Hvilken dekkdim i 20" til 2016 Passat GTE

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med noen tips?

Bilen skal senkes 30mm ca. Vil gjerne ha litt komfort igjen.

 

Lasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg såg en sykt gjennomført her om dagen litt usikker på om det var GTE. har reg nr ,så kan du søke opp eiger å spør litt ang senk og felg/ dekk . Vis du vil

Mitt nr er 97684621 send meg en melding evt så skal eg sende over nr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Noen som har en formening om 225/30 blir for pinglete?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen eg traff hadde nok 245-255 den var god og brei bakenfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har org 19" med 235/40 dekk, dette høres ut som om tar i uten senk ved fult rattutslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må få med hvilken bredde på felgene.

 

Nye Passat er en stor bil og jeg ville ikke hatt noe mindre enn 235/30 på 8.5" om du bare skal senke moderat (vet ikke hvor mye sportsunderstellet på GTE senker og om du skal senke 30mm i tillegg eller til sammen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ene settet jeg ser på er 8.5 med 225/30 dekk. Skal senkes 30mm. Er org understell på GTE så den er ganske høy rett ut av boksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Noen som har en formening om 225/30 blir for pinglete?

 

Det blir for lite, 235/35R20 er omtrent identisk med org rulleomkrets.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/30 har nok for lav lasteindeks

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil 255/35-19 funke med 30mm senk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk til breiere dekket er til høyere blir dekksidene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, vet det. Men ingen som vet om det går?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er på jobb offshore så får ikke sjekket noe på bilen nå, men er redd det kan bli trangt. Har som skrevet over lyd ved fult rattutslag på min men har ikke klart å finne ut hvor det kommer fra. Skal hjem på onsdag så kan prøve å se mer da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en pm til Tor Håkon Vik (Bergen) her på forumet å spør om han har en sånn Passat. Eg søkte på skiltnr eg nevnte lenger opp og fikk Thor-Håkon Vik Bergen. Den bilen var vertfall lavere en 30 mm senk og om hans ikke subber vet du hva som er safe dim. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg med noen tips?

Bilen skal senkes 30mm ca. Vil gjerne ha litt komfort igjen.

 

Lasse

 

Orig.dim er 235/45 18, dvs 235/40 19 og 235/35 20 er samme størrelse. Ville brukt 245/35 20, 235/35 er litt ukurrant og det bør være plass, hvis man velger felg med rett offset, 40-45 mener jeg burde funke bra, 8x18" Monterrey felgen har ET44.

 

225/30 er helt feil og også ulovlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hadde akkurat den looken jeg er ute etter. Vet i alle fall nå at det blir 20!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en pm til Tor Håkon Vik (Bergen) her på forumet å spør om han har en sånn Passat. Eg søkte på skiltnr eg nevnte lenger opp og fikk Thor-Håkon Vik Bergen. Den bilen var vertfall lavere en 30 mm senk og om hans ikke subber vet du hva som er safe dim. :)

 

20160515_201602.jpg

 

Hei:) ser jeg har vært litt sløv å oppdatere tråden min, men ligger bilder her på forumet av bilen også;)

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?282586-Min-2016-Passat-GTE-20-quot-35mm-Eibach

 

Når/hvor såg du bilen? mvh Thor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en pm til Tor Håkon Vik (Bergen) her på forumet å spør om han har en sånn Passat. Eg søkte på skiltnr eg nevnte lenger opp og fikk Thor-Håkon Vik Bergen. Den bilen var vertfall lavere en 30 mm senk og om hans ikke subber vet du hva som er safe dim. :)

 

20160515_201602.jpg

 

Hei:) ser jeg har vært litt sløv å oppdatere tråden min, men ligger bilder her på forumet av bilen også;)

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?282586-Min-2016-Passat-GTE-20-quot-35mm-Eibach

 

Når/hvor såg du bilen? mvh Thor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser en her kjører 9x20 ET38 med 235/40 sammen med eibach senk.

http://www.golfgte.no/index.php?topic=332.msg3891#msg3891

 

 

Har prøvd å sende en PM og spurt om det subber, men har ikke fått noe svar enda.

 

Hei:) ser ikke at jeg har fått noen pm (er det her på forumet du har sendt?) Dette oppsettet er helt supert å kjøre med, ikke subber det og en kan ha fullt rattutslag uten at noe tar borti;) er 10x20 et 40 -255/30/20 bak og 8,5x20 225/35/20 et 38 foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser en her kjører 9x20 ET38 med 235/40 sammen med eibach senk.

http://www.golfgte.no/index.php?topic=332.msg3891#msg3891

 

 

Har prøvd å sende en PM og spurt om det subber, men har ikke fått noe svar enda.

 

Hei:) ser ikke at jeg har fått noen pm (er det her på forumet du har sendt?) Dette oppsettet er helt supert å kjøre med, ikke subber det og en kan ha fullt rattutslag uten at noe tar borti;) er 10x20 et 40 -255/30/20 bak og 8,5x20 225/35/20 et 38 foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:) ser ikke at jeg har fått noen pm (er det her på forumet du har sendt?) Dette oppsettet er helt supert å kjøre med, ikke subber det og en kan ha fullt rattutslag uten at noe tar borti;) er 10x20 et 40 -255/30/20 bak og 8,5x20 225/35/20 et 38 foran

 

Hei. Nydelig GTE du har. :)

Denne er det en på forumet på Golfgte.no som eier. Jeg fikk svar på PM fra han etterhvert. Det han skrev var:

 

Takker for det.

9x20 et 38 foran og bak

235/40-20 foran og bak

Eibach senkefjærer

 

Har fjernet en skrue øverst i innerskjermene foran da den subbet i over de største fartsdumpene.

Etter disse ble fjernet har jeg ikke fått til noen subbing.

Skal til vegvesen etter ferien og prøve å få alt i vognkort' date='

da ingenting tilsier at dette ikke skal gå.[/quote']

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:) ser ikke at jeg har fått noen pm (er det her på forumet du har sendt?) Dette oppsettet er helt supert å kjøre med, ikke subber det og en kan ha fullt rattutslag uten at noe tar borti;) er 10x20 et 40 -255/30/20 bak og 8,5x20 225/35/20 et 38 foran

 

Hei. Nydelig GTE du har. :)

Denne er det en på forumet på Golfgte.no som eier. Jeg fikk svar på PM fra han etterhvert. Det han skrev var:

 

Takker for det.

9x20 et 38 foran og bak

235/40-20 foran og bak

Eibach senkefjærer

 

Har fjernet en skrue øverst i innerskjermene foran da den subbet i over de største fartsdumpene.

Etter disse ble fjernet har jeg ikke fått til noen subbing.

Skal til vegvesen etter ferien og prøve å få alt i vognkort' date='

da ingenting tilsier at dette ikke skal gå.[/quote']

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:) ser ikke at jeg har fått noen pm (er det her på forumet du har sendt?) Dette oppsettet er helt supert å kjøre med, ikke subber det og en kan ha fullt rattutslag uten at noe tar borti;) er 10x20 et 40 -255/30/20 bak og 8,5x20 225/35/20 et 38 foran

 

Er det plass til bredere dekk foran, eller må man gå så smalt med det innpresset?

 

Lasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:) ser ikke at jeg har fått noen pm (er det her på forumet du har sendt?) Dette oppsettet er helt supert å kjøre med, ikke subber det og en kan ha fullt rattutslag uten at noe tar borti;) er 10x20 et 40 -255/30/20 bak og 8,5x20 225/35/20 et 38 foran

 

Er det plass til bredere dekk foran, eller må man gå så smalt med det innpresset?

 

Lasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.