Bil Skadet på gatebil september

Anbefalte innlegg

Fikk bilen min ødelagt av et telt oppe på hovedplassen da et utstiller ikke hadde sikret teltet sitt natt til søndag.

 

Bilen har fått lakk skader og en knekt antenne i hovedenheten som sitter på taket.

 

Tok opp dette med gatebil som nevnte at alle utstiller som har med seg egne telt er selv ansvarlig for skader som eventuelt skjer.

 

Samme dag så nevner jeg dette for utstiller som eier teltet at min bil har fått skader grunnet hans usikrete telt.

Han sier da at vi løser dette får han tlf nr og han ber meg ringe når jeg har en pris på skaden.

 

Fikk i dag 23 september pris på alt som må gjøres. ringer da eier av teltet som nå begynner og trekke seg fra sitt ansvar, sier blandt annet at ingen så dette.

kan nevne 5 personer så så dette samt natt vaktene til gatebil.

 

Hva syns dere om dette ??

Skal jeg betale skaden selv eller syns dere utstiller har et ansvar????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da dårlig gjort da... Skrev ikke noe på papir så begge skrev under på noe da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle nok gjort det ja. Valgte og stole på han

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig så har du vitner så ville jeg bare nevnt advokat for vedkommende,

Ble påkjørt av en go.kart under vacn treff på rudskogen for noen år siden men da tok heldigvis Huysmann seg av saken og betalte for skadene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her bør vel den andre utstilleren ha et ikke ubetydelig ansvar (rent moralsk sett), men om han faktisk er erstatningspliktig er en annen sak. Argumentet hans om at ingen har sett det faller i alle fall i fisk (det eneste problemet må vel da være at han ikke har sett det selv).

 

I ditt tilfelle ville jeg bare trykka på og latt denne figuren betale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om han ikke velger å gjøre opp for seg er vi veldig intreserte i å vite hvem denne utstilleren var.

 

Og jaaaaada, vi vet at alle saker har 2 sider eller mer om det er en flersidet sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener utstiller har et ansvar dær... Hadde ikke gitt meg jeg iallefall! Stå på! mye lettere å få igjen for skaden når du har vitner som så det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAn har fått en liten frist til å svare mandag, . meget dårlig reklame for vedkommende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAn har fått en liten frist til å svare mandag, . meget dårlig reklame for vedkommende.

 

Ikke gi deg iallefall...

Det er både uproft å latterligt av han fyren viss han plutseligt skulle begynne å "angre" på at han gikk med på at det var hans feil...

Lykke til å hold oss opdaterte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sykt svett av vedkommende. mye er det som må lakkeres ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synes også du bør ta det videre. har du folk som har sett det så er jo saken din ganske klar, mens han har ikke mye å stille med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sånt som dette gir jo ikke oss mer lyst til å dra på slike treff.. selfølgelig så var du svært uheldig i ditt tilfelle men begynner å høre en hel del fra slike treff nå.. Slik er synd.

Håper det fikser seg for deg. Vi krysser fingre for deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sykt svett av vedkommende. mye er det som må lakkeres ?

Hei

 

Panseret , høyre forskjerm samt tak og spoiler bak.

 

Håper bare jeg får gjort dette så bilen blir bra igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Panseret , høyre forskjerm samt tak og spoiler bak.

 

Håper bare jeg får gjort dette så bilen blir bra igjen.

 

Uff : mad : Det var mye da.. stå på, la han betale... på en eller annen måte :)

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobber for Gatebil, og var tilfeldig tilstedet (i kontrolltårnet) da teltet føyk over på grunn av vind (MYE vind). Om ikke eier av standen (teltet) ordner opp, blir jeg mildt sagt forbandet, jeg vet hvem som hadde standen, og vil da gjøre det JEG kan får å få løst saken. Det eneste er at jeg ikke så din bil, da jeg mest sannsynlig sto på feil side av teltet.

Håper alt ordner seg...

 

Daniel Ivers-1

Gatebil-fotograf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste nytt:

 

Fikk tlf fra dem i dag hvor de nekter å erstatte noe som helst. siden jeg har levert bilen alt til lakkering.

 

Viste han bilen søndag på gatebil, så den var litt for tynn. han som eventuelt skulle betale dette bor i stavanger så jeg skjønner ikke helt problemet.

 

De syns 9000,- var alt for dyrt og. en knekt antenne koster 1350,- bytte denne koster ca 1300 på møller har jeg fått beskjed om.

Resten til lakering av taket , bakspoiler. høyre forskjerm som noe av panseret.

Syns dette var en bra total pris jeg.

 

 

Så jeg tar gjerne i mot hjelp vis noen kan hjelpe.

