VACN Rudskogen 2018 21. - 22.09

Anbefalte innlegg

Dekkes forhåpentligvis ved at alle blir informert på obligatorisk førermøte, samt speakeranlegg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Lite spørsmål angående banekjøring her.

Er det lov med mobilholder i bilen under kjøring på bane? For å filme.
fks denne. 

https://www.clasohlson.com/no/iDeal-of-Sweden-telefonholder-med-magnet/38-8415

 

Hmm.. Akkurat den er jeg litt skeptisk til. Telefonen sitter ikke skikkelig fast i en slik holder om det skulle gå galt. Og en telefon blir ganske tung om du havner i bråstopp. @Jan Aimar Kostøl, har du innspill her? F.eks om det er andre typer som er bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett de kjøre med mobilholdere og tlf øverst i ruta på Trackday. :-) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har sett de kjøre med mobilholdere og tlf øverst i ruta på Trackday. :-) 

De har nok ikke spurt først. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det står porten stenger 23.00. Vi er en god gjeng fra Haugesund som kjører etter jobb på torsdagen, sikkert endel fra Bergen å Stavanger også som kjører på den tiden. Vi kommer nokk ikke fram før 23.00. Må vi campe på utsiden? xD

 

Edit: Svarer på denne selv : rolleyes

"Porten til banen/campen er stengt mellom 23:00 og 08:00, nr. til en nattevakt med nøkkel vil være hengt opp på porten. "

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har sett de kjøre med mobilholdere og tlf øverst i ruta på Trackday. :-) 

 

Hvis du finner en holder som kan holde telefon skikkelig fast selv ved velt så tenker jeg det stiller på samme linje som gopro. Vet at flere i klubben brukes dette til laptimer f.eks.

Men bruk huet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ser det står porten stenger 23.00. Vi er en god gjeng fra Haugesund som kjører etter jobb på torsdagen, sikkert endel fra Bergen å Stavanger også som kjører på den tiden. Vi kommer nokk ikke fram før 23.00. Må vi campe på utsiden? xD

 

Edit: Svarer på denne selv : rolleyes

"Porten til banen/campen er stengt mellom 23:00 og 08:00, nr. til en nattevakt med nøkkel vil være hengt opp på porten. "

 

Vi har en mann sittende i porten til 01:00. Håper dere er der før det. Hvor fant du det punktet du siterte forresten?

Følgende står i årets program: "Bom/port: Bommen inn til området stenges kl.23, åpning etter dette avtales dette ved behov, lapp med nummer henger på porten."

 

Til andre som vet at de ikke rekker til 23:00 på torsdag, meld inn her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Vi har en mann sittende i porten til 01:00. Håper dere er der før det. Hvor fant du det punktet du siterte forresten?

Følgende står i årets program: "Bom/port: Bommen inn til området stenges kl.23, åpning etter dette avtales dette ved behov, lapp med nummer henger på porten."

 

Til andre som vet at de ikke rekker til 23:00 på torsdag, meld inn her.

Står på programmet over det som du har sitert :P

 

 

20180917_112042.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Står på programmet over det som du har sitert :P

 

 

 

 

Se der ja.. Litt dårlig til å lese :p hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har med dekkomlegger eventuelt vet hvor man kan få lagt om dekk rett i nærheten?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Noen som har med dekkomlegger eventuelt vet hvor man kan få lagt om dekk rett i nærheten?

 

Er et par dekkshapper i Rakkestad ihvertfall. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hafslund dekksenter. 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Noen som har med dekkomlegger eventuelt vet hvor man kan få lagt om dekk rett i nærheten?

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. porten natt til fredag: Vi sitter vakt der til klokken 01:00. Om du vet at du ikke rekker det må du si fra asap! Vi har nok å gjøre fra fredags morra, og har ikke mulighet til å sitte våken hele natten som bomvakt. Så konsekvensen er at du kommer til stengt port om det blir senere. Men send meg en pm om du vet at du kanskje kommer rett etter 01:00, så skal jeg prøve å være våken. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kommer Kollevold iår også? 

 

Det hadde vært fint!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er opptatt med rallyrunde, så de kunne ikke komme.

