Oslo: Tråden om værste til Lørenskog Golf mafia

Anbefalte innlegg

Som jeg skreiv i går: Prøv å låne deg et hjullagerhus først. Dersom nedre del av rammevangen/fjærtårnet var trykket inn ville man ha sett dette på fjærbeinsstagene. Disse ser ut til å være i orden, så da prøver man enkle reparasjoner først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joachim og jeg var på værste i går. Vi kikka litt mer på bilen min, og det kan se ut til at det er bærearmen som har fått seg en liten knekk. Denne er minimal, men jeg håper at det bare er den som gjør utslaget.

 

Etterpå tok vi noen bilder fordi vi kjeda oss. Finner ikke på noe lurt å skrive til disse bildene, men vi testa i hvert fall forskjellige metoder å løfte en einser på.

 

Div_v_rste_333.sized.jpg

Div_v_rste_338.sized.jpg

Div_v_rste_341.sized.jpg

 

Denne metoden vant:

Div_v_rste_334.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joachim og jeg var på værste i går. Vi kikka litt mer på bilen min, og det kan se ut til at det er bærearmen som har fått seg en liten knekk. Denne er minimal, men jeg håper at det bare er den som gjør utslaget.

 

Etterpå tok vi noen bilder fordi vi kjeda oss. Finner ikke på noe lurt å skrive til disse bildene, men vi testa i hvert fall forskjellige metoder å løfte en einser på.

 

Denne metoden vant:

Div_v_rste_334.sized.jpg

 

Dette må selvfølgelig ikke prøves hjemme uten tilsyn av profesjonelle og bruk av skikkelig beskyttelsesutstyr:

 

Div_v_rste_335.sized.jpg

 

Ellers tok vi merking av verktøy til nye høyder....

 

Div_v_rste_328.sized.jpg

 

Blir fort litt søling da... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere hadde lite å gjøre med andre ord : smil :

 

Vi får vel skru litt bil idag da? Eg kjem rett etter jobben. Skal bare innom BilExtra på Ryen og kjøpe en liten stubb med eksos til G3`en. : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei gutter og Rune Andre ;)

 

Nå er jeg blitt medlem og :)

 

Hørte jeg kjørte fra Joachim og Marius i går på E6 :nana:

La ikke merke til at det var dere, hehe

 

Vi snaxx

 

-Tessa-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du bytta boxer når du kom hjem etter det løfte stuntet der, Joachim! :nana:

Burde kanskje inkludere Pampers som en del av sikkerhetsutstyret.... : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei gutter og Rune Andre ;)

 

Endelig har vi fått bevist at R-A ikke er en gutt!!!

Takk, Tessa!!!!! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde kanskje inkludere Pampers som en del av sikkerhetsutstyret.... : haha :

Sparco-utstyret var jo bare en del av sikkerhetutstyret da...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kunne i det minste gitt den litt solid hjulløft da jokke...:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte jeg kjørte fra Joachim og Marius i går på E6 :nana:

velkommen i klubben :)

 

men en liten ting:

alle kjører ifra marius da ;):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei gutter og Rune Andre ;)

 

Nå er jeg blitt medlem og :)

 

Hørte jeg kjørte fra Joachim og Marius i går på E6 :nana:

La ikke merke til at det var dere, hehe

 

Vi snaxx

 

-Tessa-

 

 

Hallå... ;)

Bra du satte racer-marius og co-joachim på plass.. hi hi!!!

 

Endelig har vi fått bevist at R-A ikke er en gutt!!!

Takk, Tessa!!!!!

 

hmm... hun uthevet bare meg litt ekstra :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du satte racer-marius og co-joachim på plass.. hi hi!!!

 

Det var ikke race! KOLONNEKJØRING HETER DET! (man kjører pent når innholdet på tanken er betalt med master card ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut somKOLONNE kjøring.. det var vel heller et Race som dere taptemot Tessa..: haha : Litt leit igrunn...... Det litt rare i hele situsjonen er vel at Joachim omtrent kastet bilen over i det andre feltet foran Tessa... Men det så ikke Hun..: klø : : klø : Skremmende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut somKOLONNE kjøring.. det var vel heller et Race som dere taptemot Tessa..: haha : Litt leit igrunn...... Det litt rare i hele situsjonen er vel at Joachim omtrent kastet bilen over i det andre feltet foran Tessa... Men det så ikke Hun..: klø : : klø : Skremmende

 

hu så det.. men gav f og kjørte ifra :D hehe mobba joachim og marius i hele kveld..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hu så det.. men gav f og kjørte ifra :D hehe mobba joachim og marius i hele kveld..

 

Hvem mobba hvem, mister "gutta og Rune Andre"? ;)

 

I dag begynte vi med noe vi aldri har gjort på værste før... CLUTCHBYTTE

 

Ny clutch er montert, og "overhalt" girkasse smekkes inn igjen imorra. Tipper Joachim kommer med noen bilder snart. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bra med aktivitet på værste i kveld. :)

 

Etter å ha inntatt dagens "babb" fikk jeg G3`en opp i bukken og fikset eksosen min.

Hvis noen er intr. så selger jeg det gamle mellom"røret" billig ;)

DSC03223.jpg

 

Som nevnt var det Clutsjbytte på Jokkes einser.

Her ser dere en kar som slet "litt" med å få løsnet alt.

DSC03237.jpg

 

Etter mye om og men var ENDELIG driten ute!!!!11

DSC03242.jpg

 

R-A var konsulent og satt godt i "konsulentstolen"

DSC03241.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem mobba hvem, mister "gutta og Rune Andre"? ;)

 

I dag begynte vi med noe vi aldri har gjort på værste før... CLUTCHBYTTE

 

Ny clutch er montert, og "overhalt" girkasse smekkes inn igjen imorra. Tipper Joachim kommer med noen bilder snart. :)

 

ÅJ, flere enn meg som sliter..... Har for noen timer siden gjennomført første testkjøring med FD-girkassa og lånt clutch (MANGE TAKK: ja : ). Endelig kunne jeg akse uten slurrende clutch, så nå er bilen endelig "effektief" igjen:D.

