Tips til oppdatering av lys på B5 A4

Anbefalte innlegg

Ettermontert xenon i fjernlys er like ulovlig som i nærlys/kjørelys. Jeg fikk 2'er feil på det, da jeg hadde forrige bilen på EU-kontroll i fjor høst. :fy:

 

Virker som Osram pærer all around er det tryggeste valget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine på Bilxtra men syns det var rimelig dyrt. Betalte 399 og 499 for fjern og nær (husker ikke hvem av dem som kosta hva) Men ville nok bare bestilt dem fra Ebay da du får dem til bare en brøkdel av prisen.

 

Bare å sendte meg en PM vis du skulle trenge hjelp :venner: =)

 

Hva er de elementære forskjellene på nær og fjern lys pærene fra Osram?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste forsjellen var at det var H1 mot H7 pærer. Selve pærene var identiske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så fjernlys er H1 pære og nærlys er H7 pære? Fresht.

Villøe du kjørt samme pære på tåkelysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som Osram pærer all around er det tryggeste valget?

Er nok det ja. Byttet ut xenon med Nightbreaker pærer på forrige bilen, og var fornøyd med de. Philips har kanskje noen gode pærer også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok det ja. Byttet ut xenon med Nightbreaker pærer på forrige bilen, og var fornøyd med de. Philips har kanskje noen gode pærer også?

 

Ja, leste om Philips X-treme Vision pærene - ser ut til å være tilnærmet like bra. Hva ville du satt inn i tåkelysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har xenon i tåkelysa på bilen jeg har nå. Men hvis jeg må fjerne det senere, er kanskje LED-pærer et brukbart alternativ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for alle tilbakemeldingene, folkens - VACN medlemskapet mitt har allerede betalt for seg selv. :)

 

Etter endel omtanke så tenker jeg at jeg kjører Osram (evt. Philips) pærer og legger HID på hylla for nå.

 

Gleder meg allerede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så fjernlys er H1 pære og nærlys er H7 pære? Fresht.

Villøe du kjørt samme pære på tåkelysene?

 

Jeg hadde H1 i fjern, og H7 i nær på 3B passat'n jeg hadde. Har ingen ide om hva A4 B5 har.

 

Kan godt kjøre med de samme pærene i tåkelys. Kanskje vurdert å funnet noen LED (dette blir da lovlig) som har "xenon-look" i seg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde H1 i fjern, og H7 i nær på 3B passat'n jeg hadde. Har ingen ide om hva A4 B5 har.

 

Eg har værtfall H7 i nær og fjernlysa mine :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har værtfall H7 i nær og fjernlysa mine :)

 

Hvor kan jeg finne riktig info? Skal oppdatere alle pærer foran. Baklysene må jeg kjøpe nye av, vil ikke ha de sota som står på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan jeg finne riktig info?

 

Du kan alltids ta ut pærene å sjå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Facelift A4 har H7 i alt forran :) nær, fjærn og grøft :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Facelift A4 har H7 i alt forran :) nær, fjærn og grøft :)

 

Stemmer det :)

 

Mens xenon lyktene har D2s pærer.

 

Skal man "gjemme" ballaster er det like greit å montere ballastene der de originale står, altså under lykten.

På non-xenon lykter er det laget til for å skjære ut til dette. Mener jeg.

 

På denne tråden her står det vannvittig mye info angående alle frontlykter til b5. originale og depo.

Jeg har også gjort denne modden på et par lykter jeg hadde, Morimoto mini H1 linser(Bi-xenon) i depo lyktene.

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/470440-Official-B5-A4-S4-Headlight-and-HID-Thread

 

Edit:

 

Man kan også bygge om dette til lovlig bruk.

 

Trenger dette kittet http://www.kufatec.de/shop/de/Audi/A4-B5/8D/aLWR-Komplettset-Audi-A4-B5

Og selfølgelig lyktespylere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det :)

 

Mens xenon lyktene har D2s pærer.

 

Skal man "gjemme" ballaster er det like greit å montere ballastene der de originale står, altså under lykten.

På non-xenon lykter er det laget til for å skjære ut til dette. Mener jeg.

 

På denne tråden her står det vannvittig mye info angående alle frontlykter til b5. originale og depo.

Jeg har også gjort denne modden på et par lykter jeg hadde, Morimoto mini H1 linser(Bi-xenon) i depo lyktene.

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/470440-Official-B5-A4-S4-Headlight-and-HID-Thread

 

Edit:

 

Man kan også bygge om dette til lovlig bruk.

 

Trenger dette kittet http://www.kufatec.de/shop/de/Audi/A4-B5/8D/aLWR-Komplettset-Audi-A4-B5

Og selfølgelig lyktespylere.

 

På mine lykter, som ikke har xenon orginalt, er det allerede laget plass for ballaster under.

Jeg monterte bare mine i frontplaten under lykten jeg, det fungerte helt fint.

 

35w H7 5000k xenon nærlys

55w H7 5000k xenon langlys

Höen H7 xenonmatch grøftelys

 

Dette er hva jeg har. Ufattelig gode langlys og alt lyser ganske så hvitt.

Ser ikke ulovlig ut heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine lykter, som ikke har xenon orginalt, er det allerede laget plass for ballaster under.

Jeg monterte bare mine i frontplaten under lykten jeg, det fungerte helt fint.

 

35w H7 5000k xenon nærlys

55w H7 5000k xenon langlys

Höen H7 xenonmatch grøftelys

 

Dette er hva jeg har. Ufattelig gode langlys og alt lyser ganske så hvitt.

Ser ikke ulovlig ut heller :)

 

Som dette?

DEPO_H7_lower_ballast_mount-01.jpg

 

Dette er DEPO lykter da, her jeg mente man skjære ut :)

 

Hvor kjøpte du Höen pærene,eBay?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Höen pærer lyser ikke på langt nær så godt som xenon,men de funker kjempebra i tåkelys osv..

kjøp gjerne orginale xenonlamper hvis du først skal xenonkonvertere pga lysbilde osv,xenon i vanlige linselamper til halogen lyser balle i forhold...jeg kjøpte orginale ( http://www.ebay.com/itm/99-01-AUDI-A4-B5-EURO-CLEAR-FACTORY-XENON-HID-D2S-HOUSING-PROJECTOR-HEADLIGHTS-/390649824494?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AAudi|Model%3AA4&hash=item5af48b44ee&vxp=mtr )lamper med D2S sokkel,og ett D2S xenonkit siden det da blir 100% lysbilde på nærlyset...jeg kjører 5000k 35W i nærlys og 5000k 55W i fjernlys.bruker höen i tåkelys...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.