Anbefalte innlegg

Fant dette nå..

Så da var det spikeren i kista for banekjøring i år allerede før sesongstart...med mindre reglementet blir endra på for og tilpasse seg slik vi har praktisert "våre" treff. Eller løser det seg ved Engangslisensen?

Screenshot_20230505_223611_Facebook.jpg

Screenshot_20230505_223806_Facebook.jpg

Screenshot_20230505_223820_Facebook.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal biler ha ‘gyldige skilter og vanlig forsikring’..?!

 

Veitrafikkloven (eller hva det heter..) gjelder vel ikke på en lukket racerbane….ei heller forsikringen…!

Så hva er poenget..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Per dags dato så har vi ikke fått reglementet, men det skal vi få ordna i god tid før selve treffet :) 

Snart 20 dager til. Enda ikke sett noe konkret reglement fra klubbens side. Hvordan ligger vi an? Er så nært nå at dersom vi skal få deltatt då må en nesten vite litt ang dette. 

Er endel som må organiseres før en evt deltakelse som ikke kan vente til et par dager før.. f.eks leie av trekkbil, klargjøre banebil (eller ikke), skaffe fuel, planlegge avreise ifbm jobb og familie..

Blir mye mas nå men siden vi bor en 9-10timers kjøretur unna så må vi vite mer ang arrangement, regler og pris da det er mye usikkerhet rundt dette nå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dette svaret av alfa klubben.

Screenshot_20230508_144432_Messenger.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst ?? Det er er rett og slett dårlig fra Vacn sin side . Hvis dette stemmer så er dette slett jobb og dårlig kommunikasjon . Noen fra klubben som kan komme med noe info ?????
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Snart 20 dager til. Enda ikke sett noe konkret reglement fra klubbens side. Hvordan ligger vi an? Er så nært nå at dersom vi skal få deltatt då må en nesten vite litt ang dette. 

Er endel som må organiseres før en evt deltakelse som ikke kan vente til et par dager før.. f.eks leie av trekkbil, klargjøre banebil (eller ikke), skaffe fuel, planlegge avreise ifbm jobb og familie..

Blir mye mas nå men siden vi bor en 9-10timers kjøretur unna så må vi vite mer ang arrangement, regler og pris da det er mye usikkerhet rundt dette nå. :)

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Seriøst ?? Det er er rett og slett dårlig fra Vacn sin side . Hvis dette stemmer så er dette slett jobb og dårlig kommunikasjon . Noen fra klubben som kan komme med noe info ?????
 

 

Det er litt utfordringer med kommunikasjon, skal ikke legge skjul på det. Vet ikke hva mer jeg kan si enn at det jobbes med, og tru meg det er vanskelig å få kommunikasjonen til å gå opp i en hektisk hverdag. Det er mye som må stemme overens når det er et samarbeid mellom flere parter. Burde vært startet på for lenge siden, men vi ligger litt bakpå med alt i år.. 

 

Så er det greit at informasjonen som skal utgis er korrekt og, av erfaring så blir det mye krøll hvis ting endres når noe er publisert.. Vi håper på å få landet alt snart.

 

Vil i hvert fall beklage at ting ikke har gått helt etter planen, og de utfordringene det påfører dere. Vi gjør vårt beste, så prøver vi å ta lærdom av dette og forbedre oss der vi kan. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært arbeider med å få til ett felles treff via KNA-Klubbsamarbeidet siden vinteren 2022.  Det er 3 klubber som møttes og fått ansvaret for å få til «felles banekjøring».  Det er VACN, Norsk Sportsvogn Klubb (NSK) og Alfa Romeo Klubben.  Vi har blitt enige om at hvis vi skulle få til dette i 2023 så måtte en klubb være ansvarlig. På grunn av leieavtaler, forsikring, lisenser, regler og risiko.  Vi ble enige om at Alfa Romeo klubben står for dette i 2023.  Vi har fått/har en kontaktperson Alfa Romeo klubben. VACN må forholde seg til ham – det det er den formelle kanalen.  Vi har purret (skriftlig) og fulgt opp ganske tett for å få ut informasjonen vi trenger, for å informere dere. Dessverre så går det tregt.  De siste purringene ble sendt på fredag den. 5 mai og mandag den 8. mai. Vi er liek utålmodige som dere.

