Anbefalte innlegg

handlet inn holset men blir for grov til mitt bruk..

 

på utkikk etter comp eller precision som er bolt on. KKK flens og ca 400hk

 

helt ikke noe utslitt drit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør deg selv en tjeneste å gå opp et hakk på turbinhjulet (GT3071R) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2871r skal jo klare 425hk på 2,2L og det holder i massevis.

3071r klarer 500hk.

 

skal ikke begynne å diskutere med kongen av turbo ;)

 

men hvis det IKKE er mer turbolag på 3071r skal den vurderes da prisen er så å si lik. men orker ikke lag. er ferdig med den tia ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gt3071r funker fint på 1.8 liter også den.

0,5bar ved 2800rpm, 1 bar ved 3500 ca.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som tør å gjette hva den klarer 1bar på 2,2? med sugekammer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2871r skal jo klare 425hk på 2,2L og det holder i massevis.

3071r klarer 500hk.

 

skal ikke begynne å diskutere med kongen av turbo ;)

 

men hvis det IKKE er mer turbolag på 3071r skal den vurderes da prisen er så å si lik. men orker ikke lag. er ferdig med den tia ;)

 

GT30 med 0.64 A/R eksoshus spooler faktisk fortere enn GT28 med 0.86A/R eksoshus og GT28 med 0.64A/R må du ikke finne på en gang!

 

GT28 turbinhjulet har dårlig virkningsgrad, spesielt på det turtallet vs. eksosflow hastighets forholdet du vil operere denne på når den står på en 2.2 20vt maskin. Mye baktrykk og høy eksostemp er resultatet. Motoren vil trives mye bedre med GT30 turbinhjulet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det jo veldig greit ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen andre enn 034 som har GT3071R? syns ikke 1800 dollar billig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen andre enn 034 som har GT3071R? syns ikke 1800 dollar billig

 

Hør med Petter han skaffer Garrett og mener eg. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To problemer, du skal ha bolt on eksoshus (ikke standard Garrett eksoshus) og leveringstida fra Garrett fabrikken er håpløs (2-3mnd)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har manifold da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte GT3071R AR 0.63 fra 034 i 2011...:) og bestilte med KKK flens. Ser ut som turbon har T3 flens,som dem har fresa ut spor

innvendig til å passe org.manifold.

Den ligger fortsatt å venter på å bli montert... : smil :

Bilde0215.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er hva jeg fikk fra 034, ang KKK/Garrett hybrid

 

The GT28RS is a great torque lower rpm setup, and most common on the AAN. The GT2871 is ok, but I would go with the GT3071 which provides great power and spool characteristic for a AAN.

 

The GT28 is a good peppy way to go, as most of the AAN I drive are that setup. If your looking at initial punch, then it's the best way to go. If you did go with the .82 on the GT28 it would push the power band out a bit, but still spool quickly. The GT2871 is pretty laggy in general, we rate the turbo with the .63ar.

Det er helt klart 3071 .63 som er greia tydeligvis.

QWT har vel rimelig grenrør, typ 1880kr? Edit: 1590kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1590,- er jo helt nydelig. hvis det fungerer vel og merke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fortsatt på utkikk etter 3071r hvis noen har..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GT30 med 0.64 A/R eksoshus spooler faktisk fortere enn GT28 med 0.86A/R eksoshus og GT28 med 0.64A/R må du ikke finne på en gang!

 

GT28 turbinhjulet har dårlig virkningsgrad, spesielt på det turtallet vs. eksosflow hastighets forholdet du vil operere denne på når den står på en 2.2 20vt maskin. Mye baktrykk og høy eksostemp er resultatet. Motoren vil trives mye bedre med GT30 turbinhjulet.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så brukes det ikke noe standard GT28 eksoshjul på disse, det så hvertfall ikke helt likt ut som noen av de andre GT28 eksos hjulene jeg har sett, men har en slik GT2871R/K26 liggende hjemme i deler, så kan eventuelt måle dette.

 

Og Frank, jeg kan bygge sammen GT2871R/K26 turboen med nye kjeramiske kulelager og billet hjul om GT2871 er interessant, men må regne litt på pris. Ikke sikkert det blir stort billigere enn GT30 T3 variant, men ville hvertfall si ifra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tørr ikke noe annet enn 3071r nå som turbomannen har talt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, Petter er skummel ;) Men han har nok rett i det han sier, og på en 2.2T ser jeg ingen grunn til å ikke gå for 3071R i det minste :)

 

Jeg kan forresten bygge de fleste garret turboer fra bunnen av, men lager, og lagerhus er da ikke orginale Garret deler, da de ikke vil selge de delen. Men samme mål og lagrene jeg bruker er kjeramisk kulelageret. Men vet ikke om jeg får satt sammen en turbo stort billigere enn enkelte Garrett turboer koster, så er mest om du er ute etter noe spesielt det er aktuelt vil jeg tru.

 

Men tenker du fremdeles å bruke K24/k26 manifold eller noe T3 type grenrør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis skal mulig selge en eske ny garrett 3076BB hvis det er av interesse :)?

Mener det er kkk flens, for han har rs2/ high flow manifold som han mulig skal selge også :)

 

Garrett 700382-5012 er nr på'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

org flens på grenrør ja...

 

kan ikke ha noe større enn 3071. har chip som akkuratt klarer denne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

manifold kjøpt. trenger nå 3071... tar også 2871R hvis noen har liggende å slenge.. må passe org. manifold

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med og kjøpe en fra 034 ? Min GT3071R er derfra.

 

Nesten bolt on, du må sveise om downpipen slik at det blir stemmende med wastegaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo da.. men med dagens dollar så snakker vi fort 15.000 kr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare sveise på en T3 flens på en original manifold, funker helt topp og det blir mye enklere å skaffe turbo til en fornuftig peng :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja.. sveise støpejern er ikke min streke side. har elektroder for det men er håpløst å ikke få sprekker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.