Prosjekt: En garasje blir til

Anbefalte innlegg

Kim martinussen: kor masse kosta pressa?? har du ein presse når du skal skifte hjullager så er det gjort på 2 min. brukte det når eg skifta mine hjullager. og gjekk utrulig lett

Pressa kosta 1999,- men med vacn rabatten ble det rundt 1800,-

Rudi Sand Håper du er mer heldig med pressa enn det vi var,måtte sende inn selve "pumpa" to ganger pga lekkasje.

Men det ser bra ut

Har nå pressa 15 foringer og pumpa har begynt å lekke og klokka har begynt å lekke. : mad :

Kjipt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pressa kosta 1999,- men med vacn rabatten ble det rundt 1800,-

Har nå pressa 15 foringer og pumpa har begynt å lekke og klokka har begynt å lekke. : mad :

Kjipt.

Får håpe de er raske med å fikse den,kan ta tid.... sånn sett er jeg mer imponert over biltema sin.Har en slik i verkstedet som er noen år gammel og har aldri sviktet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe de er raske med å fikse den,kan ta tid.... sånn sett er jeg mer imponert over biltema sin.Har en slik i verkstedet som er noen år gammel og har aldri sviktet

 

Men den er vel "bare" 5t. mens torshov sin er 10t.?

Ble forresten enda mere torshov i dag!

Picture 010s.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden pressa fikk plassen til pc'n måtte jeg finne en eller annen pettersmart løsning for å plassere pc'n ett annet sted. Pc'n er viktig i garasjen da den kan brukes til å se tv, surfe forumet, lese vwaudi delekatalog, og har masse musikk og er koblet opp til høgtalersene i garasjen.

 

Dro på jobben for å se om jeg fant no stæsj jeg kunne bruke til å lage en plassbesparende løsning. Kom hjem igjen med disse to stålplatene. Kappet dem til, sveiset de sammen og bøyde den nederste delen av den ene plata i plateknekkern. Borret også hull til skjermen. Ikke mobb sveisen! den skal pusses ned. Som sagt er sveiseapparatet akkurat kjøpt

Picture 011.jpg

Picture 013.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så forsterket jeg den litt før jeg pusset ned sveisen og kasta på litt lakk

Picture 015.jpg

Picture 003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte denne armen og monterte hele stativet på. På denne måten kan jeg skyve tastatur, mus og skjerm helt inntil veggen når jeg ikke bruker den eller trekke hele dritten ut og foran meg hvis jeg sitter i sofaen!

Picture 004.jpg

Picture 009.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den er vel "bare" 5t. mens torshov sin er 10t.?

Ble forresten enda mere torshov i dag!

Stemmer det men har ikke hatt noe problem med at det er for lite med 5 t

tatt hjullagere og foringer uten problemer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mangler lys i musa eller paden din.

Ta en 8-10mm plexiskive (musepad str.) og bor noen hull i siden.

Putt noen blå LED's i hulla og du har lys.

Puss paden med 6-800 papir og lyset fordeler seg utover hele.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mangler lys i musa eller paden din.

Ta en 8-10mm plexiskive (musepad str.) og bor noen hull i siden.

Putt noen blå LED's i hulla og du har lys.

Puss paden med 6-800 papir og lyset fordeler seg utover hele.....

 

Jau, hadde det for et par år siden, men ble lei å ga den til bruttern. kan jo lage en ny en da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den er vel "bare" 5t. mens torshov sin er 10t.?

Ble forresten enda mere torshov i dag!

 

bare å kjøpe 10-15-20 tonns jekker det og bytte ut med den

5 tonnsen som sitter der i biltema pressa, har presse fra

biltema som jeg har satt 10 tonns jekk i, funker fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å kjøpe 10-15-20 tonns jekker det og bytte ut med den

5 tonnsen som sitter der i biltema pressa, har presse fra

biltema som jeg har satt 10 tonns jekk i, funker fint.

