Mange som har skiftet til vinterhjul enda?

Anbefalte innlegg

Jeg la om på tre biler i går inkl. min egen. TT, Polo og Civic : oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La om på min Torsdag, å våknet Lørdags morgen til hvite veier og marker. Gikk visst med en tanke Diesel i helga : rock : var morro med 4motion og piggfritt gitt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet til vinterhjul på min i går (Det snødde tidligere på dagen også). I dag morges var temperaturen -4 så det var nok ikke for tidlig nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel til at jeg legger om i slutten av denne uka eller i begynnelsen av neste.. Måtte krangle med bilen i dag tidlig da alle låsene var frøsset igjen :( men men.. kom meg på jobb etterhvert.. hehe. må vel kansje finne meg en defa kabel så jeg får brukt denne warmup tingen som fulgte med.. :) hihi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi la om på tre biler på lørdag. Bora, Touran + en vi ikke nevner merket på, eneste positive er at det er en cab.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da la jeg over til 14" stål felger og helt nye piggdekk som fulgte med bilen. Tok en liten tur på biltema for ordne litt på utseende ;) Kapsler : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggdekkene som sitter på Audi 80'en gjorde at jeg husket hvorfor jeg lovte meg selv å aldri ha piggdekk for flere år siden. Det bråker noe inni helvete og er vondt å kjøre med, for å si det rett ut. Knaser, rasler, durer og suser. Skjønner ikke at folk orker det der av egen fri vilje. Nesten så jeg er fristet til å bytte dem ut med piggfri selv om de ikke er så gamle..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våknet for en halvtime siden ca...

Trakk opp gardinene for å få inn litt luft... Det som møtte meg var snø.... Får vel bytte sko i kveld :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nix, og det var litt synd fordi det er vel ca 5 cm snø her i dag.... 245 breie sommerdekk blir vel glatt uansett quattro eller ikke icon9.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg ikke veldig til å kjøre hjem fra jobb i dag.. bytter i kveld.

P1012010.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggdekkene som sitter på Audi 80'en gjorde at jeg husket hvorfor jeg lovte meg selv å aldri ha piggdekk for flere år siden. Det bråker noe inni helvete og er vondt å kjøre med, for å si det rett ut. Knaser, rasler, durer og suser. Skjønner ikke at folk orker det der av egen fri vilje. Nesten så jeg er fristet til å bytte dem ut med piggfri selv om de ikke er så gamle..

 

Føler med deg, fikk med piggdekk til min bil og kjørte på de i fjor vinter. Helt håpløst i oslotrafikken.

 

I år tenkte jeg at jeg skulle kjøpe nye piggfrie, men har jeg fått gjort det? neeeeida : bh : Og nå dumper det ned i oslo. Noe som skikjøreren i meg jubler for, men bileieren fortviler over : dum :

 

Edit: Fikk lagt om til piggdekk på sykkelen i dag da. Nokian Extreme 290-piggers dekk. Sitter som quattro ;)

DSC00959_small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei huff..måtte bestille dekk, var ingen som hadde dimensjonen jeg skulle ha inne ;(

 

195/50-15

 

 

Sånn ser det ut nå! og jeg sitter på jobb.. blæh

 

[bilde]

 

snow.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg fått handla inn ett par nye x-ice dekk,så nå er det bare å få lagt om til vinterskoa i løpet av uka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta ett hjullager og satte på piggdekk på Coupe quattro`en i går kveld... Hørtes bare ut som jeg hadde ødelagt de andre tre hjullagerene også !

ALDRI mer piggdekk !

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggdekkene som sitter på Audi 80'en gjorde at jeg husket hvorfor jeg lovte meg selv å aldri ha piggdekk for flere år siden. Det bråker noe inni helvete og er vondt å kjøre med, for å si det rett ut. Knaser, rasler, durer og suser. Skjønner ikke at folk orker det der av egen fri vilje. Nesten så jeg er fristet til å bytte dem ut med piggfri selv om de ikke er så gamle..

 

Å gud bevare, ja det har du helt rett i. Skikkelig dritt å kjøre med. Men syns det er litt råflott som student å kjøpe nye piggfrie dekk fordi jeg ikke liker piggdekk og fordi de bråker og knaser. Mine er jo tross alt helt nye i tilegg. Så jeg får nok bare leve med det denne vinteren også. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg venter ikke på at snøen skal komme før jeg skifter, så derfor gjorde jeg det i dag.

 

Ettersom to av vinterhjulene mine ble stjålet i våres så måtte nye felger skaffes. Først fikk jeg tak i noen lettiser av merket Mille Miglia som jeg egentlig ikke likte designet på, så jeg byttet dem bort mot et sett 15" stålfelger fra en Audi 80 B4. De svarte felgene fikk et lag med sølvmaling før dekkene ble montert. Jeg syns det så litt kult ut, litt old-school rally-look.

 

Ble bra det der Per. Til neste sesong får du bredda de en tomme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da blei det dekk på meg og!

 

185/55/15 på 7x15" felg :) blir sikkert bra! Nokian RSi :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag kom dem på.. og mye leking i snøen gitt. Vinter er sabla moro skal sies ;) Wheeeee!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i drammen i dag og brukte 2 timer hjemmat.. (normalt litt over en time) Gikk litt tregere men ellers greit helt til jeg kom til hølet hønefoss.. BOM stille.. Måtte snu etter å ha stått i nærmere en halvtime.. Makan til vær.. Det positive er jo at jeg er ferdig med fagprøva en og en halv dag før tia nesten.. Og slipper å suse ned til drammen tidlig i morra... : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nye Nokian Hakkapeliitta RSi på meg i går,

205-55-16: smil : ... Og de sitter utrolig bra: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/40/14 toyo proxes er ikke vinterdekk kvalifiserte fant jeg ut på vei hjem fra jobb idag,var som å kjøre med stålfelger på is race,var ikkmulig og få stoppa eller svingt..men nå har jeg fått bytta så nå er det bare og gasse på igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var mine orginale vinterfelger på også, og en 3 cm høyere bil:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var vinterdekkene på...

 

 

15" av ukjent merke.. står ACS på dem. men aldri sett maken/hørt om dem!

 

framdekkene er av typen nokian hakka RSI 185/55-15

bakdekkene er av typen TOYO snowprox 195/50-15

 

 

fungerer greit.. litt lett å få ut rompa på bilen men.. helt kurrant

 

 

[bilde]

snow3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.