Diskusjonstråd VACN Subzero (Vintertreff) 6-7 Februar 2016

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å få filmet så mye som mulig mellom alt annet som skal gjøres på isen neste helg, og da vil jeg gjerne sitte på med flere som kjører. Kan de som gjerne tar passasjerer med sende meg en PM eller huke tak i meg på isen og si at de har plass for en runde eller to, så blir jeg veldig glad :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med prøveskilt og ispigg? Jeg kjører en bil som det ikke er montert bur i ennå, men tenkte å kjøre prøveskilt å ispigg?

Eller må jeg over på "banebil" så jeg må montere bur og det tilhørende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med prøveskilt og ispigg? Jeg kjører en bil som det ikke er montert bur i ennå, men tenkte å kjøre prøveskilt å ispigg?

Eller må jeg over på "banebil" så jeg må montere bur og det tilhørende?

Alt du trenger å vite står her http://vacn.no/subzero :)

 

Skilter på bilen trenger du ikke da du løser lisens på den. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Da er det jeg som ikke er inne nok i hvordan dere gjør det.. Jeg leste alt i linken på forhånd men det sto ikke noe om prøveskilt, men tenkte ikke på at det var lisensen som dekte dette. Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Da er det jeg som ikke er inne nok i hvordan dere gjør det.. Jeg leste alt i linken på forhånd men det sto ikke noe om prøveskilt, men tenkte ikke på at det var lisensen som dekte dette. Takker!

Godt poeng, skal få oppdatert artikkelen med dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ikke gødkjent fri for neste fredag . Finnes det her noen som skal drå fra Oslo fredag ettermiddag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn Erik Sørhaug vet jeg drar oppover fredag efta med 2 biler. Lag heller en samkjøringen tråd under lokallaget enn å fylle denne tråden med sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken rute anbefales fra Østlandet, Google Maps og IPhone er ikke helt enige...eb38ffaabd6f37c5cced3875e04c49fa.jpge3f17a72a1cd645692306cf7a3abc0e6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bedre veier, mindre kontroller og høyere fart gjennom Sverige. Så vi pleier å kjøre over Trysil som vises i nederste kartet du la ut der. Står jo også på kartene du la ut at nederste rute er 30 min raskere. Men erfaring viser du fint kjører over 1 time raskere den ruten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips! Da blir det avreise fredag morgen[emoji106]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjører veien om Elverum, som kan ta med en frontfanger for meg :)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi ønsker å minne om følgende:

 

Alle biler må gjennomgå en teknisk kontroll før de slipper ut på banen, bilen må møte følgende krav:

 

  • Kjørelys foran og bak, bremselys og blinklys må fungere
  • Stoler må være forsvarlig festet
  • Batteri må være festet
  • Bilen må ha tauekrok foran og bak (er denne demonterbar må den monteres bak)

Gjelder kun uregga biler, "banebiler", i tillegg til listen over må bilen:

 

  • Ha bur
  • Firepunkt seler
  • Bøttestoler
  • Brannslukker (håndholdt er ok)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er en banebil? Er en bil med med skilt, urørt motor og fullt interiør en banebil dersom den har halvbur og ispigg (noe som gjør at mange krever bur) for eksempel? Isbilen er langt fra noen ræserbil (org 2.2t), er heller ikke gjort all verdens med (Bur og ispigg) og blir antakelig bare i veien i "baneheat"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er en banebil? Er en bil med med skilt, urørt motor og fullt interiør en banebil dersom den har halvbur og ispigg (noe som gjør at mange krever bur) for eksempel?

 

Har du firpunkt og bøttestol må du også ha bur, men du kan ha bur og kjøre org stoler og seler.

 

I utgangspunktet går skillet fysisk på hastighet rundt banen, noe som ofte går på dekktype. Ispigg går mye fortere og man blir da satt sammen med "banebilene".

 

Brannslukker er et krav fra lokalt politi i forbindelse med godkjenning av treffet. Kravet der er at biler med bur, bøttestoler og firpunkt også må ha brannslukker. Men vi vil nok se en del biler som havner i en gråsone her. Er du i tvil er det enkleste å få tak i et lite brannslukker aparat også legg det i bilen, da bør du være dekket uansett utfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, fornuftig. Håndslukker blir montert uansett, kan få bruk for det før man vet ordet av det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du firpunkt og bøttestol må du også ha bur, men du kan ha bur og kjøre org stoler og seler.

 

I utgangspunktet går skillet fysisk på hastighet rundt banen, noe som ofte går på dekktype. Ispigg går mye fortere og man blir da satt sammen med "banebilene".

 

Brannslukker er et krav fra lokalt politi i forbindelse med godkjenning av treffet. Kravet der er at biler med bur, bøttestoler og firpunkt også må ha brannslukker. Men vi vil nok se en del biler som havner i en gråsone her. Er du i tvil er det enkleste å få tak i et lite brannslukker aparat også legg det i bilen, da bør du være dekket uansett utfall.

Så, så lenge man kjører med ispigg går det under banebil og ergo krever bur, bøttestoler, brannslukker etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mener iallefall at dei som kjører ispigg uten bur bør moderere seg bittelitt. Jeg vet av erfaring at det er VELDIG vanskelig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mener iallefall at dei som kjører ispigg uten bur bør moderere seg bittelitt. Jeg vet av erfaring at det er VELDIG vanskelig :P

 

Så, så lenge man kjører med ispigg går det under banebil og ergo krever bur, bøttestoler, brannslukker etc?

 

Vi har valgt å godta at biler uten bur etc kan kjøre med ispigg, men som det står i info artikkelen om treffet, vi kan legge ned veto om noen kjører over evne med ispigg uten bur i bilen. Man kan få kjøreforbud (på ispigg) om man er til risiko for seg selv eller andre.

 

Så har du ikke bur, men skal kjøre på ispigg, ta med vanlige vinterhjul også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for å følge opp det Anders skrev kommer vi til å følge dette med argusøyne. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet for sikkert om det finnes bensinpumper med 98 blyfri i nærheten av banen? Har med både ispigg og piggfritt. Jeg er ikke personen som satser liv å helse på en bane uansett, da bilen skal være med hjem igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har de, samme med diesel og e85

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler meg beglodd ;)

 

Haha ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi ser at det er litt uklarheter for noen rundt lys på bil.

- Kjørelys skal fungere forover og bakover

- Bremselys skal være i orden

- Blinklys skal fungere bakover

 

For de som ikke har lysene i orden anbefaler vi å få dette i orden snarest slik at man slipper å stå på isen uten å få kjørt :)

 

Husk at dette er for din og andres sikkerhet, og ikke for at vi skal være kjipe. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.