Det vi vet er at den «frie banekjøringen» er kun for registrerte biler. Da det er reglementet til Alfa Romeo klubben.  Vi har ikke fått det endelige reglementet -men legger ut det vi har nå.  Så satser vi på at de blir få endringer.

"Reglementet" ligger her (merk ikke endelig) Tilleggsregler - 6. august 2022 - Vålerbanen.pdf

Foreløpig kjøre plan ser ut til å bli:Tidskjema løp 3 og 4 - 2023 - final (1).pdf

 

Prisene ser ut til å bli:

 

Forhåndspåmelding medlemmer (senest 4 dager før det vil si senest den 24.5 . Merk: Vi har ikke fått en formell bekerftelse på dette via våre kanaler):
Forhåndspåmeldt 1.400 + lisens
Etterpåmeldt 1.600 + lisens
VACN medlemmer kjører på "mdelemspriser".   Vi oppdateter dere så snar vi får mer informasjon.  Vi følge opp dette rimelig tett.  Men vi må desverre få dette gjenno de formelle kanalene.  Det skal kjøres på egangslisenser på samme måte som vi VACN er vant til.
 
Oppdatering kommer så snart vi har mer.
 
Samtidig er det slik at vi baserer oss på frivillig innsats. Som det blir vanskeligere og vasnkeligere å få folk til til å være med og å bidra.  På "bankjøring" så trenger vi noen som kan være med på å dra lasset og bidra.  SÅ har du lyst eller kjenner noen så si i fra. Det er kjempe viktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen:  Da har vi fått noe mer informasjon fra Alfa Romeo Klubben.  Legger ut teksten med informasjonen vi fikk i dag (9/5/23):

 

Hei, Hans-Peter, Erik og Trygve

 

Jeg jobber med programmet for Rudskogen 28/5 nå. Kommer tilbake med dette asap. Tidsplanen er i praksis klar (vedlagt draft 5), og prisene fikk jeg styrebehandlet nå i helgen;

 

Pris banekjøring – medl. av arrangørklubb (KARN og VACN):

Forhåndspåmeldt senest 4 dager før arrangementet    : kr. 1.400 + kr. 220.- for NBFs engangslisens for banekjøring.

Påmeldt senere enn 4 dager før arrangementet             : kr. 1.600 + kr. 220.- for NBFs engangslisens for banekjøring.

 

Pris banekjøring – medl. av andre klubber:

Forhåndspåmeldt senest 4 dager før arrangementet    : kr. 1.600 + kr. 220.- for NBFs engangslisens for banekjøring.

Påmeldt senere enn 4 dager før arrangementet             : kr. 1.800 + kr. 220.- for NBFs engangslisens for banekjøring.

 

Det er forhåndspåmelding og VIPPS som gjelder - ingen kontanter og betalingsterminal.

-          VIPPS til 21422 – Klubb Alfa Romeo Norge

-          Kontonummer – 1607.39.85645

 

Jeg er ganske sikker på at det ikke det kommer noen endringer på tidsplanen, og prisene er som sagt styrebehandlet så de er klare.

 

---- info/epost slutt -----------

 

Som dere da ser så har vi i hvertfall fått verifisert prisene.  Mer informasjon følger - så snart vi får mer. Vi purrer på og følger opp. 

Tidssjemaet som ligger i posten over - gjelder da (med rimelig god sikkehet for at det ikke blir endret)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er oppdatering nr 2 i da fra Alfa Romeo Klubben - når det gjelder lisenser som må kjøpes på forhånd på nettet:

 

1. Det er NBF engangslisenser som gjelder. De kjøpes her:
Vi pleier å henge opp QR kode med link. 
 
2. Ja. Lisensen gjelder for en person og en bil (altså bil og sjøfør)
 
3. Hver sjåfør må løse sin egen personlige engangslisens. 
 
4. Passasjerer løser passasjerlisens. 
 
Vi pleier å dele ut armbånd som bevis på lisens og førermøte. Det vises ved innslipp. 
 
______________________
 
Na venter vi på neste oppdatering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA er det på tide med oppdatering nummer 3 i dag.  Vi har da fått det endelige banekjøringsreglementet for kjøring i Alfa Romeo klubbesn regi den 28.5.2023.