 

Det jeg skrev ang. PM for portens del, så må jeg ha det i dag eller i løpet av morgendagen, altså på dagtid. Ikke send meg PM om du står utenfor porten natt til fredag og klokka har passert 01:00. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med drifting er ikke nødvendigvis at de ligger bredt i svingen.

Det største problemet er all gummien og andre dekkrester som blir liggende OVERALT!!!

 

Etter et par runder blir det som å kjøre på såpe. Det blir et ubrukelig underlag.

1 runde med drifting ødelegger for mange runder med spor etterpå.

 

Jeg skjønner overhodet ikke dette fokuset på drifting i en klubb for forhjulstrekkere og quattro.

Treffet er for VAG og ikke for alle andre merker.

 

Mange utenforstående gidder ikke komme på våre treff fordi det blir: lite kjøring, for mye rot og dårlig underlag pga drifting.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Problemet med drifting er ikke nødvendigvis at de ligger bredt i svingen.

Det største problemet er all gummien og andre dekkrester som blir liggende OVERALT!!!

 

Etter et par runder blir det som å kjøre på såpe. Det blir et ubrukelig underlag.

1 runde med drifting ødelegger for mange runder med spor etterpå.

 

Jeg skjønner overhodet ikke dette fokuset på drifting i en klubb for forhjulstrekkere og quattro.

Treffet er for VAG og ikke for alle andre merker.

 

Mange utenforstående gidder ikke komme på våre treff fordi det blir: lite kjøring, for mye rot og dårlig underlag pga drifting.

 

 

 

Det er STOR forskjell på drifting og slædding, og det er slædding vi tillater. Om det du sier stemmer om at folk med quattro ikke drifter, så må du nesten si det til de med quattro på treffene våre som faktisk gjør det 😉

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Problemet med drifting er ikke nødvendigvis at de ligger bredt i svingen.

Det største problemet er all gummien og andre dekkrester som blir liggende OVERALT!!!

 

Etter et par runder blir det som å kjøre på såpe. Det blir et ubrukelig underlag.

1 runde med drifting ødelegger for mange runder med spor etterpå.

 

Jeg skjønner overhodet ikke dette fokuset på drifting i en klubb for forhjulstrekkere og quattro.

Treffet er for VAG og ikke for alle andre merker.

 

Mange utenforstående gidder ikke komme på våre treff fordi det blir: lite kjøring, for mye rot og dårlig underlag pga drifting.

 

 

 

Som regel går dette veldig greit for de aller fleste og flertallet er fornøyd. Nei kanskje ikke gutteklubben grei kommer og kjører, men det tror jeg vi kan leve med.

Tell antall VAG totalt i sladdeheat så vil du se at det faktisk er en god del medlemmer som liker å få litt slipp på hjulene.

Hvis de klarer å kjøre Gatebil Extreme på Gatebil klarer du noen runder på banen i TTen din. Tidtakning er uansett ikke lov på VACN sine treff så dette er bare for gøy :)

KOS DEG!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Problemet med drifting er ikke nødvendigvis at de ligger bredt i svingen.

Det største problemet er all gummien og andre dekkrester som blir liggende OVERALT!!!

 

Etter et par runder blir det som å kjøre på såpe. Det blir et ubrukelig underlag.

1 runde med drifting ødelegger for mange runder med spor etterpå.

 

Jeg skjønner overhodet ikke dette fokuset på drifting i en klubb for forhjulstrekkere og quattro.

Treffet er for VAG og ikke for alle andre merker.

 

Mange utenforstående gidder ikke komme på våre treff fordi det blir: lite kjøring, for mye rot og dårlig underlag pga drifting.

 

 

Jeg tror du blander klubbens treff med noen andre sitt.

 

Først og fremst:

Klubben har vedtak på at drifting er forbudt på klubbens offisielle bane og utstillingstreff.

I artikkelen/programmet er det påpekt at vi tillater ikke driftikke nevnt mindre enn 3 ganger, de som ikke får med seg det, vil enten få denne beskjeden i sekretariatet, teknisk eller på førermøtet.

