Tips til oppdatering av lys på B5 A4

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på bedre lys kvalitet på bilen, og tenker da i retning HID eller Xenon.

 

Skulle likt å hva hva folk her har gjort med sine biler, i form av nærlys/fjernlys og grøftelys/tåkelys

 

Håper å gjøre noe med dette før det blir vinter og permanent mørke ute!

 

Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2013-08-31 19.37.24.jpg Ser etter tåkelys, men har ikkje komt so longt

2013-08-31 19.37.37.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]204248[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]204249[/ATTACH] Ser etter tåkelys, men har ikkje komt so longt

 

Hva har du brukt her? På en skala fra 1 til 10, hvor pes er det å oppgradere til Xenon/HID lys?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det letteste du kan gjøre, dog ikke lovlig, er å kjøpe et xenon kit og slenge inn. Trenger bare å lage et hull på hver lykt for å tre kablene gjennom. Resten er plug and play. Det holder med et 35w kit her, f.eks. på 4300k.

 

Det kan også være greit å oppgradere til lykter med klart glass, dersom du ikke allerede har det.

Tåkelys er litt poengløst da det lyser rett foran bilen.

 

Ellers kan du også gå for et xenon kit til fjernlysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det letteste du kan gjøre, dog ikke lovlig, er å kjøpe et xenon kit og slenge inn. Trenger bare å lage et hull på hver lykt for å tre kablene gjennom. Resten er plug and play. Det holder med et 35w kit her, f.eks. på 4300k.

 

Det kan også være greit å oppgradere til lykter med klart glass, dersom du ikke allerede har det.

Tåkelys er litt poengløst da det lyser rett foran bilen.

 

Ellers kan du også gå for et xenon kit til fjernlysene.

 

Jeg har facelift one-piece lykter - men de er kun i plast. Jeg bør nevne at jeg ikke har noen garasje, bor i Oslo sentrum. Så alt av demontering/jobbing krever ekstremt mye planlegging. :(

 

Har jo ikke veldig lyst til å gjøre noe altfor ulovlig, men jeg merker at jeg trenger nye lys. Har akkurat kjøpt noen tåkels som skal monteres inn denne uken, og tenker generelt at jeg trenger litt bedre belysning enn det bilen leverer idag.

 

Jeg er ikke ukjent med bil, men akkurat når det gjelder lys (HID, Xenon, 4300k, H7 bla bla etc) så er jeg ganske grønn.

 

Et rimeligere alternativ er vel bare å kjøpe bedre pærer til alt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har facelift, med linselyter?

 

Jeg har xenon i både nær- og fjernlys på min og er veldig fornøyd med det!

Har 35w i nær og 55w i fjern. 4300K på begge.

 

Anbefaler 4300K, jeg syntes det gir hvitt og best lys. Og ser mest originalt ut, og ikke så harry blått som skriker "ettermontert".

 

Hvis du skal plassere balaster osv så er det nesten like greit å ta ut lyktene.

 

 

Jeg har bate gode erfaringer med http://www.vvme.com/ om du skal ha et kit. De er rimelige og sender fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har facelift, med linselyter?

 

Jeg har xenon i både nær- og fjernlys på min og er veldig fornøyd med det!

Har 35w i nær og 55w i fjern. 4300K på begge.

 

Anbefaler 4300K, jeg syntes det gir hvitt og best lys. Og ser mest originalt ut, og ikke så harry blått som skriker "ettermontert".

 

Hvis du skal plassere balaster osv så er det nesten like greit å ta ut lyktene.

 

Har facelift lykter, alt i et stykke, men jeg er usikker på hva du mener med linse lykter?

 

Hvor mye jobb er montering av en sånn kit? Ser jo etter det som er nærmest "original" - er ingen råner.. :)

Hva betaler man for en slik kit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du linser på nærlys og reflektor på fjernlys.

Xenon i reflektor lykter er egentlig fyfy, pga lysstrålene blir ikke samla slik som i en linse. Og da blender du alt og alle.. Men det går jo greit i fjernlysene, for de skrur du jo av når du møter noen uansett.

 

http://www.vvme.com/ har jeg gode erfaringer med hvertfall.

 

Er ikke så vanskelig å montere, trenger ikke å ta ut lyktene eller, men da kan det hende at balastene blir litt synlig i motorrommet. Ikke at det er noen krise altså :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linse lykter betyr den "linsen" du ser på bildet ovenfor her midt i lykta.

 

Vis du setter i 4300k 35w xenon der så er det delvis vanskelig å se at du har gjort noe ulovelig. Pluss disse bilene kom med xenon orginalt med de lyktene der.

Vis du bruker litt tid på å finne ut hvor du kan gjemme balastene så ville jeg sagd du har gode sjansjer for at det ikke skal merkes på evt teknisk kontroll.