 

Det reglementet som det kjøres på ligger nå her:Reglement-Banedag-oppvisning-17_03_16.pdf

 

Videre en viktig presisering for @Henning Olafsen direkte fra Alfa Romeo Klubben:

 

Vi bruker NBFs banedagsreglement som utgangspunkt (vedlagt). Bilene skal være registrert på norske skilter. Prøveskilt godtas ikke.  Rally-biler? Det er en problemstilling som ikke har vært aktuell for oss tidligere, men hvis bilen har vanlige norske skilter og er godkjent for kjøring på åpen vei, kan den selvsagt kjøre. Utfordringer knyttet til store hastighetsforskjeller, er et tema på det obligatoriske førermøtet.

 

Vi tolker det slik at det er greit med registerte rallybiler (på Norske skilter).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det noen vei att bilene må være Eu godkjent? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert. Takk for oppdateringer. :)

muligens jeg er i fornektelse og litt treg i nøtta :p men slik jeg tolker rubrikken fra Reglement så kan jeg i mitt tilfelle stille med mitt prosjekt ved og løse engangs vognlisens/kombinert lisens. ? Da bilen har Norsk vognkort og identitetspappirer selv om den ikke er registrert pr.dd? Eller misforstår jeg?

Screenshot_20230509_215750_Samsung Notes.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

DA er det på tide med oppdatering nummer 3 i dag.  Vi har da fått det endelige banekjøringsreglementet for kjøring i Alfa Romeo klubbesn regi den 28.5.2023.

 

Det reglementet som det kjøres på ligger nå her:Reglement-Banedag-oppvisning-17_03_16.pdf

 

Videre en viktig presisering for @Henning Olafsen direkte fra Alfa Romeo Klubben:

 

Vi bruker NBFs banedagsreglement som utgangspunkt (vedlagt). Bilene skal være registrert på norske skilter. Prøveskilt godtas ikke.  Rally-biler? Det er en problemstilling som ikke har vært aktuell for oss tidligere, men hvis bilen har vanlige norske skilter og er godkjent for kjøring på åpen vei, kan den selvsagt kjøre. Utfordringer knyttet til store hastighetsforskjeller, er et tema på det obligatoriske førermøtet.

 

Vi tolker det slik at det er greit med registerte rallybiler (på Norske skilter).

 

Med tanke på at rallybiler med 'norske skilter' kan ha begrensede rettigheter for transport på offentlig vei, var det godt å se. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Står det noen vei att bilene må være Eu godkjent? 

 

I og med at bilens skal ha skilter og være registrert, les i godkjent stand så må bilen være EU-godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Supert. Takk for oppdateringer. :)

muligens jeg er i fornektelse og litt treg i nøtta :p men slik jeg tolker rubrikken fra Reglement så kan jeg i mitt tilfelle stille med mitt prosjekt ved og løse engangs vognlisens/kombinert lisens. ? Da bilen har Norsk vognkort og identitetspappirer selv om den ikke er registrert pr.dd? Eller misforstår jeg?

Screenshot_20230509_215750_Samsung Notes.jpg

 

Slik vi forstår det utfra vår dialog med KARN (Alfa Romeo klubben) så stilles det følgende tilleggskrav  (av KARN)-  bilen skal være registrert på Norske skilter og godkjent av SVV.  Men vi dobbeltsjekker med KARN (PS. Det kan ta litt tid).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi en avklaring/verifiakasjon fra KARN - denne gjelder spesielt for @Stian Torvestad . KARN sier at følgende gjelder:

 

Hei igjen,

 

Jeg er klar over at NBFs reglement åpner for biler som ikke har norske skilter, men du har helt rett i det du skriver, klubbens eget reglement for banekjøring krever dette. Ref pkt. i vårt reglement (vedlagt);

 

2. BILEN :

Alle biler som deltar på KARN’s banetreff skal være registrert, ha gyldige oblater og tilfredsstille veitrafikklovens krav til biler

som er i bruk på offentlig vei. Prøveskilt er ikke tillatt I noen form.

Arrangøren kan etter teknisk kontroll nekte at bilen blir brukt på kurset. Sjåfør/eier er ansvarlig for at bilen tilfredsstiller gjeldende

lydkrav for banen.

