Vintertreff Drevsjø 24-26 januar 2014

Anbefalte innlegg

Nice :) I Call Shotgun på startnr Nr27 :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe det bli kuldegrader fremover... er ikke all verdens av is foreløpig. skal dit på lørdag og kjøre så får en se hvordan banen blir til vw Audi treff :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig, er du en av klubbens uoffisielle tauebiler? :D

 

Der er vel i klubbens ånd å kanskje stille med litt dugnad for forulempede og selverklærte verdensmestere på/av isen. Tar med tau hvertfall :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en mail fra ferdinand, her står det litt info ang. isen og vi vet litt mer hvordan den blir behandlet før vi kommer:

 

Som eneste isbane i Norge er Vurrusjøen Ice Way på Drevsjø kjørbar allerede årets første helg. Noen offisiell åpning blir det likevel ikke før Ferdinand Ice Festival FIF2014 sparkes i gang fredag 10.januar på Drevsjø.

 

 

"Etter kuldeopplevelsen under fjorårets arrangement, hvor vi våknet opp til -34 grader lørdag morgen, er det virkelig ironisk at det er mangelen på kulde som har spilt oss et puss nå foran 2014-arrangementet", humrer festivalsjef Gunnar Birkenfeldt. En stund så det ut til å spøke for gjennomføringen av FIF, men etter et oppklarende møte med representanter for NMK Engerdal på Krysset Kafeteria torsdag kveld er det nå endelig klart; FIF2014 går som planlagt med noen justeringer i programmet.

 

"Vi trenger all den isen vi kan få for å være sikret en lang sesong med isbanekjøring her på Drevsjø", sier Ove Brennodden som er leder i NMK Engerdal. Brennodden og hans dyktige mannskap har helt siden isleggingen i november holdt isen under nærme oppsyn. "Allerede tidlig i desember målte vi 20cm stålis og siden den gang er det foretatt utallige ismålinger og isprøver. Det har vært en vinter med uvanlig lange mildperioder, mye vind og regn", forteller Brennodden. Han understreker at det aldri blir arrangert noe kjøring under hans ledelse med mindre man er helt trygge på isen. "Vi har drevet isbane på Vurrusjøen uten ulykker siden 70-tallet så vi kjenner sjøen vår veldig godt. Vi arbeider utelukkende ut i fra arbeidstilsynets beregninger for bæreevne, sikkerheten må alltid gå først", beroliger Brennodden.

 

Problemstillingen har aldri vært hvorvidt isen har vært trygg eller ikke. "Utfordringen er kombinasjonen av; stadig økende bruk av ispigg og slitasjen det påfører isen, et voksende deltakerantall samt FIF sitt etterhvert velkjente 'open-pit' varemerke. Open-pit betyr fritt innslipp uten klasser eller inndeling", forteller Birkenfeldt fra arrangøren Ferdinand Motor. "Ferdinand sine arrangementer, sommer som vinter, er arrangementer med fokus på kjøretid. Folk vet at de kan komme til oss og få kjørt så mye de orker. Det er derfor vi tilbyr kjøring både fredag og lørdag, slik at folk skal ta turen fra både Nord-Norge, Sverige, Finland og nå også England for å delta på FIF", fortsetter Birkenfeldt. For å bevare sitt varemerke også i 2014 har Birkenfeldt i samråd med NMK Engerdal besluttet å flytte fredagens kjøring for de med ishjul til Funäsdalen, som ligger på svensk side åtte mil øst for Røros. «Det blir da en liten kjøretur på 19 mil fra Drevsjø, men her i traktene er det å betrakte som en svipptur», humrer festivalsjefen. Om noen skulle ønske å dra til Funäsdalen torsdagskvelden så er det mulig å overnatte på Eriksgårdens Fjellhotell. Det blir uansett en delegasjon med morgenfugler som drar i vei i sjutiden fra Drevsjø på fredag. Etter moro på isen i Sverige er det retur til Drevsjø der programmet går som planlagt med middag på Femundtunet og festligheter i Fjellvang samfunnshus! Isen i Funäsdalen er også av god kvalitet så dette blir artig! Biler med vanlige vinterdekk kjører på på Vurrusjøen Ice Way på fredagen, som tildligere planlagt.

 

Lørdagen møtes alle på Vurrusjøen Ice Way til kjøring, masse underholdning, artige innslag og den folkefesten vi har blitt vant til de siste årene. Slik det ser ut nå vil det bli satt noen begrensninger på antall biler som er på isen samtidig på lørdag. Kong Vinter og antall kuldegrader i tiden frem til festivalen vil bestemme i hvilken grad dette blir nødvendig. Dette vil uansett bli satt i system slik at alle deltakere får masse tid til å leke seg på banen!

