Hvordan få bilen lavere bak når coiloverne ikke går lavere?

Anbefalte innlegg

Det er begrenset hva man kan senke bak med seperate fjærer og dempere, om H&R Ultralow senker mer bak er mulig om det har kortere fjærer men jeg tviler på at det er 3 cm. Foran er en annen sak, der er det nok mulig å senke mere på Ultralow.

 

Men det er jo en annen ting som er greit å ha med, nemlig at dette skal kunne godkjennes på bilen. I følge tüv så er det på de aller fleste biler minimum 8cm under bil som gjelder og om man senker mer enn hva som er oppgitt ihht tüv og fabrikkens spesifikasjoner så ryker alt av garantier på settet.

 

At H&R er et bra sett er det ikke tvil om, vi bruker det på våre biler også. Men husk at H&R også har restriksjoner ihht Tüv og minimumshøyde under bil.

 

Det er ikke noe problem å skaffe H&R til denne bilen, men da snakker vi jo om en ganske annen pris på settet i forhold til Supersport. Supersport Black EVO er produsert av KW så kvaliteten på settet er det ikke noe å utsette på, selv om det ønskes mere senk i dette tilfellet.

 

Vi har forøvrig ikke hatt andre henvendelser på at disse settene senker for lite, de aller fleste vil ha litt kjørehøyde på bilen sin og personlig så synes jeg hjulene ligger pent i hjulbuene.

 

H.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er begrenset hva man kan senke bak med seperate fjærer og dempere, om H&R Ultralow senker mer bak er mulig om det har kortere fjærer men jeg tviler på at det er 3 cm. Foran er en annen sak, der er det nok mulig å senke mere på Ultralow.

 

Men det er jo en annen ting som er greit å ha med, nemlig at dette skal kunne godkjennes på bilen. I følge tüv så er det på de aller fleste biler minimum 8cm under bil som gjelder og om man senker mer enn hva som er oppgitt ihht tüv og fabrikkens spesifikasjoner så ryker alt av garantier på settet.

 

At H&R er et bra sett er det ikke tvil om, vi bruker det på våre biler også. Men husk at H&R også har restriksjoner ihht Tüv og minimumshøyde under bil.

 

Det er ikke noe problem å skaffe H&R til denne bilen, men da snakker vi jo om en ganske annen pris på settet i forhold til Supersport. Supersport Black EVO er produsert av KW så kvaliteten på settet er det ikke noe å utsette på, selv om det ønskes mere senk i dette tilfellet.

 

Vi har forøvrig ikke hatt andre henvendelser på at disse settene senker for lite, de aller fleste vil ha litt kjørehøyde på bilen sin og personlig så synes jeg hjulene ligger pent i hjulbuene.

 

H.

 

Takk for et godt svar, jeg skal godkjenne dette innenfor de kravene Tüv setter på dette settet, og det var ikke snakk om å grisesenke bilen, men bare få til de 2 ekstra cm som mangler i min perfekte verden.

 

Akkurat når det gjelder bil er det sånne småting som irriterer meg, selvom andre kanskje ikke legger merke til det engang. Perfeksjon er i detaljene. :)

 

- - - Updated - - -

 

Team sideways! Har fortsatt mitt første medlemskort fra den klubben liggende et sted. Var vel på et minitreff på Esso Nittedal eller noe sånt engang :P

 

Hehe, morsomt å høre. Team Sideways som det var dengang eksisterer dessverre ikke lenger. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde H&R Low på min B8, og den gikk mye lavere en det der. Var til og med lavere når jeg skulle ha den inn på godkjenning.

 

Så spørs om du må bytte coilovers, evnt få tak i en kortere fjør. Vet H&R leverer fjører på bestilling også, som muligens går og bruke sammen med demperene dine? Eneste problemet da kan kanskje bli godkjenning

 

Okey, takk for info. :)

 

Om de ikke gjør det har du jo Åkrene Fjærfabrikk i Østfold. De smidde 6" fjærer til noen coilovers for meg iallfall, og det er KORT :) Hva med å evt trimme den klossen på flatsiden en cm, eller er det ikke noe særlig å gå på?