 

Tenkte på det, men var usikker på om hele pressa ikke var beregna for mer enn 5t. i tilleg til trykket. Liten vits med 10t. trykk hvis anleggsflaten gir etter, men hvis det funker så er det jo ett hett tips ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker fint, har pressa så 10tonns jekken har gitt etter, men selve ramma er like hel,

 

ryker jekken så koster det bare et par hundre lapper i ny.

 

minuset er jo at man ikke har noen trykkmåler,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått gjort litt mer her nå. Trenger mer lagringsplass og har lenge tenkt på en måte å få 45kvm. mer på. Kappet et fint hull i garasjeveggen ved loftet. Da så det slik ut...

Picture 002.jpg

Picture 001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I morgen skal jeg lage en luke der. Fant ut at jeg skal ha midtgangen fri til å krabbe frem og tilbake også kan jeg stæsje ting på begge sider hele veien nedover. Fikk snekra opp ett gulv i midtgangen og i morgen lager jeg sidene. Skal også ha et par lamper her oppe. Noen ganger må pappa få skru Corrado og da er det fint med "barnevakt" nede i garasjen :P

DSC00282.JPG

Picture 016.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeeeeiiij! Trådløst nettverk og internett er endelig oppe å går i garasjen! Nå blir det sikkert gjort mye konstruktivt der nede tenker jeg :rolleye:

DSC00292.JPG

Picture 005.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne garasjen blir jo så lukseriøs at du ikke kommer til å få gjort en dr***:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, jo kan jo hende det. Mangler bare en tvtuner så er trådløs kabeltv i boks også. Har malt portene på innsiden, utsiden og litt forskjellig. Bilder kommer senere i dag. I morgen skal jeg gjøre ferdig loftet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt også fått malt porter innvendig og utvendig selv om det er en stund siden. Ble ganske fornøyd

Picture 003f.jpg

Picture 050.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Malte døren innvendig også, samme farge som portene. Også karmen rundt døre og vinduet hvit

Picture 006.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Malte døren innvendig også, samme farge som portene. Også karmen rundt døre og vinduet hvit

 

 

Har elektrikeren slurva litt? ;)

 

Ser bra ut detta.. Har vel blitt mere hus enn garasje kanskje.. :) Begynner å bli ferdig med garasjen min også nå.. Har litt spissere vinkel på taket så har greit rom med ståhøyde i 2. etg som jeg har lagt litt gulv å greier i nå.. Bruker som lager og litt diverse.. :) Mulig jeg har spurt om det før, men hvor kjøpte du epoxy og hvor mye kosta det? Har ca 35kvm ca som jeg muligens kommer til å ha epoxy på til sommeren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har elektrikeren slurva litt? ;)

 

Ser bra ut detta.. Har vel blitt mere hus enn garasje kanskje.. :) Begynner å bli ferdig med garasjen min også nå.. Har litt spissere vinkel på taket så har greit rom med ståhøyde i 2. etg som jeg har lagt litt gulv å greier i nå.. Bruker som lager og litt diverse.. :) Mulig jeg har spurt om det før, men hvor kjøpte du epoxy og hvor mye kosta det? Har ca 35kvm ca som jeg muligens kommer til å ha epoxy på til sommeren..

 

Ja termostaten til varmekablene tok kvelden for litt siden, så måtte ta en liten spansk en, mens jeg venter på ny termostat. Har svart på det med epoxy en del ganger nå ja, begynner å bli en stund siden, så husker ikke helt. Men her er en liten how to :

 

Byggspar, maxbo og Coop bygg har jeg kjøpt epoxyen. Kjøpt den litt forskellige steder fordi de ikke hadde nok av fargen min på hvert sted og jeg orket ikke bestille. Maxbo koster den rundt 600,- for 3l. hvertfal. coop bygg var også ganske billig. jo større spann du kjøper av gangen jo billigere blir det, men det er fint lite forskjell.

