Bil Skadet på gatebil september

Anbefalte innlegg

Det er ingen tvil om at firma er ansvarlig, vet bare at det ofte gjør ting MYE vanskligere når en har fått fikset opp skaden! Men dersom de har sagt de skal fikse opp så er jo egentlig dette like bindene som en skriftlig avtale! Har du også vitner til at de sa dette bør du uansett stille veldig sterkt selv når du har fått fikset opp i skaden.... og vitner til selve uhellet hjelper selvsagt også mye, så vi håper virkelig at det ordner seg for deg, noe annet ville vært totalt urettferdig og fryktelig uproft. Og nekter de plennt hadde jeg ikke stusset i det hele tatt på å gå ut med navn... normalt vil dårlig PR for ett firma koste mye mer enn de pengene det her er snakk om!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig kjipt det der Freddy, håper ting ordner seg for deg (å skadeansvarlig.)

Er litt kjipt for den bedriften vist vi får vite att det ikke ordner seg, å du går ut med navn...

Dårlig gjort å trekke seg fra den muntlige avtalen dere hadde.

 

 

Krysser fingrene for din sak!

 

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde sendt et brev med giro jeg..Betalingsfrist på 5-10 dager.. avtale er en avtale..

 

Stå på ditt! Hvis ikke sier du at du kommer til og legge ut saken og gå ut med fullt navn osv om firmaet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde sendt et brev med giro jeg..Betalingsfrist på 5-10 dager.. avtale er en avtale.. Stå på ditt! Hvis ikke sier du at du kommer til og legge ut saken og gå ut med fullt navn osv om firmaet!

 

Så hvis du er ute for en trafikkulykke og den andre part mener det er din feil, så kan han bare sende deg en faktura og hvis du ikke betaler, så kan han gå ut offentlig og si at du er en svindler og dårlig betaler?

 

Synes firmaet burde ta ansvar på å få løst denne saken, men vi har tross alt regler og lover her i landet som må følges uansett hvor urettferdig man mener seg behandlet.

 

Etterlyser fortsatt uttalelser fra noen som vet litt om jussen i et slikt tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uggent av bedriften, men synes det kanskje var litt korttenkt og bestille lakkering før dere har blitt enige om noe.

 

Kan godt hende de har avtaler med noen som lakkerer feks.

 

 

Vært borte i en lignende sak, og som jeg fortale de, dere har kjørt på meg og jeg skal lakke bilen der jeg føler meg trygg på at jobben blir bra. Bilen skal ikke lakkes på et bakgateverksted for halv pris, Dette ville jeg alderi ha godtatt. Bilen det dette jalt var en 8 uker gammel impreza wrx og den skulle ikke lakkes annet sted en hos subaruforhandleren. jobbet 7 år med skade taksering av utleiebile og ja det meget stor forsjel på lakkjobber og lakerere,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterlyser fortsatt uttalelser fra noen som vet litt om jussen i et slikt tilfelle.

Jeg har kikket litt på det for Freddy, men legger ikke det ut her nå... Men saken ser ganske grei ut, iallefall juridisk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et lite "possitv" innlegg her..

For 5 år sidne fikk jeg en byggnings gjerde ocer en bmw jeg hadde..

 

Det var på en byggeplass hvor NCC holdt til.

Dette var et slikt gjrde som er provisorisk og sto i slike betong klosser. At dette blåsete overende og traff min bil skulle ikke skje.

 

NCC dekte hele greia. Med leie bil, oppretting og lakkering.

 

Så bare stå på. De ER annsvarlige. ( Snakket med min onkel som er dommer og sa at disse var annsvarlige, i mitt tilfelle ihvertfall ) STÅ PÅ : bråk :: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

 

Hvis de ikke ordner opp ville jeg ha politianmeldt firmaet for skadeverk. Dette forutsetter selvsagt at du ikke selv har skyld i skaden fordi du har parkert på avsperret område e.l. Kjipt for dem å måtte møte til avhør og i tillegg har du jo vitne®. Tror ikke et seriøst firma er interessert i å bruke så mye tid på dette siden de har en så dårlig sak. Det bra om om du også har noen som var vitne til at dem sa at de skulle utbedre skaden. Prislappen på kr 9000,- må da være langt i fra høy på en så stor skade. En politianmeldelse er i allefall det billigste alternativet for deg. Ville gjort dette fremfor å gått rett på et sivilt søksmål for det blir jo så dyrt... Det kan også ende med at dere for eksempel må dekke deres egne utgifter og da kommer du nok uansett ikke i pluss. Hvis de eventuelt blir dømt for skadeverket blir jo alt mye enklere for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lakkeringsfolkene til å skrive en bekreftelse på skadeomfang(spesifiser nøyaktig) før oppretting, be de skrive sannsynlig skadetidspunkt(ferske riper og skader) og prøv å få de til å skrive at skadene er forenlig med et telt som blåser på bilen. All skriftlig dokumentasjon fra en 3.part, og spesielt en fagperson, teller mye i en tvist.