 

Het eiriksmil innpå bilforumet, du hadde vel noe Sierra eller noe annet bakhjulsdrevet da. Mye rart man husker :)

 

Skal forske litt på dette, men som Parts og retards skriver her så vil jeg gjerne ha det godkjent også, så egne patenter som kan vise seg å være trafikkfarlige vil jeg helst unngå, dette er en familiebil. :)

 

Ja husker nicket ditt. :)

 

Gikk mye i 240 og Sierra den gang ja. :)

 

hvordan er det der gjæra ligger mot bærearmen da? noe gummi der som er mulig å fjærne/trimme litt.

evt så kan du fjærne bare mutteren på justeringa og la hjenge partiet sitte igjen, da skal ikke fjæra kunne gå noe sted ;)

å skylde på for dårlig understell blir for dumt, da kvalitet ikke har noe med hvor lavt ett sett går. mitt supersport sett går til bunnpanna skraper asfalt og 18" tucker ;)

 

Er helt flatt mot karossen, er et hull som org gummiforing har en knott som passer inni, det samme har coilover justeringsskruen. Så uten disse vil ikke fjøra ha noe støtte mot karossen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte viss du lar justeringskruen sitte igjen, men fjærner mutteren helt;) men da ligger vel kanskje fjæra å hviler rett mot karosseri?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er begrenset hva man kan senke bak med seperate fjærer og dempere, om H&R Ultralow senker mer bak er mulig om det har kortere fjærer men jeg tviler på at det er 3 cm. Foran er en annen sak, der er det nok mulig å senke mere på Ultralow.

 

Såvidt jeg vet kom Bårdibård mer enn lavt nok på sin B8, med KW, så det går fint ann å senke mer med andre sett ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan endte dette, fikk du bilen lav nok tilslutt:)?

skal straks montere samme settet på en B8

hvordan er jobben med å montere coilovers på B8, noen triks her? noen bolter som pleier å sitte, som på b6/7 osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan endte dette, fikk du bilen lav nok tilslutt:)?

skal straks montere samme settet på en B8

hvordan er jobben med å montere coilovers på B8, noen triks her? noen bolter som pleier å sitte, som på b6/7 osv

Skal handle kw, men ikke kommet så langt enda.

 

Det er den standard gjennomgående øvre foran. Men den trenger du ikke løsne for å få byttet demper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres jo bra ut, takk for svar :) får bare håpe jeg blir fornøyd med høyden på bilen :)

husker du ca hvor lang tid du brukte på å bytte :)?

 

får se om jeg bestiller de boltene just in case :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres jo bra ut, takk for svar :) får bare håpe jeg blir fornøyd med høyden på bilen :)

husker du ca hvor lang tid du brukte på å bytte :)?

 

får se om jeg bestiller de boltene just in case :)

Husker ikke helt, holdt vel på en lørdag mener jeg å huske.

 

Ikke løsne de boltene, du trenger det ikke. Jeg knakk ene min og endte opp med etter mye knot å måtte bytte hele navet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info, da skal de boltene få være i fred :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du Anders om man trenger no ekstra/spesial verktøy? som piper, 6-kant 12kant osv

skal vel straks gå igang med jobben over påske :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du Anders om man trenger no ekstra/spesial verktøy? som piper, 6-kant 12kant osv

skal vel straks gå igang med jobben over påske :)

Nei tror jeg kun brukte standard verktøy. Nedre bolt på demper bak krever nok en latmann. De satt veldig godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja var noe træl de bolta på demper`n bak :)

 

hva høyde kjører folk på, cm fra senter til bue?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan synes du settet ditt er å kjøre med Anders :)?

Min går å små hopper, finner ikke ut av det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan synes du settet ditt er å kjøre med Anders :)?

Min går å små hopper, finner ikke ut av det :)

Er som å kjøre org sline egentlig. Funker veldig bra. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, langt fra sånn min er :)

har hatt det inn og ut flere ganger :) monterte først med de org gummiputene på demper bak, da ble den møkk stiv. hjelp litt å ta bort disse :)

frister litt egentlig å prøve ett annet sett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.