 

Jeg ettermonterte xenon 70w på 6000k i fjernlys på gamle passat'n min og det var utrolig deilig å kjøre med (litt skarpt, ville heller gått for 4300k nå) Men det er snakk om en 10min jobb å få det inn. Og kanskje 30min vis du bruker litt tid på å gjemme bort balastene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det da H7 pærer i både nær og fjern lys? Frister jo veldig, men står jo med ca 3% kunnskap om lys/lyspærer og installasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tror det er h7 i begge, men husker ikke sikkert så sjekk det nærmere opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man skulle gått andre veien og bare kjøpe nye pærer, hva er det å anbefale?

 

Vil ha sterke, hvite lys på både nær-, fjern-, og tåkelys.

 

Har blitt anbefalt Osram Nightbreaker, har noen erfaring med de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet til Osram Nightbreakers først på Passat'n og var vel fornøyd med de. De gjorde jobben som nærlys, men da jeg kjører masse på landet ble det for dårlig for fjernlys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet til Osram Nightbreakers først på Passat'n og var vel fornøyd med de. De gjorde jobben som nærlys, men da jeg kjører masse på landet ble det for dårlig for fjernlys.

 

Så bra, ser ut som jeg kjører denne modellen - er bare en helge bil ig da på lengre turer.

 

Hva endte du opp med på fjernlysa? Og hva med tåkelys? Litt fint at de alle er samme fargen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil ha masse lys fra fjernlysene så går du for et 70w xenonkit på 4300k :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil ha masse lys fra fjernlysene så går du for et 70w xenonkit på 4300k :)

 

Uten å høres ut som en kjerring, så vil jeg prøve å holde det lovlig. Men merker jo at det frister å kjøre xenon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å høres ut som en kjerring, så vil jeg prøve å holde det lovlig. Men merker jo at det frister å kjøre xenon.

 

Xenon i fjernlys er lovlig ;)

Kun i nærlys det er ulovlig med mindre du har godkjente lykter, automatisk høydejustering og lyktespylere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon i fjernlys er lovlig ;)

Kun i nærlys det er ulovlig med mindre du har godkjente lykter, automatisk høydejustering og lyktespylere.

 

Aha det var jeg ikke klar over. Hva koster en slik kit, tipper du? Og er det vanskelig å installere?

 

Hvis du har et spesielt kit i tankene, så må du gjerne dele! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra, ser ut som jeg kjører denne modellen - er bare en helge bil ig da på lengre turer.

 

Hva endte du opp med på fjernlysa? Og hva med tåkelys? Litt fint at de alle er samme fargen?

 

Jeg endte opp med Nightbreakers i nærlys og 70w 6000k i fjernlys. Men vil gå for 70w 4300k neste gang (ble for lyst og slitsomt vis jeg skulle kjøre langt)

 

Ville anbefalt å bare kjøre ulovelig med xenon i fjernlys og bare ha balastene lett tilgjengelig, pluss ekstra sett med vanlig pærer i bilen. Vis du blir stoppet i teknisk og de pirker på det så bare spør om 3min for å ta det ut og sett i de vanlige pærene. Tar ikke lengre tid enn det=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg endte opp med Nightbreakers i nærlys og 70w 6000k i fjernlys. Men vil gå for 70w 4300k neste gang (ble for lyst og slitsomt vis jeg skulle kjøre langt)

 

Ville anbefalt å bare kjøre ulovelig med xenon i fjernlys og bare ha balastene lett tilgjengelig, pluss ekstra sett med vanlig pærer i bilen. Vis du blir stoppet i teknisk og de pirker på det så bare spør om 3min for å ta det ut og sett i de vanlige pærene. Tar ikke lengre tid enn det=)

 

Ifølge Alexander så er visst xenon lovlig på fjernlys, så da er det en ganske ålreit variant.

 

Hvor er det anbefalt å kjøpe et slikt xenon kit for fjernlys?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trudde ettermontert xenon i uansett lys var ulovelig jeg?

 

Jeg kjøpte kit fra han her og ble veldig fornøyd. http://forum.vacn.no/showthread.php?140097-10-rabatt!-Eurovision-XENON-35w-55w-Singel-Bi-Xenon-for-Bil-MC-Traktor-Lastebil!

 

Vis du skulle trenge hjelp kan jeg hjelpe deg vis du skulle trenge det da jeg pendler til Oslo mandag-fredag.

 

Skal forhøre meg med denne medlemmen og se hva han har til meg. Kan faktisk hende at jeg tar deg opp på tilbudet om hjelp, er ganske "n00b" på lys og har ingen garasje å jobbe i.

 

Hvor kjøpte du dine Osram pærer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handlet av Tom Are selv :)

 

Såvidt meg bekjent så er det lov å ha det i fjernlys og ekstralys. Men rett meg gjerne om jeg tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettermontert xenon i fjernlys er like ulovlig som i nærlys/kjørelys. Jeg fikk 2'er feil på det, da jeg hadde forrige bilen på EU-kontroll i fjor høst. :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine på Bilxtra men syns det var rimelig dyrt. Betalte 399 og 499 for fjern og nær (husker ikke hvem av dem som kosta hva) Men ville nok bare bestilt dem fra Ebay da du får dem til bare en brøkdel av prisen.

 

Bare å sendte meg en PM vis du skulle trenge hjelp :venner: =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.