Prosjekt: En garasje blir til

Anbefalte innlegg

Dette blir stue ja....eneste du mangler er en sengekrok så kunne du flytta inn og hatt det TOPP her...passet på bilene : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker! Når jeg får malt gulvet nå så blir det bra! da må de som skal inn i garasjen vaske lankene og ta på seg hvit dress før de kommer inn! hehe. Må innrømme at jeg blei litt revet med, men intet sted er for bra for en vw.

Her er et bilde av siste vegg

HPIM5192.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow! Dette blir vanvittig bra garasje/stue!;) Den gang jeg skal etablere meg med hus og div, er en slik garasje must! SÅ utrolig mye bedre å jobbe på en så hjemmekoseleg plass, gir nok litt mer arbeidslyst også dette her...

 

Lykke til videre med drømme-garasjen!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kongens garasje dette! Trodde nesten du skulle ha parkett i den eg... Høhø...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble meget bra dette her: smil :

mangler bare fjernstyrte porter nå og litt epoxy maling på gulvet så er du i mål:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble meget bra dette her: smil :

mangler bare fjernstyrte porter nå og litt epoxy maling på gulvet så er du i mål:)

 

Kan nesten ikke vente nei, men er helt vrak i ryggen etter alt det tak helvete, men satser på å fikse taklamper og resten av listene til helga. Legge epoxy kan jeg ikke gjøre før i midten av februar pga. fuktigheten må trekke ordentlig ut fra betongen først. El. porter kommer til sommern. Økonomien må rettes opp igjen litt først. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser jo riktig trivelig ut Robin :D

 

Jeg regner med at neste lokallagstreff blir innvielse av garasjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser jo riktig trivelig ut Robin :D

 

Jeg regner med at neste lokallagstreff blir innvielse av garasjen?

 

Som jeg skrev i tråden til andreas om møte som var på tirsdagen, så blir neste lokallagtreff i garasjen min etter en burger på doofus. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt jobbing i helgen også. Mest ællækrisk da. Jeg skjønner ingenting så det overlater jeg til proffen. Fikk lista ferdig den siste veggen som dere ser. nederste bilde er termostaten til varmekablene som nå er i full drift! : rock :

HPIM5217.JPG

HPIM5219.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk hengt opp 2 lysarmaturer i dag! så da er det bare 3 igjen. Nederst ser dere utelyset på baksiden av garasjen som vi også fikk hengt opp

HPIM5218.JPG

HPIM5220.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøffe utelys!! Bilde av den andre armaturen da? heh! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøffe utelys!! Bilde av den andre armaturen da? heh! ;)

 

hehe, gadd ikke legge ut bilde av den. Legger ut et nytt bilde når alle er i gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BLÆRKH! : syk :

Full stopp i garasjebygginga. Har fått nyrestein. Skal bruke hele helgen som kommer på dumme undersøkelser. Jeg kan bare si at DET GJØR INSANE VONDT! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BLÆRKH! : syk :

Full stopp i garasjebygginga. Har fått nyrestein. Skal bruke hele helgen som kommer på dumme undersøkelser. Jeg kan bare si at DET GJØR INSANE VONDT! : bh :

God bedring... Må bli frisk snart og gjøre ferdig garasjen slik at vi kan komme og søle olje på epoxygulvet ditt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette må jeg si...

 

Er nok veeldig mange her på forumet som drømmer om en slik garasje...;)

Du er nøye oxo ser jeg, lager det skikkelig koseligt inni der.. mangler bare en prosjekt bil og noen stoler og et kjøleskap inni der så har du et kjempe verksted..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette må jeg si...

 

Er nok veeldig mange her på forumet som drømmer om en slik garasje...;)

Du er nøye oxo ser jeg, lager det skikkelig koseligt inni der.. mangler bare en prosjekt bil og noen stoler og et kjøleskap inni der så har du et kjempe verksted..;)

 

prosjektbiler er det ikke mangel på. ellers:

kjøleskap - check!

Svart skinnsofa - check!

overfett hjemmelagd bord - check! (kommer nærmere tilbake på dette punktet!)

Arbeidsbenk - check!

+++ Må bare vente til jeg blir i litt piggere form så jeg får malt gulvet, da kan inredningen begynne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler forresten at jeg må ta en oppsummering av de personene som har hjulpet til / betydd mest for dette prosjektet sålangt. Uten disse personene hadde jeg ikke vært der jeg er nå! Må navngi noen...

 

Erik Finstad (svigerfar) = Usansynlig ressurssterk person som har vært pådriver for dette prosjektet siden begynnelsen. Kommer aldrig til å få uttrykt hvor takknemlig jeg er for allt han har gjort. Støping, sliping, snekring, elektrisitet, taklegging, muring++++ Ingenting stopper denne mannen. Jeg og vi andre som har jobbet på garagen står i evig beundring og respekt for jobben han har gjort!

 

Fredrik Svendsen & Jose Gonzales = Helg etter helg etter helg. Tror de gleder seg like mye til å bli ferdig som meg. Dere har snekret, isolert, malt, sota vindu. Hadde ikke gått fort akkurat hadde ikke dere vært med!