Her er skjermdump ifra artikkelen, da du ikke har lest denne.

image.png

 

Det neste er gummien og dekkrester du påpeker ligger overalt, jeg råder deg til å holde deg i idealsporet, der det er best å være for å ha en effektiv kjøring. Kjører du utenfor derimot, så vil nok varme dekk plukke opp dekkrester.

Det neste er at det vil alltid være noe form for rester, vi kan selvsagt stenge banen for kosting. Dette tar 1 time å koste hele banebredden. Hvor ofte skal vi koste mener du?

Jeg er også rimelig sikker på at ingen har lovet noen at de skal kunne komme ifra banekjøring med ren bil, jeg må alltid ta en litt ekstra runde TLC når jeg kommer hjem, synes det er litt sjarm å kose seg med bilen jeg. Tross alt bilinteressert..

 

Litt pussig at du kommenterer grepet. I 2016 da vi tillot driftingbiler og banen så ut som værst, så satte klubbens frivillige instruktør ny bestetid på kjøringen sin. Det kan godt være han hadde gjort endringer på bilen, men det var ihvertfall ikke veigrepet som var utfordringen da. Hot-tips er at du kan benytte deg av klubbens instruktør, mulig han kan dele noen tips og triks? Dette er gratis for deg som medlem.

 

Heller ikke kjent med påstanden om at klubbens treff kun er for VAG, det er ihvertfall ikke det vi kommuniserer ut:

image.png

 

Medlemmer skal føle seg velkomne selv om de bytter ut den trofaste bilen som var under VAG-konsernet for en annen type bil. Eller hva om vedkommende har et artig prosjekt som ikke er ifra VAG-konsernet? Skal vi da nekte disse tilgang? Det kommenteres nesten ukentlig om aktivitet og tilbakemeldingstråder etter treff har ofte flere som bemerker at det er lite biler og mennesker på treff. Men hvis vi kun skal slippe inn VAG og nærmste spørre ut de besøkende hvorfor de kommer i en non-vag kjøretøy så forstår jeg godt at vi blir droppet for noe annet den helgen vi har treff. Kanskje det kommer potensielle klubbmedlemmer til treffene våre for å se hva VACN er og da ønsker vi å vise oss ifra vår beste side. Dèt kan ingen klandre oss for håper jeg på.

 

Du kommenterer at det er lite kjøretid. Her tror jeg du var litt rask og tenkte på noen andre igjen. Eller mener du at 6,5 time effektiv kjøring for 1300kr, inklusiv forsikring, er lite?

Deretter skriver du for mye rot? Javel, det er ikke den første, eller andre, tanken jeg får når jeg tenker på klubbens treff.

Vi får gode skussmål av både Vålerbanen og Rudskogen motorsenter for at vi har et ryddig opplegg. Vi tar sikkerheten først og vi leier inn sanitet og ambulanse som har spesialtrening innenfor motorsport og godkjente flaggpostvakter innenfor racecrew. Vi blir også sett på som en seriøs arrangørklubb av de lokale politidistriktet. Vil også legge til at når det ble full stans på det planlagte isbanekjøringen så klarte ildsjeler i klubben å dra i land et alternativt sted og de lokale der noterte ned mange punkter på en liste over ting vi som klubb gjorde som de synes var meget gode ideer.

Med alt dette så vil jeg mer enn gjerne ha mer informasjon om hva medlemmer opplever som rotete.

 

Innlegget kan mulig virke litt defansivt men det er det ikke altså. Jeg må bare si at de tusentalls av frivillige timer som jeg og andre hovedstyret, samt de medlemmene som er med å støtter opp, legger ned av tid i klubben, så er det dumt å lese at noen ikke er fornøyde og da vil vi vise til at det aller meste er det en tanke og en plan bak.

 

Til slutt vil jeg legge til en liten linje,

Det er verdt å huske at det er dèt vi til enhver tid gjør som klubbmedlemmer, som bestemmer hvor bra klubben er. Vi har alle et ansvar for å bevare og skape et bra og inkluderende klubbmiljø. Fremsnakker vi ikke klubben, så kan vi heller ikke sitte på gjerdet å klage på at aktivitet og medlemstall faller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kommer med en eller annen rusten Audi, kamera og kone.

Som vanlig, får en si! Blir 18. året (ikke gangen) dette. :P

Rusten kone?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.