 

Funnet ut hva som skapte camberproblematikken foran? Har funnet justeringsbolt med skive til deg. Tar den med på fredag, så kan man utbedre mens man skåler med "das einzig Wahre";).

 

Edit: For å sikre fremtidig tilgang på 020-kasser for oss andre; husk å helle på ny olje på girkassa når dere bytter. På femtrinnskassene skal det 1,8L på, ifølge Haynes-manualen. Castrol TAF-X er et godt valg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehehe...Ler meg skakk her jeg sitter :)

 

Hva er det med dere og girkasser? :nana: :nana: : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. burde vel ta meg en tur bortom snart synes jeg... dere holder jo til nesten bare et stedkast unna der jeg bor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ÅJ, flere enn meg som sliter..... Har for noen timer siden gjennomført første testkjøring med FD-girkassa og lånt clutch (MANGE TAKK: ja : ). Endelig kunne jeg akse uten slurrende clutch, så nå er bilen endelig "effektief" igjen:D.

 

Trodde vi pleide å sette i nye clutcher jeg :P Godt å høre at bilen din ruller igjen !

 

Men, min var nok ikke gåen enda.. men det var jo den gamle clutchen til Marius jeg hadde.. den med tre knekte "eiker" ut til lamellene, så for å slippe å stå i veikanten en dag i fremtiden med alle eikene knekt handla jeg ny nå.

 

Har også slitt med at bilen har lekki girolje fra flensene, her er vi igang med å identifisere og fikse det problemet.

 

Div_v_rste_360.jpg

 

Marius var som vanlig til god hjelp ved girkassebytte:

 

Div_v_rste_366.sized.jpg

 

Det var forøvrig som tidligere nevnt møøøe aktivitet på værste idag... Synkronsliping var en populær gren

 

Div_v_rste_363.jpg

 

Thomas finsliper her til dempertårnet sitt med sine spesialhansker

 

Div_v_rste_362.jpg

 

RA masserer sin bil uten hansker:

 

Div_v_rste_361.jpg

 

Funnet ut hva som skapte camberproblematikken foran? Har funnet justeringsbolt med skive til deg. Tar den med på fredag, så kan man utbedre mens man skåler med "das einzig Wahre";).

 

Kan svare for unge Kristoffersen her... det later til at det er 1 stk bøyd bærearm som er roten til hans positive camber. Vi får se imorgen når vi setter på en ny.

 

Forresten? Noen som har supre tips på å få ut den gamle polyforingen uten å ha tilgang på presse?

 

Edit: For å sikre fremtidig tilgang på 020-kasser for oss andre; husk å helle på ny olje på girkassa når dere bytter. På femtrinnskassene skal det 1,8L på, ifølge Haynes-manualen. Castrol TAF-X er et godt valg.

 

Olje blei bytta... men jeg er usikker på om jeg tør nevne hvilket fabrikat det var.... La oss bare kalle det en "trade secret"... (også var'n innmari billig)

 

Hehehehe...Ler meg skakk her jeg sitter

 

Hva er det med dere og girkasser?

 

Ser du ikke hvor hyggelig det er å jobbe med girkasser på verkstedet? Alle er med liksom.. på sin egne lille måte...

 

Div_v_rste_354.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp skikkelig clutch med engang så slipper du å gjøre jobben to ganger ;)

Dersom foringen er delt så er det keine problem.... uansett så har vi presse inne hos oss så det kan vi fikse idag eller i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde vi pleide å sette i nye clutcher jeg :P Godt å høre at bilen din ruller igjen !

 

Men, min var nok ikke gåen enda.. men det var jo den gamle clutchen til Marius jeg hadde.. den med tre knekte "eiker" ut til lamellene, så for å slippe å stå i veikanten en dag i fremtiden med alle eikene knekt handla jeg ny nå.

 

Har også slitt med at bilen har lekki girolje fra flensene, her er vi igang med å identifisere og fikse det problemet.

 

Div_v_rste_360.jpg

 

 

Er mest fan av å bruke nye deler, jeg også. Men dette var et nødstilfelle (som ender med at jeg innen en måned må gjøre jobben på nytt).

 

Hva angår inkontinente drivakselflenser så er nye simmerringer det eneste som funker! På kjøpet får du også med det lille lokket som sitter i senter av flensen. For å få av flensen trenger dere en egnet avdrager. Husk å pakke leppene på baksiden av simmerringene med universalfett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere burde annonsere for bytte av girkasser på golf kan utføres, slag ord: Stor erfaring:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mest fan av å bruke nye deler, jeg også. Men dette var et nødstilfelle (som ender med at jeg innen en måned må gjøre jobben på nytt).

 

Hva angår inkontinente drivakselflenser så er nye simmerringer det eneste som funker! På kjøpet får du også med det lille lokket som sitter i senter av flensen. For å få av flensen trenger dere en egnet avdrager. Husk å pakke leppene på baksiden av simmerringene med universalfett.

 

Slapp av. Vi har gjort detta før. ;)

 

(det med fettet har vi glemt, men skitt au. kassa er klar for å settes inn igjen i dag)

 

Runar: Skulle starta eget rullende verksted for girkassebytter på einsere, ja. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere burde annonsere for bytte av girkasser på golf kan utføres, slag ord: Stor erfaring:)

"Vi bytter kløtsj og kasser - men fort går det ikke" : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.