Anbefalte innlegg

Har fått meg taki noen 15" BBS felger, som jeg skal glassblåse og lakke oppigjen...Noen som vet hvor de driver med pulverlakk i nærområdet her?

Er det dyrt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørsta Stålindustri blant annna,ellers så e det vel et firma i Sykkylven også men e huska ikke ka det hete. Vet ikke ka du må betale for 4 felga men blir vel en 100-200 pr felg. Et par kompisa betalte nokke slikt for å pulverlakke nokken motorsykkelfelga. Det var med to lag pulver og et lag klarlakk. Blei MEGET bra resultat. Det blei gjort på Ørsta Stålindustri iallfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips...

Er muligens en jeg kjenner som jobber på Ørsta stål, så kanskje jeg får forhandla til meg en go pris hos han....Bare jeg får taki han...:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norco på Stranda gjer det sikkert også for deg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som ofte er "problemet" med firma som drive med pulverlakkering e at dei ofte har "automatiserte" anlegg som dei må bytte farge på. Da lakka dei en heil haug med dela i den og den fargen før dei bytta. Iallfall slik enkelte plassa. Mens andre firma igjen gjør det på den måten at de spruter på pulveret med lakksprøyte-lignende sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var e som fikk lakka motorsykkelfelgane som han Pål snakka om. betalte 500 for fire stykker, var vanlig pris dem tar for å lakke et sett felger. Utrolig bra resultat, annbefales på det sterkeste.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dei som holder til i sykkylven heter vel "sykkylven stål å galvano" tru jg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg få stille et dumt spørsmål: blir det glatt overflate når du pulverlakker eller blir den eh.. pulveraktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg få stille et dumt spørsmål: blir det glatt overflate når du pulverlakker eller blir den eh.. pulveraktig?
Når man spruter på pulveret ser det helt fælt ut. Men hemmeligheten ligger i "varme-tunnelen" det som er lakkert med pulver går gjennom en "tunnel" med varme som gjør at pulveret smelter å flyter ut å blir helt slett og fint. Kan faktisk dekke over en ru overflate etter grov blåsing,selvfølgelig er det visse grenser da..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult, var akkurat det jeg lurte på om det ble glatt eller ru overflate. Så en gang en felg som var påstått pulverlakket som hadde ru overflate. Kanskje den ikke var stekt enda den da:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult, var akkurat det jeg lurte på om det ble glatt eller ru overflate. Så en gang en felg som var påstått pulverlakket som hadde ru overflate. Kanskje den ikke var stekt enda den da:D
Bakinga/stekinga er jo halve moroa med pulverlakking. Kommer selvfølgelig an på lakken som blir brukt også da. Ikke all lakk som blir like bra da.........ofte kan et par strøk gjøre susen. Kikka nøye på felgene til Ruben og Helge før de ble montert på syklene igjen. Så faktisk blankere ut enn originalt. Strøkent arbeid faktisk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var e som fikk lakka motorsykkelfelgane som han Pål snakka om. betalte 500 for fire stykker, var vanlig pris dem tar for å lakke et sett felger. Utrolig bra resultat, annbefales på det sterkeste.....

Hvem ordna dette til deg da?

Får ikke tak i han fyren som jeg kjenner som muligens jobber der, så er jo greit å ha en kontaktperson....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg få stille et dumt spørsmål: blir det glatt overflate når du pulverlakker eller blir den eh.. pulveraktig?

 

Du har vel pulverlakk på feks vaskemaskina di, eller er det jeg som roter nå? Den er jo ganske glatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel pulverlakk på feks vaskemaskina di, eller er det jeg som roter nå? Den er jo ganske glatt.

Hvis du tenker på komfyren:D så er det emaljelakk og det er vel noe annet:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenker på komfyren:D så er det emaljelakk og det er vel noe annet:D

 

Ja dt har du rett i. Det er vel det som er på vaskemaskina også da, for oss som fortsatt har litt metall i sidene på denne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem ordna dette til deg da?

Får ikke tak i han fyren som jeg kjenner som muligens jobber der, så er jo greit å ha en kontaktperson....

 

 

Bare å ringe bort å prate med dem, fortelle ka det gjelder og du får prate med rette vedkommende, var veldig hyggelige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve på det jeg da, må bare vente til det kommer inn noe slanter på kontoen først..:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve på det jeg da, må bare vente til det kommer inn noe slanter på kontoen først..:D
Er jo en som er med i lokal-laget som jobba høyt oppe i systemet på Ørsta Stålindustri men han e på ferie i Sverige akkurat no........ ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er det da?

Jeg skal forøvrig til Sverige en tur jeg også...

Senest i kveld!

Må ned å hente meg gewinde til Gölfen!! :D :D

Så jeg får bare håpe at tollen holder seg inne i morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert litt dumt spørsmål, men la gå.. :o

Ang. den "tunellen" felgene blir grilla i, er det ikke flere hundre, for å ikke si tusen, grader der inne??

Så jeg lurte på om pulveret smelter FØR felgene, eller om felgen smelter først? :confused: tenkte da på felger av alu, i og med de har så mye lavere smeltepunkt enn stål..

Litt plagsomt å enten få en sinnsyk jobb med å avbalansenre de, eller i

værstefall få de igjen slik naturen først skapte dem.. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert litt dumt spørsmål, men la gå.. :o

Ang. den "tunellen" felgene blir grilla i, er det ikke flere hundre, for å ikke si tusen, grader der inne??

Så jeg lurte på om pulveret smelter FØR felgene, eller om felgen smelter først? :confused: tenkte da på felger av alu, i og med de har så mye lavere smeltepunkt enn stål..

Litt plagsomt å enten få en sinnsyk jobb med å avbalansenre de, eller i

værstefall få de igjen slik naturen først skapte dem.. : eek :

Nokken hundre grader er der nok men ikke slik at felgen smelta før lakken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har det seg slik at felgene er 3 delte, og siden jeg skal lakke bare "senteret" og inner-felgbanen, så vil ikke det bli litt trasig med maskering av senteret eller?? Kan jo ikke lakkere rundt kanten der ytterringen skal ligge imot??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har det seg slik at felgene er 3 delte, og siden jeg skal lakke bare "senteret" og inner-felgbanen, så vil ikke det bli litt trasig med maskering av senteret eller?? Kan jo ikke lakkere rundt kanten der ytterringen skal ligge imot??

 

Hvordan er det å demontere delte felger? kansje ikke så lurt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å demontere delte felger? kansje ikke så lurt....
Er da ingen problem det.........så lenge du helst bruker nye skruer å mutrer å skiver når du monterer de igjen. Ser jo penere ut med nytt alt også da ;) Men enkelte felg-produsenter har litt "sære" hoder på sine bolter. For eks. så har OZ 10 kant hode på sine skruer. Å det verktøyet får man ikke tak i på hvert hushjørne liksom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg går for å bruke de gamle boltene jeg....Er jo tross alt sånn 30-40 bolter pr.felg da, så blir det 160 bolter...Og DET kan fort blir dyrt... :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.