Dekkstøy kuhmo ku31 A6 2012

Anbefalte innlegg

Noen som erfaring med dekk til denne bilen?

Har satt på nye kuhmo ku31 255/35/20 og dekkene er supre og kjøre med,ingen sporing og godt grep,men de støyer irriterende mye!!!

Er snakk om en høyfrekvent romling over 50-60 km/t og gir seg ved 100-110kmt.

 

Kan minne om slitte hjullager,men kan vel utelukke dette siden det ikke støyer på fin nylagt asfalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle dekk står riktig vei og mener han som la på dekkene la seg på litt over 40psi..kan sjekke dette,men pleier dekktrykk og ha Noe og si på støy?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å øk trykket til rundt 2.9-3.0 bar (ca 43psi).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til Kumho, men det jeg har opplevd med flere dekk er at støy går betraktelig ned etter dekket er kjørt noen 1000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå testet forskjellige lufttrykk uten noen form for endring i støy.

Har lagt merke til støyen helt nede i 20kmt på enkelte veier og i motorvei hastigheter kjenner man en resonans i rattet,så ingen tvil om at det er dekkene.

Har vært i kontakt med leverandør så de har tatt dette videre med produsenten....

Noen som vet hva slags dekk disse bilene ble levert med originalt?vil tippe Audi har satt på et dekk som fungerer optimalt med denne bilen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forskjellige leverandører, men er i premiumklassen alle. At de funker optimalt med bilen er helt sikkert, men kanskje ikke på norske forhold. Har best erfaring med Continental og Nokian på Audiene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter nok Pirelli eller Conti originalmontert, størst sjanse for Pirelli. Nokian har ikke originalmontering på noen biler, leverer kun til ettermarked.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også noe støy på min i 40-60 som romling alla jullager kjører med falken 245x40x20" 2012 a6 avant spes vis bilen er kald

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått bekreftet at de tar dekkene i retur og refunderer kjøpssummen;)

Spørsmålet da er hvordan dekk jeg skal gå for...må være i premiumklassen.

Dette er familiebilen så støy og komfort er i høysetet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nokian har noe dekk som er veldig bra på støy har jeg hørt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, denne har nok Pirelli eller Continental originalt.

Se til at du får Audi-spesifikke dekk, merket med AO, så vet man at det passer sammen med din bil.

Det kan være akkurat slike ting som støy/resonans som gjør at Audi velger å sette på visse dekk.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info...nettopp det svaret jeg var ute etter;)

Valget står mellom dunlop sportmaxx eller pirelli pzero.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også anbefale Goodyear F1 assymetric 2. Premiumdekk som er relativt stille, og i hvertfall bare susing. fikk et Michelindekk som midlertidig, og det hørtes ut som man slo på en tromme og sang forferdelig.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes at både Dunlop Sportmaxx og Michelin Pilot Super Sport støyer en del, Nankang NS2 er stillere faktisk.

 

Nå har jeg Goodyear Efficient Grip og er svært fornøyd på alle punkter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok at hva slags bil man og har mye og si på dekket.Et dekk kan fungere bra på en a6 men ikke på en avensis.

Jeg prøvde nangkang 275.35.20 på transportøren min og de ble straks skiftet ut til falken.støynivået gikk drastisk ned.

På porscha kjører jeg Michelin pilot sport uten nevneverdig støy.

Derfor vanskelig og vite hva man skal kjøre på.

Regner med at jeg setter på pirelli pzero AO merket siden det er dette bilene ble levert med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har P-Zero på min som er klare for utskifting, det blir ikke Pirelli igjen, for å si det sånn...

 

Edit: hadde Hakka Black på gamle A6en (4F) som jeg var godt fornøyd med, gode på støy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

J

Regner med at jeg setter på pirelli pzero AO merket siden det er dette bilene ble levert med...

 

AO dekk er brukende på autobahn. I Norge not so much. Mye bedre å kjøpe dekk som er beregnet for vårt bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det like mange meninger som det er folk!

Dekk er tydligvis et vanskelig tema da folk oppfatter divers egenskaper ganske så forskjellig virker det som.

Har nå bestilt pirelli pzero AO merket tilsvarende det dekket bilen blir levert med originalt i Norge.

Finner det merkelig at Audi leverer en bil i millionklassen med et dekk som støyer og fungerer dårlig på bilen i Norge.

 

Hadde jeg banka 1,1 mill i bordet for en ny premium a6,hadde jeg forventet et stillegående bil som er helt nydelig og kjøre.

Vil tro det er mange sære og kresne a6 eiere der ute,så hadde det dekket fungert dårlig,ville det nok vært en relativt kjent sak.

 

Kommer tilbake med min erfaring i slutten av neste uke da jeg har på de nye dekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har P-Zero på min som er klare for utskifting, det blir ikke Pirelli igjen, for å si det sånn...

 

Edit: hadde Hakka Black på gamle A6en (4F) som jeg var godt fornøyd med, gode på støy.

Har du hatt disse dekkene siden de var nye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ikke dårlige, men de solgt i Norge er bedre for Norge. Problemet er vell mer i veiene her enn i dekkene :P

Du blir sikkert helt fornøyd ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hatt disse dekkene siden de var nye?

 

Nei, det skal jo sies at jeg kjøpte bilen forrige uke, og det er ca 3mm igjen. 255/40-19.

 

Min mor kjøpte en ny A3 i ca 07 som kom med P-zero i 225/40-17 og de var også svært mye støy fra.

 

Veigrepet har jeg ingenting og utsette på, men syns å huske at A3en sporet en del med disse dekkene.

 

Den forrige bilen min var en A6 4F som jeg hadde i 7 år, den fikk jeg med Pilot Sport, masse støy, byttet til Michelin Premacy HP, masse støy, byttet til Hakka Black og det ble MYE roligere, men fortsatt en del støy, vel og merke i Norge, i utlandet er det aldeles tyst. Alle dekkene var 245/40-18

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Asfalten i Norge er veldig grov, så dekk-støy blir det nokk av. Mye bedre i utlandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mor kjøpte en ny A3 i ca 07 som kom med P-zero i 225/40-17 og de var også svært mye støy fra.

 

Veigrepet har jeg ingenting og utsette på, men syns å huske at A3en sporet en del med disse dekkene.

 

Bare ment som info:

Forrige Audi A3 ble levert på en variant som heter P Zero Rosso, ikke bare P Zero. Rosso-utgaven er et eldre dekk, og noe av det du nevner stemmer bra. Men P Zero er et helt eget dekk igjen, og kan ikke sammenlignes direkte med P Zero Rosso.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når et dekk begynnere slitt,støyer det som oftest en del mere enn nytt....men det er tydelig store forskjeller på hvordan folk oppfatter støy.

Jeg kjørte på Michelin primacy hp i 18" på en transit sport uten nevneverdig støy.

 

Forrig bil av a6 allroad 4f med achilles 19" uten nevneverdig støy.

 

Er spent på hvordan jeg oppfatter pzero dekket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.