 

Husk at du kan påvirke det de skal skrive slik at det blir mest mulig "nøytralt" vinklet på dine beste vegne. Feks eventuelle småriper fra før av kan man utelate fra bekreftelsen spesielt siden de aktuelle karrosseridelene måtte ha blitt omlakkert uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En skikkelig lei situasjon man ikke kan annet enn å håpe at du kommer bra ut av. Jeg tror Kjetil B er mannen som kan hjelpe deg igjennom med det juridiske her skulle det være aktuelt, men har selv et par synspunkter etter noen år med å drive bedrift:

 

1. De at dem sa de ville hjelpe til søndagen er greit nok, men fortsatt hadde dere vel ingen klare avtaler om hva som skulle fikses, hvem som skulle gjøre det, hva det skulle koste osv? Altså var det noe snart å sende bilen til lakkering omgående. Det får nå være så...

 

2. Vær ikke "gretten" mot bedriften dette gjelder. Det er ikke dems feil at vinden blåste slik den gjorde den dagen. Det er ofte at ting også løses uten å gå "lovens vei", men rett og slett bare være hyggelige mot hverandre og finne en løsningen begge er fornøyd med. Er du "sinna" på dem får dem bare mindre lyst til å være behjelpelige, men er du hyggelig så får dem lyst til å hjelpe deg. Enkel psykologi.

 

3. Skulle dere uansett dra det så langt som til en sak utav dette så er min mening at du ikke har mye sjans mot dem her. En bedrift stiller sterkt i en slik sak, og siden du er så "uheldig" at naturen som er årsaken kan bedriften påberope seg "Force Majeure" som betyr at ingen rår over naturens krefter. Norsk lov er soleklar på dette området hvor ingen stiller til ansvar så lenge naturen er skyld i en skade. Igjen er det Kjetil B som kan mest om dette, men er relativt sikkert på at du skal passe deg for nettopp de to sviende ordene "Force Majeure".

 

4. Dette er uansett en forsikringssak går jeg utifra i og med at skaden er såpass stor. Har du hørt med forsikringsselskapet ditt hva dem sier om naturens krefter som skader bilen din? Jeg mener i alle fall Gjensidige har et program som sier at dem dekker skader på bilen forårsaket av naturen. Hør med dem, de har betalt for å besvare dine spørsmål.

 

5. Uansett skal du vite at du har hele klubben i ryggen og litt til. De fleste av oss hadde begynt å grine hadde noe slikt skjedd med våre biler, spesielt når det skal være så vanskelig å løse. Jeg håper over alt at dette løser seg enkelt for deg og vil glede meg hvis utfallet er i ditt favør.

 

6. Og en bikommentar til Tor Anthonsen og andre angående at dette er grunnen til at man ikke drar på slike treff. Nå er jeg absolutt ingen Gatebil-fan selv, tvert imot. Men her må jeg forsvare Gatebil organisasjonen da dem i alle fall ikke kan noe som helst for denne situasjonen. Gatebil har gjort det dem kan for å skape et ordentlig bra treff og skal da ikke lastes for hva som skjer mellom deltakere på treffet dems. Dem kan ikke rå over alt.

 

Lykke til i saken, og hyl hvis det er noe som helst vi kan bidra med i saken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis du er ute for en trafikkulykke og den andre part mener det er din feil, så kan han bare sende deg en faktura og hvis du ikke betaler, så kan han gå ut offentlig og si at du er en svindler og dårlig betaler?

 

Synes firmaet burde ta ansvar på å få løst denne saken, men vi har tross alt regler og lover her i landet som må følges uansett hvor urettferdig man mener seg behandlet.

 

Etterlyser fortsatt uttalelser fra noen som vet litt om jussen i et slikt tilfelle.

 

nei nei.. men når han har sagt at han skal betale så bør han holde det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

3. Skulle dere uansett dra det så langt som til en sak utav dette så er min mening at du ikke har mye sjans mot dem her. En bedrift stiller sterkt i en slik sak, og siden du er så "uheldig" at naturen som er årsaken kan bedriften påberope seg "Force Majeure" som betyr at ingen rår over naturens krefter. Norsk lov er soleklar på dette området hvor ingen stiller til ansvar så lenge naturen er skyld i en skade. Igjen er det Kjetil B som kan mest om dette, men er relativt sikkert på at du skal passe deg for nettopp de to sviende ordene "Force Majeure".