 

Vedlagt epsten var KARN ansvars/erkleringsskjema - som alle skal signere på .... Banekjøringsskjema.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprettet egen tråd i forhold til Rudskogen treffet. Videre spørsmål kan tas i denne tråden :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Alle biler som deltar på KARN’s banetreff skal være registrert, ha gyldige oblater og tilfredsstille veitrafikklovens krav til biler

som er i bruk på offentlig vei. Prøveskilt er ikke tillatt I noen form.

 

Oblater, faktisk. Ser ut som dette ikke har vært revidert på mange år.. Kommer det flere klubber som dere har registrert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei @Bjørn Eirik Ødegård, det kommer biler fra NSK, muligend Corvette Club Noway (få hvis noen), og  BMW Car Club Norway.

 

Ja - det har nok ikke vært endret på en stund. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg syns det er trist at Klubben kun greier å avholde 1 ordentlig hovedtreff når det er klubben sitt 30 års jubileum. 

Disse treffene med alfa klubben utelukker jo effektiv store deler av klubben.

En betydelig andel av medlemmene kjører biler uten skilt på treff, treffene er kun på søndager, noe som ikke har vært ønsket av medlemmer og styret tidligere pga begrenset kjøretid (kirketid) og medlemmer med lang kjøre vei.

I tilegg er det da kun 1 treff med utstilling i regi av klubben. 

 

Vet dere i styret har hatt mye utfordringer med sykdom i år, men hadde håpet vi alikevel kunne hatt 2 hovedtreff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig synd at man ikke får kjøre med banebiler, på ei bane. Men sånn er det vel bare. Vi vet dere gjør deres beste uansett : ja : Klubben får prøve å ta litt lærdom  av dette , og være litt mere proaktiv opp mot neste år.

Kommer uansett i August :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Hans-Peter Röder

Har dette løst seg?

Fikk akkurat en telefon fra ett annet medlem i Moss med lisens bil som hadde hatt en lengre prat med leder i Alfa klubben og fått beskjed om at alle var velkommen? Både lisens biler og vei biler? 

 

Han kjører selv lisens bil og var nå hvertfall overbevist om at han kunne møte på søndag å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

@Hans-Peter Röder

Har dette løst seg?

Fikk akkurat en telefon fra ett annet medlem i Moss med lisens bil som hadde hatt en lengre prat med leder i Alfa klubben og fått beskjed om at alle var velkommen? Både lisens biler og vei biler? 

 

Han kjører selv lisens bil og var nå hvertfall overbevist om at han kunne møte på søndag å kjøre.


Dette er hva som står av info hos Klubb Alfa Romeo Norge:

Forskjellen på Stradale og racingserien Corsa Italiana er på noen områder ganske stor, spesielt når det gjelder sikkerhet, som f.eks. bur. Men det har ellers veldig mange likheter. Stradale kjøres med din egen privatbil og krever innløst personlig engangslisens fra Norges Bilsport Forbund (NBF), mens Corsa Italiana er en egen racingserie hvor man kjører en rigged løpsbil med årslisens fra NBF.

https://www.klubbalfaromeo.no/medlemsfordeler/stradale/?fbclid=IwAR08eZSuTM27_PFSUfn6w2ZGO26BS4CcAy15yXtIiQtFSzKJxmrvM9WSbSc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere legger nok ned mye arbeide ifbm drifting av klubb og div bane treff. Så Good Job der. Men ang slik som denne dagens kjøring og usikkerheten ifbm reglement for hvilke typer kjøretøy dom kan delta var svært uheldig. Men fint for dem som kan delta.

Stiller derfor et enkelt spm i denne tråden som jeg håper dere kan svare på. Og dersom om noe er uklart så anbefaler jeg at det blir sjekka opp i lenge før treff på Sokendal sammen Med KARN. 

Spørsmål er som følger. Blir det mulig og kjøre med biler som på VACN sine treff på KARN Sokndal treffet? (Tenker da på f.eks meg selv med avskilta bil men med Engangslisens som på "våre" treff). 

Start gjerne egen tråd ang Sokndal treffet for ryddighetens skyld i denne tråden.

Ha en fin kveld videre. Så håper jeg dem som har vert på rudskogen i dag har fått kost seg :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.