Audi S2 - RS2 oppsett, men mangler hestekrefter

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har RS2 oppsett på min ABY motor, med RS2 Turbo, RS2 dyser, RS2 Clutch og Girkasse. 7A Kammer, forsterka råder, og chipper fra 034 motorsport som er lagd for dette oppsettet.

 

Hadde trøbbel med motoren for en stund siden, da den fikk feil blandingsforhold og diverse. Viste seg å være at chippene ikke var beregnet for oppsettet jeg har. Fikk da tak i noe fra 034 motorsport som var beregnet for akkurat mitt oppsett.

 

Etter dette fikk motoren riktig blanding og den gikk veldig fint! Det gjør den enda. MEN! ifølge teorien mangler jeg ca 100 hest!

Har forstått at med dette oppsettet og disse chippene så skal det i teorien være ca 350 hest i motor.

Jeg har lenge kjent at det ikke er i nærheten av 350 og fikk dette bekreftet på treffet på Rudskogen i helga.

Da jeg benket bilen på treffet i helga målte de ikke mer en 250!

 

De snakket også om at den fjusket litt. Dette er minimalt, men det er en liten fjusk ved pådrag. Knapt merkbart, men likevel.

 

Turbo er i orden, helt ny LMM, ny lambda osv osv osv. I tillegg går motor veldig fint, så jeg forstår ikke hva som er galt. Vet ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke heller :P

 

Noen som vet hva som kan være problemet? :)

 

Mvh

Torstein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Registerreim kan stå feil. Kammene står skeivt i forhold til hverandre.

-Bruker du rs2 exosmanifold å? Trang exos?

-Dårlig luftmassemåler.

-Bredbåndslamda? Hva har den i avlesning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmassemåleren er helt ny. Har en RS2 evo manifoil liggende som planen er å sette i ja :)

Bredbåndslambda avgir riktige avlesninger også.

 

Hva menes med at registerreima står feil? på hvilken måte kan den stå feil?

Da jeg byttet sist, sørget jeg for at den nye kom på igjen eksakt der den gamle stod, og at hjulene ikke "rullet".

 

Har også lurt på om det er en trykklekkasje et sted, men burde ikke motoren oppføre seg veldig annerledes da? at den fjuske veldig?

 

Skal se om jeg får tatt en dag med vag com for å se om det er feilkoder

 

Takk for god hjelp så langt gutter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du riktig ladetrykk? :)

 

Kjører på 1.4 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør absolutt få montert RS2-manifolden. Kjører du standard eksosmanifold er det absolutt ikke bra for sylinder én og fem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv nye coiler. Hadde nettopp samme problem med min med fusking - det var coilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desto mer info du oppgir, desto lettere blir det å hjelpe ;)

F.eks. AFR=12, WGF=original, ...

 

Siden du alltid har hatt problemer, så ville jeg ha sjekket at register-reim og kammer er korrekt innstilt. At coil og plugger er ok.

 

Generelt så gir RS2 tuning chipper 1,9bar ladetrykk, 1,4bar er originalt ladetrykk for RS2.

Når det gjelder de målte 250hk, så betyr ikke tallet så mye. En bedre referanse: sjekk andre som kjører på 1,4bar, med K24, K26 eller RS2 turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nylig mappet en AAN med RS2 turbo, rs2 manifold, rs2 innsug. Siemens 630 dyser.

 

På 1.6 bar fikk jeg 301 hk/450 nm i motor. Rulla er nødt til å være streng. Denne bilen går bedre enn min orginale RS2 gjorde, og den var benket til 380 hk.

 

Tydeligvis stor variasjon på rullene/dynoene?

 

Når jeg øker trykket får jeg mye mere varme, null effekt å hente på å øke trykket til 1.9 på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive at 1.4 bar må jo være alt for lavt. Som det står over her er dette orginalt trykk på RS2 og da er det kanskje ikke så rart om du har 250 hk på en streng rulle/dyno?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En K24-7200 (RS2-turbo) leverer jo mer luft ved samme trykk enn standard 20v-turbo (K24-7000), så noe mer effekt vil du jo få ved 1,4 bars trykk, såfremt alle andre parametre er like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker og takker og takker!

 

Manifold skal installeres fortløpende!

Skal prøve å justere opp turbotrykket også. men blir da redd for at turboen slites fortere igjen?

 

AFR ligger på rundt 14.7 ved cruising, og ved godt pådrag (turboen slår inn og trykket ligger høyt) så går den ned på det den skal. Husker ikke helt eksakt nå, men dette skal vell være rundt 10-11? eksakt tall den går ned på ved pådrag husker jeg ikke. Da må jeg ut å teste på nytt, men den går i hvert fall ned på 10-11.

 

Når det gjelder Wastegaten, så kan denne også ha med dette og gjøre ja. Da denne har blitt skrudd på før mitt eige av bilen. og jeg er usikker hvilken fjør det er.

Er så vanskelig å få tak i skikkelig wastegate.

 

Men hva anbefaler dere å kjøre i turbotrykk med dette oppsettet og hvilken wastegate/wastegatefjør burde jeg ha?

 

Det er nok flere "småting" som er med å spiller inn på dette ja.

 

Takk for masse god og innholdsrik feedback så langt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10-11 i afr er veldig fett og du mister effekt på dette samt får et tørst forbruk, det kan også diskuteres om du får mer varmeutvikling enn nødvendig.

12.2-12.5 er fin AFR på det effektnivået du er på.

Du nevnte noe om fusk, om den er såpass fet før den kommer i peak-momentområdet sitt så vil dette også tolkes som fusk fordi det er så fet blanding.

 

Du skal langt opp på effektnivå før det er noe behov for en annen wastegate enn den originale ifra Audi, ihvertfall med K24-7200 turbo. Dog bør du bytte ifra den originale fjæren til en stivere. En 1.9barA fjør er fin. Dette vil gi deg 0.9bar i grunntrykk og takler både det ladetrykket du kjører nå og gjerne litt mer om du velger å øke trykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg benket bilen på treffet i helga målte de ikke mer en 250!

 

250 på hjul eller omregnet til motoreffekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så rart at du har denne effekten med original eksosmanifoil.

Det er ikke noe standard på A/F ratio. Det kommer an på ladetrykker blandt annet.

Bensintrykket øker like mye som turbotrykket og da får motoren mer bensin.

Ta ut alle pluggene og se hvilken farge det er på tuppen. Den skal ha "stratosfarge"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

250 på hjul eller omregnet til motoreffekt?

 

250 Motor.

 

 

Mye bra innputt her folkens! skal nok få orden på det med alle disse råd og tips dere kommer med! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wastegaten min har blitt skrudd på av tidligere eier. Og jeg lurte i forbindelse med kjøp av ny fjør hva jeg skal/bør gjøre med wastegaten.

Noen som vet hvordan den skal være orginalt? Jeg tenker på bolten/mutteren som kan justere fjøra litte gran. Er dere med på hva jeg mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff et lokk som ikke er moddet. Enkelt og greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å bytte å fjæra, Så tester du et drag i 3 gir. Lader den liten så strammer du fjære noen runder og tester igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du N75-ventil og vet hva grunnladetrykket på fjæren din er (f.eks 0,9 bar), kan du alternativt koble fra kontakten på N75-ventilen og justere skruen til du får dette trykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du N75-ventil og vet hva grunnladetrykket på fjæren din er (f.eks 0,9 bar), kan du alternativt koble fra kontakten på N75-ventilen og justere skruen til du får dette trykket.

 

Ta heller av slangene. Tar du ut kontakten så får du feilkode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.