1l. rekker til mellom 5 - 8kvm. (sigural epoxy) avhengig av hvor mye betongen suger. Hvis du har råd, ville jeg brukt blank epoxygrunning derretter 2strøk med fargen du skal ha. Da får du ett sinnsykt resultat. pass på at du ikke venter mer enn 48timer mellom hvert strøk, da er det ikke heft i malingen lenger fordi den blir for glatt. men vent helst over 12t. så planlegg nøye før du setter igang. Hvis du kjøper fler bokser og det er forskjellig prod. nr. på de må de blandes for å ungå nyanseforskjell (viktig).

 

Ellers må jeg nevne at grunnarbeide er ekstremt viktig for god heft i malingen! Husk at dette er maling som hvis det gjøres riktig tåler alt mulig i flere titalls år, å malingen er dyr. Sliping og eller syrevask må du ta før du maler. Ikke mal på vintern hvis du ikke har tilstrekklig med varme. Malingen herder best hvis det er god temperatur både i lufta og i gulvet. Også viktig med god ventilasjon, så fordel om det er varmt i lufta ute.

 

Nå tror jeg ikke jeg skal skrive mer hvis noen i det hele tatt skal gidde å lese. Men spør hvis det er noe mer. Det beste rådet er ikke forhast det. Planlegg nøye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja termostaten til varmekablene tok kvelden for litt siden, så måtte ta en liten spansk en, mens jeg venter på ny termostat. Har svart på det med epoxy en del ganger nå ja, begynner å bli en stund siden, så husker ikke helt. Men her er en liten how to :

 

Byggspar, maxbo og Coop bygg har jeg kjøpt epoxyen. Kjøpt den litt forskellige steder fordi de ikke hadde nok av fargen min på hvert sted og jeg orket ikke bestille. Maxbo koster den rundt 600,- for 3l. hvertfal. coop bygg var også ganske billig. jo større spann du kjøper av gangen jo billigere blir det, men det er fint lite forskjell.

1l. rekker til mellom 5 - 8kvm. (sigural epoxy) avhengig av hvor mye betongen suger. Hvis du har råd, ville jeg brukt blank epoxygrunning derretter 2strøk med fargen du skal ha. Da får du ett sinnsykt resultat. pass på at du ikke venter mer enn 48timer mellom hvert strøk, da er det ikke heft i malingen lenger fordi den blir for glatt. men vent helst over 12t. så planlegg nøye før du setter igang. Hvis du kjøper fler bokser og det er forskjellig prod. nr. på de må de blandes for å ungå nyanseforskjell (viktig).

 

Ellers må jeg nevne at grunnarbeide er ekstremt viktig for god heft i malingen! Husk at dette er maling som hvis det gjøres riktig tåler alt mulig i flere titalls år, å malingen er dyr. Sliping og eller syrevask må du ta før du maler. Ikke mal på vintern hvis du ikke har tilstrekklig med varme. Malingen herder best hvis det er god temperatur både i lufta og i gulvet. Også viktig med god ventilasjon, så fordel om det er varmt i lufta ute.

 

Nå tror jeg ikke jeg skal skrive mer hvis noen i det hele tatt skal gidde å lese. Men spør hvis det er noe mer. Det beste rådet er ikke forhast det. Planlegg nøye.

 

Blir et prosjekt til neste sommer tenker jeg.. Gulvet er bare grovstøpt så skal slipe det til jevn overflate først.. Skal høre litt rundt på forskjellige malingsutsalg her i området før jeg evt kjøper inn.. Men da vet jeg iallefall sånn ca hva som må til! :) Takk for god info ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått hengt opp en haug med ting i det siste. Bla. sommerfelga til Corradoen og det altid så viktige branslukningsapparatet. Har ikke no spes bilder, så legger isteden ut bilder av dagens økt i garasjen. Bytta bensinpumpe på en 200sx. Bytta til en Wallbro 255H pumpe, så nå kan turbotrykket skrus opp litt ja : smil :

 

Er det Fredik fra hølen sin 200sx?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.