 

Monica Finstad = Samboeren min som finner seg i alle de gale evighetsprosjektene jeg setter igang med. være seg, bil, bil, bil, bil eller garasje. Hun har også snekret og malt og laget mat til oss døgnet rundt! Toppet seg kansje den gangen vi jobbet i garasjen helt til 02:00 på natten. Da kom vi inn å var slitne og sultne. Tror du ikke Monica satt igang på kjøkkenet med flott middag og etterpå bakte hun jaggu meg en sjokoladekake til oss! kl. 2 på natta! Da ble gutta imponerte! Eller hva Fredrik?

 

John-Arne Øverby = Uten deg hadde jeg ikke hatt varmekabler i garasjen

Håkon Dalland = Uten deg hadde vi fortsatt spart penger for å få kjøpt Glava

Kenneth Solsvik & Kenneth Paulsen = Har tatt mange tunge løft, snekra panel og hjulpet til å mure.

Britt Finstad (svigermor)= Har passet dattern vår støtt å stadig så vi har kunnet holde på i garasjen døgnet rundt.

Michael Stoneman (pappa'n min) = Lånte meg penger da vi gikk på et "lite" underskudd!

Roy Floberg = Skaffet til veie vinduet som står i garasjen

Alle på forumet = Takk for all støtte, tips og triks så langt! Morsomt å oppdatere tråden når så mange viser interesse og vil hjelpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser man det. Er ikke alene om å ha svigerfar som er utrolig.

Min kappa av seg tre fingre på venstrehånda like før påske 2004 men det har overhodet ikke langt noen demper på hans innsatsvilje, heller ikke hans evne til å utføre. (Vedkløyver forresten).

 

Det jeg lurte på var om du hadde noen tips til oss andre som skal i gang med å isoloere og som stadig går rundt å klør seg i hodet over de ekstreme prisene på glava.

 

Har vurdert Smart-Club, men det er fortsatt dyrt.

 

Bra arbeid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg lurte på var om du hadde noen tips til oss andre som skal i gang med å isoloere og som stadig går rundt å klør seg i hodet over de ekstreme prisene på glava.

 

Har vurdert Smart-Club, men det er fortsatt dyrt.

 

 

Forrige garasjen jeg bygde hjemme benyttet jeg B-kvalitet isolasjon som jeg kjøpte på Knatterudfjellet (!) Trelast i Østfold. Vesentlig billigere enn A-kvalitet og isolerer akkurat like bra. Det er bare litt mer "klæddær" i den enn vanlig.

Bare et tips, og sorry for OT Robin! : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser man det. Er ikke alene om å ha svigerfar som er utrolig.

Min kappa av seg tre fingre på venstrehånda like før påske 2004 men det har overhodet ikke langt noen demper på hans innsatsvilje, heller ikke hans evne til å utføre. (Vedkløyver forresten).

 

Det jeg lurte på var om du hadde noen tips til oss andre som skal i gang med å isoloere og som stadig går rundt å klør seg i hodet over de ekstreme prisene på glava.

 

Har vurdert Smart-Club, men det er fortsatt dyrt.

 

Bra arbeid!

Vil du hente det på Gjøvik, så send meg ein PM og du vil få fin pris... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser man det. Er ikke alene om å ha svigerfar som er utrolig.

Min kappa av seg tre fingre på venstrehånda like før påske 2004 men det har overhodet ikke langt noen demper på hans innsatsvilje, heller ikke hans evne til å utføre. (Vedkløyver forresten).

 

Det jeg lurte på var om du hadde noen tips til oss andre som skal i gang med å isoloere og som stadig går rundt å klør seg i hodet over de ekstreme prisene på glava.

 

Har vurdert Smart-Club, men det er fortsatt dyrt.

 

Bra arbeid!

 

Som Per-Erik sier er det er hot tips! Det er også B-vare eller sekunda som de kaller det jeg har brukt. Eneste forskjell var at det var mer klumper i den, men jeg så ingen spesielle klumper jeg. Hvis klumpene er store kan du bare skjære de vekk. Hvis du ringer til en Glava fabrikk så hender det at de har b-vare utsalg 1 gang i uken. Da er det penger å tjene. Ring å hør med dem. Prisen er nesten halvparten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da hadde vi en liten follo lokallags"invielse" av garasjen i forbindelse med lokallagstreffet i dag. Etter den obligatoriske turen på mc. D. bar det i et H... :angrygun: sluddvær ned til garasjen. Tror vi ble 11 stk. som hang med nedover for å titte. Tror de fleste syns det var bra. Også ble vi litt enige under mission debriefen om å ta en litt bedre innvielse når garasjen er helt ferdig, med kaffe, vafler, prosjektor og lærret med den nye klubbvideon. håper like mange henger med på det også. Her er et par bilder fra mobilen i dag.

DSC00100.JPG

DSC00101.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil gi den garasjen her 6 Rattar : rock :

 

Corra'en kommer til å trives kjempebra.

 

We'll be back!

IMG_3961.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt til...

 

Vil bare si takk for alle tipsene ang. glava.

Vi går jo inn i noen måneder med ekstremt mange regninger av div. sort nå, pluss at jeg skal til syden så dette blir nok ikke før om et par måneder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

før jeg skal male gulvet står det på epoxyen at jeg må syrevaske gulvet. (Se bildet der jeg har tegnet rød strek). Det jeg lurer på er fremgangsmåten på dette. Hva gjør jeg egentlig? hehe, har aldrig vært borti det før. Noen som har gjort dette før?

HPIM5228.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.