 

Festivalsjefen forteller videre at det av hensyn til å bevare isen best mulig til påfølgende arrangementer, samt at det historisk sett er lav eller ingen deltakelse søndag uansett, er besluttet at det ikke blir kjøring søndagen under FIF. "Det er riktig. Ut i fra en helhetsvurdering er ikke søndagen på isen viktig for oss. Mange av våre deltakere har 700-1000 km reisevei, så søndagen blir en ren hjemreisedag slik som tidligere".

 

At en stor delegasjon kjører Funäsdalen på fredag (de med ishjul) og ingen kjøring søndag er dermed de eneste to endringene på det opprinnelige programmet. "Forøvrig kjører festivalen som planlagt", bekrefter Birkenfeldt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket nettopp med Ferdinand og spurte om det var greit å bare møte opp i Funesdalen på Fredag og kjøre der i et par timer. Dette var helt greit. Betaling kunne taes der. Så for de med altfor mye flexitid og snill arbeidsgiver, er det bare å melde fra om det er noen som tenker seg dit. Kunne vært spennende som en forsmak på Vurrusjøen senere.

 

Bare for å forklare: Ferdinand kjører ispiggkjøring i Funesdalen på FREDAG og ispiggkjøring på Vurrusjøen på LØRDAG. Dette gjør de for å spare isen på Vurrusjøen til flere treff. Så Det blir altså mulig å kjøre på banen i Funesdalen også...

 

Noen som blir med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F*n at det ikke var neste helg.. ville tatt turen, glatt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får satse på at det holder seg på den tempraturen frem til treffet :)

 

Trenger ikke bli kaldere heller for min del da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi tatt fri fredag 24, så drar oppover på morgenen. Men siden det er borti 5 timer å kjøre er vi ikke på plass til førermøte og teknisk 9.30.. Vil det bli muligheter for å ta dette når vi kommer, så vi kunne fått kjørt litt på fredag også? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi tatt fri fredag 24, så drar oppover på morgenen. Men siden det er borti 5 timer å kjøre er vi ikke på plass til førermøte og teknisk 9.30.. Vil det bli muligheter for å ta dette når vi kommer, så vi kunne fått kjørt litt på fredag også? :)

 

Ikke noe problem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette vag treffet eller bare Ferdinand treffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette vag treffet eller bare Ferdinand treffet?

 

Ferdiand treffet går i gang allerede nå til helga, minusgradene var derfor først og fremst med tanke på VACN treffet som er om drøyt 2 uker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare nevne at jeg har ledig en seng, hvis noen skal isbanekjøring og ikke fått bestilt seg overnatting.

Har bestilt overnatting fra torsdag til søndag, så her er det mulighet til å få rimeligere overnatting.

 

Bare gi meg lyd hvis en ønsker å sove innendørs :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var der i helgen, ble -27 på søndagen. Husk på at det kan bli veeeldig kaldt der oppe. Jeg hadde blandet kjølevæske til -38 og fulladet alle batterier gjennom uken før og hadde ingen problem, men mange som sleit i kulda.

Var en del snødrev på fre/lør men banen var fantastisk! Booket meg inn på Femundtunet til dette treffet og når jeg var der. Gjenstår bare og få heist RS4'en litt nå, så jeg sparer hjulbuene i år :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 minus i dag og dropper til rundt 15 videre i uka. Blir bra is nå sikkert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var der i helgen, ble -27 på søndagen. Husk på at det kan bli veeeldig kaldt der oppe.

 

Kan dette være deg? :)

1497901_10151945034369065_854223872_o.jp

1523800_10151945178389065_59756153_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer :-)

img_8764.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Vi har nå åpnet for forhåndspåmelding til isbanekjøringen, dette er frivillig og er ikke bindende.

 

 

Før der alle iler til påmeldingen vil jeg STERKT anbefale alle at dere leser infoposten om forhåndspåmeldingen, vi ønsker også at du skriver et innlegg under når du har meldt deg på, bare for sikkerhetsskyld.

Forhåndspåmelding Isbanekjøring Drevsjø, 24-26 Januar 2014

 

 

En guide er blitt laget hvis du ønsker å se gjennomgangen før du gønner på:

Guide: Treffunksjonaliteten på hovedsiden

 

 

Vi har også laget en Ofte Stilte Spørsmål som du finner her:

Treffunksjonalitet? (Hvordan påmelder jeg meg? Melder meg av? Bilprofil? Kurs?)

Dette er også tråden du poster i om du opplever feil og tilbakemeldinger i med systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha med en passasjer, koster det fortsatt 200kr for han? Når jeg skal forhåndspåmelde meg, kan jeg melde på en passasjer også da? Passasjeren skal ikke kjøre, bare sitte på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Thor,

 

både ja og nei, hehe.

 

Ja, du må betale 200 kr, dette er for personforsikringen og det den koster.

Nei, du skal ikke forhåndspåmelde han da han ikke er sjåfør. Tegning av personforsikring tar du når du kommer frem på isen.

 

 

Var det greit forklart? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.