karossen faktisk, men denne skrudd i bunn bygger mindre en org gummiklossen som vanligvis ligger mellom kaross og fjør.

 

Takk for det, begynner å bli veldig fornøyd selv. :)

 

På tide med gode, gamle Bosch :)

bosch-vinkelsliper-stor.gif

 

H&R er helt insane kvalitet og god kjørekomfort. Og det varer, så man slipper å kjøpe nytt hele tiden :)

 

Trådstarter skriver så, men han skriver også at den originale gummiklossen (?) bygger like mye som justeringa og at han vil ha noe imellom. Med gummiklossen antar jeg at det menes en foring av gummi som sitter mellom hjuloppheng og fjær? Isåfall må det vel gå an å få tak i en smalere sak fra en annen bil med samme diameter og hive på. Det eneste jeg er litt skeptisk til er om fjæra har forspenn i dumper osv med justeringa fjernet. Det er jo fordelen med fjær over demper, er det ikke forspenn vil uansett ikke fjæra hoppe ut. Jeg har samme utfordringen selv på bruksbilen og jeg er for gammel til å finne ut om fjæra faktisk vil hoppe ut i praksis.. :)

 

Andtho, fra Bilforumet/Team sideways for maaaange år siden? :)

 

Ja det sitter en gummikloss mellom fjør og kaross, denne sitter i et hull i karossen og har spor som fjøra passer i. Denne er ca 3 cm tykk.

 

Jeg kan ikke fjerne justeringskruen uten å legge inn gummiklossen (eller noe lignende) da det er ingenting som holder fjøra på plass mot bilen uten.

 

Forspenn i fjøra blir det nok, er tre runder med gjenger mitt på som komprimeres når bilen legger vekt på fjøra, litt som hjelpefjøra vi kjenner fra "vanlige" coilovere.

 

Det er meg ja, hva var nicket ditt innpå der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med å sende supersport en mail å høre om de leverer kortere fjører?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med å sende supersport en mail å høre om de leverer kortere fjører?..

 

Godt poeng, det skal jeg gjøre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de ikke gjør det har du jo Åkrene Fjærfabrikk i Østfold. De smidde 6" fjærer til noen coilovers for meg iallfall, og det er KORT :) Hva med å evt trimme den klossen på flatsiden en cm, eller er det ikke noe særlig å gå på?

 

Het eiriksmil innpå bilforumet, du hadde vel noe Sierra eller noe annet bakhjulsdrevet da. Mye rart man husker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde H&R Low på min B8, og den gikk mye lavere en det der. Var til og med lavere når jeg skulle ha den inn på godkjenning.

 

Så spørs om du må bytte coilovers, evnt få tak i en kortere fjør. Vet H&R leverer fjører på bestilling også, som muligens går og bruke sammen med demperene dine? Eneste problemet da kan kanskje bli godkjenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Team sideways! Har fortsatt mitt første medlemskort fra den klubben liggende et sted. Var vel på et minitreff på Esso Nittedal eller noe sånt engang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det der gjæra ligger mot bærearmen da? noe gummi der som er mulig å fjærne/trimme litt.

evt så kan du fjærne bare mutteren på justeringa og la hjenge partiet sitte igjen, da skal ikke fjæra kunne gå noe sted ;)

å skylde på for dårlig understell blir for dumt, da kvalitet ikke har noe med hvor lavt ett sett går. mitt supersport sett går til bunnpanna skraper asfalt og 18" tucker ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.