 

Er ikke dette dårlig reklame for bedriften ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uggent av bedriften, men synes det kanskje var litt korttenkt og bestille lakkering før dere har blitt enige om noe.

 

Kan godt hende de har avtaler med noen som lakkerer feks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første så har du min fulle støtte Freddy, synes dette er fryktelig dårlig av den aktuelle parten og håper virkelig det ordner seg...

 

MEN det jeg (desverre) vet fra om ikke akkurat helt identiske saker så ihvertfall lignende saker er at det desverre ikke er særlig gunstig å utbedre skaden før partene har blitt enig. For det heter noe slik som at den "ankalgde" skal ha mulighet å fikse opp skadene selv og da kan en ikke ha fikset opp skaden selv. Men på andre siden har han hatt såpass mye tid på seg at dette kanskje ikke gjelder lenger.

 

Krysser ihvertfall fingrene for at det ordner seg på en bra måte for deg, enten at utstiller ordner opp eller at kanskje Gatebil kan ordne noe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner Freddy veldig godt som har levert bilen inn til lakkering, er jo faen ikke morro å ha en bil full av riper.

 

Hvis dette er et firma av bra kaliber så betaler dem dette.

 

Hvilket firma er dette egentlig ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her går det desverre ikke på det å skjønne seg på noen, her er det tydligvis lovverket som vil spille avgjørende rolle.

 

Før jeg ville gått ut med firmanavn ville jeg vært 100% sikker på at firma ikke vil ordne opp for seg. Det å gå ut med firmanavn vil jeg tro gjør sjansen adskillig mindre for å få istand en "fredelig" løsning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening er klart at den eventuelle bedriften skal erstatte det som er akktuelt ved denne skaden! Om ikke kan mann trygt si at dette er en meget useriøs bedrift!

Når mann setter opp et slikt telt bør mann helst sikkre at det ikke faller av noe som helst, så fremt ingen river det ned.

Det er den som setter opp telt som står ansvarlig for det som enn hender med teltet!!

Stå på ditt!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her går det desverre ikke på det å skjønne seg på noen, her er det tydligvis lovverket som vil spille avgjørende rolle.

 

Før jeg ville gått ut med firmanavn ville jeg vært 100% sikker på at firma ikke vil ordne opp for seg. Det å gå ut med firmanavn vil jeg tro gjør sjansen adskillig mindre for å få istand en "fredelig" løsning

 

HEi igjen

 

Grunnen til at jeg leverte den var jo at vedkomende fikk se den og sa klart i fra at dette fikser vi.

 

HAn trenger jo ikke å se skaden flere ganger??

Og se prisen jeg har gitt han

 

Er jo vanvittig lang til stavanger for å se en gang til der sjefen bor.

(de har en bil som kjører rundt i øsfold også)

 

desuten var det 5 stk våkne menesker som så dette. jeg ble selv vekt av et stort smell i bilen.

 

 

Antenna er jo rett og slett revet av så der kunne det jo komme vann inn.

Firma navntet venter jeg jo litt med å gi ut.

 

Skal prøve å få hjelp juridisk først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uggent av bedriften, men synes det kanskje var litt korttenkt og bestille lakkering før dere har blitt enige om noe.

 

Kan godt hende de har avtaler med noen som lakkerer feks.

 

DE driver med noe helt annet en bil skjønner du

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bilen min ødelagt av et telt oppe på hovedplassen da et utstiller ikke hadde sikret teltet sitt natt til søndag.

 

Bilen har fått lakk skader og en knekt antenne i hovedenheten som sitter på taket.

 

Tok opp dette med gatebil som nevnte at alle utstiller som har med seg egne telt er selv ansvarlig for skader som eventuelt skjer.

 

Samme dag så nevner jeg dette for utstiller som eier teltet at min bil har fått skader grunnet hans usikrete telt.

Han sier da at vi løser dette får han tlf nr og han ber meg ringe når jeg har en pris på skaden.

 

Fikk i dag 23 september pris på alt som må gjøres. ringer da eier av teltet som nå begynner og trekke seg fra sitt ansvar, sier blandt annet at ingen så dette.

kan nevne 5 personer så så dette samt natt vaktene til gatebil.

 

Hva syns dere om dette ??

Skal jeg betale skaden selv eller syns dere utstiller har et ansvar????

 

Er det ingen med litt juskunnskap som kan uttale seg om hva de tror om en slik hendelse?

 

Klart det er superkjipt og jeg skulle tro at du har mulighet til å få dekket skadene, men sålenge "byggverket" ikke er en fast installasjon, så vet jeg ikke om de kan påstå at du stiller deg bak teltet deres på eget ansvar eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.