Mange som har skiftet til vinterhjul enda?

Anbefalte innlegg

Tenkte det var best å legge om nå, så jeg ikke blir med i *kjøreavveienklubben* som er godt i gang her.. :P

 

Saltebilen kjørte i dag tidlig når jeg dro på jobb og da var klokka kvart over 6.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må hjem å bytte til vinterdekk neste helg (ikke førstkommende)...

Lite hyggeligt å kjøre over fjellet med sommerdekk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La om til pigg på bilen til mamma ja. Hun jobber skift og kjører derfor både veldig tidlig og veldig sent. Var isflekker på veiene i området idag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått på vinterjula :D

Mine hjemmelakka hockenheimfelger... Synes det ble riktig så pent jeg, resten av bilen skulle hatt lakk også egentlig, men, men...

Jeg hadde vel egentlig ikke råd til dekk, men må jo ha det :(

IMG_1683.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merker at morgenfrosten har kommet til haugesund også, nå er det vel ca 3-4 grader ute, men jeg vil helst ikke bytte dekk før om ett par uker, er så kjipt å kjøre med 13" steelies.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre ikke (vinter) felger eller dekk til a4, men audi 100 skal jeg legge om på i helga.. Så her er det bare å kjøre forsiktig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VInterhjula kommer nok på i løpet av et par uker, da sommerhjula foran synger på siste verset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger om på torsdag. Det kan vel bli glatt på vei ned til Oppdal på fredagen. Skal til min lokale sveisespesialist og få fikset det lett lekkende eksosanlegget : fis :

Jeg kjører (seff) på orginale 15" audi quattro felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok aldri av vinterdekkene på bmw'n

 

Golfen kommer ikke til å få vinterdekk på i det hele tatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger om i mårra da det begynner og bli glatt når jeg reiser til jobb : smil :

ikke morsomt med sommer dekk på glatt føre : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ikke om før jeg må egentlig, men for å "spare" sommerfelgen litt så legger jeg vel om iløpet av 3 uker, siden jeg har lettiser på vintersålene også så er det ikke SÅ farlig, men ifjor og i forifjor kjørte jeg på snøen med sommerdekk de 2-3 første dagene med vinter....går HELT fint..men som noen skrev..kjipt å havne i grøfta eller i en annen bil...og da får man vel ikke så mange 50ørene av forsikringa heller på sommerdekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurdert å bytte over til vinterdekk ja, da det begynner å bli skummelt å dra ut på morgenen. Temperaturen er på minus her nå om nettene... så det blir vel dekkskifte iløpet av de nærmeste dagene. Skal prøve seg på piggfritt på egen bil i år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er mine montert,org A4 turbo felger. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror jaggu ikke jeg skulle tatt sjangsen på å kjøre oppover til trondheim på kommende torsdag med mine tidenes glatteste sommdekk.. jeg får firhjulssleng i rundkjøringer på vått føre, heh.. påtide å slenge dem dekka vekk kanskje :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke lagt om endå i vert fall, skal vente så lenge som mulig da hvite fundo felger ikke er det fineste : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er så kjipt og bytte felger

å gå fra 225.40.14 til 175.65.14 er haaat.

bilen ser jo helt skada ut etterpå siden jeg ikke har fått gjort noe med den enda

kun en vanlig polo..

 

men o.f..passer 185.55.14 på 8*14 felger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får nok på pigg til helgen:) Bilen sklei litt på parkeringen på jobben her om dagen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La om i sted! Var ute å sladda på glatta allerede i forgårs så det er nok ikke for tidlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får dekk i mårra, så da blir det lagt om! Spennende med 17" på vintern.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det gjort :) Ikveld ble det byttet om til vintersko!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel bite i det sure eplet og bytte i morgen. Det som er så irriterende er at jeg fikk med piggdekk med Audi 80'en, og det er *hat* å knase rundt på det på bar og tørr asfalt bare fordi det er småglatt tidlig på morgenen. Men men, bedre enn å kjøre i grøfta eller kræsje, så absolutt. Vinterfelgene på den bilen er 7x14 Melber. Merkelig felgdimensjon, men det funker da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj.. Snø allerede.. :(

 

 

du har ikke lov til å klage over at du kjører med vinterdekk når du kjører med skrudde vinterfelger :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har ikke lov til å klage over at du kjører med vinterdekk når du kjører med skrudde vinterfelger :tilber:

 

Er snøen som er problemet her da.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.