 

 

 

 

Her er nok hverken Kjetil B eller jeg enige med deg andreas...

Force Majeure kan ikke påberopes med mindre det er snakk om orkan, tsunami, krig eller andre ekstreme tilfeller...

 

 

Men jeg vet at Kjetil og Freddy har kontakt, så dette går nok i boks... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er nok hverken Kjetil B eller jeg enige med deg andreas...

Force Majeure kan ikke påberopes med mindre det er snakk om orkan, tsunami, krig eller andre ekstreme tilfeller...

 

 

Men jeg vet at Kjetil og Freddy har kontakt, så dette går nok i boks... :rolleye:

Jepp, dette stemmer! FM kan ikke påberopes i slike tilfeller...

 

Jeg har bare gitt Freddy en kort objektiv forklaring på hvordan slike saker står rettslig, verken mer eller mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sånt som dette gir jo ikke oss mer lyst til å dra på slike treff.. selfølgelig så var du svært uheldig i ditt tilfelle men begynner å høre en hel del fra slike treff nå.. Slik er synd.

Håper det fikser seg for deg. Vi krysser fingre for deg :)

 

 

"slike treff" ?????? Er vel ikke treffet sin feil at teltet blåste over ende???? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bilen min ødelagt av et telt oppe på hovedplassen da et utstiller ikke hadde sikret teltet sitt natt til søndag.

 

Bilen har fått lakk skader og en knekt antenne i hovedenheten som sitter på taket.

 

Tok opp dette med gatebil som nevnte at alle utstiller som har med seg egne telt er selv ansvarlig for skader som eventuelt skjer.

 

Samme dag så nevner jeg dette for utstiller som eier teltet at min bil har fått skader grunnet hans usikrete telt.

Han sier da at vi løser dette får han tlf nr og han ber meg ringe når jeg har en pris på skaden.

 

Fikk i dag 23 september pris på alt som må gjøres. ringer da eier av teltet som nå begynner og trekke seg fra sitt ansvar, sier blandt annet at ingen så dette.

kan nevne 5 personer så så dette samt natt vaktene til gatebil.

 

Hva syns dere om dette ??

Skal jeg betale skaden selv eller syns dere utstiller har et ansvar????

 

Jeg var vitne til at de ikke hadde sikkret teltet sitt og må da stå for skadene, blir sur på deg freddy hvis du bet det selv.....

 

PS. Hvis du vil anmelde dette til politiet kan jeg skrive under som vitne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"slike treff" ?????? Er vel ikke treffet sin feil at teltet blåste over ende???? :confused:

Det har du helt rett i, beklager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var vitne til at de ikke hadde sikkret teltet sitt og må da stå for skadene, blir sur på deg freddy hvis du bet det selv.....

 

PS. Hvis du vil anmelde dette til politiet kan jeg skrive under som vitne.

 

Takker for det Runar.

 

Skal gå så langt jeg kan med dette jeg.

 

Men i første omgang ser det jo ut som om jeg må betale dette selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEi

 

Tilhengerspesialisten. nekter å gjøre opp for seg. så det har nå blitt en forsikringsak.

 

Skaden er takstert til nesten 19000,-

 

Meget dårlig fra et firma som først sier de skal dekke dette for så å nekte for dette.

tilbudet mitt til dem var jo 8000,- så det kan jo fort bli litt dyrere for dem nå.

 

Useriøst firma spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

ja if forsikring var her hos meg å tok masse bilder. og har takstet skaden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

ja if forsikring var her hos meg å tok masse bilder. og har takstet skaden.

 

For håpe det ordner seg for deg Freddy.

 

PS. Regner med at du har oppgitt meg som vitne til forsikrings selskapet ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For håpe det ordner seg for deg Freddy.

 

PS. Regner med at du har oppgitt meg som vitne til forsikrings selskapet ditt.

 

hællæ

ja du er nevnt som vitne ja.

 

Syns bare hele greine begynner å bli for jæ....

 

Men sier vel mere om TILHENGERSPESIALISTEN som firma tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hællæ

ja du er nevnt som vitne ja.

 

Syns bare hele greine begynner å bli for jæ....

 

Men sier vel mere om TILHENGERSPESIALISTEN som firma tenker jeg.

 

 

Det skal jeg nok være enig i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hællæ

ja du er nevnt som vitne ja.

 

Syns bare hele greine begynner å bli for jæ....

 

Men sier vel mere om TILHENGERSPESIALISTEN som firma tenker jeg.

 

 

Kjip sak dette ja... Det går nok bra til slutt skal du se, idioter finns det overalt.

 

Du er nok ikke mye tillhenger av den bedriften nei : smil :

 

Litt galgenhumor må vi ha med.:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.